Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Чип тунинг 1.9 тди(105к.с.)


yankof

Recommended Posts

Колега dentist,

 

Редактирах си мнението в Бял списък, да не мацам там (а и да не излезе като заяждане), за това ще питам тук?

Колега, поздравления за ремапването!

 

Нещо обаче не да разбера?Писал си, че турбото е вдигнато с 140милиграма?

Милиграми НЕ МОЖЕ да е!

Трябва да е милибара!Ако е вдигнато само със 140милибара............

Тя турбината ти ако не се лъжа е на 1.04бара. Ако е вдигнал със 140милибара..... става 1.18. (лично за мен е нищожно)

(справка- заводски Фабия РС тди пд със 1740VA е на 1.3 (може и 1.35) и след ремап става на 1.45 (здравословно).

Тя 16клапановата 2.0ТДИ е на 1.35 заводски. Следователно няма как да върви повече от 2.0ТДИ.

Даже и чувството ще е далеч от 2.0ТДИ 140коня. (който заводски не са толкова директни от ниски на 1ва/2ра скорост)

 

Нещо си се объркал!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    11

  • dentist

    11

  • yankof

    8

  • Цецо75

    5

Най-много писали в темата

Колега dentist,

 

Редактирах си мнението в Бял списък, да не мацам там (а и да не излезе като заяждане), за това ще питам тук?

Колега, поздравления за ремапването!

 

Нещо обаче не да разбера?Писал си, че турбото е вдигнато с 140милиграма?

Милиграми НЕ МОЖЕ да е!

Трябва да е милибара!Ако е вдигнато само със 140милибара............

Тя турбината ти ако не се лъжа е на 1.04бара. Ако е вдигнал със 140милибара..... става 1.18. (лично за мен е нищожно)

(справка- заводски Фабия РС тди пд със 1740VA е на 1.3 (може и 1.35) и след ремап става на 1.45 (здравословно).

Тя 16клапановата 2.0ТДИ е на 1.35 заводски. Следователно няма как да върви повече от 2.0ТДИ.

Даже и чувството ще е далеч от 2.0ТДИ 140коня. (който заводски не са толкова директни от ниски на 1ва/2ра скорост)

 

Нещо си се объркал!

Колега BlackPearl нищичко не разбирам от чипване,мапване и т.н.Извинявам се ако съм ви подвел нещо.Обясняваше ми човека нещо за турбото и 140...Има тук капацитети нека се изкажат.Аз лично съм доволен от резултата.Поздрави!Може да е нищожна разликата,но се разбрахме да е safety за турбината за да може да изкара още някой километър.Я кажете може ли да се сложи турбо за по-голям двигател или хибрид трябва да се мисли със Сами?

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е

 

Лог файловете ги конвентирайте ,зада се четат по лесно.

Ясно, значи съм си сток. Благодаря.

 

Ето и конвертираните логове, ако на някой някога биха му били от полза за сравнение:

канал 11 - http://dox.bg/files/dw?a=954b2c13de

канал  1 - http://dox.bg/files/dw?a=cc00746d3e

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то турбини бол! Зависи колко ти е дълбок джоба!

Най лесно- слагаш 1749VA от 2.0ТДИ. Може и да я направиш хибрид от VB. Можеш и 1749VC (от 170к.с), там вече Сами да каже дали има смисъл..... После може хибриди - 1752/1756 и от там вече GTB сериите (1756/2056/2260 и нагоре :) ) но трябва да се прави с колектор и фланци, но ти не си за там..... (в смисъл , за тях трябват доста други неща).

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Турбо от 2.0 тди не може да ти стане.И освен това,няма смисъл от него.Ако ще си ползваш ресурса на дюзите,това турбо е малко.Трябва ти хибрид 131-150компресорно.Или направо ВБ,но леко ще се лагне.Перфектния вариант за тези дюзи е хибрида 131-150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами,така и така си писал с хибрида няма ли да се наложи смяна и на друг чарколяк?В смисъл много ми харесва чипа,но идеята и ресурсите са ми за малко по-бързичка ежедневка.В графата спорт тунинг не смятам да влизам.Просто като видях как отлкикна колата на малка корекция почна да ми се върти в главата че може и още малко :D.Определено ще се вложи още  в колата,но идните месеци че много разходи се събраха...А за турбо принципно смятах теб да питам,но като събера малко кеш.Това се държи още,чудя се дали не го отписвам рано.Петко ми каза че правило пик,ама разтоварвало...Харесва ми обаче манипулацията и ще има и други.Поздрави!Като я купих колата помня че ти звънях и ми обясни че си сменял някаква ос и можел да се реши проблема...Щото го джъткам това турбо година и половина и в авариен режим не е влизала колата.Чудя се какво да правя.В смисъл 2- 3 месеца ще си я карам така пък после ще реша...

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тръгнеш ли по пързалката... Вече сме го дискутирали много пъти тоя въпрос - има две такива теми в раздела за тунинг.

 

Ако приемем, че сега си на около 130 коня, следващата крачка (с друга турбина) ти е около 160 коня. Там някъде ще ти изпращи съединителя. Т.е. към цената на турбината си прибави и това.

 

За още коне над 160те, филма вече става много сериозен (финансово)

 

И да знаеш - достатъчно няма. 3 дена след интервенцията, колата вече ти се струва нормална. На 10тия ден ти се струва, че нещо не върви както трябва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сами, аз съвсем изключих, че ставаше въпрос за 1.9ТДИ......... :wacko_2: 

130 или 150 коня турбинки. GT1749VA или GT1749VB (150к.с)- сега поне VB малко по-лесно се намират.....уж.

Прави ти Сами  (или каквото той прецени, че е най-удачно) един хибрид от VB  и 52ка и си ти.

:boxing:

 

Само да не се заблудиш от думите на Цецо, че всяка по-простичка интервенция ще ти носи +30коня ........ Нагоре (след 160-180к.с) вече не е точно така.... освен ако не си дтабИУЕн финансово!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си кара така,да не се занимава.Трябва си кеш за турбо,нов ремап....едни към 2 бона го очакват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще карам докато изпляка засега ми е предостатъчна.Взех да се опъвам сериозно на доста яки автомобили :D .И наистина ако се пусна на пързалката както казвате спиране няма.Друго си е обаче като ти трябва да изпревариш да имаш нужната сила.Иначе и на нормално каране по-добре я усещам.А турбината ако има господ ще изкара докато събера някой лев за нова.Мерси за насоките!Поздрави!Сами мерси за безплатните консултации оценявам го :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

 

И да знаеш - достатъчно няма. 3 дена след интервенцията, колата вече ти се струва нормална. На 10тия ден ти се струва, че нещо не върви както трябва :)

:doubleup:  Най-много след месец вече няма да ти се струва толкова бърза - просто до сега си карал мъртвец. В един момент по-добър вариант вместо тунинга става покупката на друга кола със заводска мощност 220+ (точно както прави Сами)

Аз затова карам от време на време други коли - после като се кача на моята, разбирам, че си върви повече от добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да не се заблудиш от думите на Цецо, че всяка по-простичка интервенция ще ти носи +30коня ........ Нагоре (след 160-180к.с) вече не е точно така.... освен ако не си дтабИУЕн финансово!

 

Той Цецо точно същото му е написал, а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от спорове на всички мненията ми помагат и са обективни.Най-малкото имате опит с това нещо за разлика от мен.Засега ми е предостатъчно спирам :)Благодаря на всички които се включиха!

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той Цецо точно същото му е написал, а?

 

Цецо, първо написа: + 30 коня, до към 130, после още 30 до към 160.... За това съм написал така.

Никъде не съм писал, че си го подвел или , че думите ти не са истина.

Да, написал си , че нагоре е филм, както аз съм написал стаБИУЕн финансово.... за това му написах, да не се заблуждава (понеже ти първи му написа) , в смисъл,че

нагоре няма да е +30/+30.......но може аз да не съм се изразил правилно и да не сте ме разбрали...... но може да не ми А-каш!

 

Колеги, нека да не нападаме колегата с това колко му върви колата.

Аз споделих на Сами, че щях да бъда първи който щеше да драсне, но не исках да изглежда,че съм на всяка манджа мерудия!

Искам да Ви кажа: За тези който не карате Шкоди 200+ коня.....да не прибързвате така със заключенията.

Не всички карат 200-300коньови коли (и то не стокови стари мъртъвци).

Нормално е, човек който е карал 90-110 коньова семейна кола, като я чипоса и стане 120-130коня да се радва като малко дете, след като преди това не се е возил ежедневно с такива параметри.

АЗ ЛИЧНО , след като чипосах Фабията в Проспийд (първият път) бях с Коко (Redline__) като си я вземах щяхме с него да се наакаме от кеф, даже с Коко си викахме: Страх ни е от тази кола как върви (2006г.), еуфорията беше голяма И Е СЪВСЕМ НОРМАЛНО.

След като се посвикнат с конете, следваща фаза, следваща фаза и така нататък.

 

За това, нека малко всеки да има уважение. Всеки е тръгнал от някъде, никой не се е родил бърз или научен! Не всички караме бегачки!

Форумът е за това да се подкрепяме и  толерираме, именно подкрепата на колегите и съфорумците дава желание, ентусиазъм и прочие на някой от членовете тук или да продължават все напред, или да се захванат с такова начинание!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 към последния пост на Искрен. :cheers:

 

Аз имам предвид точно същото - тази кола (О2 1.9ТДИ) има две удачни нива на тунинг:

 

1. Само чип - до към 30 коня+.

2. Турбина, чип и съединител - до към 160 коня.

 

Нагоре е безмислено, тази база налага прекалено много ограничения, за да ги заобиколиш плащаш прескъпо. Реално даже второто ниво не мисля, че е за всеки, защото разхода и там си е доста сериозен. По груби сметки минава 3к. Т.е. със сигурност не са едни и същи за всеки 30 коня. Точно обратно растат в геометрична прогресия.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси пичове както казах аз като не разбирам питам и си вадя поуки от това което ми казват.Достатъчно е че ми прави кеф и ми стига колко върви.Най-важното е живи и здрави пък за тунинга всеки си знае :banana_beer:.И BlackPearl много точно се е изказал нямам какво да добавя.Дори и да съм преувеличил малко е било от кеф.

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 към последния пост на Искрен. :cheers:

 

Аз имам предвид точно същото - тази кола (О2 1.9ТДИ) има две удачни нива на тунинг:

 

1. Само чип - до към 30 коня+.

2. Турбина, чип и съединител - до към 160 коня.

 

Нагоре е безмислено, тази база налага прекалено много ограничения, за да ги заобиколиш плащаш прескъпо. Реално даже второто ниво не мисля, че е за всеки, защото разхода и там си е доста сериозен. По груби сметки минава 3к. Т.е. със сигурност не са едни и същи за всеки 30 коня. Точно обратно растат в геометрична прогресия.

Аз като я гледам моята и в момента как превърта гуми по светофарите, когато я понастъпя, и си казвам - че то дори и за 30 коня отгоре, и съответно за 50-60 Нм - ще трябва да сменя и гумите, и джантите, и окачването да пипна, а може би и спирачките!

Пък за 60 коня отгоре - не ми се мисли! Нещата стават сериозни! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе в твоя случаи и аз бих се ограничил до максимум 30 коня отгоре. При това с дозиран момент в ниските. При един неграмотен мап,няма да му е хич комфортно на това DSG.

 

Като се заговорихме, ти на Дино не си я качвал. А погледна ли и поне с какви налягания са ти я направили? Тук Исята пак ще ме нахрани :) , ама аз не знам как така си тунинговате колите без да си сложите манометър. Айде ако мапера ти е близък... хубаво. Ама да ида аз така при някой непознат и да му гласувам пълно доверие... тъй просто... Ми не мога. Най - малко веднага ще я закача на кабела да видя какво иска ЕКУ-то и какво получава.

 

Имай предвид и друго, не караме нови коли. Не и знам историята на твойта, ама в повечето случаи това са коли навъртели 100к+. Турбината не е нова. Винаги има риск от някакъв проблем - зацапване на геометрия, вакуми, ала-бала. Пренадуването е факт и на заводски мап. А когато си надут, ефекта е x10, още повече, че нашите коли заводски не са с добрите стари GT1749, които са си яко корави както на предишното поколение Октавии.

 

Казвам го от опит, т.е. съдя по себе си. Мойта в момента е с проблем (момента е от 6 месеца :BangHead: ). Обаче го виждам на манометъра и я пазя, докато намеря време да го реша. Ако го нямах, щях да настъпвам както си карах преди и вече щеше да е изкарала перките през ауспуха. За мен - на пипана кола, манометър задължително. Влезнал си във филма - играй го. Ися не ме храни, знам, че мнението ти не съвпада с мойто по този въпрос.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.