Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за масло?


Recommended Posts

   Привет на всички! Имам едно питане относно двигателно масло. Колата е Октавия 2.0TDI-PD. Мога ли да и сложа масло, което е оригинално и се използва при смени на нов товарен автомобил DAF произведен 2013г. с Euro5. Във фирмата маслото на влекача го сменят на 150000км. и това ме кара да си мисля, че е качествено. Работата е там, че не му знам нито марката, нито визкозитета.  На ето този сайт излиза, 10w 40 low saps, поне това е предписанието.

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?modelyear=&vehicle=119946&site=6&region=24&language=5&brand=1

Маслото е от мой близък в чужбина и просто той не е обърнал внимание какво пише на варелите, марката и вискозитета на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става. На теб ти трябва минимум 5W40 и спецификация по VW 505.01(специално масло за помпа дюза). 01 е важно. 505.00 е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го мисли. Нищо му няма на маслото, дори е по-качествено, за което си се сетил правилно.

При камионите не могат да си позволят честа смяна на маслото, защото това е излишен разход.

За това масло бях чел на едно място, че имало добавки които разлагали коксовите наслагвания по двигатела и го почиствало с времето.

-Аз също карам с масло за камион Castrol 10W40 пълна синтетика. Тревожеше ме това, че камионите работят на максимум 2000-2500 оборота и да не ми задере, но монтьора който ми го продаде е минал над 200 000 километра с колата си от него, което показател, пък е ортак на баща ми от младини...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега между твоя двигател и помпа дюзата има голяма разлика , така  че не давай такива мнения. Пази ги за себе си. Ами да си подкара колата с М10Д? Щото е ортак на баща ти и затова е голям специалист по маслата ли?  Хайде по-добре да следваме предписанията на производителя на колата, пък ти си карай с каквото си искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едни са изискванията към маслото при леката кола, пък съвсем други са изискванията при камиона.

И това не касае толкова самия мотор - а касае турбината.

Тая в камиона - върти на 60000 оборота, примерно. Пък тая в леката кола - стига и до 250000 оборота.

Отделно че един дизел за камион има обем 14 кубика, и мощност 400 коня, докато един дизел за лека кола - 2 кубика, и 140 коня.

Колко е литровата мощност - я това направете сметка.

Тъй че щом в книжката пише масло съгласно стандарт 507.00, или 5W30 - или масло стандарт 505.01, съответно 5W40 - слагайте такова.

И не си създавайте сами проблеми, че после да няма - ауууу, ама колко бил скъп ремонтът! Бах маааа му! Не знаех! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

не се занимавай с дивотии - евтиното винаги излиза скъпо накрая

Именно! :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде за да не спамя, да си задам въпроса тук:

 

В тази тема чета, че спецификацията на маслата за двигатели с помпа-дюза е 505.1... Моят двигател е именно такъв - 1,9 тди, 105 к.с. BLS engine...

Предстои ми смяна - в багажника ми има една туба масло на VW ("оригиналното", в сива туба) 5w-30 Longlife 3, спецификация 504 00; 507 00...

Същото масло (но на Кастрол) ми продадоха от Еуратек за доливане...

 

Та въпросът е - това масло е окей за моят двигател, нали? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става, 507.00 замества 505.01. 507.00 е за longlife, но ако си го сменяш на интервали 10000-15000 км, може да ползваш и 505.01.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото се познавам - ще налея масло за дълги интервали, за да го сменям на 15-20 хиляди километра... Не мога да си представя, че карам по-дълго с едно и също масло (а оттам - и филтри), все пак - закърмен съм с Жигула и японски коли на 10w-40 :)

 

 

 

Става, 507.00 замества 505.01. 507.00 е за longlife, но ако си го сменяш на интервали 10000-15000 км, може да ползваш и 505.01.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде за да не спамя, да си задам въпроса тук:

 

В тази тема чета, че спецификацията на маслата за двигатели с помпа-дюза е 505.1... Моят двигател е именно такъв - 1,9 тди, 105 к.с. BLS engine...

Предстои ми смяна - в багажника ми има една туба масло на VW ("оригиналното", в сива туба) 5w-30 Longlife 3, спецификация 504 00; 507 00...

Същото масло (но на Кастрол) ми продадоха от Еуратек за доливане...

 

Та въпросът е - това масло е окей за моят двигател, нали? 

Да, окей е.

Между другото, ако на сивата туба пише ВАГ оем - всъщност това е същото масло Кастрол, но може би допълнително леко оптимизирано за ВАГ двигателите.....

Тъй че при това положение - няма никакъв проблем да смесиш това от сивата туба, и кастролското.

5W30, 507.00, пълна синтетика, лонг лайв 3 или 4 - това е маслото за твоя мотор. :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За момента VAG и Castrol са партньори - маслото , което имаш надвишава изискванията vw norm 505.01 , виж срока на годност и ако е ок  няма проблем да го сложиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.