Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода 120Л от Бургас


Recommended Posts

Здравейте, колеги и за много години!

 От скоро се включих във форума, досега не съм участвал.  От Бургас съм, карам Шкода 105 Л от 30 години.  Колата е спомен от баща ми, произведена е през 1978 година.  Шкодата си я пазя и поддържам (в гараж е) и я карам в по-официални случаи.  Другата ми количка (Форд Фиеста) стои на открито.  По професия съм преподавател по английски език и бих могъл да помогна, ако някой се нуждае от превод.  Това като кратко представяне. 

 Ако някой колега има опит, моля да сподели дали е удачно да се инсталира амперметър и има ли реална полза от него.  Класическата схема на свързване едва ли ще е удачна, тъй като при такъв дълъг проводник (генератор-арматурно табло-акумулатор) падът на напрежение ще е доста голям, но това са само мои догадки.  Ако някой все пак е правил това "усъвършенстване", моля да сподели.  Наясно съм, че проводникът ще е с голямо сечение както и с това, че нарушаването на оригиналния монтаж не е желателно, а е и опасно.  Благодаря предварително.

 Що се отнася до плафоните, от 35 години не са ми създавали никакви проблеми.  Както и цялата ел. инсталация.  Крушка ми изгоря за пръв път това лято (спиралата на късите светлини) - откакто въведоха човеколюбивото правило да се кара на къси и в слънчево време.  Но... това е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

 

Добре дошъл. Когато пишеш в чужда тема се придържай към съдържанието и. В случая е трябвало да пуснеш три поста:

1) За добре дошъл (преместих цялата тема в този раздел)

2) За монтаж на амперметър (в раздел Made in Czechoslovakia)

3) Последната част в "оригиналната" тема

 

Нека се стараем да поддържаме форума подреден. За всички ще е по-удобно, нали?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл! :)

 

Компетентно да ти кажа за амперметъра - принципно може. Но:

 

Подготви се да теглиш един проводник ( към плюса на амперметъра) със сечение от поне 10 квадратни милиметра от главния плюс на генератора и още един такъв със същото сечение ( към минуса на амперметъра) от + на акумулатора.

Оригиналното сечение на проводника на заряда на акумулатора е 6 мм квадратни.По голямото сечение е за компенсиране пада на напрежение 

по веригата до амперметъра - цели 7 метра , по тази верига тече тока на всички консуматори  без стартера.

 

Най отговорното изискване е здрави връзки към клемите на уреда , акумулатора и генератора.

 

Измераването на ток е много обективно като измерване на електрическа величина , даващо конкретна представа за за големината на зарядния и

разрядния ток на акумулатора.

Конкретиката е , че при задномоторки като Шкоди 1000МБ , С100 , 105 , 120 , 130 са необходими дълги и с достатъчно сечение и ниво на изолация

съединителни проводници.Което е доста неудобно.

Най добре сложи волтметър , веднага се свързва след контактния ключ. Измерването на напрежението на борда на автомобила е не по малко

обективно от измерването на зарядния/разрядния ток. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеѝ, колега! И аз карам Шкода от 1978г. Имам ампермер в колата. Поставил съм шунт при акомулатора. От шунта до ампермера е с тънки проводници. Ампермера да бъде със стрелка в средата на скалата. Ако не може да се закупи подходящ шунт, може да се направи от парче дебел меден проводник /показанията ще бъдат с по-малка точност/.

По- лесно е само с цифров волтмер.

Редактирано от raicho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеѝ, колега! И аз карам Шкода от 1978г. Имам ампермер в колата. Поставил съм шунт при акомулатора. От шунта до ампермера е с тънки проводници. Ампермера да бъде със стрелка в средата на скалата. Ако не може да се закупи подходящ шунт, може да се направи от парче дебел меден проводник /показанията ще бъдат с по-малка точност/.

Това е правилния и обективен подход за свързване на амперметър. Лошото е , че изисква подбор на уред , изчисляване /калиброване на

шунт , а при автомобилните уреди шунта е вграден в тях.

Изискванията за достатъчно сечение на съединителните проводници и здравина на връзките остават.

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! 

Все още трудно се ориентирам във форума, затова се извинявам и приемам забележките. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

        Благодаря на колегите Fulcrum и Raicho за точните и подробни съвети.  Ясно е, че вариантът с "тежкия" амперметър отпада.  Тъй, като акумулаторът ми е изнесен в двигателния отсек, кабелът акумулатор-стартер е удължен на около 1,20 м.  и падът на напрежение върху самия проводник ще е достатъчен, за да се отчете спрямо него тока на заряд-разряд.  Като начало, ще измеря колко е този пад.  За резултатите ще докладвам, ще се постарая да поставя и снимки.  Не търся точни показания, интересува ме по-скоро "движението" на тока. 

        Това лято си монтирах запалка на тунелчето пред скоростния лост и високоговорители под предната дясна седалка.  При интерес мога да споделя опита си.

Редактирано от angel.m.dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

        Следващата седмица.  До Етнографския музей.  В момента генераторът и водната помпа са свалени за профилактика.  Това е, ако искате да я видите с работещ мотор.  Иначе, може още в петък сутринта.

        angel.m.dimitrov@abv.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговор към Angel.m.Dimitrov, защо често изгарят крушките на Шкода с кръгъл фар.

 

Фарът е малък и охлаждането не е достатъчно. В упътването на Шкода съветват при спрял автомобил фаровете да се изключват.

Може да се използва модул за автоматично включване на светлините. 20 - 50% от номиналната мощност.

Дано не го изтъркат неомонтана-бг.ком

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

        Здравейте колега RSK!  Благодаря за пожеланието.

        Колата е бяла, със заводската боя е все още.  Все се каня да я полирам и изкусуря, но  оправдавам мързела си с народната мъдрост "много хубаво-не е хубаво".  Иначе ръжда по купето няма, а където се появи,  вземам мерки навреме.  Отсега искам да кажа, че колата никак не е щадена - носила е и 10 торби цимент, а с баща ми веднъж качихме една компания от четирима доста едри германци на задната седалка. 

Редактирано от angel.m.dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Raicho.

Напротив, колега, не се оплаквам от често изгаряне на фаровете, бях писал, че това лято за пръв път ми изгоря късата светлина.  Дори се учудвам на дълготрайността на оригиналните крушки.  А може би за това е допринесло и по-ниското бордово напрежение - 13,5 В при зареден акумулатор и след десетина минути работа на двигателя.  Сега смених четките на генератора и като го монтирам, ще измеря напрежението.  Иначе, "специалисти" казват, че това е нормално за шкодите.  А за щадящия режим на фаровете ще проверя в сайта на Неомонтана.  Обещал съм снимки, но нека първо монтирам алтернатора и водната помпа.  Доста е студено сега в гаража. :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.