Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 1,9 TDI 90 к.с(98,99,2000) или Golf 4


Delinquente

Recommended Posts

Здравейте на всички, трябва ми помощ продадох стария си пасат б3 и сега се чудя какво да си купя като съм се насочил към Шкода Октавия 98-2000 година - дизел. Тъй като по-новите пасати са пълни трошляци, а голфа е прекалено малък като купе съм се спрял на Шкода. Бихте ли ме посъветвали какво да гледам евентуално като купувам и какви проблеми евентуално изникват по тези Шкоди? Благодаря ви предварително!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък се изказа. Точно Пасат Б5 1.9Д 131кс. е уникално здрава кола. Едни носачи имаш да смениш и това е. Ама си е кола та дрънка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи колата как е поддържана, и какво й е състоянието като цяло.

Ако е сравнително запазена и е добре поддържана - няма значение какво ще избереш. Дали Пасат или Шкода - все ще е тая. Пасатът е малко по-голям и с повече екстри.... И заради това и цената му вероятно ще бъде по-голяма.

Пък ако колата не е пазена и поддържана - Пасатът ще е една идея по-скъп. Особено ако искаш да го направиш да е в добро състояние - това ще ти глътне доста повече пари. И във всички случаи повече, отколкото ако искаш една Шкода да я направиш да е в добро състояние.

Носачи, носачи..... Обаче ако Пасатът е на 300 хиляди, и не е пипан - гарантирано няма да се разминеш само с носачите.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точто пък ПД двигателите на ФВ не се славят с добро, не и колкото предното поколение, капризни към качеството на горивото. Дюзички, окачване - тез неща правят подръжката на пасата ПД (101, 116, 131кс) кс в пъти по-голяма(основните им фенове са само техните собственици, ама не знам някога Бай Ганьо да се е минавал).

Отделно за смяна на ангренаж, водна помпа и т.н.(не че се прави всяка година), но се сваля цялата предница - радиатори, фарове, маски. Това не е процедура, която облекчава майсторите и от там последствията.

Все пак щом имаш доход това не би трябвало да ти пречи.

Редактирано от velinsl
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ще е съвременен дизел, най-добре JTD според мен. Няма такъв корав турбодизел никъде. Доказали са се и 1.9 при леките коли и 2.8 и 3.0 при бусовете. Просто е 100 пъти по-добре от ПД, а и комън рейла си е друга бира, не че дюзата не ти е 1000лв, но съотношението мощност/разход/издръжливост на мотора и не на последно място цена го прави номер 1. А ако ще е до 2000г. Октавията е чудесен избор. Много по-добре от Голф. Багажника е хамбар, не е банална. Отделно, че държи повече цена като гледам, а и на фона на прехвалените HDI-та и други конкуренти под формата на п*чку, мачку и борче, просто Октавия си е един естествен лидер. Аз лично като взех моята гледах само такива и Volvo V40 00-99, защото те са доста добри също, шведско окачване с двигател Рено 1,9ТД, но доработка на Волво с електронна помпа Бош. Както и да е, няма смисъл да влизам в подробности, близо година търсих подходящ модел и смятам, че за тези пари няма друго, освен тези двата. Бората ми харесваше много на външен вид, но пък тя е 2 бона отгоре като цена, а реално е същата кола :) Няма са сгрешиш, успех в търсенето!

Редактирано от minkov89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точто пък ПД двигателите на ФВ не се славят с добро, не и колкото предното поколение, капризни към качеството на горивото. Дюзички, окачване - тез неща правят подръжката на пасата ПД (101, 116, 131кс) кс в пъти по-голяма(основните им фенове са само техните собственици, ама не знам някога Бай Ганьо да се е минавал).

Отделно за смяна на ангренаж, водна помпа и т.н.(не че се прави всяка година), но се сваля цялата предница - радиатори, фарове, маски. Това не е процедура, която облекчава майсторите и от там последствията.

Все пак щом имаш доход това не би трябвало да ти пречи.

Б5 в тези години които се цитират е AFN мотор, т.е. си е роторна помпа.  Това е може би най-здравия дизел правен от VAG някога, всички шкодови дизели са правени върху неговата база. ПД също е много хубав мотор, ама той е в друг ценови клас като кола, така, че наистина не би трябвало да го коментираме.

 

Като цена на обслужване - ще ти кажа, че AFN e ПО-ЕВТИН от например шкодовия ALH(AHF). Говорим за ремъка и карантията около него. Частите на AFN излизат с около 100лв. отдолу.

 

За сложното обслужване не си прав - свалянето на маската става за 15 минути (от двама човека)! Всичко ти е пред очите и е широко. Докато в Октавията и Голфа си като генеколог, всичко става през едни тесни отвори без да виждаш, караш на опипване. Почти съм сигурен, че един разбиращ от работата си майстор, ще даде по-добро време на А4/Пасат отколкото на Октавия при обслужване. Е ако майсторите си търсят повод да ти вземат парите е друг въпрос.

 

Единствения им "кусур" се водят носачите, ама даваш едни 600-800лв. веднъж за читави и следващите 100к няма да ги барнеш. Обаче по возия няма нищо общо съвсем друга кола е. Да не говорим за обезшумяването, пространството на задната седалка и т.н. Корозията при Октавията също е ясно видима в тия години, докато Пасата и там е много по-добре.

Реалният им кусур е, че вече са много стари като години и повечето на пазара са курници. Ама то това важи и за Октавия от тия години.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм пред същата дилема дали да е Октавия 1 или Пасат б5,баща ми има Октавия 2 2006 1.9 пд 105к.с. и сме много доволни от колата но той я купи чисто нова и затова клоня повече към Шкодата.Карал съм пасат б4 преди време на газ в момента карам Сеат толедо дизел и се колебая дали да е пак дизел или бензин,но като че ли Октавията ми допада повече заради по евтината подръжка големия обем на купето и главно заради роторните дизели.Ето на тази ми се струва добра макар да е малко скъпа като цена.

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11390157500306532&f1=details&slink=5jj5d2

 

Другата е тази макар да е бензин изглежда добра

 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11390840913010834&f1=details&slink=5jj5d2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 000лв грубо за автомобил ми де виждат доста. 

Ако имам 7 000лв за авомобил бих си взел това ;) 

http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=2&act=4&adv=21390131113414794&f1=details&slink=5jhne6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Защо не погледнеш тази - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11390503985276296&f1=details&slink=5jmg5t

 

Изглежда доста добре. Аз щях да я гледам за мен, но ми се видя голяма авантюрата да купувам чак от Варна. По телефона човекът звучеше нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не погледнеш тази - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11390503985276296&f1=details&slink=5jmg5t

 

Изглежда доста добре. Аз щях да я гледам за мен, но ми се видя голяма авантюрата да купувам чак от Варна. По телефона човекът звучеше нормално.

 

И тази съм я загледъл просто нямам възможност сега и засега само гледам и сондирам иначе колата не е лоша :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.