Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за джанти Октавия 2


Recommended Posts

 

Аз съм с 8j ет42 18", по-ниски пружини и нямам никакви проблеми.

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте!И аз имам един въпрос относно джантите.Купи си 2-ра употреба 17-ки 225/45 оригинал Шкода (Пегасус) много са готини.Обаче баща ми и съседа ми пилят на главата че не е добър избор 17-ка ниско профилна гума защото разхода се качвал с 2-литра и по-бързо се разбивало шасито (амортисьори,лагери) защото по-високите гуми малко или много поемат удъра (при преминаване в дупка или неравност по пътя) и возела като каруца.Въпросът ми е някой който има 15 и 17 да ми каже има ли ги тези работи и какво бихте ми препоръчали.Евентуално ще ги разменя за 15-ки пак оригинал или да си ги оставя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега слагай 17" и покарай на път със завой да видиш каква разлика има в поведението на колата. Разхода се вдига, но чак пък с 2 литра - не мисля, според мен не повече от полвин литър. Окачването, лагерите и амортисьорите колко бързо ще се разбият зависи повече от теб, отколкото от гумите- ако си свикнал да не намляваш скоростта на лош път, по-добре си остани с 15"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода най-много да го качиш с литър, та дори и това е много!

Разликата от 195 до 205 - е от порядъка на 0.3 литра, от личните ми впечатления. Тъй че сметни каква ще е разликата от 195 до 225 мм.

Но всъщност той се качва не толкова от по-широките гуми - ами защото след като колата е по-стабилна, и повече я настъпваш!

За разбиването - тоя момент като цяло е доста слабо изразен, защото шасито на Шкодата е здраво!

Мой приятел е с такива гуми - 225/45R17, Бриджстон Туранза, на 7.5 цолови джанти - и колата му е на над 160 хиляди. И е сменил един тампон отпред, и една биалетка. Това много ли ти се вижда?

Единствено това за возенето като каруца е донякъде вярно. Но то няма как - по-нископрофилната гума дава и по-твърда возия.

Но щом иначе си доволен от гумите и джантите, и щом не държиш чак толкова на някаква върховна плавност при движение - защо ще ги сменяш?

Пък имай предвид и следното - и шасито на Октавията също е достатъчно стегнато, и дори и да й сложиш 15 ки - плавността няма много да се подобри.

Докато стабилността - ще намалее.

Но ти си преценявай - какво искаш!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

032430056-big.jpg?r=0РПолзвам темата да покажа на Цонко,как стоят джантите от Суперб,които харесва на Октавия с Айбах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля че 2 литра е прекалено да вдига разхода а и + това няма да карам в България по нашите разбити пътища.Все пак в Чехия пътищата са по-добри и няма такива дупки.От друга страна аз кой знае колко бързо не карам 100-120 максимум а и повечето карам градско така че стаболност ми стига и с 15-ките.Може би ще ги сложа да ги пробвам 1 сезон и да видя кое как и след това да реша какво да ги правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее Сами, много добре стоят, но аз съм харесал като на Николай

http://www.shop4skoda.co.uk/pub/files/product_images/.thumbnails/1309955857_CCX800004A_w450_h400.jpg

Макар че са с повече спици ми харесва, че са черни вътре. Не знам с 7.5j и ЕТ 46 дали няма да трябат фланци, а другото което ме спира, е че не съм сигурен дали искам да карам с 18.

Има ли снимка на тая шкода отзад да видя как са спрямо калника, предполагам са със същото Et

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ха, 02 не е ли 5x100 ? Имам едни джанти от суперб-а останали, които са 5х112 та ако стават да ги меткам направо

Не, О1 е 5х100! О2 си е 5х112

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джантоците от Суперб 2 директно си стават на Октавия 2! Заедно с гумите.

Пробвано е! :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5x112 e...

И аз си мисля че 2 литра е прекалено да вдига разхода а и + това няма да карам в България по нашите разбити пътища.Все пак в Чехия пътищата са по-добри и няма такива дупки.

Мойто мнение е, че в България карането с нископрофилни гуми е опасно :eusa_think:

Освен това, на някое не особено "гладко" кръстовище, като това на Семинарията (Дж.Баучър), е достатъчен само 1 с такива гуми и за 40 с. зелено минават 5 коли и половина.

Така че, зАебете я тая мода :) За наще ширини най-добрия компромис, за иначе доста твърдото окачване на О2, е 205/60/15 или 205/55/16. Маркови гуми с такива р-ри осигуряват чудесно сцепление и стабилност.

Много колеги, жертви на нископрофилната мода, си купуват гуми кучемарка или със стар ДОТ и в резултат - дълъг спирачен път, лоша возия, нестабилност на пътя и т.н. Щото марковите нископрофилни гуми са бая скъпи...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси много ! а аз що си мислех, че са 5х100, та чак почти бях поръчал и джанти за втори комплект  :wacko_1:  преди време така на суперба взех 15-ки за зимни, то се оказа, че заради спирачния апарат не влизали и трябвало минимум 16-ка, та пак бартери разправии ...

иначе по темата, няколко години съм карал 17-ки, те са по-стабилни, по-готини на визия, по-добро сцепление. Но, трябва да внимаваш по дупките. Два пъти съм цепил предна гума, а уж внимавам. По-дебелите гуми са по-комфортни за БГ, 02 си е и без това с твърда возия, за това и аз мисля, че ако не гониш визия, 205/55/16 е оптималното за у нас. И на сегашната и на предишната кола това е размера, с който карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз в България ще карам само АКО си дойда лятото за 2-3 седмица отпуска иначе живея в Чехия.Тука пътищата като цяло са по-добри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5x112 e...

.....

Така че, зАебете я тая мода :) За наще ширини най-добрия компромис, за иначе доста твърдото окачване на О2, е 205/60/15 или 205/55/16. Маркови гуми с такива р-ри осигуряват чудесно сцепление и стабилност.

Много колеги, жертви на нископрофилната мода, си купуват гуми кучемарка или със стар ДОТ и в резултат - дълъг спирачен път, лоша возия, нестабилност на пътя и т.н. Щото марковите нископрофилни гуми са бая скъпи...

Да така е ама не съвсем - и аз знам много клеги дето не са жертви на нископрофилната мода и също карат с гуми кучемарка, стар дот и дори втора употреба. Марковите гуми дори и не нископрофилни си имат цена. Беше едно време когато нископрофилните маркови гуми струваха много - сега се намират на поносими цени.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5x112 e...

Мойто мнение е, че в България карането с нископрофилни гуми е опасно :eusa_think:

Освен това, на някое не особено "гладко" кръстовище, като това на Семинарията (Дж.Баучър), е достатъчен само 1 с такива гуми и за 40 с. зелено минават 5 коли и половина.

Така че, зАебете я тая мода :) За наще ширини най-добрия компромис, за иначе доста твърдото окачване на О2, е 205/60/15 или 205/55/16. Маркови гуми с такива р-ри осигуряват чудесно сцепление и стабилност.

Много колеги, жертви на нископрофилната мода, си купуват гуми кучемарка или със стар ДОТ и в резултат - дълъг спирачен път, лоша возия, нестабилност на пътя и т.н. Щото марковите нископрофилни гуми са бая скъпи...

Защо да е опасно?

Кара си се нормално - само дето трябва да се внимава, когато караш по път с много дупки.

Но и с доста по-тесни и по-високопрофилни гуми да караш по такъв път - пак трябва да внимаваш.

И ако си свикнал да внимаваш - няма да имаш проблеми.

Пък и можеш да монтираш някакви по-меки гуми - а не да сложиш най-твърдите. Изборът поне - е много богат!

Гуми куча марка и със стар ДОТ - то това е ясно, че не е желателно да слагаш такива. Нали и аз това писах преди време - че не трябва при гумите да се прави компромис. Но разликата между такива и марковите, и то с нов ДОТ - колко е?

Не е толкова голяма..... Един нов Бриджстон или Континентал с размер 225/45-17 струва 200-220 лева, пък някакви по-неизвестни гуми със същия размер - 150-160 лева.

И за 4 гуми разликата колко прави - 160-200 лева. Заради толкова - просто не си струва човек да рискува да слага боклуци.

Не че няма и достатъчно евтини гуми, които са със съвсем прилични качества. Примерно, Вредщайн Ултрак Ченто - струват 175 лева, пък по нищо не отстъпват на Контитата, Мишелинките и Бриджовете. Нито по спирачен път, нито по стабилност, нито при дъжд!

Така че решения има - в това число и ако си решил да караш с нископрофилни гуми.

Стабилността с тях обаче - е доста по-висока! :doubleup:

Но лично аз мисля, че проблемът при нископрофилните и широки гуми не е толкова в цената на самите гуми - а в цената на джантите.

Те са доста по-скъпите.... А не толкова гумите - дори и марковите!

Но, в крайна сметка - всеки си преценява плюсовете и минусите, и си избира с какво да кара! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Виж ми подписа. Едните са 15ки, другите 17ки. 15ките (195х65х15) остават за зимата, 17ките са летните (215х55х17). Разликата в разхода е под 1/2 литър на 100км - ЗАСЕЧЕНО ПО КОЛОНКА! 17ките са с по-голям диаметър и съответно грешката на компа е по-голяма. Но като преизчислиш диаметрите на гумите и т.н. получаваш почти незабележима разлика.

 

 

 

Но лично аз мисля, че проблемът при нископрофилните и широки гуми не е толкова в цената на самите гуми - а в цената на джантите.

@Stivie - за пореден път врели некипели! Я ми покажи "нископрофилна джанта"  :wacko_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.