Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

изгорял оригинален ксенон


bereta

Recommended Posts

колеги изгоря ми левия ксенонов фар (свети в лилаво-червено), колата е О2 2007, предполагам е "крушката", а не баласта или нещо друго по захранването. мога ли да си купя крушка и да си го сменя сам или трябва задължително в сервиз на Шкода/ВАГ? и не трябва ли някъде по таблото да ми светне индикация за изгоряла крушка, поне за задни габарити ми е светила такава? ако някой е правил сам тази интервенция моля да сподели стават ли различни от оригиналните крушки, марка, модел и т.н. благодаря предварително.

Редактирано от bereta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом казваш че свети лилавникаво не е изгоряла, но е тръгнала и няма как да даде информация, че е изгоряла. Карай докато изгори. На старото ми ауди изкара така две години, като изгоря сложих две китайчета Д2С на 4300к. и като го продадох след гоина си светеха екстра, разликата с оригиналната крушка беше, че палеха една идея по-бавно. Иначе се сменя за 5 минути.

Редактирано от gibonass
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, щом крушката все пак пали, означава че проблем с баласта нямаш. А щом крушката си е сменила цвета, тя все още не е изгоряла, но със сигурност е пътник и не виждам причина да отлагаш смяната й. Съвета ми е да си купиш комплект 2 крушки, защото ако смениш само едната, то със сигурност двата ти фара ще светя различно, независимо че ще са едни и същи келвини. Ако имаш възможност оригиналните крушки са най-добрия избор, ако ли не хвърляш се на евтини китайчета и си свиркаш. За съжаление,когато аз сменях крушки не направих нито едното от двете, а си взех скъпи китайчета (Luxima), които крайно НЕ оправдават по-високата си цена. Самата смяна не е нищо сложно, но ако до момента "не си вдигал капака", по добре отиди в някой сервиз и предполагам срещу 10-20лв ще ти ги сменят :doubleup:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От EBAY си купих две оригинални "Филипс" D2S за 90 лева. Притеснявах се, дали няма да ми пратят ментета, но всичко се оказа ОК. Бях прочел всичко писано в руските форуми за признаците, отличаващи ментетата от оригиналните. Получените отговаряха на описанието за оригинални. Доволен съм, у нас само една нова крушка е над 90 лева, а аз си купих две. Светят прекрасно и палят за секунда, без замисляне.

Сменяй крушките и не отлагай. Когато си промени цвета, баласта подава напрежение извън нормите (85 волта е нормалното) и понякога стига до 110 волта. В резултат, нагарят контактни пластини и икономията излиза скъпо.

Редактирано от nikivel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвета ми към колегата bereta е преди да поръчва каквото и да е било, да провери какъв е цокъла му със сигурност. Пиша това, понеже на два пъти в темата се спомена D2S, а си мисля че на О2 бяха различни, та да не се подведе колегата :PDT_Armataz_07:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

крушката на О2 трябва да е D1S, които по принцип са по - скъпи от D2S, но все пак нека и друг да изкаже мнение.

 

П.С. Аз също съм с оригинален ксенон на О2, та и на мен ще ми е от полза да знам!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за това пуснах и темата, да разбера какъв е вида крушка при мен. Предпочитам да сменя само изгорялата, а другата оригинална да си остане, надявам се няма проблем. С монтажа ще се справя и сам - изчетох няколко

теми и разгледах подробен снимков материл. Очаквам и още мнения и съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. Предпочитам да сменя само изгорялата, а другата оригинална да си остане, надявам се няма проблем....

 

Колега разбирам, че не ти се купуват 2 крушки, при положение че само едната е за смяна, но горещо ти препоръчвам да смениш и двете, защото в противен случай резултата няма да ти хареса. Дори да си вземеш абсолютно същата крушка като старата, то новата и крушката от другия фар ще светят чувствително различно, защото с времето ксеноновата крушка повишава цветовата си температура (келвините). Това е което мога да ти кажа от опит, разбира се избора е изцяло твой :cheers:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега проверих и в книжката вида ксенон е D1S, дори не знаех че са различни видове. С ваша помощ продължавам с 'ограмотяването':-) :-) :-) :-) :-) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой може ли да каже с каква температура е най - добре да са крушките? 4300, 5000, 6000...

С каква температура са оригиналните?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно фабрично вгражданите са 4300к, които леееко жълтеят. Най-снежно бяло е 5000к, оттам нагоре започват лека-полека да полилавяват. До колкото съм чел, оптималната температура е именно в диапазина 4300-5000к, всичко останало е въпрос на личен вкус и преценка ;)

 

Поздрави!

Редактирано от sharpshooter_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните са 4300к. 5000 светят синкаво и неестествено.

 

По коледа изгоря едната крушка - OSRAM - D1S - по точно започна да свети лилаво и е адски грозно. Няма сила която да ме накара да я чакам да изкара 2 дена - да не говорим за 2 години. Китайските са по 130-140 лв - а каталожна Осрам - 235 лв - с отстъпката е точно 200 лв. Купих си само 1 - и я смених. Няма никаква разлика с другата - 1:1 свети.

 

Опитай да смениш първо само тази която е тръгнала да заминава - и ако има разлика - тогава си купи втора (само ако те дразни разликата - ако има такава)

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една схема, която най-точно илюстрира разликата между температурите:

http://stefanenko.snimka.bg/automobiles/vrs.747631.32426929.big

 

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните са 4300к. 5000 светят синкаво и неестествено.

 

По коледа изгоря едната крушка - OSRAM - D1S - по точно започна да свети лилаво и е адски грозно. Няма сила която да ме накара да я чакам да изкара 2 дена - да не говорим за 2 години. Китайските са по 130-140 лв - а каталожна Осрам - 235 лв - с отстъпката е точно 200 лв. Купих си само 1 - и я смених. Няма никаква разлика с другата - 1:1 свети.

 

Опитай да смениш първо само тази която е тръгнала да заминава - и ако има разлика - тогава си купи втора (само ако те дразни разликата - ако има такава)

 

Поздрави.

:doubleup: Големият син така смени преди година и отначало каточели имаше някаква леека разлика в цвета, обаче сега - ич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, аз ли се вглеждам прекалено много, или какво....но след като си ги смених и двете крушки, два месеца след това смених отново само едната гаранционно, понеже беше дефектирала. Въпреки че разликата в светенето е незначителна, все пак ме дразни много, а това е при положение че разликата в "пусковия период" на крушките ми е едва 2 месеца. Знам ли, може само на мен да ми прави впечатление подобна подробност :cheers:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналните са 4300к. 5000 светят синкаво и неестествено.

 

По коледа изгоря едната крушка - OSRAM - D1S - по точно започна да свети лилаво и е адски грозно. Няма сила която да ме накара да я чакам да изкара 2 дена - да не говорим за 2 години. Китайските са по 130-140 лв - а каталожна Осрам - 235 лв - с отстъпката е точно 200 лв. Купих си само 1 - и я смених. Няма никаква разлика с другата - 1:1 свети.

 

Опитай да смениш първо само тази която е тръгнала да заминава - и ако има разлика - тогава си купи втора (само ако те дразни разликата - ако има такава)

 

Поздрави.

Колега,

сериозни цени си споменал :). Без да правя реклама, но в xenon.bg има такива китайски за 35лв, иначе пак там OSRAM и PHILIPS са по 180лв.

Иначе ги има в ebay за около 50тина паунда двете(говоря за PHILIPS, OSRAM).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес свалях фара, оригиналната е хела/валео Д1С, никъде не пише дали е 4300 К. проверих в ЕТ цената за един брой е ......... 336лв.! и така поръчах от и-бей Филипс, 2 броя за 58 евро с доставката. това е, като ги сменя ще пиша пак. има ли някаква "тънкост" при разкачане и закачане на новата крушка? иначе идеята ми е да сменя и двете, а старата здрава да стои за резерва или за някой закъсал приятел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет,

искам да ви попитам дали има интервал от време след който е добре да се сменят ксеноновите крушки, дори и да светят без да променят цвета? Дали по някаква причина намалява силата с която свети?

Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм си задавал този въпрос преди време и затова ще споделя какво съм прочел.

Отговорът, е че силата на светене на ксеноновата крушка намалява с времето и се препоръчва смяната на 3-5г в зависимост колко често се използват фаровете. С тоя закон за целогодишното каране на къси светлини може и за 1-2г да отслабнат. Някъде съм срещал, че след около 2000ч работа, силата отслабва. Карал съм кола на 8-9год, на която ксенона сигурно беше изгубил повече от 50% от интензитета си. Затова съм напълно съгласен с колегата sharpshooter, че е добре и двете да се сменят, за да светят еднакво.

Между другото един приятел си смени оригиналната крушка с китайска (само едната) и тя светеше точно както другата, която беше на няколко години. Това говори за качеството на китайските-не случайно са доста по-евтини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте, преди 5-6 дни си получих крушките и ги смених следвайки подробните описания на колеги в други теми. лесно и бързо става, има едни пластини за закрепване които липсваха на новите крушки и трябваше да се прехвърлят от старите. смених и двете, защото и здравата светеше вече доста в лилаво, просто до сега не ми е правила впечатление, остава резервна. не съм сигурен доколко това което получих е оригинален Филипс, но за толкова пари това е, дано изкарат 3-4 години. светят доста добре в бяло, може би ще трябва да мина през един реглаж на фаровете. това е от мен, благодаря за съветите, дано съм бил полезен и аз на някого. 

Редактирано от bereta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 не съм сигурен доколко това което получих е оригинален Филипс, но за толкова пари това е

 

 

Колега,

защо мислиш така....? Какви са причините да смяташ, че не са оригинални..освен цената?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цената и опаковката. На кутията пишеше made in germany, а на самите крушки asembled in germany. Не знам, за тези пари не съм имал големи очквания, светят добре за сега. Дано наистина изкарат по-дълго време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.