Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Да се похваля с една снимка


rdragostinov

Recommended Posts

Снимал съм таблото на "Прекрасна" (откакто запознах колата с жената, последната я кръсти така  :) ). Та това е снимка на таблото на "Прекрасна" - малко е размазана и накриво, но толкова са ми уменията. От друга страна има интересни цифри, макар и не тези за отчитане на скоростта ...  :tongue_1: Можех да направя и с поне 20% по-интересни, но пропуснах от чист мързел...

http://media.snimka.bg/s1/3143/032530717.jpg?r=0

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, на път към Кируна, северна Швеция, на 200 километра зад полярния кръг.

Шкодата се държи перфектно, засега съм карал до -38, но тогава започва да изстива двигателя и държи температура под 50 градуса, особено ако свалиш оборотите. Но това е извън града, най-студения старт е бил сутринта при -30 според термометъра на таблото. Запали от втория път, хвала на акумулатора. Иначе до -25 пали от четвърт оборот - все едно съм си в гаража в София. Засега нямам подгрев на двигателя - шведите са тарикати и са се включили в контактите по паркинга. Иначе мотора е 1,6 ТДИ, но съм много приятно изненадан, поне досега. Няма да казвам, че нафтата тук е различна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хаха, -38, брутално :D 
Добър тест си решил да й спретнеш на колата.

Пускай повече снимки и сподели разход и впечатление от пътуването дотам, би било интересно :) Безаварийно пътуване!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работил съм в северна Русия, дизела им беше прозрачно бял като вода. Дали и в северна Швеция е така?  Сигурация, че с нашия няма да могат да запалят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде имам снимки от -20 от преди 3 зими, на Беклемето, ще се разтършувам да ги изнамеря из архивите. Аз тогава имах проблем с акумулатора (оригиналният на 4ри години, само 61Ah). След две подобни вечери падна напълно, но това беше масово явление, от 10тина коли само една Вектра запали, но акумулатора и беше чисто нов. Браво, че при теб всичко си е ток и жица. Пускай повечко снимки, ще е интересно за доста от нас :cheers: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като събудих любопитство, да поразкажа малко  ;) 

Пътуването си беше приключение - 4500 км за 3 дена. София-Лайпциг - 1600 км, Лайпциг-Болнес (заради едни приятели там) - 1800 км и накрая Болнес-Кируна - 1100 км. При това с претоварена кола, съпруга, петгодишен син и една спяща котка върху куфарите. Нямахме зор да бързаме толкова, но мисленето не е най-силната ми страна, а управлението на МПС е любимото ми занимание, затова семейството нямаше друг избор, освен да се съгласи. Колата няма борд-компютър, но с пълнене на резервоара догоре даде среден разход от точно 5,5 л/100км накрая на разстоянието. Като се отчете претовареният автомобил, това че се опитвах в Германия да наваксам с времето, както и снегът и температурите от Стокхолм на север, съм повече от доволен.

Колата се управляваше изключително добре за състоянието, в което я бяхме поставили. В Германия при натиснат педал до тенекията не можеше да вдигне повече от 180 на равните участъци, като на изкачване намаляваше докъм 160 км/ч.

В Северна Швеция всички освен мен карат гуми с шипове. Да, но гумите с шипове са забранени в Централна Европа, или се ползват при специални ограничения. Затова заложих на Toyo Observe GSi5. Брутална гума с примес от орехови черупки, горещо препоръчвам на всеки. На магистралите след Стокхолм лявото платно беше почистено до сух асфалт, а дясното беше с утъпкан сняг. При изпреварване нямаше никакви проблеми при плавна смяна на платната, нямаше значителна загуба на скорост, нямаше лъкатушене на колата, което забелязах при някои местни автомобили. Всичко това ставаше при скорости от 100-130 км/ч. Понеже се доверих единствено на безплатната навигация на телефона, се наложи да мина през няколко странни планински отклонения – отново перфектни гуми, без никакво присветване на ESP или намек за ABS.

В последния ден участвахме във верижна катастрофа – карахме десетина автомобили в колона, продължително време с еднаква скорост. Тук болшинството от пътищата са трилентови, като лентата за изпреварване се сменя периодично към едната или другата посока на движение. За предотвратяване на простотии двете платна са разделени с еластична мантинела от въжета. Та на участък с движение в „колона по един” първата кола се изплаши и намали рязко. Ние спирахме без никакъв проблем, отново благодарение на гумите. ABS-а полудя, но колата остана стабилна на пътя и успявахме да се държим на около метър зад предната кола. За разлика от BMW-то зад мен, което лъкатушеше и накрая се прасна в задната ми броня, следствие на което окончателно се завъртя напречно на пътя и в него започнаха да се удрят следващите автомобили. Ние се отървахме с уплах и спукана броня, слава богу нямаше сериозно пострадали в останалите автомобили. Пожарните и линейките дойдоха за не повече от седем минути в средата на нищото. Доколкото от Армеец са ми обяснили, че заради една шупла в боята нямам застраховка на задната броня, не сме си губили времето и продължихме по пътя.

Стана дълго, затова ще продължа в следващ пост...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко, че сте имали инцидент. Добре, че на вас ви няма нищо.

Сега се разрових малко, че ми стана интересно. Любопитни неща има в нета за тази част от Швеция.

Общо взето като гледам с кола почти няма как да отидеш по на север в Европа :)

Видях, че там най-студеният месец е февруари със средната дневна температура от -17,4. Навреме си отишъл :)

Сподели също и впечатления от живота там - винаги ми е било любопитно как живеят хората в толкова студени райони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се тепърва да има за споделяне :)  Относно снимките - също. Срам не срам, засега няма...

В града половината от колите са Волво - това е обяснимо. Но вярвате или не, сигурно една трета са Шкода :wacko_2: - предимно Октавия от всички поколения, естествено има доста 4х4, но не само. Среща се Супърб и чат пат някоя Фабия комби. От останалите марки се набива на очи Фолкваген (Пасат комби) и Рено. Другото е дотолкова шарено и малко на брой, че не прави впечатление, вкл. и СААБ.

Нашата "Прекрасна" се появи от Горубляне, след бартер за Шевролет Каптива. Беше с акумулатор 61Ah, но дали това е оригиналният акумулатор - няма как да знам, а и не съм проверявал в нета. За Италия може и да върши работа. В интерес на истината, когато взех колата от автокъщата, акумулаторът беше умрял и се наложи да ми подадат ток. Въпреки това ни докара безпроблемно дотук и работи поне две седмици на студа. Умря една сутрин, когато температурата падна до -27. Доколкото гнездото в отсека на двигателя съвпада с акумулатор 75 Ah, взех оттук такъв и оттогава нямам проблеми, дори при -30 сутрин.

Не съм обръщал специално внимание на нафтата и не твърдя със сигурност, но мисля да ми направи впечатление че е прозрачна, като вода, както казва колегата по-горе. Колкото до замръзването - още в Германия на едно ОМВ имаше изрична табела, че горивото е предназначено за температура до -40 градуса. Интересното е, че тук не продават течност за чистачки с температура по-ниска от -20. Аз си нося една туба -40 от Кауфланд и сме нещо като сензация. То и няма нужда, доколкото при тези температури и сух въздух снегът е като пясък и не се задържа, както и не пръска кал от предните автомобили.

Едно от притесненията ми е за филтъра за твърди частици, защото при този температурен баланс едва ли ще може да регенерира. Затова една топла сутрин (-19  :) ) се качихме в колата за да направим една по-дълга обиколка до едно съседно село. Съпругата ми работи в туристическа компания за екскурзии с кучешки впрягове и знае, че по този път се срещат много лосове. Та натоварихме се ние в "Прекрасна" и тръгнахме на "лов" за лосове. Вярно, още на излизане от града един голям елен пресече пътя спокойно като крава и се наложи да го чакаме. Но с филтъра за твърди частици нищо не се случи... Започнахме да изкачваме някаква планина и външната температура стигна до -36, а охлаждащата течност на колата започна да изстива. Опитах се да  карам на трета, с 3500 оборота, но нищо не се промени. Затова оставихме лосовете за някой друг път и се прибрахме. Общо взето това е единственият дерт с двигателя - че не може да загрее адекватно. Като спреш на кръстовище започва да изстива... Моите познания се заключават до термостат, но го проверяваха в сервиз преди месец, точно преди да тръгнем насам.

С риск целият форум да се юрне насам  :P ще кажа, че тук ми е много по-топло, отколкото в Люлин. Целият град е с централно парно отопление, което е включено в наема, затова никой не го пести. Съответно целите сгради, вкл. стълбищните клетки са отоплени. Освен това има изискване собственика на сградата да осигури някаква минимална температура, мисля че над 20 градуса... Интересно е, защото имам термометър с външна сонда и няколко пъти показва разлика от 50 градуса от двете страни на прозореца... А, да - част от масрафа за парното идва от домакинствата - боклукът се дели на два вида - горим и негорим. И всичкият горим отива в топлоцентралата...

И не на последно място, чувал съм го в БГ, но има такъв израз и тук - няма студено време, има неподходящи дрехи. А тук подходящи дрехи има бол. Има и това, ако на някой му е интересно, въпреки че в БГ е неприложимо (или ще ти откраднат разклонителя, или някой ще си свари компот за твоя сметка): http://www.defa.com/sv/fp/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана много интересно. Надявам се да продължиш. Това някакво подгряващо у-во ли е и как точно действа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:PDT_Armataz_07: Много интересно ми стана!  :hockey:  Дано да има продължение. И ако не е много нахално, да помолим за малко снимки... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана много интересно. Надявам се да продължиш. Това някакво подгряващо у-во ли е и как точно действа?

 

калориферче за купето и реотани за подгряване на охладителната система

работи на 220V

виждал съм го на колата на един познат 

ама точно това е някакво по-напреднало, чак управление през app в смартфон ли предлагат ...   :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време имахме форд ескорт 1.6 D  :D  Зимата трудно палеше и баща ми слагаше едно малко единично котлонче под картера - имаше ефект.  :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

калориферче за купето и реотани за подгряване на охладителната система

работи на 220V

виждал съм го на колата на един познат 

ама точно това е някакво по-напреднало, чак управление през app в смартфон ли предлагат ...   :o

Да, точно така. Подгрява охладителната течност в малкия кръг и разчита на естествена конвекция на флуида (един колега от форума ми го обясни, преди да се запътя насам) DEFA е нещо като Шкода при производителите на тези устройства - демек най-добрите  :) На паркоместата в кварталите, както и на някои обществени паркинги има изводи на 220 V с таймери и колите нощуват включени в мрежата. В момента нямам такава снимка, но ще направя. В пълния комплект има и зарядно за акумулатора, да няма изненади сутринта.

 

Днес ходихме да търсим лосове (älg) извън града. Ето няколко снимки от пътуването и резултата от търсенето:

http://rdragostinov.snimka.bg/animals/amp-196-lg.802899.32551394

 

Ето и един готин клип от мрежата:

http://www.youtube.com/watch?v=K7iv9MrSxmQ

 

А ето и две местни Шкоди. И двете са оборудвани с допълнителни светлини за да няма през нощта изненади от разхождащи се по шосето лосове:

http://media.snimka.bg/s1/3154/032551572.jpg?r=0

http://media.snimka.bg/s1/3154/032551582.jpg?r=0

 

И за десерт щанда на Кока Кола в местен супермаркет, доколкото е по темата:

http://media.snimka.bg/s1/3154/032551604.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.