Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Фси и нагар по клапаните


miron88

Recommended Posts

Искам да напишем в една тема всякаква информация за този проблем при fsi двигателите.

Причини за образуването му, методи за почистване, диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има писано по въпроса,пускал съм и снимки.За тфси,защото тси не е толкова разпространен двигател,но то е същото.

Сваляш и чистиш,какво друго да направиш :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсачката не може да работи с по-малко от 4 символа.

Колата още от самото начало ли е карана в България или е внос, защото и това от значение.

-При качеството на горивата в нашите бензиностанции е необратим процес; както и същата цигания с гориво могат да правят и в някоя от южните части на Италия.

-Иначе имаш и друг вариант. Ако познаваш човек който пътува всеки месец до Австрия или Германия, да ти носи по две туби истински бензин 95-98 и истинска добавка на Лики моли и проблема ще се реши с времето. Наш познат имаше нагар по мотора си, но като замина с личната си кола да живее там и се върна след година реши да я оправя, но хубаво, че погледнаха с камера през свещта и колата имаше само белег от нормална работа на автомобила, нагарът се е бил стопил на 90%.

-Сходна работа и с на баща ми колата, още през отворите се виждаше многото и мазна нагар по клапаните, но понеже му трябваше колата за работа и не се зае да сваля и да чисти, а право и сложи метана и я подкара. И какво, след около 50 000 километра и какво да видим, нито нагар, нито нищо.

-Така, че за нагара с българските горива и при технически изправен двигател е почти сигурен, но при FSI е почти невъзможно да се инсталира алтернативно гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много моля,колеги които нямат нужната техническа грамотност,а само са чели и чували еди какво си,да НЕ ПРОДЪЛЖАВАТ  ДА ПУСКАТ БЕЗСМИСЛЕНИТЕ СИ ТВЪРДЕНИЯ.

:cheers:

единия е баннат в момента,но има още няколко,които пишат врели некипели :running:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужната "техническа грамотност"...

След като я имаш, МИ ДАЙ ЛИНК на човека!! :tongue_1:

Само да кажа, че "технически грамотни" са строели Титаник... :fiu:

п.п Не ме плаши с ban, и без това тук се начетох на "технически грамотни" отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може ли малко предистория , да обясниш проблема с нагара, като си започнал темата. Има ли го този проблем при теб, как го забеляза? Ако пробваш начини за почистване, как ще видиш дали има резултат?

Иначе за почистване има добавки, пробвай тази ако искаш:

http://bluechemgroup-bg.com/flc/

Или друга подобна.

А това е форум в който всеки може да пише ,така че ще има врели некипели. Важното е това да не се превръща в навик на някого и да е досадно. Все пак това е форум и надеждата е ,че накрая истината ще надделее над врелите некипели.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази тема е разисквана вече, потърсете си сами. Няма нищо общо с горивото, а си е проблем на FSI i TFSI/TSI моторите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получава се от рециркулацията на отработените газове. По всмукателните канали на цилиндровата глава се наслоява нагар, както и по всмукателните клапани в преходната зона между стеблото и диска на клапана. При завличане на по-големи части от нагара се образуват вертикални драскотини по повърхнината на цилиндрите. :)

Не е проблем свързан с горивата , а с конструкцията на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ton4o_84

 

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/44104-%D0%B7%D0%B0-valdo/?hl=valdo

 

И като допълнение от горния пост на

black_bitch

СЛЕДВА :че каквито и добавки да и набухаш няма как да се изчисти от нагар.То не трябва да си кой-знае колко техн.грамотен за да се съобразиш,че колата е ФСИ / ТСИ система и дюзите пръскат в цилиндъра.

Ако както казваш Тончо си чел в този форум,щеше да си прочел много коментирания въпрос за това че новите ТСИ двигатели на ВАГ са вече с 8 дюзи.Едните са мпи в колекторите-/мият нагарите и отлаганията от маслените пари/,а другите са в цилиндъра! И за агр-а има промени,но да не ти пълня главата с излишна информация. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко off-topic. Преди години, когато изкарваха първите масови бензинови двигатели с директно впръскване се ползваха 5 дюзи. 4 в цилиндрите и една обща - като моно инжекцион. Странно ми е за какво сега слагат 4 на колекторите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ton4o_84

 

http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/44104-%D0%B7%D0%B0-valdo/?hl=valdo

 

И като допълнение от горния пост на

black_bitch

СЛЕДВА :че каквито и добавки да и набухаш няма как да се изчисти от нагар.То не трябва да си кой-знае колко техн.грамотен за да се съобразиш,че колата е ФСИ / ТСИ система и дюзите пръскат в цилиндъра.

Ако както казваш Тончо си чел в този форум,щеше да си прочел много коментирания въпрос за това че новите ТСИ двигатели на ВАГ са вече с 8 дюзи.Едните са мпи в колекторите-/мият нагарите и отлаганията от маслените пари/,а другите са в цилиндъра! И за агр-а има промени,но да не ти пълня главата с излишна информация. ;)

 

Ето така трябваше да започнем.

Моя грешка, отплеснах се и започнах за нагара като цяло.

То хубаво "ако бях чел" форума, но сам виж заглавието с което си закичил темата си(за Валдо) и като включиш ограничението на търсачката до 4 символа, е абсурд да се стигне до нея. Дори и през гугъл трудно ще се намери ако се тръгне с целенасочено търсене.

п.п. Това, че си модератор не ти дава право на каквито и да е словесни  волности от сорта на "грамотност" и прочее, особено към хора като нас, които ти дават хляба в ръцете!!

 

 

Малко off-topic. Преди години, когато изкарваха първите масови бензинови двигатели с директно впръскване се ползваха 5 дюзи. 4 в цилиндрите и една обща - като моно инжекцион. Странно ми е за какво сега слагат 4 на колекторите...

 

-Основната цел е по-голяма икономичност и пъргавина на мотора - както ни учеха в школото.

Но конкретно, когато е една дюзата (моно, карб..) докато стигне сместа до всмукателния колектор и вече не е чак такава хубава смес, като все едно пръскаш с пулвелизатор, на 5 сантиметра от дюзата водата е като пара, но след това започва постепенно да става на капки. Това е идеята на много дюзи, да премахнат този ефект. Дори по-малко нагар се образувал.

И второ, че част от сместа кондензира по стените на колектора и изкапва, за което още повече има принос и релефа на колектора при отливането  му - заради което правят опити и да ги полират.

Също полират (не шлайф) отвътре горивната камера на главата, челата на бутала и клапаните, защото по-трудно се образувал нагар. В едно филмче за Бугати Вейрон мисля, че в един кадър дадоха главата и камерите и бяха като огледала. Мой познат си ги полира от келешлък, но предполагам, че при по-мощните мотори, наистина нагара може да възпламени горивото.

Редактирано от Ton4o_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда,верно е ,че заглавието на темата няма общо нито с проблема ,нито с вида двигатели :)

За другото,няма значение дали съм мод или не,просто,като не сте сигурни за нещо,не развивайте теории,само питайте.Аз като не знам нещо не се обаждам.Как може да даваш примери с коли,които нямат нищо общо с проблема и двигателите за които е темата?????Че и съвети давате за присадки в бензина.И че с времето с хубав бензин ще се оправи проблема.-ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ.Защо трябва да набутвате другите колеги,вие като сте некомпетентни,а се мислите за такива.Присадката е малко нож с 2 остриета,и не трябва да се прекалява с тях,но това е др.тема.

Вие много обидчиви станахте бе.Как да се изразя?:/без нужната техн.грамотност,некомпетентно,погрешно,невярно,глупаво,безсмислено и т.н.твърдение/ Както и да го кажа ще се обидиш май.Извинявай.

Не мисля че съм те наругал или нещо подобно.И не те заплашвам с бан,аз нямам права за това ако не знаеш,просто дадох пример.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно с тази дилема преди около 2 седмици вкарах колата в сервиза. Колата е 1,8 ТСИ, а причината я описах в друга тема. Тъй като моята вече наближава 100 000 държах, да се отвори всмукателния колектор и да се види какво е положението. Оказа се, че нагар, разбира се има... но ме успокоиха, че е в рамките на нормалното за тези километри. Изчистиха колектора и това беше... клапаните ще си стоят с нагар и това е, засега друго не може да се направи. От сервиза никак не препоръчват добавки, защото според тях, това по-скоро би влошило нещата, вместо да ги оправи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да задам един въпрос леко встрани от контекста на VAG? Като си търсех кола, случайно видях една много хубава каризма 1.8GDI но ме отказаха, че имала проблем с клапаните. За същия тип нагар ли става въпрос? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За почистване на образувалите се нагари има два метода.

1. Както е написал Сами единият е сваляш и чистиш - сваляш всмукателния колектор и след това се изчисва чрез бластиране.

Ето един линк със доста снимки и подробно обяснено как точно става - по голямата работа според мен е свалянето отколкото чистенето.  Има снимки на коли на по 50000-60000км с много нагар - когато колата се кара на къси разстояния се образува по бързо.

http://www.carbondoctor.co.za/our-cleaning-process.html

2. Без разглобяване на колектора - не ми се струва толкова ефективен тоя начин и мисля, че е малко опасно понеже нагара преминава през цилиндъра, турбото и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За почистване на образувалите се нагари има два метода.

1. Както е написал Сами единият е сваляш и чистиш - сваляш всмукателния колектор и след това се изчисва чрез бластиране.

Ето един линк със доста снимки и подробно обяснено как точно става - по голямата работа според мен е свалянето отколкото чистенето.  Има снимки на коли на по 50000-60000км с много нагар - когато колата се кара на къси разстояния се образува по бързо.

http://www.carbondoctor.co.za/our-cleaning-process.html

2. Без разглобяване на колектора - не ми се струва толкова ефективен тоя начин и мисля, че е малко опасно понеже нагара преминава през цилиндъра, турбото и т.н.

Няма ли някаква профилактика за да не се стига до това? Някакви добавки .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Софтуерно затапване на агр-а.

Няма да реши проблема, но може да го намали!

Доста изчетох по проблема, понеже вече всички марки минават на двигатели с директно впръскване и след време няма да има MPI (както вече няма моно инжекции....).

1. Затапването на ЕГР няма да реши проблема, понеже картерните газове също спомагат в голяма степен за образуването. Махане на ЕГР и слагането на oil catch tank решава проблема, но с всички свързани негативи от това - Сами може ако иска да обясни защо не е добре да се отделят картерните газове.

2. Монтиране на това:

http://www.bshspeedshop.com/bshstore/products/BSH-%252d-Snow-Performance-FSI-Package-2-.html

Малко вдига конете, не може да чисти, но предотвратява до някаква степен - не знам има ли негативно влияние върху други компоненти, турбо

3. В един английски форум на БМВ бяха написали, колата да се кара като крадена след като загрее и няма да се обрезува нагар :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.