Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разлика в разхода с темпомат или без...


N.Zlatev

Recommended Posts

Съгласен съм с Цецо че е доста нервен при О2 - и аз го ползвам само на равно и извън бг - иначе не ме кефи стилът му на шофиране.

И аз като Божанов засилвах и намалях скоростта с + и - но това обезмисля като цяло идеята от него.

:cheers:

Ами на мен не ми я обезмисля, защото по магистрала тракия например няма много изкачване и спускане, и когато дойде такова не си изключвам темпомата , а малко му помагам така да се каже. Инъчед а карам 300 км магистрала без темпомат заради 5 баира ?!

 

Въпрос на навици, но моят ускорява много плавно ако скоростта която трябва да достигне е до 10 км. отгоре.

Ако го вдигнеш с 20-30км. тогава дава яко газ. Има и спирачна функция за надолнищата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • chavdarlk

    8

  • PRR

    5

  • N.Zlatev

    4

  • Milen Dimitrov

    3

Най-много писали в темата

Здравейте пак. Мерси за коментарите и да уточня малко. Колите са Toyota Hilux 3,0 D-4D, едентични на горе долу еднакви км. само с по двама пътници от Варна до Бари Италия и обратно. Около 5000км само по магистрали, по Тракия, Сърбия и т.н. Разхода е засечен с касовите бележки за горивото и тази с темпомата е със около 150 лв. повече.

Преди 2-3 години когато бяха нови имахме проблем с разхода, никога не може да е както по книжката, а одиторите мрънкат. Как да им обясниш, че никои не кара с 90км, особенно по магистрала...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 1, 1.9 TDI, MB 240, Volvo и още няколко камиона... С темпомат винаги разхода ми е по-висок. Знам, че ще повторя половината мнения тук, но особено при пресечен терен доста си личи. С темпомат на места, автоматика сваля предавка дори... Но в същото време, всичко е и също така доста индивидуално - товар, денивелация на трасето, гуми...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, следващият път, когато сравнявате разхода, погледнете и каква е била средната скорост в двата случая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случея скороста е еднаква - пътуване тандем. Явно сме прави, никой не се е опитал да ощети фирмата, но сега как да го докажем счетоводно ... :BangHead:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен, при това голямо разстояние и този маршрут разлика дължаща се на темпомат повече от 2-3% не може да има.

Ако се направи тест, при който и двата автомобила са на темпомат или и двата не са, вероятно ще се получи разлика подобна на вече констатираната.

В никакъв случай не може да се твърди, че двата автомобила са в напълно еднакво начално състояние по отношение на разхода.

---

Между другото,какви са тези научни подходи при осчетоводяването?

То не се ли прави на база фактури от зарежданията?

А ако не бяха пътували в тандем как щеше да стане осчетоводяването?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Темпомата определено понижава разхода при правилното му използване. Темпомата подържа изпраната от нас скорост с постоянна газ, което не може да се постигне с крак на педала, защото кракът ни препва по малко и променя натискане на педала, и по този начин променя и количеството подавано гориво.

п.п. Работа ми е тясно свързана със това и ви го казвам от опит и дори мога да ви покажа и реални данни и графики :)

Привет!Колега nick4o,моля те,покажи реални данни и графики,защото по мои лични наблюдения темпомата вдига разхода-в зависимост от терена,при равен терен-с малко,но при повече изкачвания и спускания разликата се увеличава.

При наличието на трафик използването на темпомат се обезсмисля според мен!

Иначе завишеният разход според мен се оправдава с удобството от шофирането на дълги отсечки с постоянна скорост!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До сега не съм имал кола, която на темпомат да харчи по-малко  :sorry:

Щото и аз така :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет!Колега nick4o,моля те,покажи реални данни и графики,защото по мои лични наблюдения темпомата вдига разхода-в зависимост от терена,при равен терен-с малко,но при повече изкачвания и спускания разликата се увеличава.

При наличието на трафик използването на темпомат се обезсмисля според мен!

Иначе завишеният разход според мен се оправдава с удобството от шофирането на дълги отсечки с постоянна скорост!

Напълно съм съгласен, в трафик или при насечена местност темпомата е излишен да не кажа невъзможен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пресечен терен с темпомат определено харчи повече. И го казахте преди това - колата подава много газ в момента по нагорнището, а тогава вече е късно и гори майка си и баща си. При голямо спускане разходът е да речем 2л/100км и темпоматът бави колата и тя не ускорява, така както би ускорила при каране без него. Да не говорим, че на скорост по голямо надолнище - първо ще ускорява, второ разходът е 0л/100км. Трето шофьорът при много голямо надолнище може и да изключи от скорост и така колата ще гори 0,8-0,9л/100км ,но ще се засили например с още 30-40-50км/м допълнително скорост. Т.е. при пресечен терен и трафик темпоматът не е по-икономичен. Удобство да, но и гори повече.

При равнинен терен - темпоматът е по-икономичен, защото колата си поддържа точната скорост без никакво отклонение. Шофьорът като кара без темпомат, дори и да иска да кара с определена скорост се разсейва за момент и кракът му малко или много "играе" т.е. кара с +/- 5-10км/ч на моменти от определената от него скорост. Дори и да гледаш само километража да ти е на точните километри и нищо друга да не гледаш /път, други коли/, което е някакъв идеален вариант, то пак ще имаш отклонения нагоре/надолу от скоростта. Може би по-малки, но пак ще ги имаш. А колата гори много при ускоряване. Т.е. оттам трябва и разходът да скача при каране без темпомат от тези малки доускорения от време на време, които няма как да избегнеш. Дори и караш 50-100км с що годе определената скорост, то не ми я ясно как ще караш 400-500-1000км с определената скорост. Ще започнеш да се уморяваш и отклоненията от тази скарост ще станат по-големи.

Извод: При малък трафик и равнинен терен караш на темпомат. При релеф и по-голям трафик караш без темпомат. Хем е по-икономично, хем е по-безопасно.

P.S. На Форд Фокус темпоматът също реагира много нервно при нагорнища и подава рязко газ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме е яд на хора които като изключат колата от скорост по баир на долу и си мислят че икономисват,кой знае колко гориво .Това с изключването от скорост  са си пълни глупости .  

 

 Трето шофьорът при много голямо надолнище може и да изключи от скорост и така колата ще гори 0,8-0,9л/100км ,но ще се засили например с още 30-40-50км/м допълнително скорост. 

 Аз мисля че ни стана ясно на повечето че от темпомат икономия няма и то ако се кара по националните ни пътища а не по магистрала .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 

 

 Аз мисля че ни стана ясно на повечето че от темпомат икономия няма и то ако се кара по националните ни пътища а не по магистрала .

 

Що?

Аз икономисвам онова приятно схващане в крака от продължително натискане на десния педал  :crazy:

И не знам, как но успявам да си карам постоянно на круз контрол и в трафик, и по пътищата не само по магистралите. Явно съм дефектен  :wacko_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе :) Аз имам същият спор с Бегачката за автомата (DSG), че й да харчи повече не го сменям ;) според мен с него харча по-малко !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомат,автомат,дизел ниски обороти,кораб майка......вие ще заспите бе,карате ли? Ще видим до Чехия как ще е с комфортната лимузина,може тогава да го оценя по достойнство :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що?

Аз икономисвам онова приятно схващане в крака от продължително натискане на десния педал  :crazy:

И не знам, как но успявам да си карам постоянно на круз контрол и в трафик, и по пътищата не само по магистралите. Явно съм дефектен  :wacko_2:

Не си дифектен и аз съм така. Особенно когато пътувам със семейството си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме е яд на хора които като изключат колата от скорост по баир на долу и си мислят че икономисват,кой знае колко гориво .Това с изключването от скорост  са си пълни глупости .  

 

При спускане на нулева разхода ми е 0.8-0.9/100km. Същата скорост, по същия наклон, но на 5-та дава 2.2-2.5. Пък мен не ми пречи теб да те е яд  ;)

 

PS: Участъка е спускането след тунела на магистралата за Варна, а колата си върви със 120-140.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що?

Аз икономисвам онова приятно схващане в крака от продължително натискане на десния педал  :crazy:

И не знам, как но успявам да си карам постоянно на круз контрол и в трафик, и по пътищата не само по магистралите. Явно съм дефектен  :wacko_2:

Говорим за планински път(пресечена местност) и градски трафик. На магистралата - темпомат разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При спускане на нулева разхода ми е 0.8-0.9/100km. Същата скорост, по същия наклон, но на 5-та дава 2.2-2.5. Пък мен не ми пречи теб да те е яд  ;)

 

PS: Участъка е спускането след тунела на магистралата за Варна, а колата си върви със 120-140.

Щом на спускане по наклон на 5-та предавка харчи гориво, значи натискаш газта и съответно ще харчи, няма друг начин.

Съответно при натискане на газта по наклон надолу ускоряваш допълнително на гравитацията, докато в първия случай действа само гравитацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако отпуснеш газта колата спира на двигател. Да, разхода е 0, но пък спираш. За да не спираш има два варианта - нулева или газ. При подаване на газ (което прави и темпомата де) е необходимо повече гориво отколкото за поддържане на празен ход. От там идва и разликата. Но, поне така ми се струва, че се поотклонихме от темата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако отпуснеш газта колата спира на двигател. Да, разхода е 0, но пък спираш. За да не спираш има два варианта - нулева или газ. При подаване на газ (което прави и темпомата де) е необходимо повече гориво отколкото за поддържане на празен ход. От там идва и разликата. Но, поне така ми се струва, че се поотклонихме от темата...

Това не е така!

Гледал съм /не само на Шкодата/ дойдели по сериозно спускане дори и на круиз моментния разход показва 0. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-сериозно - да. Говорим за наклон по който колата поддържа скорост на нулева, а не такъв по който ускорява.

 

Whatever - приключих с темата  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомата повишава разхода.Само като погледнеш борда когато спускаш и когато качваш.Без темпомат на борда е 0,0 с темпомат е около 0,8-0,9

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моментния разход не е никакъв фактор при оценяването на реалния разход. както писах още на първа страница, би следвало да се тестват еднакви трасета при идентични условия. аз съм го правил за своя лична информираност и споделих резултатите. при мен разходът с включен темпомат по маршрутите Пловдив-Бургас-Пловдив и Пловдив-София-Пловдив по АМ Тракия е по-нисък. но, както е казал поета: мненията са като задниците - всеки си има :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И при двата ми Форда движението на темпомат със скорости под 100 км/ч води до сваляне на разхода. Причината е че краиния резултат е едно плавно и неагресивно каране. А и фордовските темпомати не ускоряват толкова остро както давате пример с шкодите а го правят равномерно и без много газ. Освен това и двете коли са с ръчка и доускорението се случва на най висока предавка. Понякога тръгвайки от 1400 оборота. Сигурно затова и е плавно - няма пауър :-(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.