Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Закупуване на Octavia или Golf


ventsi34

Recommended Posts

Здравейте, от доста време се оглеждам за да се спра на някакви модели и вече мисля, че сведох автомобилите до два. Първо да започна от там, че това ми е първа кола първо закупуване на личен автомобил и може да има някои тъпи въпроса. Общо взето съм се спрял на Golf5 или Octavia 2 бюджетът ми е към 10-11k (но държа да покрия някои от първоначалните си разходи с тези пари всичко така, че не всички са ми за колата. Поне регистрацията). 1.9 TDI 105к.с. е избраният двигател от мен и за двете коли, не мисля да се състезавам пък и тези коне не мисля, че са кой знае колко малко. Сега към въпросите. Тъй като съм на 21 и още няма кой знае колко много хора да возя в колата се чудих Octavia няма ли да ми е голяма и да давам излишни пари за гориво. Та какви са разходите на Octavia и каква е разликата с Golf. Другото, което исках да попитам Octavia като по-нисък клас на VW възможно ли е Golf  да се чувства и кара по-добре на пътя от Octavia? Осезаема ли е разликата в големината и комфорта на возене между Octavia и Golf? Друго, което ме интересува е за някои части. Какви са цените за пълна смяна на съединител с маховик и правят ли проблеми ЕГР клапаните, че до колкото чета из форумите тези нещица са доста скъпички? Ако може да дадете и някои ориентировъчни цифри ще е супер. Благода и се извинявам ако не съм оцелил темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам си Адаш. Аз съм с Октавия 2 (фейслифт) с този мотор (1.9TDI 105к.с. код BXE). Мотора е страшно здрав и върви доста. Възможно най-безпроблемния мотор. Не прави проблеми с EGR и т.н., но все пак зависи какво ще си купиш :)

 

Големина - ако искаш да ти е широко - Октавията, но ако искаш по-компактна кола на габарити - Голфа. Материалите са почти еднакви. При Октавията "няма да намериш щампа Skoda по частите (ходова част и други)" - имам предвид, че са си един тип и пише VW ... Audi.

 

Октавията си заслужава, ако искаш по-голяма кола, да тръгнеш с приятелката към морето с 3-4 куфара в багажника, а не по седалките - да събереш 4 гуми в багажника, а не по седалките и други... Ако пък го нямаш този проблем - вземай голфетката.

 

Разхода на Октавията, която аз карам можеш да видиш тук: http://www.spritmonitor.de/en/detail/377915.html

 

Общо взето, постигал съм разход 5.5л/100км при скорост предимно 150-160км/ч по магистрали извън България, с включен климатик. Иначе си харчи по-малко от 7/100 градско, ако караш спокойно и полека (аз не мога) и 5 или под 5 извънградско, ако караш с до 120км/ч.

 

Пак казвам, зависи какво ще си купиш :) Дали някой дръгел, който няма нищо общо с кола, или нещо относително добре гледано.

 

Октавията си заслужава - джиткам си сам в нея и си се кефя - обаче моите габарити са 199см, 140 килограма и обичам да ми е широко. В голфа не мога да се събера, така, че да ми е комфортно и се чувствам като в консерва.

 

Въпрос на вкус.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря колега доста ме ориентира за разхода с тези записки. Ако някой може да каже как стои въпроса с съединителя и други мнения ще съм доста благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голф 5,е доста по-дървен вътре от Октавия 2!!!!

Обслужването ще ти е 500-600-700лв.И труд 150-200. Зависи какво точно разбираш под пъвонач.обслужване.

Съедин-ля е около 1200лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да попитам и двете коли с еднакви съединители ли са. Под първоначална поддръжка разбирам всички ремъци, филтри, масло и други неща за да е изрядна за път. Значи трябва да си помисля доста добре къде ще пътувам повече извън града или вътре, защото така като гледам разликата в града между двете коли върви към 1,5 литра

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм съгласен. Голфа е по-дървен вътре от Октавията.

 

Поздрави

 

ПП: не го смятай много, защото всички не горят еднакво... зависи как караш. Общо взето, тоя двигател е правен за магистрала. Там може да покаже за какво става дума. Иначе и в града се справя балансирано добре.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=1&constyear_s=2004&exactmodel=1.9%20tdi&powerunit=2

http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=1&constyear_s=2004&exactmodel=1.9%20tdi&powerunit=2

Къде ги видя тея 1.5 литра? Разликата в разхода е пренебрежимо малка - 0.13 литра.

Октавия 2 и Голф 5-6 са на абсолютно еднакви шасита, еднакви двигатели и т.н. Разликата е в багажника и от там - 20тина килца в повече за О2.

Компа на голфетата има повече опции...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са с еднакви мотори - и съединителите им са еднакви.

Цената на съединителя - Бегачът ти я е казал.

Иначе, за разхода на дълъг път - Октавията е по-издължена, и съответно аеродинамиката й е по-добра.

И оттам и разходът й на гориво - при извънградско е малко по-малък.

Пък в града - е практически същият.

Иначе като тегло, като маневреност и като други подобни параметри - същата е като Голфа.

А конкретно да кажа тяколко думи за мотора - много е добър! Става и за бързо каране, става и за икономично - просто няма друг такъв мотор! В тоя клас - това е може би най-доброто съчетание на качества!

Освен това е здрав, а и обслужването му не е скъпо - което също не е без значение. Особено при положение че нямаш много високи доходи - но и да имаше, защо трябва да ги забиваш в колата?

Багажника - да, огромен е! 560 литра е, докато на Голфа е 380. И смества 4 големи куфара, докато Голфът смества 2..... Мисля, че разликата е съществена.

Материалите - въпрос е на вкус..... Пък и можеш на всякакви Октавии и Голфове да попаднеш - в това число и на такива, които са тотално облицовани отвътре с кожа. Тъй че материалите едва ли мога да ги коментирам.

А като дължина - да, Октавията е по-дълга от Голфа, но разликата не е толкова голяма, тъй че не вярвам това да ти е проблем - нито в гаражите, нито на паркингите.

Всъщност Октавията е учудващо маневрена кола - независимо от не много малките размери.

А на пътя е учудващо стабилна - особено ако е с добри гуми.

Ами накратко - в някои отношения тя е по-истинския Фолксваген, тоест "народната кола"! :)  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те хубаво са с еднакви шасита,ама като спра с комбито до някой Голф 5 изглежда като детска играчка.Още един глас за Октавията.Моята я взех върната от лизинг и да чукам на дърво за година и половина и 40000 км съм сменил 2 задни амортисьори и 2 тампона на носачите отпред-като смяната не беше абсолютно наложителна.Правилно е казал Shaft че зависи и на каква бройка ще попаднеш.Аз държах на върната от лизинг със сервизна история.И все пак 100 процента гаранция няма...Ако ти се изплаща нова от магазина Rapid са на апетитни цени и на мен лично визуално ми допадат...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен единственото предимство на Октавията е по-голямото купе. Което е сериозно предимство, ако човек е семеен и/или пътува често с повече спътници и багаж.

 

Има обаче предимства на Голфа, които няма да изброявам, че ще стане безмислен спор. Съвета ми е да гледаш и двете коли, аз даже бих прибавил и Сеат Леон (ако можеш да преглътнеш дървеното табло) и да търсиш кола в добро техническо състояние, не робувай толкова на марката. И трите са един клас като здравина, технически данни и подръжка.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голфа има 3 нива на оборудване. Зависи за кое ниво казвате, че е дървено?

Еее ,разбира се, че Октавията е с по-добър интериор и от най-високото ниво на голфа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но ако ти притрябва просторно купе - с тоя Голф какво правиш? :D

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво му е Непросторното на купето на Голфа - пътническия салон е точно толкова просторен, колкото и на Октавията. Единствения му "кусур" е по-малкия багажник, ама на 21 години, целия ми багаж се събираше в раница :) Но и това с багажника търпи корекция, една кутия на покрива и си готов.

 

Аз затова му казвам - гледай да намериш здрава кола. Ако гледа трите марки, избора се вдига в пъти, това е особенно важно при покупка втора ръка!

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво му е Непросторното на купето на Голфа - пътническия салон е точно толкова просторен, колкото и на Октавията. Единствения му "кусур" е по-малкия багажник, ама на 21 години, целия ми багаж се събираше в раница :) Но и това с багажника търпи корекция, една кутия на покрива и си готов.

 

Аз затова му казвам - гледай да намериш здрава кола. Ако гледа трите марки, избора се вдига в пъти, това е особенно важно при покупка втора ръка!

Добре, за здравата кола - съм съгласен.

Звучи много разумно! :doubleup:

Но ако при Голфа поне пътническия салон е с прилични размери, то Сеат Леон отвътре е доста тесничък! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, за здравата кола - съм съгласен.

Звучи много разумно! :doubleup:

Но ако при Голфа поне пътническия салон е с прилични размери, то Сеат Леон отвътре е доста тесничък! 

 

 

:eusa_naughty: не е вярно, даже Леона е с 2-3 см. по-дълг в купето вътре, а на ширина е идентичен ;) . Както и да е всичките три са си много прилични колици, само да е по колата всичко точно :D/ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове нямамх време да пиша последните няколко дни но сега съм пак на линия. Много добър съвет да си търся и двете коли пък, което намеря по-добро ще се мятам на него и това е. Просто се чудех каква е разликата в разхода и заслужава ли си на тези години да давам излишни пари за гориво макар и да е малка разликата, но като се замисля няма как да ми кажете, защото зависи и от много други неща разхода. Исках да попитам знаете ли нещо за ламарините на Сеат, защото съм чувал, че много гният тези колици. Честно казано Сеат не ми харесват тези години като дизайн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото при твоята дилема е, че каквото и да решиш няма да сбъркаш :)

Ако си намериш читава Октавия се мятай на нея. Дори и само 1-2 пъти в годината да ти потрябва голям багажник пак си струва. А рано или късно винаги излиза такава необходимост.

На мен за 1 година 5-6 пъти ми се наложи и си свърших перфектна работа, без да търся кола от познат или да правя 5 курса.

Ако пък изникне запазен и гледан Голф скачаш на него и така.

Успех и да не забравиш да пуснеш някоя снимка после :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавия 2 и голф 5 са едно и също нещо във всяко едно отношение като изключим външния вид( което е въпрос на вкус) и огромната разлика в багажниците. Лично на мен октавията и като интериор и като екстериор ми харесва повече, а и голямата кола събира и много и малко, докато малката ... Разхода на гориво е абсолютно един и същ и при дизел и бензин. Решавай кое ти е по важно като багажник и мисли за дизайна, нищо повече не е между двата автомобила!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове нямамх време да пиша последните няколко дни но сега съм пак на линия. Много добър съвет да си търся и двете коли пък, което намеря по-добро ще се мятам на него и това е. Просто се чудех каква е разликата в разхода и заслужава ли си на тези години да давам излишни пари за гориво макар и да е малка разликата, но като се замисля няма как да ми кажете, защото зависи и от много други неща разхода. Исках да попитам знаете ли нещо за ламарините на Сеат, защото съм чувал, че много гният тези колици. Честно казано Сеат не ми харесват тези години като дизайн.

 

Toва с ламарините на Сеата няма нищо общо с истината ;) . Много си е здрава. Карал сам Сеати и имахме ги 6 фирмени и всички си бяха много здрави и точни. А дизайна вече си е друга работа, въпрос на твой вкус :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично пък аз не виждам нищо по-младежко в една кола от това да си 21 годишен и да се събереш с компания... да натъпкаш багажника до козирката и да потеглиш за някъде :) +1 за Октавията от мен... Возил съм се на Голфове при това тунинг изпълнения (говоря за силов, пък и оптичен) и т.н. и за мен все пак Октавията си остава по-предпочитаната кола и като комфорт и катовъншен вид (нищо, че съм само с 4 години по-голям от теб)...

 

:flag_skoda:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.