Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фабия 1.4ТДИ незнам дали е проблем или не...


bdimov

Recommended Posts

Здраейте,

Карам една Фабия 1.4 ТДИ 2007г. Преди нова година не я бях карал 15-20 дни и акомулатора беше паднал почти на нулата. Подадох ток от друга кола, запалих и след това ми се наложи да мина към 250км. Акомулатора уж беше се позаредил но ми направи впечатление че от този момент винаги когато колата е студена ( не е работила 5-6 и повече часа ) като подам на контакт и се рестартират показателите за изминати километри и среден разход ( на лявото дисплейче ). Помислих че акомулатора има нужда от дозареждане и го сложих за една нощ на зарядно но проблема са остава ( иначе колата си пали налъпно нормално ). При загрял автомобил не го прави т.е. ако съм минал някой и друг километър после гася и ако запаля отново докато колата не е напълно истинала няма проблем с ресет-а. 

 

Някакви идеи?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мери ли си напрежението при стартиране? ... обзалагам се , че пада под 11 волта (да не кажа 10) ... и на мен ми се случи два пъти със стария акумулатор , ама не го чаках дълго и замина на отпадъци :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочети си ръководството за колата(за бордовия компютър):

 

Single-trip memory (memory 1)
The single-trip memory collates the driving information from the moment the ignition
is switched on until it is switched off. New data will also flow into the calculation
of the current driving information if the trip is continued within 2 hours after
switching off the ignition. The memory will be is automatically erased, on the other
hand, if the trip is interrupted for more than 2 hours.
Total-trip memory (memory 2)
The total distance driven memory gathers data from any number of individual journeys
up to a total of 100 hours driving or 10 000 kilometres driven. The memory is
deleted when either of these limits is reached and the calculation starts from anew.
The total-trip memory will not, contrary to the single-trip memory, be deleted after
a period of interruption of driving of 2 hours.

 

Selecting the memory
– Repeated short-term pressing of the button В allows one to select
the individual memories.

За съжаление ,го имам само на английски.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти колега. Разбрах за какво става въпрос, важното е че няма проблем по самия автомобил. Сега ще намеря сервизната книжка и с малко четене ще стане. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Здравейте колеги! :) Аз съм с Фабия 1,4тди 69кс 2006г. След като си смених акумулатора имам следната аномалия. на левия ми дисплей на колата, конкретно за изписването на колко километра ми остават с горивото в резервоара, сега ми показва 2 пъти по-малко а карането ми е едно и също. Колата няма разлика в поведението си, просто това ми направи впечатление, че показва по-малко защото знам колко ми показваше преди с пълен резервоар. Дали смяната на стария акумулатор с нов е навредила по някакъв начин на тези показания не зная. Преди с пълен резервоар ми изписваше още като запаля на бензиностанцията 1090км , а сега със същите литри след запалване ми изписва 480км. Някакви идеи ? :) 

Редактирано от Octavian_09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с оставащи километри до следващо зареждане е много заблуждаващо. Определя се от начина на каране при повече натискане на газта дава едни километри а при спокойно шофиране други. Тези данни са прогнозни набазата на моментен разход и не са показателни за действителния разход. Ако си натискал здраво може да покаже едно а само минута две на място на ниски обороти и оставащите километри се повишават. Пробвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Благодаря ти , пробвах и на истина е така до сега не ми е правело впечатление :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се смени акумулатор или се откачи същият, след включването му трябва да се изминат над 50 км , за да се нормализират показанията на борд компютъра за оставащото разстояние. Ще видиш че както караш, това разстояние се увеличава, докато накрая се нормализира. Колко натискаш педала няма значение. Борд-компютъра има и такъв режим - Total-trip memory (memory 2) - за 100 часа или за 10000 км каране. Малко моментно увеличаване разхода няма да окаже влияние за показанията за оставащо разстояние.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се смени акумулатор или се откачи същият, след включването му трябва да се изминат над 50 км , за да се нормализират показанията на борд компютъра за оставащото разстояние. Ще видиш че както караш, това разстояние се увеличава, докато накрая се нормализира. Колко натискаш педала няма значение. Борд-компютъра има и такъв режим - Total-trip memory (memory 2) - за 100 часа или за 10000 км каране. Малко моментно увеличаване разхода няма да окаже влияние за показанията за оставащо разстояние.

При липса на акумолатор съм съгласен за първите 50км защото няма база за сравнение за да покаже оставащи км с налично гориво. Но за това колко натискаш педала , че няма значение си в грешка. Компютъра преизчислява оставащи км на базата на по-висок моментен разход и дава по-малко оставащи км. Всичко си идва на мястото когато обратната нафта се върне и компа преизчисли на базата на по-нисък разход. Същото се получава и когато нивото на горивото е на границата на две деления. При шофиране с повече газ пада делението на резервоара и след успокояване на оборотите изгасналата чертичка се възстановява. Това обаче са само визуални ефекти за разхода на колата. Истината е, че колкото и сипеш всичко си го изгаря и не връща нищо. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колата не преизчислява по моментният разход, ами по средния разход на памет 2.

И ако си в спряло положение как се обяснява факта с промяната на оставащите км при положение, че не си изминал и 1 км ?

 

 

Извинявайте съфорумци ама май оспамихме темата на човека  :plate_offtopic:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам пример: прибирам колата в гаража със среден разход по памет 1 от 4 л/100 км . Показва оставащо разстояние 320 км. Когато запаля колата , разстоянието ми е отново 320 , като средният ми разход е да кажем 10 л/100 км.  Не виждам да има някаква промяна.  Тръгвам да карам и от 320 разстоянието почва да намалява.

Не става като запаля веднага 220 км например. Не съм виждал като давам газ на място и оставащото разстояние да се топи пред очите ми. Ако при теб е различно дай пример.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.