Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG или ръчни скорости?


B.Popaleksov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Обмислям закупуването на шкода суперБ 2 с DSG скоростна кутия.

Харесал съм си една шкода суперБ 2 с DSG на 126 000 км. 2.0 ТДИ 2010г. и се чудя дали да я взема тъй като офертата е доста добра с малко доплащане от моя страна. Единственото, което ме притеснява, че не съм карал такава скоростна кутия.

Прочетох доста във форума за това както и някой стряскащи теми.

Бихте ли ми дали мнението си   DSG или да си търся 6 скоростна механична.

До сега съм карал 6 скоростна механична и съм много доволен никакви ядове с две думи.

Бихте ли ми казали така също колко пари е горе долу обслужването на DSG-то на колко км се прави? Има ли разлика в разхода на гориво и с колко?

Благодаря Ви предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,колега!

Моята е 2.0TDI,6 степенна механична и съм доволен,но е на 74хил.Колата на която си се спрял не е никак стара,но май е доста карана.

Аз харесвам автоматиците и производните им,но според мен са удачен избор за нов автомобил.На жена ми колата е автоматик и е много удобно навсякъде,не само в града,но е на 11хиляди и да се надявам скоро да няма ядове с нея.Със сигурност е по-удобно от мануала,но при евентуален проблем се приготви за по-скъпи ремонти.Надявам се,колегите с DSG-кутии също да изкажат мнение и впечатление от поддръжка и проблеми!

На мен също,ако късмета ми бе да попадна на DSG,нямаше да се откажа,защото обичам хубавите работи...

Ако и знаеш историята на колата и ако парите си заслужават-скачай,пък далаверата от покупката може да оправдае евентуални бъдещи по-скъпи ремонти,а удоволствието от автомата да ти остане бонус!

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично съм много доволен от DSG-то ми. Всично зависи как караш, аз тази кола я карам само на дълъг път и много ми помага ( може да минеш 1000км и пак ти се кара :), а градко помага за разхода като при отпускане на педала веднага вдига на по-висока предавка и сваля оборотите. За поддръжка не знам, още съм на 30 000км. До колкото съм запознат това е най-добрият вариянт на DGS и тези километри няма да са проблем. Реално се смянат съединители и масла. Успех.

Редактирано от N.Zlatev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха да каажа и аз нещо по темата...

Значи ако закъсаш в снега и колелетата се окопаят ако си с автоматична кутия и те бутат е доста по трудно да те изкарат..Като е механична и един бутащ е достатъчен щот се получава на тласъци и викаш "ай руп" и излиза :D а като е автомат не става с тласъци и трябват повече бутащи

сега у снега го установих :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офертата е следната моя суберб 2008 г файса с мигачите на огледалата 2.0 ТДИ 170 к.с. и още 5000 хил. за суперб 2 - 2010 2.0 ТДИ DSG 140 k.s. (още със слагането на номерата му монтирам чипче). По крачмарски сметки със чипа номера каско (на вноски) гражданска и пълно обслужване още 2000 лв.  Историята не му я знам мисля че не са му връщани километрите тествах го в един сервиз на който имам доверие. Много е запазена вътре няма никакви забележки. Притеснението ми е че карам като каруцар и не обичам да треперя на автомобила той е да ми робува не аз на него. На моя суперб освен масло и филтри нищо не съм му пипал последните 80 000 км в БГ и няма ядове. Нямам възможност за по-нова все пак съм на 25 години.

 

Колега, горе долу на колко км. се сменя съединителя на автоматика?

Нежни ли са тези DSG-та или може да  не му обръщам много внимание?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съединителите (2бр) и маховика общо са около 2000 лв, съдинителите се сменят на около 150-200 000 км. Може и повече, зависи как е карана. Маховика обикновено изкарва повече, ама пак зависи.

 

масло и филтри грубо го смятай 350-400 лв. Сменят се на около 60к.

 

6х DSG се води по-читаво от 7х DSG. Не са нежни.

 

Разлика в разхода, и да има ще е много малка. В една друга тема колега извади статистика около 10%. Може и така да е. 

 

DSG-то на мен ми допада повече. Преди да го вземеш го тествай като всеки друг автоматик, тласъци при смяна на предавки, потегляне (зацепването от старт трябва да е много плавно и да не се усеща. Тествай го назад как ще тръгне, да държи колата на баир и тн). Ако имаш човек разбиращ от ВАГ-КОМ може да ти каже и какво е моментното състояние на съдинителите.

 

Старият супърб е по-комфортен като возия :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е с DSG na 100 000km. И съм много доволен адаптирасе към стилати на каране. Иначе консумативи 300лв на 60 000км. Няма да сбъркаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предишните ни 2 Октавии бяха с 6 ДСГ и за 75 000 км нямахме никакви ядове. Сега Супърб-а е с 7 дсг и на 50 0000 км сменях съединители (гаранционно).  Имах познат който на 10 000 км на 6 ДСГ сменя мехатроника. Въпрос на късмет е. Ако колата е на реални километри може би няма да имаш проблем според мен. Само гледай да я обсужваш както са изискванията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не ми се връзва с тия скъпи техники и въпрос на късмет....   :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от стила на каране.

Ако караш кротко - ще сменяваш съединители на 150-200 хиляди.

Пък ако караш агресивно - ще ги сменяваш на 100 хиляди, примерно.

За 6 степенната ДСГ кутия съединителите струват към 1000 лева - комплект.

И силиконовата течност е добре да я сменяваш по-начесто - на 40-45 хиляди. Тогава много рядко може да се стигне до проблеми с мехатроника.

G052182A2 e оригиналната ваговска, тя е на Пентосин, и G052529A2 е тая на Кастрол. И струват към 30 лв литъра.....

И филтърчето струва към 30 лева - и труда е 40-60 лева.

И когато отиваш да ти я сменяват - е добре да изсмучат целия остатък със специална машина.

Иначе, ако не го изсмучат - вътре остават боклуци, които задръстват клапаните в мехатроника, и оттам после идват проблемите.

Накратко - това е.

Това ако се спазва - едва ли някога ще имаш грижа с ДСГ кутията.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, всички тези тънкости не се ли знаят и следят от сервизите ? При кола втора ръка да уцелиш толкова поддържана кутия си е рядкост голяма.

 

Сещам се за две ок2 ФЛ с ДСГ-та на по над 100к километра, на които тази процедура май не е правена нито един път. Обслужването включва само смяна на лонглайф масла и тва е. Едно време така беше и с типтроника, тия кутии били вечни и маслото не се сменяло никога ... а пък после се оказа, че не било лошо да се сменя на 60-70к заедно с филтъра /ама и там има една камара особености, как да се смени цялото а не четвъртинката/ ... то самото твърдение, че маслото не се сменя е малко странно.

Или идеята е да изкара 200 километра (5те години гаранция) пък след това ... или ще дойде в сервиза, или ще си вземе нова кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следя Octavia-та на един притял - 245 000 км с 6-скоростно DSG, без да е сменял нищо по него - само масло и филтър на всеки 60 000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменява се маслото - как да не се сменява. А също и филтъра - и той се сменява.

Нали и при някои БМВ та, 7 автоматик, отначало уж маслото им не се сменяваше - пък после какво се оказа, че трябва да се сменява, защото след около 200 хиляди км кутията почти винаги се повреждаше, и после си купуваш нова. Само дето новата е достатъчно скъпа - от порядъка на 7-8 хиляди.

Пък като сменяваш течността, а също и филтъра, който е разположен в единия капак - и си караш и над 500 хиляди км, и нямаш проблеми. Колата си върви, и нямаш грижи.

Иначе имам приятел с Ауди А3, с мотор и кутия като моите - като колата е минала вече близо 350 хиляди..... Сменява си маслото, филтърчето, а веднъж е сменил и съединителите - и си я кара.

Друг пък, дето е на паркинга - е със Шкода, която е на 170 хиляди, и вече е време да й се сменяват съединителите.

И това е, като цяло.

Тъй че да минеш 245 хиляди, като сменяваш само консумативи - защо не?

Особено ако караш разумно - не би трябвало да има проблеми.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте колеги, след дълго чакане вече съм горд собственик на суперб 2.0 тди 170 к.с. (ръчни скорости) успях и да махна и моя стария Суперб,

1.Моля дайте ми някакъв линк за "ръководство за екплоатация" защото моята няма (БГ или Англ.)

2.Моля кажете как да си сменя езика на менюто че е на Италиански

3. Моля за съвет за масло на 92 хил проверих я с история е. До сега карах старата с Mobil super 5W/30

Шкода ми предлагат Кастрол дето се сменял на 30 хил. км мога ли да разчитам на това масло и на 30 хил ли да го сменям?

Благодаря Ви предварително!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита придобивка!

Относно ръководството - първия линк в ТОВА мнение води към всички налични ръководства на сайта на Шкода. :) Поздрави и много безаварийни километри! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за покупката!

Колата сама ще ти каже кога е смяната на масло, в зависимост от старт/стоп и режима на каране. Но аз лично сменям на 15 000 - 20 000 км. по съвет на Самуил за да си пазя турбото.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колега! Пожелавам ти много и все хубави емоции с избрания автомобил!

С нетърпение очакваме снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви.. но не мога да намеря как се прикачат снимки... еи тази на профила ми е от новата кола...

"Качваш" ги някъде онлайн и тук даваш линк към тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.