Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Задна скорост изпуска


Phiko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

карайки вече втора седмица новата Фабиа открих един проблем, който доста ме притеснява.

 

Засега се случи на два пъти следното:

 

1.Включвам задна

2.Тръгвам назад - колата потегля и върви нормално 0.5-1 метър

3.След което се чува изщракване от скоростната кутия и свистене или нещо като бързо развъртане на ос. Колата придърпва, т.е. все едно спира и тръгва много рязко.

4.След това, почти моментално (без моя намеса и да правя каквото и да е) се чува щрак и колата продължава да върви назад без проблем.

 

Това се случва само на задна скорост.

Ясно е, че има някакъв проблем, но по-скоро идеята ми е - мога ли да я карам така или да я водя веднага на майстор. Не че се опитвам да мина метър - просто в момента имам 2 избора - или да карам или да я оставя на гараж, докато събера пари за ремонт. Отделно - не знам на кой майстор бих се доверил да пипа скоростната кутия и да разглоби половината двигател.

 

Още нещо, когато съм на място се чува нещо като леко механично триене в купето. Като натисна съединителя докрай и този шум спира. Дали не трябва да се долее масло? Как се проверява на Фабиа маслото в скоростната кутия?

 

 

Малък послепис:

Още на първата вечер след като я купих, излязох да се повозя. С голям ентусиазъм и всичко останало.

Но от прекален кеф успях да включа на задна в движение. В смисъл толкова се бях залисал да карам и да се кефя, че нещо не осъзнах, че колата се движи с няколко километра в час, когато реших да включа задна.

Натегнах лоста здраво, чу се едно изхръпване, леко подскочи колата и задната влезе. След това спрях на една бензиностанция и когато потеглих назад се случи горе-описания проблем.

 

 (Не ми се смейте, въпреки че си го заслужавам - случката беше следната: карах по пътя, беше тъмно и исках да обърна за да се прибирам. Видях в последния момент една отбивка в тъмницата, спирачки, задна и така. Но явно реших да направя всичко толкова бързо, че не бях успокоил колата докрай преди да вкарам задна. И аз не мога си обясня постъпката, 15 години шофирам - такова нещо не бях правил.)

 

От тогава 2 седмици не се беше случвало и реших, че всичко си е наред и просто нещо е била закачила гумата по асфалта. Но днес - отново и този път съвсем отчетливо се усети, че идва от скоростната кутия.

 

Дали тогава не съм й разказал играта на скоростната кутия не знам, тъй като преди това не съм я карал тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прецакал си я нещо.Сваляй,защото ако има счупени частици ,може да влезнат между други зъбчатки и да повредят и други неща.....Има магнит,но....ако продължава да се отчупват части ,преди магнита да ги привлече,може да минат от всякъде.На по-високите модели скоростните кутии имат синхронизатор и на задната и тогава може да правиш такива номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми браво на мене ... какво да кажа - освен да си бия главата в стената...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зaпрятaй ръкaви и свaляй кутиятa.После отвaряш,ремонтирaш,зaтвaряш и караш.Така кефa ти ще е двоен.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтегляш си един мaнуaл от руските форуми за ремонт на твоятa скоростнa кутия(виж кaкъв и е кода) и ако рaзполaгaш с условия и инструменти можеш и сам, евентуално с някой помaгaч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Реших да допиша случая със скоростната кутия. Всичко се оказва наред.

Цялата история е била притеснения за новата ми придобивка.

 

За да се посмеем всички дружно - проблема със задната се оказа, че просто не съм я включвал докрай.

Става дума за момента, в който включваш задна, но тя не влиза докрай. Пускаш и натискаш съединителя - включваш и вече е ОК.

На Фелицията това беше доста осезаемо, но на Фабията скоростите са много прецизни и меки. Оказва се, че задната трябва да си се гази мъжката.

 

Както и да е - колата си е ок, скоростите също. Но покрай тази история - отделих време (говоря за часове и то доста), в което изчетох и изгледах десетки материали относно скоростни кутии и синхронизатори. Вече ми е напълно ясно как работят 5 степенните механични скоростни кутии на VAG.

 

Та значи, няма такова нещо като синхронизирана задна скорост - поне не и при Шкода (който и да е модел). А доколкото разбрах, само при някои модели Форд и разни Ламборгини и други подобни има синхронизирани задни скорости - не знам и аз защо, след като задна би следвало да се включва само от покой.

 

Та задната на Фабията (скоростната кутия е 02R - това е модифициран 02J за въртящ момент до 250 Nm) е една проста зъбчатка с прави зъби. Като при включване на задна се премества самата зъбчата - както при най-старите скоростни кути, наречени на английски "crash box". Там са се местели самите зъбчатки, докато при новите синхронизирани кутии - зъбчатките на 1, 2, 3, 4 и 5-та скорост са постоянно зацепени и превключването става посредством плъзгащи се пръстени и т.н. (не знам как точно се казват термините на Българските, тъй като четох основно на Английски.) Без значение, зъбчатките на предните скорости са с наклонени зъби и постоянно зацепени (което осигурява най-вече тиха работа и лесно превключване). Задната най-често е с прави зъби и разбира се не е постоянно зацепена.

 

Като цяло - извода е, че дори да се опитвате много - няма как да включите задна в движение - не само заради зловещото стържене, но не може да приложите толкова сила върху скоростния лост, че да влезе правата зъбчатка докато се върти. Може би с половин км/ч е възможно или с един - не знам. Но пак е доста трудно.

 

За всички, които искат да се ограмотят предлагам следните материали на английски и руски - те са напълно достатъчни, за да разберета как работи скоростната кутия в детайли:

 

Един чичко много бавно и подробно обяснява основните принципи на скоростната кутия - показва ги на разглобена такава.

Всичко е много ясно, въпреки че не навлиза в някои конкретни детайли. На Английски:


 

Един друг майстор - много точно и детайлно обяснява как работят синхронизаторите. На Английски:


 

Абсолютно детайлно разглобяване на VAG скоростна кутия с много добри снимки. На Английски:


 

Много добър докумнет с цветни картинки схеми и обяснения относно 02T и 02J, на Руски:

Не се навлиза в подробности, но е идеален за най-обща представа за скоростните кутии.


 

 

Кратък документ относно на кой двигател какви скоростни кутии се монтират (за Фабия).

Това е, ако не знаете каква ви е скоростната кутия. Типа може да се провери спрямо този документ или след като се вдигне колата на подемник и се свали кората под двигателя, на кутията на диференциала откъм лявото колело е написан типа на кутията, например 02J, 02T, 02R и и т.н. 

 

На Английски, но няма много текст, повечето са картинки:


 

 

Пълно и подробно указание за ремонт на кутия 02J на руски - с описания и чережи.


 

 

ПОСЛЕПИС:

 

Оказва се че линковете към vwts.ru не работят - сайта е защитен от препратки.

Това е локацията на файловете, пропсто си отворете сайта и си го напишете ръчно в браузера.



Редактирано от Phiko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми от всички скоростни кутии на Шкода дето изчетох - 5 степенни най-вече и някои 6 степенни (всичките ръчни) - не видях синхронизирана задна скорост.

ако има някой модел - не съм попаднал на него и не настоявам.

за Фабия 1 - обаче не мисля, че има синхронизирана задна скорост 99.999% сигурен съм в това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оффтопик.

Филмчетата много ми харесаха и са добре направени.

Мен винаги ме е интересувало как работи това или онова. Без значение дали е ДВГ, скоростна кутия, компютър, миксер или багер.

Независимо от това дали имам намерение да бърникам в тях или не :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.