Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Нов член на клуба със Шкода 105Л 84г.


dvgbg

Recommended Posts

Здравейте на всички! И аз да се похваля:

От Русе съм и преди около два месеца мой познат ми се обади с предложение да ми подари Шкодата си, поради това, че не му се давала за скрап и за да ми върши работа.

От както я имам станах голям фен на този модел.

Та колата е Шкода 105Л, произведена  1984г. на около 110 или 120 000 км. /спрял и е километража в момента/. Основно е стояла в гараж, но я е използвал и за работа, както се вижда от снимките - тук таме има вдлъбнатини по вратите, тавана и задния капак от слагане на допълнителни багажници.

Не е блъскана, освен че бил минал през някакъв камък и натиснал малко резервоара и сега при ниски нива на бензина датчика не отчита правилно.

Сменен е  съединителя и има газова Ловато, на около 5 години, като бутилката е зад задната седалка.

Задните гуми са зимни с шипове. Двигателя много добре работи, паля само на газ и на бензин може без проблем, но докато загрее трудно тръгвам от светофарите - трябва да уцелвам оборотите със смукача, че да тръгна.

Вече я карам ежедневно от 25 до 35 км. на ден. Повече от 95- 100 не мога да вдигна.

Иска ми се да я боядисам, но за сега няма да имам излишни пари.

Когато махнах тапицерията на седалките и голям кеф - оригиналната тапицерия беше запазена и в последствие собственика ми каза, че никога не я бил ползвал.

 

Имам няколко въпроса:

1.Забелязах, че в купето сълзи антифриз от единият маркуч за парното, не мога точно да разбера от къде е, но предполагам, че е от едно уплътнение където се регулира топлото и студеното - някой имал ли е такъв проблем?  

 

2.Спирачките като покарам много ми свирят и предният собственик ми каза, че като е ходил към рилския манастир по баир на долу са му отказали спирачките, след като са изстинали пак са се оправили. В момента най много спира предно дясно колело и като е хлъзгаво направо колата почва да се пързаля и ме е страх да засилвам - може би трябва да я обезвъздуша, макар че педала хваща от първия път и не ми се налага да помпя.

3. От скоростната кутия се чува шум, който като натисна съединителя изчезва, предният собственик ми каза, че само е доливал масло, а не го е сменял в скоростите, ако го сменя дали ще изчезне или понамалее шума и мога ли така да си карам. Иначе не го чувам когато карам с по голяма скорост, а основно на място, даже като са много ниски оборотите изчезва. 

4. Лоста за  чистачките има три степени, а работят само последните две, а няма с интервал.

 

 

Ето и малко снимки:

032322737-big.jpg?r=0

032322743-big.jpg?r=0032322745-big.jpg?r=0

032322748-big.jpg?r=0

032322749-big.jpg?r=0

032322750-big.jpg?r=2

032322751-big.jpg?r=0032322752-big.jpg?r=0

 

http://dvgbg.snimka.bg/automobiles/shkoda-105l.796416.32322737

 

Първото, което искам да направя е да си сложа оборотомер, но явно са много кът. Имам три от други коли, но много големи. Знаете ли откъде мога да намеря или някой ако продава?

Разбира се и да я оправя от вътре - барче, колани , кабелите да скрия, и тн.

 

Поздрави на всички и успешна нова година, с много здраве и всичко най-хубаво!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления ,добър подарък си получил за празниците:)!

И аз от 1 месец имам такъв автомобил но от 81г.-с кръглите фарове

И аз имам някой и друг проблем за отстраняване,но за шума ..и аз го имам и мисля че е от лагера.А за спирачките или спирачната помпа не е в ред..а може би и спирачната течност е за сменяне...ако се е увеличило съдържанието на вода..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл. Явно преди това не си имал Шкода. Нормално е да придърпва без смукач като е студена. Газовата ти как е настроена? Ако са и навили "кранчетата" да гори малко нормално е да не върви. Центровка на делкото, реглаж на клапаните и карбуратора правени ли са? За спирачките- май бившия собственик е прегрял спирачките и накладките са се "опекли". За това и скърцат. От доста неща може да е различното спирачно усилие на колелата. Може да е от помпата, може да е от спир. апарати. Като начало смени си спир. течност. Шкодата е с ДОТ 3. Като са сменяли съединител, аксиалкия лагер сменили ли са го? За интервал на чистачките ти трябва допълнителен ключ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл, колега! Честита придобивка. С малко повече ентусиазъм и малко средства, това е един относително надежден и икономичен автомобил. Относно проблемите, които имаш, мога да те посъветвам следното:

 

1 - ще трябва да огледаш по-внимателно мястото и да разбереш точно откъде тече. Възможно е теча да е от кранчето (както ти сам предполагаш), също така може просто да се е разхлабила скобата на водното съединение. И като последно предположение е възможно да имаш теч и от самия радиатор на парното, но това е малко вероятно.

 

2 - явно стария собственик не е отделял нужното внимание на този възел и ще трябва да прегледаш, дали някой от спирачните апарати не е блокирал и съответно да почисти и раздвижи. Щом са прегрявани спирачките, няма да е лошо, ако имаш възможност да смениш и накладките (поне отпред, като за начало). И не на последно място, да смениш спирачната течност, с ДОТ 3, както е посочил колегата, по-горе.

 

3 - шума в скоростната кутия, може да е и от не добре регулирана хлабина на вилката на аксиалния лагер, или самия той да е износен. (най-добре питай бившия собственик дали са го сменили, при смяната на съединителя). Смяната на масло, няма да доведе до някакви значителни подобрения в шума и работата на скоростната кутия.

 

4 - за интервалната степен на чистачките, се монтира допълнителен модул. Може да следиш раздел Продавам, периодично излизат обяви за подобни части.

 

Ако имаш други въпроси с радост ще помагаме !

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей dvgbg, хубаво е, че раздвиждаш нещата в раздела, че е зажаднял е за активност напоследък.

 

Не е блъскана, освен че бил минал през някакъв камък и натиснал малко резервоара и сега при ниски нива на бензина датчика

не отчита правилно.

Съмнявам се, че кривината на резервоара е толкова голяма, че да се отрази на отчитането на нивомера. Може и да е друг проблем.

 

Двигателя много добре работи, паля само на газ и на бензин може без проблем, но докато загрее трудно тръгвам от светофарите - трябва да уцелвам оборотите със смукача, че да тръгна.

Вече я карам ежедневно от 25 до 35 км. на ден. Повече от 95- 100 не мога да вдигна.

Покарвай я и на бензин, че да не се разсъхва карбуратора, ще прави проблеми после. Всъщност, ако на газ работи по-добре, може вече да има нужда разглобяване и почистене на карбуратора. А и не е нормално да не може да вдигне повече от 100км/ч. Ако сега си я взел, хубаво е да се направят някои регулировки - ъгъла на предварение на запалването (преди него и хлабината на чукчето), регулиране на хлабината на клапаните.

 

Когато махнах тапицерията на седалките и голям кеф - оригиналната тапицерия беше запазена и в последствие собственика ми каза, че никога не я бил ползвал.

Голям кеф е оригинална тапицерия на седалките, пази ги :)

 

3. От скоростната кутия се чува шум, който като натисна съединителя изчезва, предният собственик ми каза, че само е доливал масло, а не го е сменял в скоростите, ако го сменя дали ще изчезне или понамалее шума и мога ли така да си карам. Иначе не го чувам когато карам с по голяма скорост, а основно на място, даже като са много ниски оборотите изчезва.

Ако колата стои на място и педалът на съединителя не е натиснат, лагерът на съединителя не се върти, за сметка на това се върти първичният вал на скоростната кутия. Ако чуваш виене, значи е от кутията. Ако натиснеш педала на съединителя, започва да се върти лагерът на съединителя, а скоростната кутия се отделя и първичният вал спира да се върти. Ако има виене тогава, значи е от лагера. По твоето описание ми изглежда, че виенето е от скоростната кутия (щом го чуваш и в движение). Можеш да смениш маслото, вероятно ще изчезне шума или ще намалее. Пробките за източване са две и са магнитни за да събират стружките. При смяна на маслото се почистват, щом не е сменяно, вероятно има доста стружки по тях.

 

Ако си ентусиаст да се занимаваш с колата, моят съвет е да четеш книгите. Преди в раздел Литература бяхме събрали доста книги, сега не съм в течение какво се случва с раздела и защо ги няма. Ще разузная какво е положението.

 

Това е каталог на резервните части, можеш да видиш всички части на колата:

http://skoda-katalog.eu/ekatalog-105-120/katalog/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл колега. Радвам се за теб и за Шкодата ти , а още повече че задномоторните стават все повече и повече. Аз съм от Разград и се надявам , да дойдеш на пролетната ни среща в Разград, с останалите шкода ентусиалисти от Русе.Поздрави.

 

 

И още нещо , виждам че фаровете ти са за смяна , имам добре запазени фарове само , че са от Естел пак със същата форма. Ако ще станат за твойта Шкода направо ти ги подарявам, при условие , че ще дойдеш на пролетната ни среща. :П

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Привет, колега, с хубава машина си се сдобил.

Относно бензиномера - и аз мисля, че проблемът с неточното отчитане не е от удара в резервоара. На моята 120-ка спира да работи при малко количество гориво, а резервоарът ми не е удрян. Според мен е от поплавъка, особено ако е сменян някога. Виждал съм явно некачествени поплавъци, които изглеждат като разтопени, вероятно заради кофти материал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Честито и от мен, колега. Нашата беше със същия цвят, но 120L и същата година. Бях я дал на приятел да я ползват, понеже нямаха кола, а ние си взехме ситроен ксара. До последно я стягах и беше в добро състояние, но сина на приятеля я е вземал тайно от баща си и с приятели я юркали из нивите, та когато си я прибрах по молба на приятеля ми вече не ставаше за друго освен да я дам на отпадъци. Сега, когато гледах снимките, буца ми заставаше на гърлото. Много ядове имах с шкодичката, но и много се бях привързал към нея. Дойде време, когато разбрах, че живота върви на пред, а не назад, нито пък тъпче на едно място, и все пак ще ми трябва време да се отърся от натрупаните години с тази кола - SKODA 120L с цвета на твоята.Радвам се за теб!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.