Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за спирачна течност


Recommended Posts

Знае ли някой,респективно сменял ли е спирачна течност на Шкода 120л,че аз съм вече раздвоен-едни казват DOT3 ,в магазина на Шкода на Симеоновско шосе казаха DOT 4,а от друга страна производителите на спирачна течност казват че е възможно смесването на DOT3 с DOT4?Според мен Шкодата е направена за  DOT4-в книгата на Хорст Илинг пише-"оригиналната чехословашка спирачна течност е зелена и отговаря на класификация SAE J1703" ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOT 3 , DOT4 и DOT5.1 са съвместими . Всяка една става и може да се смесват без проблем . DOT 5.0 е на силиконова основа и не е препоръчително да се ползва с по-горните дотове. По принцип 5.0 и трудно се намира, има приложение във военните машини . 

Най-евтина е DOT 4. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Симеоновско никога не са били особено компетентни... С Дот4 ще протечеш като лейка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поласкан съм, че накрая няколко човека ме чухте ;)

 

Системата продухай с компресор, но задължително с кондензатор (не знам точно как се нарича, събира водата от конденза в бутилката) има едни евтини пластмасови боклуци на Raider по 25лв, вършат работа. Внимавай да не отиде течност по ламарините, защото е силно корозивна. Слагаш маркучета за аквариум на всички щуцери и ги пъхваш в бутилки от кола и ги завръзваш с тел.

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите,но пак не ми стана ясно защо,като според производителите на спирачни течности може  а и според спецификацията в книгата пак може?Някои  е слагал DOT4 и е протекъл?

 Разликата между двете е повишената температура на кипене при водопоглъщане на DOT4 и намаления вискозитет при 40 градуса ,а от към ph и двете течности са еднакви,защо да има проблем тогава?

Редактирано от viv78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SAE J1703 е спецификация, която покриват и двете течности. Но това не ги прави еднакви. Независимо, че са на една основа и могат да се смесват, Дот3 и Дот4 са с различен вискозитет, което е основното, на което следва да обърнеш внимание в твоя случай. Иначе Дот4 има по-висока температура на кипене, но това в случая теб не те касае.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно  разликата между 3 и 4 е в по добрите показатели на 4, проблеми може да има ако има разлика в pH което в случая не е така, pH им е между 7,0-11,5,за това невиждам защо да има предпоставки да протече

но за да съм още по сигурен мисля да накисна една гумичка в DOT4

А и сега пред мен гледам 2 опаковки,съответно на DOT3 и DOT4,като на 3 пише че е съвместим с SAE J 1703,което е DOT4

Или искаш да кажеш че като загрее и в следствие на по малката плътност ще протече?

Редактирано от viv78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накисни и 5 гумички ако искаш. За 1 ден нищо няма да стане, а разликата между здравата и скапаната гумичка е под милиметър. Ти какво очакваш? Слагаш я в дот 4 и утре, пуф, няма я  :lol: :lol:

 

Ако искаш слушай, ако искаш недеи, аз вече го ядох, сега е време и на теб ... Не ти пуснах линк от моята тема, че съм си трил мненията едно време, та чак до ден днешен гогата се ебава с тва.. ;)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След двучасово обикаляна по магазините намерих DOT3 :) и започна ремонта по спирачките,оказа се че има теч от всякъде-от задното спирачно цилиндърче и от маркучето което влиза в цилиндърчето,защото някой преди е забравил да сложи едната медна дифтунга и двете накладки бяха добре подгизнали дори бяха и по барабана.Свалих всички ламарини и остана само полуоската с лагера.Утре боядисвам барабана,боядисвам ламарината за която се закрепва цилиндърчето,гресирам лагера и монтирам новите накладки и новото спирачно цилиндърче.Но едно нещо ми направи много голямо впечатление-самите материяли от които са направени частите по Шкодата са много по качествени от съвременните коли...и така с всеки ден ми се усилва желанието за реставрацията на Шкодата!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След двучасово обикаляна по магазините намерих DOT3 :) и започна ремонта по спирачките,оказа се че има теч от всякъде-от задното спирачно цилиндърче и от маркучето което влиза в цилиндърчето,защото някой преди е забравил да сложи едната медна дифтунга и двете накладки бяха добре подгизнали дори бяха и по барабана.Свалих всички ламарини и остана само полуоската с лагера.Утре боядисвам барабана,боядисвам ламарината за която се закрепва цилиндърчето,гресирам лагера и монтирам новите накладки и новото спирачно цилиндърче.Но едно нещо ми направи много голямо впечатление-самите материяли от които са направени частите по Шкодата са много по качествени от съвременните коли...и така с всеки ден ми се усилва желанието за реставрацията на Шкодата!!!

Нормално е материалите да са по-качествени, защо се учудваш?

И да добавя нещо - смени гумичките и уплътненията с нови!

Особено по възлите, които разглобяваш.

Все пак старите такива - са се слегнали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е материалите да са по-качествени, защо се учудваш?

И да добавя нещо - смени гумичките и уплътненията с нови!

Особено по възлите, които разглобяваш.

Все пак старите такива - са се слегнали.

Техниката..науката е напред,а какво излиза старото си е по добре..мислено е да издържа повече,не като всичко днешно-чести смени.

Да,сложих ново спирачно цилиндърче,2 нови медни дифтунги на спирачното маркуче,и смених цялата спирачна течност от всички пробки вече протече чиста и бистра течност и сега спирачките недават да се пипнат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

никой не прави вече автомобили да ги караш 20 години ..... нормално е положението

и не е само с автомобилите - всичко стана чупливо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никой не прави вече автомобили да ги караш 20 години ..... нормално е положението

и не е само с автомобилите - всичко стана чупливо

За съжаление, но е така.....

И понякога излиза доста по-изгодно да продължаваш да си караш старата количка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Питай ме - осeм години карах VW Golf Typ 19 E  - 1,6 td  - 60 к.с  - навъртях му 200 000 -  надежден и безкрайно евтин за поддръжка автомобил / нещо ме гони носталгията и току виж пак съм се върнал  / че нещо тия  електроники , чупещи се водачи  и течащи врати на Фабия , както и запушването на дренажните отвори в калниците  ме  вбесяват понякога 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.