Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 2 1.9 TDI BXE, катализатор и ЕГР?


bojan

Recommended Posts

Здравейте, 

прегледах темите, които намерих във връзка с премахването на катализатора и изолирането на ЕГР и все още оставам със смесени чувства :) 

Какви са в общи линии ползите и минусите от предприемането на тези процедури и има ли смисъл да се извършват?

За отстраняването на катализатора май като цяло изглежда положително - улеснява изхвърлянето на изгорелите газове, но се увеличава шума в купето. Тук идва въпроса на негово място дали да се слага права тръба или резонансно гърне?

По въпроса с ЕГР-а не ми стана ясно каква е процедурата, дали ще отчита грешка в компютъра, дали ще загрява по-бавно двигателя и тнт. 

Кажете си мнението. Благодаря предварително :) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло шума от мотора не се променя въобще с махането на катализатора. Не е като на бензиновите. Просто започва да се чува повече турбината, особенно когато си извън колата. На дизел, резонаторното гърне не помага особенно за този проблем, лично за мен слагането му е безмислено.

 

ЕГР-а при теб трябва да се "ликвидира" софтуерно. Хардуерното е по-скоро пожелателно, но софтуерното е задължително, защото иначе ще ти свети чека непрекъснато. Двигателя дали ще ти загрява по-бавно зависи от това, дали имаш фабрично монтирани железата за охлаждане на мръсния въздух. Не всички коли го имат. Ако го имаш - разлика ще има, поне на теория. Ако го нямаш така или иначе - разлика няма.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и за двете като цяло са по-скоро плюсове от махането им

катализатора - тръба е достатъчно, но трябва да е качествена, а може да избушишиш катализатора и да си върнеш оригиналното гърне. Резонатарното гърне ще прогори след 2 години и ще трябва пак да го сменяш. Катализаторът се изкупува в момента на приятни цени. В началото може да пуши повече. Малко по-шумна става да, но пък съживяваш някой друг катър. Също така турбото почва да се чува по-отчетливо.

ако ти се чете: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=50172&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%85%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%B5%D0%B3%D1%80

 

ЕГР-а, зависи вече от повече неща, виж потърси пак там конкретно за твоя мотор мнения. Ако може да се махне, действай.

 

Като цяло и двете неща са абсолютно излишни за мотора и са сложени само заради еко стандартите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тоя мотор не може да се говори за катализатор - а се говори по-скоро за филтър за твърди частици.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тоя мотор не може да се говори за катализатор - а се говори по-скоро за филтър за твърди частици.  

Недей да бъдеш толкова сигурен. У нас DPF се е предлагал като опция срещу доплащане за този двигател. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено субективно мнение, ас съм с почистен и премахнат софтуерно ЕГР от Самуил. Разлика не виждам в колата изобщо. Нещо в увеличаване на разхода ми се струва, но това е много различно според скорост и т.н , така че може да е статистическа грешката при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катализатора може да го махант всички дето се занимават с гърнета. Вариант е също и просто да го изтърбушат и да запазят корубата.

 

Не очаквай обаче колата да литне от това. Като цяло махането на катализатора, ако не е запушен и/или не се прави тунинг на колата не носи никакви предимства, това е лично мое мнение.

 

Относно ЕГР-а, трябва ти мапер или някой който да е наясно с материята. За София - аз бих отишъл при брезел. Сигурно има и други, т.е. това пак е лично мое мнение.

 

Помисли, ако ще ровят по маповете, дали да не прибавиш и някой друг кон в бонус.

 

 

което и да е от двете, трябва да се махне :) и двете са тапа в изпускателната система

 

Тц. ЕГР-а е нещо по-различно. Нещо като да ти дават да си ядеш вече веднъж яденото... :) Иначе сериозно - от екологична гледна точка, предимствата и на двете са безспорни. Нека сме наясно, без ЕГР и без катализатор (или DPF), колата цапоти осезаемо повече.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Като цяло махането на катализатора, ако не е запушен и/или не се прави тунинг на колата не носи никакви предимства

 

 

:PDT_Armataz_07:

Топлообменникът на ЕГР-а няма почти никакво отношение към по-бързото загряване. Обаче, според най-простата логика, вкарването на топли отработени газове в двигателя би трябвало да ускори загряването :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мани теорията, питай тия дето са имали топлообемнник и са го махнали. Т.е. мен. Тая сутрин, незнам колко беше студено (да кажем 6 градуса), от Люлин до 4ти км, стрелката наближи 70 градуса.

 

Играе роля. Ей тъй бакалски, на окомер - едни 15% :). Все пак това са горещите газове от турбото, които са си бая горещи.

 

От друга страна аз не просто съм запушил егера, а съм свалил топлообменника. Вероятно ако просто го запушиш, топлообменника ще продължи да играе някаква, макар и минимална "отоплителна" роля, защото топъл въздух пак ще има вътре, ама няма да циркулира. Но той така или иначе не циркулира кой знае колко много, дебита през ЕГР-а е малък.

 

Та ако човек просто запуши ЕГР-а е вероятно и въобще да не забележи разлика в загряването. Сами обаче се беше оплакал, че тогава прави конденз, който после се връща в турбото и скапва геометрията ако колата не се кара.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според други източници  EGR-а има отношение не само към екологията. Намалява температурата на горене в горивните камери на двигателя с подаването на известни количества отработени газове, които от своя страна намаляват притока на свеж кислород. Също така се твърди , че повишава икономичността на двигателя, намалява твърдата работа на дизеловите мотори и детонациите при бензиновите.

Пускам една образователна темичка за тези , които разбират руски  :)  :

 

http://5koleso.ru/articles/Tehnika/Retsirkulyatsiya_otrabotavshih_gazov_CHto_takoe_EGR

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:doubleup:

 

 

Мани теорията, питай тия дето са имали топлообемнник и са го махнали. Т.е. мен. 

Да де, ама нали като затапиш ЕГР-а и по тръбичката престават да циНкулират топли отработени газове и топлообменникът нема кво да топлообменя :eusa_think: ...и изтърбушването му е само с цел "олекотяване" :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, мисля си и това - махам го аз тоя ЕГР, ама в един момент да не почнат при техническите прегледи да правят и проверка - отговаря ли колата на съответния стандарт, или не отговаря.

Както се гласят разни депутати да го вкарат това в закона.....

И после бац! - ама ти, пич, си го изолирал ЕГР а!

Оооооо, не може така! Я го пускай отново!

То нали у нас всичко е такова - днес е така, пък утре измислят нещо, и почва поредното шоу.....

Та затова си викам - засега не ме бърка, и няма да го махам.

Тъй че и тоя момент се намесва.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Тц. ЕГР-а е нещо по-различно. Нещо като да ти дават да си ядеш вече веднъж яденото... :) Иначе сериозно - от екологична гледна точка, предимствата и на двете са безспорни. Нека сме наясно, без ЕГР и без катализатор (или DPF), колата цапоти осезаемо повече.

аз имах предвид че ДПФ-а и катализатора са тапи. Иначе за ЕГР-а е точно така, да, като оня виц за щъркела и жабата, дето си заврял човката в Д-то и "айде са циркулирай". Като ми свалиха колекторите преди време, вътре имаше няколко мм наслоена гняс.

Брезел е човекът, а покрай махането на едното, да ти вдигне малко кончетата :)

А за данъците ... предпочитам да ми свалят Евро стандарта и да плащам малко повече, отколкото да му треперя на ДПФ-а. А преди да стигнат до ЕГР-а, знаеш ли колко коли с махнати катализатори има :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.