Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Шкода как да се предпазим от кражби


Христо Манолов

Recommended Posts

До скоро бях собственик на октавия 1 която аз лично си харесвах въпреки проблемите ,но явно са харесвани и търсени коли и сред автокрадците.

Надявам се в темата да обсъдим възможностите за защита ,които биха ни били от полза .

Автомобилът се задигна в рамките на 25 минути и това си е добра работа сега вече осъзнавам изискваща добри мерки.

Колеги аз препоръчвам даването на пари за ключове с трънсподери и други скъпи начинания като аларми с автономно захранване на сирената да отпаднат.

Да се придържаме към темата, от гледна точка на диагностиката е добре имаме си букса, но тя е не само изход а и вход ,дайте предложение как да и побаем.

А за прекъсващи контакти,според вас къде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекъсването на К-линията на OBD буксата с цк ключ е добро решение. А като се наложи диагностика, веригата се възстановява чрез ключа.

Цк ключа трябва на е на скрито място под таблото, за да има ефект мярката за безопасност. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е колега, такива подробности нужно ли е да се споменават :) кой където иска там да си крие ключета, ампули или каквото ще.

принципно това са решенията, да: ключе/та което прекъсва помпа, ток, OBD букса. Чувал съм за дублирани OBD букси, по които нарочно пускат ток и горят кабела, но тогава има опасност да прецакаш някой сервиз или да разсърдиш апаша и да ти причини и други вреди.

Номерът е да забавиш достатъчно джамбазина, за да се откаже. Ако не стане с тая, има други коли за прибиране (освен ако не си нарочен точно ти, тогава и с бутане/дърпане ще ти я вземат)

 

скъпи аларми, ключове и бастуни нямат голяма възпираща сила.

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега съжалявам за кражбата.

На мой приятел му откраднаха чисто новата Х5-ца от подземния паркинг на блока му. Имат жива охрана, контрол на достъпа и на всяко кушя камера. Така, че освен за каско за друго не се сещам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам за случката колега.

Моята се опитаха 2010 да я крадат, но са били пишман и не бяха минали по нататък от външна ключалка. Имам блокировка на вратите и това явно ги е изненадало. Сега вече имам допълнително устройство което изключва захранването на ECU-то. Когато дам контакт, с второ дистанционно задействам устройство което възстановява захранването на двигателя и мога да запаля. После може да палиш, гасиш колкото си искаш, докато не се извади ключа и разпадане веригата. Мога да пратя линк какво е устройството, но и има малко доработки от моя страна за да си гарантирам не 100% а 1000% че няма да прекъсне захранането на мотора докато карам. След продължителни тестове си монтирах и в другата кола такова и сега на самоход не може да ми се случи подобно нещо, а стойността на колите ми е такава, че бутане, теглене или автовоз от страна на джамбазите са безмислени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобни теми се дискутират на живо, с приятели или сервизни специалисти. Или си мислиш, че хората, които си вадят хляба с кражба на автомобили не следят форуми и интернет пространството за набавяне на допълнителна, макар и не основна, информация? Да не очакваш някой колега, който по свое мнение успешно е защитил автомобила си, да напише открито как го е направил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той пита принципно. Естествено, че където точно ще се монтира "ключето" е въпрос на лична преценка.

 

Както правилно се спомена - прекъсване на К линията (или CAN-a) към ЕКУ-то, прекъсване на захранването на ЕКУ-то, прекъсване на горивната помпа (ако има електрическа такава). Всяко от тези лишава автомобила от собствен ход. От там насетне... късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекъсване на К линията звучи добре.

Относно кой как разглежда форумите ,това едва ли е без значение, важното е да се знае че всички технически грамотни хорица ще помислят за техниката на автокрадците. Застанах вчера пред един голф и го гледах все едно ще го взимам и установих 4 етапа преди да си тръгна с голф .

отваряне на врата ,аларма, имобилайзер и палене,дори етапите стават два ако се използва трошач за секрета на отваряне и палене.Инструментът по известен като меча лапа.Става въпрос за много пари така че тези два или този етап с трошача ние не можем да го предотвратим и тука могат да се засмеят крадците "четящите".

Нещата за които трябва да говорим трябва да следват еволюцията на тяхната работа ,а не обратно.Има трошач е и каде ще се сложи при тапи на вратата да ще вчупи стъклото и къде ще пъхне трошач за паленето ако няма контактен ключ .

Дайте да надградим простотията им ако няма ключ ще се направи опит за изкъртване на волана и дърпане .

ами ако неможе да се дърпа.

Колеги затова съм пуснал темата сред хора имащи добри и желани машини.Всеки от нас има потенциал да доработи абсолютно всеки детайл, аз вече нямам шкода и няма и да имам,засега ще е дарак докато не реша кое как ще се доработва ,ще отделя всеки един момент на автокрадците.

Съпругата ми казва че съм полудял ,няма такова нещо живеем в ненормални времена,от тук нататък ще се води опис на всяка къща ,всеки автосервиз и всеки детайл от мо страна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Голф 5 нагоре,автокрадците НЕ МОГАТ С ТРОШАЧ ДА ПРЕВЪРТЯТ ПАТРОНА!!!!!!! Първо ти свалят ключалката,правят си ключ в тяхната кола за 10минути.Влизат,задейства се алармата за 10-20 секунди и всичко млъква и се дава на контакт-докато се закачат за ОБД-то :) . После с направения ключ си превъртат патрона и си тръгват по живо по здраво.

Ако няма ключалка на вратата,ги бави много.Но ако ти падне акумулатора,как ще си влезнеш? Трябва да си оставиш аварийни кабели стърчащи на тайно място,от които да подадеш ток за да може да си отвориш колата.

А ако колата е с безключов достъп пък им е най-лесно.Само със закачането на главата на обд-то,електромотора отключва волана.

 

Не го мислете толкова,като решат да ви я откраднат,ще го направят.Закачат я и я изтеглят. Правите си каско-това е спасението.Каското си е официалния рекет,който си плащаме,да не ни пипат колите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено, в България - автокрадците, които са пишман работа, продават ти колата, но си правят дубликат на ключа. Чакат 3-4 месеца да забравиш и една сутрин просто изчезва колата :) Мда, палят си я с втория ключ, пък ти си слагай аларми и други глупости.

 

Познавам едно джамбазче - казва ми как бил продал кола (супер дърта 1996-7) и след само седмица били я откраднали на човека, на който я продал. "Така стават тия неща" - точно на тоя човек, точно след седмица му гепят колата... и джамбазчето си чака парите от човека, пък каското да му я изплащали, когато искат :)

 

Поздрави

 

ПП: "Каското си е официалния рекет,който си плащаме,да не ни пипат колите ;)"

Мдаам... Иначе защо искат да се слагат полиците в жабките...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПП: "Каското си е официалния рекет,който си плащаме,да не ни пипат колите ;)"

Мдаам... Иначе защо искат да се слагат полиците в жабките...

 

Защо пък да искат да се слагат полиците в жабката ? Моят застраховател ми обясняваше точно обратното - полицата за каското да не я държа в колата :eusa_think:

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата ...

 

 

 

...... Моят застраховател ми обясняваше точно обратното - полицата за каското да не я държа в колата :eusa_think:

 

 

Точно :doubleup:  Евентуално , може да се остави едно ксеро-копие ако към полицата има "Асистанс" , безплатна "Пътна помощ" и т.н. ...

 

 

 

 

ПП: "Каското си е официалния рекет,който си плащаме,да не ни пипат колите ;)"

 

Само да спомена , че застраховката "Каско" е доброволна , т.е. НЕ е задължителна ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Offtopic:

1) Документи в колата - НЕ. 

2) Каското не е задължително ... на хартия. На практика си е  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите два застрахователя досега, при които съм бил, винаги са ми давали два екземпляра (копие и оригинал). Копието винаги са ми казвали "Сложете това в жабката" или просто, като излязат да снимат колата, отварят жабката, вземат старото и слагат новото там :)

 

Аз това го знам от край време, че е така... Защото първото нещо, след като строшат "джама" е да отворят, да проверят какво има в жабката - и хоп "опа, тоя е от нашите" и си заминават. Знам за едни други застрахователи, които няма да кажа, кои са - направихме им програма, която да казва точно на такива, дали колата има застраховки в дадената компания, за да не се стига до строшен "джам", така или иначе :)

 

Това е България! Докато в Дания, например, при произшествие собственика слиза и снима колата (удареното/счупеното) с телефона си и го праща на застрахователя, който до няколко дена изплаща щетата, след разбира се, ако нещо снимката не е добре направена (мътна или не си личи) - викат човека да я направят както трябва и изплащат (не те мислят, че си крадец или мошеник). Работил съм с компанията Tryg и знам какво правят.

 

Поздрави

 

ПП: Понеже ме изпревариха колеги - никъде не съм казал, че оставям документи (никога не се е случвало - това е глупаво, а имам приятели, които си ги оставят в сенника, защото колата се кара от майка, баба, дяда, баща, жена, щерка и още не знам кой съсед, та да са на удобно място и за джамбазите) или оригинал на нещо друго в колата :) Винаги е ксеро-копие, или просто отпечатаното от "индиго" хартията, което си стои в колата, където и да е.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се че ще продължа оффтопика,но и с каското пълно щастие няма-2 пресни случая...Съседа ми имаше човека Пежо 308(вярно не е моя тип кола,но е хубава и скъпа по моите разбирания)Колата беше много запазена на 3-4 години и на около 50000.Кара си я момчето година и малко и го изпраскали някъде към Велико Търново.Резултата тоталка обаче се изплаща 70 процента от сумата,което в случая са си едни 3 4 бона по-малко.Друг познат пък си беше купил Киа чисто нова,кара я 3 4 години последно я беше застраховал на 10 или 11000 и след произшествие и тоталка му дават 8...Добре в случаите е че хората са живи и здрави,но по мои лаически разбирания като имаш каско за еди си колко да ти го изплатят...При кражба същата работа.Само не мога да си представя ако ти откраднат чисто нова с голяма пазарна стойност 40-50 бона и нагоре и ти дадат  70 процента-направо трябва да си тегля куршума.Айде стига че много дълъг стана оффтопика :)

Редактирано от dentist
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата си остане при собственика е нормално да се изплатят суми близки до горецитираните, защото той може да си реализира остатък като продаде годните части втора употреба.

Ако колата остане при застрахователя, той трябва да изплати цялата сума.

А пък ако няма изобщо каско, нищо няма да получи :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесното е да се прекъсне датчика за информация на бобината за запалване - средния кабел с кафяв цвят.

После си извеждате кабел с ключе в купето някъде и сте ОК. Дори и компютъра няма да трупа грешки.

Ужасно съжелявам за загубата!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекъсването на К-линията на OBD буксата с цк ключ е добро решение. А като се наложи диагностика, веригата се възстановява чрез ключа.

Цк ключа трябва на е на скрито място под таблото, за да има ефект мярката за безопасност. ;)

Кой точно кабел трябва да се прекъсне? Нали по никакъв начин това не би застрашило бъдеща диагностика? Просто трябва да се включи ключето, нали? Едва ли е кой знае какво затруднение, но би забавило малко някои пишман-джамбази... Идеи къде да се прекъсне, за да е максимално ефективно?

Между друдото и на мен от застрахователя ми казаха за си държа копието от каското в жабката?!?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Moже и с някаква щепселна розетка. Аз преди дестина  години блокирах Голф 3 ГТ , като прекъснах захранването на оперативната верига

( на намотката) на главното реле на компа.Ефект имаше -година след това във Варна бяха разбили ключалките на вратата и контактния ключ.

но не бяха успяли да помръднат колата.Всичко зависи и изисква детайлно познаване на структурата на електрониките по МПС - то и е строго специфично

за всяко едно , особено при наличие на CAN комуникиране.

Мисля , че ако са новобранци или средна ръка ми са нужни максимум 10 минути , ако не могат да се справят и бягат.Е , ако не са въоръжени 

да влачат/платформират.Както и да е ,   гадостта от посегателството е гадост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Кой точно кабел трябва да се прекъсне? Нали по никакъв начин това не би застрашило бъдеща диагностика? Просто трябва да се включи ключето, нали? Едва ли е кой знае какво затруднение, но би забавило малко някои пишман-джамбази... Идеи къде да се прекъсне, за да е максимално ефективно?

Между друдото и на мен от застрахователя ми казаха за си държа копието от каското в жабката?!?!?

Гугълваш OBD2 + pinout. Нищо не застрашаваш, като възстановиш връзката, диагностиката си работи. Това всъщност те предпазва от едни шибани OBD тапички, дето китайците ги раздават за без пари и позволяват да се байпасне мобилайзера и да се запали колата без чипа в ключа. Реално с тия тапички, мобилайзера става безполезен и мисля, че работят на всички VAG от средното поколение.... мамицата им. Къде да се прекъсне линията - всеки сам си решава, за да не се улесняват крадците с подобна информация.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след някоя друга година ще има теми от сорта "какъв антивирус да си сложа на октавията" 

 

преди много време имах голф2, който спасих с тайно ключе вързано към стартера. Гадният наркоман беше преровил всичко в купето и разбил ключалките. Но колата си я намерих там където я бях оставил.

 

на колегата предложението за байпас на пинче в комуникационната букса е най-добро. Никой няма да се занимава повече след като не му тръгне софта/донгъла и тн. /бтв тия "тапички" вършат и работа, щото прецака ли ти се ИММО-то, а това се случва хич да не е, са едни други скъпи филми после/

Бастуни и всякакви заключващи механизми се отстраняват за секунди  с една ножовка. 

За автоматици, гледах че Шкода предлагат един заключващ механизъм, който се вгражда и от вън се вижда само една ключалка, ама всеки път да вадиш и отключваш си е занимавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А да знаете сервиз, където биха се занимавали да поставят такъв бутон малко по-професионално, понеже вече изгорях с една Фабия, насочил към Октавия и няма да ми се иска да се разделям и с нея по този начин.

Редактирано от Axelerer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.