Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с газов инжекцион BRC на Шкода Фабия


Blueman88

Recommended Posts

От три месеца имам монтиран газов инжекцион BRC 24 Sequent на Шкодата си - Фабия 1,4 16 V 75 кс.

Доволен съм от разход на газ и вървенето, но имам голям проблем - на всеки 250-300 км ми светва лампата за за проблем в двигателя.

Вече 4 пъти ходя при газаджията,който ми монтира газовото - той изчиства грешката, наново инсталира софтуера и....след две седмици

лампата пак светва в оранжево. Каза ми - карай спокойно - да не те притеснява лампата - но нали ме разбирате колеги колко е стресиращо да караш

със постоянно светеща лампа за проблем в двигателя....ами ако наистина се появи проблем ?? Някой от Вас сблъсквал ли се е с подобен проблем

след като си монтира газов инжекцион на шкодата и как го е оправил ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като светне лампата знаеш ли каква грешка записва , може да няма нищо общо с газта. Аз също карам Фабия с ГИ , но 1.4 8V и от както съм монтирал газта лампа не е светвала .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви грешки записва? Те трябва да са първия оринтер за газаджията как да действа. Триене и после автокалибрация може хиляда пъти да прави и положението ще е същото, въпреки, че след втория път би трябвало да се досети, че колата иска нещо повече от автокалибрация.

Вероятно трябва да се направи настройка на пътя, в различни режими. Това за карането със светещ чек, просто няма да го коментирам. Да, допустимо е , ако газовата беше от 300 лв с плочка, а не БРЦ-ГИ.

Може и да има дефектен компонент на газовата, но това е много малко вероятно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм само по форуми , че има някакви инжекциони , които си говорят по кан шината с ЕКУ -то на колата и често ставали такива сакатлъци , но за конкретния инжекцион на БРЦ не можах да намеря нищо сносно за четене , така че проблема остава в газаджиите - оставяй я да ти оправят.

Аз лично си сложих някакъв сбиротак с модул за управлние на БСМ (български) и за скромните почти 5000 км. до сега не се е обадила грам за нищо ... имах проблем с един датчик , но той нямаше нищо общо с газовата уредба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Колеги проблема със светещия ми чек на двигателя продължава...Вече над 10 пъти ходих при газаджията - чисти грешката,променя настройките - ту задава по-бедна смес,ту по богата...не става и не става - след 100 км си светва лампата за проблем в двигателя !! Последно ме накара да карам само на бензин - 300 км и всичко е ок !! Явно проблема е в газовото и грешката всеки път е една и съща : "Настройка на горивната смес-банка 1- неправилен момент на впръскване-постоянно" - това се изписва на компютъра. Последно според майстора ми е заминала ламбда сондата - да съм я сменял и тогава проблема щял да изчезне !?? Така ли е наистина колеги ? Как да замеря ламбда сондата и да разбера дали е заминала ?? И с каква марка да я сменя ? Може ли при една диагностика на елкон в Еуратек да ми кажат какъв е проблема ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблема със светещия ми чек на двигателя продължава...Вече над 10 пъти ходих при газаджията - чисти грешката,променя настройките - ту задава по-бедна смес,ту по богата...не става и не става - след 100 км си светва лампата за проблем в двигателя !! Последно ме накара да карам само на бензин - 300 км и всичко е ок !! Явно проблема е в газовото и грешката всеки път е една и съща : "Настройка на горивната смес-банка 1- неправилен момент на впръскване-постоянно" - това се изписва на компютъра. Последно според майстора ми е заминала ламбда сондата - да съм я сменял и тогава проблема щял да изчезне !?? Така ли е наистина колеги ? Как да замеря ламбда сондата и да разбера дали е заминала ?? И с каква марка да я сменя ? Може ли при една диагностика на елкон в Еуратек да ми кажат какъв е проблема ?

Колега гледам че си от Варна отиди при Здравко в Аспарухово да я види може би ще ти реши проблема

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Blueman88!    Не приемам отговор от газаджия :---  " - да съм я сменял и тогава проблема щял да изчезне !??"  Намери подходящия майстор да направи походящи настройки на газовата с копютър и съответния  софтуер.На място и по време на движения....в различни режими на натоварвания....надолнище,нагорнище,наравно...ускорение, без газ...показанията на газ трябва да са по големи с опреден процент от тези на бензин....и още редица неща.Като преди това не само изчисти грешките...но разчете и смени съответните :било то :ламда сонда...или свещи разстояния м/у електродите,кабели,лули,бобини....и т.н. Имал съм проблем с друг модел автомобил... и виждал какво " кадърно отношение" имат "майстори" и реномирани сервизи към чистене на грешки...ремонт и др.

   
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Привет Blueman88!    Не приемам отговор от газаджия :---  " - да съм я сменял ламда сондата и тогава проблема щял да изчезне !??"  Намери подходящия майстор да направи походящи настройки на газовата с копютър и съответния  софтуер.На място и по време на движения....в различни режими на натоварвания....надолнище,нагорнище,наравно...ускорение, без газ...показанията на газ трябва да са по големи с опреден процент от тези на бензин....и още редица неща.Като преди това не само изчисти грешките...но разчете и смени съответните :било то :ламда сонда...или свещи разстояния м/у електродите,кабели,лули,бобини....и т.н. Имал съм проблем с друг модел автомобил... и виждал какво " кадърно отношение" имат "майстори" и реномирани сервизи към чистене на грешки...ремонт и др.

   

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Привет Blueman88!    Не приемам отговор от газаджия :---  " - да съм я сменял ламда сондата и тогава проблема щял да изчезне !??"  Намери подходящия майстор да направи походящи настройки на газовата с копютър и съответния  софтуер.На място и по време на движения....в различни режими на натоварвания....надолнище,нагорнище,наравно...ускорение, без газ...показанията на газ трябва да са по големи с опреден процент от тези на бензин....и още редица неща.Като преди това не само изчисти грешките...но разчете и смени съответните :било то :ламда сонда...или свещи разстояния м/у електродите,кабели,лули,бобини....и т.н. Имал съм проблем с друг модел автомобил... и виждал какво " кадърно отношение" имат "майстори" и реномирани сервизи към чистене на грешки...ремонт и др.

   

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблема със светещия ми чек на двигателя продължава...Вече над 10 пъти ходих при газаджията - чисти грешката,променя настройките - ту задава по-бедна смес,ту по богата...не става и не става - след 100 км си светва лампата за проблем в двигателя !! Последно ме накара да карам само на бензин - 300 км и всичко е ок !! Явно проблема е в газовото и грешката всеки път е една и съща : "Настройка на горивната смес-банка 1- неправилен момент на впръскване-постоянно" - това се изписва на компютъра. Последно според майстора ми е заминала ламбда сондата - да съм я сменял и тогава проблема щял да изчезне !?? Така ли е наистина колеги ? Как да замеря ламбда сондата и да разбера дали е заминала ?? И с каква марка да я сменя ? Може ли при една диагностика на елкон в Еуратек да ми кажат какъв е проблема ?

В движение ли настройва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:eusa_think: явно едно нещо колкото е по-просто , толкова е по-надеждно ... моита съм я водил само веднъж да и вдигнат температурата на прехвърляне и тогава нещо и бутнаха таблицата в ниските обороти , че се оплаках , че е много нервна при потегляне и повече нищо не е пипано - върви , харчи нормално и не иска нищо освен да и сипвам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги проблема със светещия ми чек на двигателя продължава......

Mоже и вече да е късно, ама не пипай нищо по колата което не е свързано с газовото. Баджанака имаше 100% същия проблем само че с Форд Мондео. Някакво допълнително модулче ли сложи, не помня. Обясняваше подробно точно как се оправя, ама кой да ти слуша. Ако не е супер спешно, по Великден ще му ходя на гости (че е на другия край на България) и ще питам. Ако е супер спешно, то да звъня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах! Газаджията му обяснил, че се слага някакъв "емулатор на грешките" за около 160лв. който при даване на контакт трие грешката в компа която идвала поради не достатъчно богата горивна смес. Той се отказал защото не му се давали пари. Явно аз не съм запомнил правилно и за съжаление не мога да кажа дали това нещо работи. :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега  Blueman88 ,пак ще попитам - в движение ли прави настройките или на място? Проблема може може да е неподходяща смес само в някои области на горивната карта, които той без да направи пътен тест, няма как да установи кои са. Променянето на цялата карта, независимо в посока плюс или минус, не е решение. Интересно ми е, какво е неговото обяснение, че ламбда сондата е дефектна дамо на газ, а на бензин се самооправя. Поставяне на емулатор е връх в некомпетентността на газаджията - като не може да настрои сместа решава да трие грешката или да емулира сигнала от сондата. Това се правеше отдавна при обикновенните ежекторни уредби. Маскирането по този начин на проблема, особено ако е съпроводено с бедна смес при съвременните мотори води до прегаряне на клапан/седло.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

колега на моята фабия беше така и се оказа бедна смес и с едни добри настроики на газовата в движение ми ги направи Младен от Разград газаджия и проблема се реши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

Колега Bluemann88, коя е годината на производство на твоята Фабия? Причината да питам, е че ще слагам BRC газов инжекцион на моята Фабия Комби (2003 г., 1.4 16V, 101 к.с.) и се колебая между BRC Sequent 32 (без OBD връзка) и BRC Sequent Plug & Drive версията.

(http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/55469-brc-sequent-32-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-obd-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-brc-sequent-plug-drive-%D1%81-obd/).

Втората (Plug & Drive) е адаптивна версия с OBD, която според мен би трябвало да осигурява оптимална настройка на горивната смес, съответно по-нисък разход, и липса на каквито и да е било грешки за проблем в двигателя, тъй като в реално време се синхронизира с горивната бензинова карта. Само че майстора упорито ми обяснява, че за моята кола това било напълно ненужно и не си заслужавало да слагам Plug & Drive версията: затова да съм слагам BRC Sequent 32.

Въпросите ми са:

1.Дали е прав или си заслужава да слагам адаптивната версия с OBD?

2.Какво се случи с твоята Фабия? Оправи ли се проблема и как?

Знам, че тази твоя тема/пост/ е отпреди 4 години, но ще съм благодарен на отговора и всеки полезен съвет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Малко е стара темата, дано колегата още да си кара шкодата...

 

Както и да е, дали да се сложи със или без ОБД си преценя собственика.За система с ОБД трябва да са здрави и двете ламбда сонди и катализатора да си е на мястото, иначе ОБД-то ще се ползва само за триене на грешки.

За BRC Plug & Drive знам че ОБД-то се използва за черпене на информация за температура и МАП но не прави корекции по ОБД в реално време.Може и да греша но отдавна BRC лежат на стара слава.Има доста по нови и много по добре работещи неща.Търси KME, LPGTECH, Romano, по нови системи с доста по добри показатели и възможности от BRC.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

 

Blueman, ако ходиш по мъките все още и не можеш да намериш разрешение на проблем мога да ти помогна с много добър майстор газаджия, но за съжаление е от Пловдив. За него гарантирам, че е много добър и работи БРЦ, та ако решиш пиши ми на лично да ти дам телефона на човека и да се разберете.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.