Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загрява при висока скорост и изкачване


igeorgiev82

Recommended Posts

На мой приятел Омегата се държеше по подобен начин - караш я в града грее по малко , но не съвсем та да прегрява , включиш климатика и вече грее доста , изкарваш я на магистралата и там вече караш на парно та да не заври и колкото да михме системата и сменяхме термостати все си грееше докато на края и измиха радиаторите в Булвария и колата се промени тотално ... тъй че в тез високи температури съвсем спокойно може колегата да пусне климатика и да види дали ше вдигне температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познат имаше подобен проблем. Когато темперетурата почваше да се покачва той надуваше печката на максимум, на 4та степен и темперетурата спадаше (така може да се провери дали е от термостата също)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре нали има 2 кръга термостата-единия е за градско,другия за извънградско.Не съм майстор,но предполагам че има проблем с този за извъградско каране.Пък и в крайна сметка колко струва един термостат?Да го смени ей така за пробата....

На старата ми Шкода имаше подобен проблем,но с обратен ефеткт-в града загрява нормално до 90 градуса,а извънградско не може да отплепи стрелката и естествено парното духа студено-оказа се че термостата се беше разкапал и се държеше на косъм...Това с измиването на радиаторите е малко несериозно....

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре нали има 2 кръга термостата-единия е за градско,другия за извънградско.Не съм майстор,но предполагам че има проблем с този за извъградско каране.

Да не кажете че се заяждам.......искам най внимателно да отбележа,че това за градски и извънградски кръгове на термостата е невярно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок пак казвам не разбирам извинения за грешката,ама определено на колегата има някакъв проблем колата...bega4ka правилно коригираш все пак това ти е работата-а повечето от нас само карат :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При напълно загрят двигател на 90 градуса,долния маркуч и радиатора са студени,което може би означава,че  термостата не отваря.Тази седмица ще го сменя и ще пиша дали се е оправила.

Благодаря на всички колеги за мненията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре нали има 2 кръга термостата-единия е за градско,другия за извънградско.Не съм майстор,но предполагам че има проблем с този за извъградско каране.

 

Да не кажете че се заяждам.......искам най внимателно да отбележа,че това за градски и извънградски кръгове на термостата е невярно :)

 

Че не е вярно, не е, НО!!!! Това просто е велико!!!! :jester:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нищо велико. Не знае, нормално. Обаче забелязвам и вие се избивате да помагате. Нека не примопяме за американските, руските и българските форуми приказката.

Накратко двигателя има малък и голям кръг на охлаждане(независимо дали градско или извънграско си работят и двата). Работят според температурана на двигателя. Когато е студен точно този термостат е затворен и работи малкият(с малка част от охладителната течност) кръг с цел двигателят да достигне по-бързо до работна температура. Когато загрее ТЕРМОСТАТЪТ се отваря и пуска охладителната течност към големият кръг. С увеличаване на температурата термостатът се отваря все повече.

Това е общо казано за охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой какво знае и не знае,но на автора беше препоръчано около 15 пъти да си смени термостата.Той се надява да се е оправил проблема с измиване на радиаторите...Времето ще покаже...И дайте сега във форума да започнат да пишат само механици и инжинери...На директен въпрос няма много мераклии да отговорят иначе ако е да ти обяснят колко си "тъп" и "технически неграмотен" ще се намерят много кандидати. @Zloqq ти при колко преебани термостата си виждал да се оправя проблема с "измиване на радиаторите"?

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...@Zloqq ти при колко преебани термостата си виждал да се оправя проблема с "измиване на радиаторите"?

При преебан термостат, проблема не се оправя с измиване на радиатора! Това го пиша като уточнение само, защото ми се струва, че или ми слагаш някакви думи в устата или не си ме разбрал - не, че съм писал много.

Въпросът тук е, къде е проблема! Дали е преебан термостата? Ако е прецакан, защо в града няма проблем? Изключено е да не се достига температура при градски условия, нужна за отварянето на голямия кръг.

Сега, относно миенето на радиатора... Явно за градския и извънградския кръг знаеш, следователно би трябвало и да си виждал радиатор! Ако е така, знаеш, че е към 5 см широк! Сигурно си забелязал и питата каква е, нали? Но замислял ли си се, колко може би е пълна тази пита с боклуци в долната си част? Виждал си си колата след каране в дъжд отпред, нали. Лека полека с времето питата се позадръства отдолу на горе. Зависи разбира се от времето, пътищата и какво ли не още, но лека полека - неминуемо се случва, особено ако се кара колата, а не седи само в гаража. А позадръсти ли се питата...охладителната площ намалява, следователно...сещаш се, нали? За това и аз, както и други колеги, споменаваме, че е добре да се измие първо радиатора добре, но не на автомивката, докато се мие колата. А да се отвори капака и мноооого хубаво да се пръска точно там, за да има ефект! Хич не е трудно да се почне от там, а не директно от термостата. Само за сведение, мил съм моя радиатор няколко пъти, както и интеркулера винаги е изтичала не малко мизерийка :)

А за градския и извънградския кръгове - просто адски се развеселих! Със сигурност и аз пише чат-пат някоя небивалица...някъде и веселя част от хората, които четат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът тук е, къде е проблема! Дали е преебан термостата? Ако е прецакан, защо в града няма проблем?...

 

аз да попитам, Като е задръстен радиатора, защо в града няма проблем?

 

Колегата споменава, че грее при висока скорост и катерене на баири. Предполага се, че тогава двигателя работи с по-високи обороти или с повече "газ" при катеренето, с две думи - под натоварване.

При не напълно отворил термостат се ограничава дебита на охл. течност към големия кръг, нужен да охлади двигателя в този режим..

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При преебан термостат, проблема не се оправя с измиване на радиатора! Това го пиша като уточнение само, защото ми се струва, че или ми слагаш някакви думи в устата или не си ме разбрал - не, че съм писал много.

Въпросът тук е, къде е проблема! Дали е преебан термостата? Ако е прецакан, защо в града няма проблем? Изключено е да не се достига температура при градски условия, нужна за отварянето на голямия кръг.

Сега, относно миенето на радиатора... Явно за градския и извънградския кръг знаеш, следователно би трябвало и да си виждал радиатор! Ако е така, знаеш, че е към 5 см широк! Сигурно си забелязал и питата каква е, нали? Но замислял ли си се, колко може би е пълна тази пита с боклуци в долната си част? Виждал си си колата след каране в дъжд отпред, нали. Лека полека с времето питата се позадръства отдолу на горе. Зависи разбира се от времето, пътищата и какво ли не още, но лека полека - неминуемо се случва, особено ако се кара колата, а не седи само в гаража. А позадръсти ли се питата...охладителната площ намалява, следователно...сещаш се, нали? За това и аз, както и други колеги, споменаваме, че е добре да се измие първо радиатора добре, но не на автомивката, докато се мие колата. А да се отвори капака и мноооого хубаво да се пръска точно там, за да има ефект! Хич не е трудно да се почне от там, а не директно от термостата. Само за сведение, мил съм моя радиатор няколко пъти, както и интеркулера винаги е изтичала не малко мизерийка :)

А за градския и извънградския кръгове - просто адски се развеселих! Със сигурност и аз пише чат-пат някоя небивалица...някъде и веселя част от хората, които четат

Не искам да се заяждам или да слагам на някой думи в устата!Просто всеки помага колкото може и навсякъде пиша че не съм сигурен и да отидат на механик.Проблем обаче че има е ясно...Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В зимно време, е  нормално всякакви дефекти по охлаждането да избиват по-малко в града, отколкото като я нашпориш на дълъг път, еле при изкачване. Зависи какво му е градското, ама ако кара под 10км и не е състезател по светофарите, нищо чудно и да не може да стигне до 100 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При преебан термостат, проблема не се оправя с измиване на радиатора! Това го пиша като уточнение само, защото ми се струва, че или ми слагаш някакви думи в устата или не си ме разбрал - не, че съм писал много.

Въпросът тук е, къде е проблема! Дали е преебан термостата? Ако е прецакан, защо в града няма проблем? Изключено е да не се достига температура при градски условия, нужна за отварянето на голямия кръг.

Сега, относно миенето на радиатора... Явно за градския и извънградския кръг знаеш, следователно би трябвало и да си виждал радиатор! Ако е така, знаеш, че е към 5 см широк! Сигурно си забелязал и питата каква е, нали? Но замислял ли си се, колко може би е пълна тази пита с боклуци в долната си част? Виждал си си колата след каране в дъжд отпред, нали. Лека полека с времето питата се позадръства отдолу на горе. Зависи разбира се от времето, пътищата и какво ли не още, но лека полека - неминуемо се случва, особено ако се кара колата, а не седи само в гаража. А позадръсти ли се питата...охладителната площ намалява, следователно...сещаш се, нали? За това и аз, както и други колеги, споменаваме, че е добре да се измие първо радиатора добре, но не на автомивката, докато се мие колата. А да се отвори капака и мноооого хубаво да се пръска точно там, за да има ефект! Хич не е трудно да се почне от там, а не директно от термостата. Само за сведение, мил съм моя радиатор няколко пъти, както и интеркулера винаги е изтичала не малко мизерийка :)

А за градския и извънградския кръгове - просто адски се развеселих! Със сигурност и аз пише чат-пат някоя небивалица...някъде и веселя част от хората, които четат

Аз използвам и едно малко шилце - с което търпеливо изчовърквам боклуците от радиатора. А също и една фина телена четка. Отнема ми по час или два.  И чак тогава вече използвам и силна струя вода - та всичкото да го измия добре.

Веднъж на две години я правя тая процедура, приблизително.

И си нямате на идея какви боклуци излизат от там.

Още повече както са събрани два радиатора - тоя на климатика, и основния.

И между тях се събира какво ли не!

Тъй че и тая процедура - по почистването на радиатора - е много желателна! :doubleup: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При намалена охлаждаща площ на радиатора, точно в града трябва да вдига градуси, защото естествената вентилация на радиатора е намалена, в комбинация с намалената му охлаждаща площ. За разлика от високата скорост, където яко го бие вятъра.

По принцип варианта с боклуци в питата за мен изобщо не стои. Опитвам се да обясня логиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.