Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

АЕЕ двигател


Ton4o_84

Recommended Posts

Тъй като тук е бъбрилнята, си рекох, че може да пусна една тема безнаказано :)

 

Въпреки всичките суперлативи изписани за този двигател, ме мъчи едно нещо.

-Подучих че тези двигатели страдали от бутални болтове и черупки, защото били от месинг и бързо се скапвали с цел ремонт и звукът им бил също като чукането на повдигач на клапан. Казаха ми също, че нямало добро мазане точно в буталния болт и затова си заминавал.

-Тия дни ще го правя, но много ще се радвам да кажете по някоя дума, за да се успокоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чел 1.6 АЕЕ конструктивно е на същата база като на 1.4 AEX и 1.0 AER,които страдат от същите неща,описани от теб.Но място за притеснение няма,щом ще му правиш ремонт.А пък оттам насетне - колкото изкара.Хич да не е,едни 100 000км. ще навърти.Да не говорим,че често се срещат такива двигатели на към 300 000км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При фолксвагените няма много добро реноме АЕЕ двигателя, но основно по отношение на инжекциона. Иначе го монтират на Голф и Поло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, няма да правя ремонт на двигателя, а само на повдигача и ако се окаже по-лошото - тогава ще му мисля.

Значи е вярно това, че мотовилковата им група е калпава. Жалко.

Понеже четох толкова суперлативи за този мотор и затова я купих, ако знаех нямаше :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

AEE двигателя на VW с нищо не е по лош от който и да е друг двигател на фирмата , дори факта ,че се монтира във GOLF , POLO , SKODA -Oktavia и Felicia , SEAT , би трябвало да говори за качествата му , Лично аз го имам в два автомобила VW и SKODA  , и определено мога да кажа че не ми е създавал никакви проблеми , за изминалите над 150000ка само при мен , а това какво си купил , че може би е било на предела на живота му , си е друг въпрос. Ремонтирай до качествено или намери читав такъв мотор и ще разбереш за какво говоря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм чел 1.6 АЕЕ конструктивно е на същата база като на 1.4 AEX и 1.0 AER,които страдат от същите неща,описани от теб.Но място за притеснение няма,щом ще му правиш ремонт.А пък оттам насетне - колкото изкара.Хич да не е,едни 100 000км. ще навърти.Да не говорим,че често се срещат такива двигатели на към 300 000км.

Ами той моят е на 270 000. Преди около 20000 свалях картер, за да почистя маслената помпа и да сменя биелни лагери - смених идеални лагери с чисто нови, ама така и така бях отворил  картера.

До тук - около 35-40000км в моите ръце - самият мотор не ми е прави ядове. Дроселовата клапа е друга бира :BangHead:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, твоя двигател също ли е АЕЕ.

Успокоиха ме на няколко места, двама монтьори и един таксиджия, че не било вярно това за биелните лагери :).

Дроселовата клапа искала редовно чистене със спрей за тази работа, минимум веднъж в годината и редовно смяна на въздушен и горивен филтър. Малко да са запушени кои да е от тези неща и започвала да се бъзика цялата система..

На моята някой път й играят оборотите, но усетих, че е заради различните на октан бензин които сипвах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Дроселовата клапа искала редовно чистене със спрей за тази работа, минимум веднъж в годината и редовно смяна на въздушен и горивен филтър. Малко да са запушени кои да е от тези неща и започвала да се бъзика цялата система..

На моята някой път й играят оборотите, но усетих, че е заради различните на октан бензин които сипвах.

 

 

Ton4o_84   какво  ти пречи колега ако си сменяш въздушният филтър , когато си сменяш  и маслото на двигателя  ?

Все пак го правиш за своят си автомобил, а и профилактично почистване никога не е вредно да се прави.

А отностно за играенето на оборотите може да е от няколко причини . Не винаги  трябва да виним ниското октаново число .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят ми е 1,6АЕЕ 75к.с.. Не съм чувал този двигател да има проблеми със лагери или биелни болтове. 

При мен проблемът с дросела е ,че  е за смяна, ама не ми се дава шапка с пари (VDO Siemens 900+лв.  :crazy: за нов). 

Ton4o_84   какво  ти пречи колега ако си сменяш въздушният филтър , когато си сменяш  и маслото на двигателя  ?

Все пак го правиш за своят си автомобил, а и профилактично почистване никога не е вредно да се прави.

А отностно за играенето на оборотите може да е от няколко причини . Не винаги  трябва да виним ниското октаново число .

А ако като мен си сменя маслото на 10000, а въздъшният филтър на 5000 и пак му играят оборотите?

За това най-добре да се погледне какво ще покаже VAGCOM.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят ми е 1,6АЕЕ 75к.с.. Не съм чувал този двигател да има проблеми със лагери или биелни болтове. 

При мен проблемът с дросела е ,че  е за смяна, ама не ми се дава шапка с пари (VDO Siemens 900+лв.  :crazy: за нов). 

А ако като мен си сменя маслото на 10000, а въздъшният филтър на 5000 и пак му играят оборотите?

За това най-добре да се погледне какво ще покаже VAGCOM.

:doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз съм с АЕЕ мотор на моята Октавия и вече я карам 4 години и съм изминал 60 000км. Сменях си маслото на всеки 10 000км заедно с масления и въздушния филтър. По предницата съм сменил само едни тампони на стабилизиращата щанга и чак сега се "обажда" нещо. Започват да чукат повдигачите като наближи смяна на масло и винаги е така с моята, но и аз много често я карам на къси разстояния. С дросела имах проблем наскоро и се оказа, че моторчето е заминало,а датчика за положението е здрав и го напръска майстора с един контактен спрей и е ОК, но вече съм си намерил от един приятел един дросел със здраво моторче за донур, когато моето ще откаже напълно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блазе ти - на мен точно датчика ми е отишъл, а не се предлага като резервна част.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с АЕЕ мотор на моята Октавия и вече я карам 4 години и съм изминал 60 000км. Сменях си маслото на всеки 10 000км заедно с масления и въздушния филтър. По предницата съм сменил само едни тампони на стабилизиращата щанга и чак сега се "обажда" нещо. Започват да чукат повдигачите като наближи смяна на масло и винаги е така с моята, но и аз много често я карам на къси разстояния. С дросела имах проблем наскоро и се оказа, че моторчето е заминало,а датчика за положението е здрав и го напръска майстора с един контактен спрей и е ОК, но вече съм си намерил от един приятел един дросел със здраво моторче за донур, когато моето ще откаже напълно.

Благодаря, че се включи. Малко са хората тук с този двигател и ако се сетиш още нещо, пиши, ще ми е интересно да чуя още отзиви.

 

 

Блазе ти - на мен точно датчика ми е отишъл, а не се предлага като резервна част.

Много съм зает напоследък и нямам време да търся из гугъла.

Но преди половин година, когато си харесвах марка и модел кола и се бях спрял на КИА и бях намерил линкове с всякакви начини да си оправиш дросела и включително линкове от китайски сайтове със всякакви датчици и прочее заместители на оригиналните. Дори един си беше сменил цяла платка с моторче  и датчици за около 30$.

Не може да няма и за АЕЕ някакви такива решения, но и да се убия, не мога да намеря линка на сайта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Аз съм със мотор АЕЕ 1.6 75КС на октавия 97 година направих основен ремонт като се смени сигменти основни биелни лагери семеринги шлайф на главата пасване на клапани гумички на клапаните   кабели свещи делко маслен горивен въздушен филтър бобина и след ремонта не иска да върви прекъсва сяца няма мощност гасне на тихи обороти ако някой знае каква е аномалията да се оправи мотора да работи нормално да сподели 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало я закачете на диагностика, също можете да проверите дали ангренажния ремък е зацепен правилно. След това проверете ъгъла на запалване- може делкото да не е позиционирано правилно. Това се сещам като за първи проверки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.