Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разлика в разхода с темпомат или без...


N.Zlatev

Recommended Posts

Здравейте,

 

Вчера в офиса имаше много ожесточен разговор за това дали има разлика в консумацията при каране на магистралата с включен темпомат или без.

Двама мой колеги пътуваха заедно (тандем, един след друг) с две еднакви коли , едната с темпомат другата без и твърдяха, че тази при която темпомата не поддържа скорост харчи по-малко.

Някои има ли опит по тази тема, счетоводителката ми е в шок :) еднакви коли, еднакво каране, различен разход :) кои прав?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • chavdarlk

    8

  • PRR

    5

  • N.Zlatev

    4

  • Milen Dimitrov

    3

Най-много писали в темата

Аз си мислех, че всички знаят, че темпомата повишава разхода.  :) Удоволствието от него обаче не може да се сравни с изгубените няколко стотин грама за 100км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз си мислех, че всички знаят,.........

Всичко е много субективно. Най-вече зависи от стила на каране и горивото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темпомата не може да повишава, нито да понижава разход.

По какъв начин са засичани разходите на двата автомобила, и с какъв товар са пътували?

С какви гуми, на какво налягане, с колко гориво и какво, и т.н.?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля, че темпомата повишава разхода (много малко) и си обеснявам нещата по следния начин - забелязал съм че много рязко променя режимите на двигателя (т.е. Подава на моменти цялата газ, след малко я връща цялата като дойде леко надолнище само и само за да поддържа зададената скорост). Аз мисля точно като колегата Пепино, че зависи от стилът на шофиране и горивото - аз предпочитам да си карам с една и съща газ и плавно подаване (на баирите леко ще изоставам от кола с темпомат, но надолу ще я настигам).

Ако случая е както казва Николай и колите са карали заедно постоянно разликата в разхода трябва да е пренебрежимо малка.

П.с. - каква разлика са постигнали, че чак има изпаднали в шок :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен при каране по магистрала Тракия в рамките на ограничението (с около 130 км/ч на 5-та предавка) с включен темпомат е по-икономично, отколкото с изключен. поне на моята кола. тествано неколкократно. разликата в средния разход е пренебрежимо малка - 0.1-0.3 л. най-големи отклонения в показанията има в участъка Калугерово-Траянови врата в посока към Софето, но като цяло винаги имам разлика в средния разход Пловдив-София спрямо Сф-Пв - към Сф е с около 0.5-0.7 л по-висок.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Темпомата определено понижава разхода при правилното му използване. Темпомата подържа изпраната от нас скорост с постоянна газ, което не може да се постигне с крак на педала, защото кракът ни препва по малко и променя натискане на педала, и по този начин променя и количеството подавано гориво.

п.п. Работа ми е тясно свързана със това и ви го казвам от опит и дори мога да ви покажа и реални данни и графики :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен темпомата повишава разхода. С 0.1-0.2/100km. Но кефа е голям. Особено когато ти изтръпне крака на газта ... след като си минал 1000+km без да го мръднеш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако релефа е равнинен, разходa с/без темпомaт ще е много близък. Но ако релефа има изкачвaния и спускания разходa на темпомaтa ще е една идея по-нисък. Това говорим с един и същ водач и автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent, обратното. Темпомата се дръжи зле при промяна в наклона. Той не знае, че идва изкачване и не подава допълнителна газ докато скоростта не падне. След това компенсира с повече от необходимото до достигане на желаната скорост. При същата ситуация водача може да подаде малко повечко газ от по рано и да спести необходимостта от компенсация. 

 

Но, това са подробности. Ако на 100км проблема е в тия 100-200гр. (по сегашни цени 25-50ст.) то по-добре да не си караш колата ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз карам постоянно на темпомат, навсякъде, дори и градско.

няблюденията ми относно разхода са, че на равнонен участък темпомата дозира по- прецизно и равномерно подаването на гориво.

На баири наистина се опитва да поддържа скоростта с подаване на много гориво, но аз компенсирам като по надолнище вдигам няколко пъти по малко скоростта ( общо 5-15км.) в зависимост от наклона и при следващо изкачване намалям по малко. Така темпомата не подава толкова много газ.

 

Определено има голяма разлика в настройките на различни марки и модели коли. Има такива , които и на прав участък при вдигане на скоростта реагират рязко и с много газ. Други го правят плавно. И от там също има разлика.

От темпомат до темпомат пак е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормален БГ път - множество качвания, спускания и умерен до сложен трафик, темпомата ми дава минимум 1литър отгоре в разхода.

 

Само за справка, темпомата при доускоряване, поне при мойта "настъпва" газта някъде над 70-те%. Това при 100 до 140 км/ч е налягане над 1 бар на бустметъра на равно, а ако е на баир минава 1.2. Вие си правете справка колко гориво блъска залудо, защото при 50% на педала, налягането не минава 0.5.

 

На абсолютно равно и без трафик съм склонен да се съглася, че ще харчи колкото човек :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повишава, понижава...

Двата автомобила са се движили в тандем, предполагам не са се отдалечавали на повече от 100 метра по време на теста.

Разлика при това положение не би следвало да се отчете повече от няколко процента, които биха се дължали на гореспоменатите от мен фактори.

---

Много е важно и как точно е зесечен разходът.

Не би трябвало да се използва бордкомпютърът за тази цел.

Съответно трябва да заредят на една и съща колонка, като изключването на зареждането да стане при еднакви условия.

Важно е и преди зареждането колко и какво гориво е имало в двата резервоара, също и двата двигателя да са загрели до номинална температура.

За да приключи теста трябва да се направи зареждане (може и на друга бензиностанция) пак на една и съща колонка при еднакви условия.

Междувременно двата автомобила не бива да се разделят между двете зареждания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормален БГ път - множество качвания, спускания и умерен до сложен трафик, темпомата ми дава минимум 1литър отгоре в разхода.

 

Само за справка, темпомата при доускоряване, поне при мойта "настъпва" газта някъде над 70-те%. Това при 100 до 140 км/ч е налягане над 1 бар на бустметъра на равно, а ако е на баир минава 1.2. Вие си правете справка колко гориво блъска залудо, защото при 50% на педала, налягането не минава 0.5.

 

На абсолютно равно и без трафик съм склонен да се съглася, че ще харчи колкото човек :)

Цецо, при активен темпомат няма "доускоряване", особено в гореспоменатите граници!

Скоростта в началото на изкачване не пада с повече от 2-3 км/ч, а възстановяването става за няколко секунди.

При спускане скоростта може да се увеличи значително над зададената, но при това положение разходът е нула, т.е. това не се отразява никак на разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lent, обратното. Темпомата се дръжи зле при промяна в наклона. Той не знае, че идва изкачване и не подава допълнителна газ докато скоростта не падне. След това компенсира с повече от необходимото до достигане на желаната скорост. При същата ситуация водача може да подаде малко повечко газ от по рано и да спести необходимостта от компенсация. 

 

Но, това са подробности. Ако на 100км проблема е в тия 100-200гр. (по сегашни цени 25-50ст.) то по-добре да не си караш колата ;)

Абсолютно съм съгласен с Пепи,просто ти виждаш баира и постепенно и плавно подаваш газ,а темпомата,я подава прецизно но в самия баир и от там идва разликата -тези преходи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При спускане темпомaтa не продължава ли да подържa установенатa скорост, дори ако наклонa е по-голям и автомобилa се опитвa да ускори?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С темпомат разхода е по голям от колкото  да се кара без него .

Проверявал съм го много пъти само че на камион,но предполагам че и при автомобилите е така.

Разликата идва ,както каза колегата при самото подаване на газ на баир при изкачване темпомата  го прави по късно от колкото инстинкта на шофьора да засили превозното средство малко по рано . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами помислете малко за проведения тест, аз поне се опитвам да се придържам към естеството на темата.

Абсолютно е ясно, че автомобилът на темпомат води в тандема, обратното е невъзможно.

Съответно всички странични ефекти предизвикани от темпомата трябва да се възпроизведат и от втория автомобил.

Съгласен съм с "неадекватността" на темпомата в началото на изкачвания, но крайният резултат от това е значително по-малък от останалите фактори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С темпомат разхода е по голям от колкото да се кара без него .

Проверявал съм го много пъти само че на камион,но предполагам че и при автомобилите е така.

Разликата идва ,както каза колегата при самото подаване на газ на баир при изкачване темпомата го прави по късно от колкото инстинкта на шофьора да засили превозното средство малко по рано .

Да, съгласен съм, но ако водачa на автомобила без темпомaт подаде по - рано повече газ, скоростта ще се вдигне малко над установенатa, защото изкачвaнето не е започнало, при което бягаме вече от реглaментa. А темпомaтa подържa скоросттa с толерaнс 1 км/ч. и своевременно започва да подава газ точно колкото е необходимо за подържaне на скоростта при съответното натовaрвaне. А е вярно, естествено, че и той има крайна граница на действие и при по - големи изкачвaния може да не успее да задържи скоростта, която е фиксирaнa.Това евентуално може да стане на по - ниска предавкa, но ако е превключенa преди вклчвaнето на темпомaтa, защото той отпада при натискане на педaлa на съддинителя, а и не само. Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, при активен темпомат няма "доускоряване", особено в гореспоменатите граници!

Скоростта в началото на изкачване не пада с повече от 2-3 км/ч, а възстановяването става за няколко секунди.

При спускане скоростта може да се увеличи значително над зададената, но при това положение разходът е нула, т.е. това не се отразява никак на разхода.

Имах предвид, при ситуация в която трябва да натиснеш спирачката. После ако дадеш на темпомата да се върне на зададената скорост - поне на мойта кола настъпва безмислено яко газта. Въобще на О2 темпомата е доста нервен - като цъкнеш + или - много се усеща. Не знам на супърба как е.

 

Аз си го сложих автърмаркет темпомата. И съм го ползвал сигурно 10 пъти за 2 години. Основно извън БГ. Тука просто не ми се получава да карам повече от 10 минути без да пипам педалите.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Темпомата определено понижава разхода при правилното му използване. Темпомата подържа изпраната от нас скорост с постоянна газ, което не може да се постигне с крак на педала, защото кракът ни препва по малко и променя натискане на педала, и по този начин променя и количеството подавано гориво.

п.п. Работа ми е тясно свързана със това и ви го казвам от опит и дори мога да ви покажа и реални данни и графики

:champion:

Аз бих желал да видя реални данни и графики и ако може да споделиш какво означава правилно използване на темпомата? 

И аз да се придържам към темата мога да отбележа още един фактор при конкретния случай - сигурно е че втрората кола е била без темпомат и ако се е движила на разстояние 10-20м след другата въздушното и съпротивление е по-малко и също спомага за някакъв малък % по-добър разход.

Фактори много но така и не разбрахме за каква разлика говорим - при неравен релеф 0,1-0.3л е нормално, при равнинен разлика не би трябвало да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с Цецо че е доста нервен при О2 - и аз го ползвам само на равно и извън бг - иначе не ме кефи стилът му на шофиране.

И аз като Божанов засилвах и намалях скоростта с + и - но това обезмисля като цяло идеята от него.

:cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.