Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Здравейте , моля помогнете за покупка !!!


smokiii

Recommended Posts

Аз припечелвам чисто около 800 лева на месец към момента. Пресилване ли е да си взема чисто нова кола , с този доход. Просто до сега съм карал само втора ръка коли  и не знам как влияе на джоба една нова кола.

 

Личното ми мнение е - Да.

 

Преди време един мой шеф - немец, добре сложен в живота, ми сподели неговото виждане по въпроса - колата трябва да струва не повече от 6 месечния чист доход. Ясно, просто и прагматично - по немски. Аз лично спазвам това правило.

 

Е сигурно има и друго правило - италианско, при което колата няма проблем да е основния ти разход, особенно ако не си семеен и си в по-млада възраст. Преди 15 години не мисля както сега, но пък тогава ме влечаха бегачки втора ръка, никога не ми е било фикс идея, колата ми да е нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако следваме логиката на немската прагматичност, то единици в България трябва да карат нови автомобили, различни от Дачия Логан :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако следваме логиката на немската прагматичност, то единици в България трябва да карат нови автомобили, различни от Дачия Логан :)

 

Факт! :) Хората просто имат по-други виждания за парите като цяло.

 

Но даже и да не изпада в тахната крайност, при 800лв. чисти месечни доходи, той ще е финансов роб на автомобила си. Аз лично не мисля, че колата трябва да определя битието на човека, освен ако не е професионално свързан с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Шкода Рапид 1.2tsi 86 (средно ниво оборудване) обслужването е на 20-30 хил. километра или 2 години. Технически преглед за първата и втората година няма. Иначе каското е 850-950 лв. и при всички случаи трябва да се купуват зимни гуми.

Техническите прегледи са 30-40 лева и практически не влияят върху разхода. А каско под 1000лв за кола от 25000лв ми е много съмнително. Обслужването, дори и да е на 2 години, също няма да свали много разходите (примерно 200лв на 2 години).

Основните пера са Каско, Гражданска и Пътен данък. А те общо са си цифра. За тези 3 неща в нашия регион сметката за първата година беше около 1300-1400лв. И това при положение че критериите по които плащам Гражданска са най- благоприятни (стаж, къде се кара, колко се кара и т.н.). Освен това и каското ми беше с отстъпка, защото е при същия застраховател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Техническите прегледи са 30-40 лева и практически не влияят върху разхода. А каско под 1000лв за кола от 25000лв ми е много съмнително. Обслужването, дори и да е на 2 години, също няма да свали много разходите (примерно 200лв на 2 години).

Основните пера са Каско, Гражданска и Пътен данък. А те общо са си цифра. За тези 3 неща в нашия регион сметката за първата година беше около 1300-1400лв. И това при положение че критериите по които плащам Гражданска са най- благоприятни (стаж, къде се кара, колко се кара и т.н.). Освен това и каското ми беше с отстъпка, защото е при същия застраховател.

Каското е при цена 23500 в посочените по-горе граници - проверено. За нова кола се дават отстъпки. Въпросът е ако се сравни с разходите за една 5-6 годишна кола на 100 хиляди, карана от баба Ханке :). Човек може много да се нахендри с някой такъв дарак, чието обслужване хич няма да е евтино. Иначе обезценяването си е цифра - няма 2 мнения по въпроса.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Ако съм разбрал правино постановката на задачата, човека ще плаща наведнъж.Т.е. каското не е задължително.

2.Гражданската отговорност - без значение нова или стара.

2.Данък - при новите условия за плащане,разликата не е толкова голяма.

4.Обслужването на годишна база - 30/40 лв разлика.

5.За Рапид 5г. гаранция - за стар автомобил, неясно колко посещения в сервиз.

6.Парите са за да решават проблеми.Ако този му е най-големият в момента - да действа.С 24к така или иначе няма да додрапа до пенсия.

 

П.С.Германците не винаги са се оказвали прави. Пример 1941-1945 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига бе,на човека сега му се е паднало ,и като му е кеф да си взима.Парите ще ги изхарчи и с тази си заплата,едва ли ще може друг път да си позволи нова колица.За кога да отлага,веднъж се живее.Сомо с прагматизъм ще ви мине живота ей така,без да сте си направили кеф на душичката.

Ако има жилище и не му предстоят някакви големи разходи,защо да не си вземе.

То ако ще разсъждаваме,практично и да не харчим излишни пари,всички ще трябва да караме стари кенефи по на 20 год.

Всеки го кефят различни неща,за едни е глупаво да се дават пари за нов автомобил, има една приказка-КЕФ ЦЕНА НЯМА!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази нова кола след 5г. когато и свърши лизинга няма да струва и 10 000 лв.

Тази разлика от обезценяването дали ще я пръснеш по ремонти ако колата е стара? И ако е стара не е задължително да е 10-15г.

Намират се хубави О2 из форума на колеги и с история? Това също е вариянт, който няма да е по зле от рапида.

А и този малък мотор на рапида след 1 г. ще го усещаш много слаб. И ще искаш още , ама няма докато не свърши лизинга.

 

Мисли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мое мнение - една кола от София Франс Ауто - имат чудесни върнати коли на по 1,5-2 години - за къде къде по-малко пари. Едно пежо 3** седан или SW.

Много близки познати си купиха 207 (208) седан (верно че е грозно) но има и неседани. на 1,5 год - 14 хил.км - прилично ниво на оборудване - с гаранция - бензин около 90 к.с. - за около 11-12 хил.лв. Колата е като нова - радват и се вече 1 година. Карах я - тропа и скърца по-малко от Октавия (нямам идея как е в това отношение Рапида).

 

Лично мое мнение. А несъмнено новата кола си е къде къде по-добре.

 

Успех с избора и се похвали :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледам това София Франс Ауто , много интересни автомобили се предлагат там за 10-15к, дори и под 10к има доста. Със сигурност ще помисля над предложението ти , благодаря !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж и другите дилъри какво предлагат. Лесно може да го направиш като в cars.bg избереш търсене само от официални представители и лизингови дружества. Понякога се намират интересни оферти. Това имах предвид по-горе като казах, че може да се намери читава кола на малко км. Вероятно, може да се спазари и отстъпка от цената, особено ако се плаща кеш. 

 

Между другото Еуратек са зле и в това отношение - колите втора употреба, които те предлагат почти винаги ми се струват на завишени цени. Освен това е доста съмнително какво представлява понятието "Проверени употребявани автомобили". Някой ако има впечатления от коли секънд хенд от ЕТ ще е интересно да каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не говорете глупости, че на рапида му е слаб двигателя....Да, сравнен с двулитрови зверове е слаб, но за човек, който няма да участва във F1 или да кара с 200, всичко си му е наред на 1,2 TSI 86. Ако ги имаш кеш-не е проблем, но ако ще теглиш кредити или ще се мъчиш с лизинг-по-добре не рискувай, че ако нещо ти се случи с дохода и ако просрочиш някоя вноска, ще ти отрежат главата! bai_galin и bega4kata добре го казаха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

И аз имах подобна дилема преди година. Вкрайна сметка си взех кола, каквато исках, но втора ръка. За мен приоритет  е жилището, което към момента нямам. Това предреши нещата. За жилище бих изсипал всичките си пари, но не и за кола. Нищо, че съм на 25. Има време за нова кола, животът е пред нас. Първо трябва да се обезпечат по-важните неща. Важно също така е, дали можеш да разчиташ на финансова подкрепа от родителите ти, ако се наложи ? При мен тя е = 0. И дилемата вече не е толкова сложна. Но това е моето мнение. Просто ти давам насока за размисъл. Каквото и да решиш дано се окаже правилното решение :)

 

Редактирано от Alexandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Всеки го кефят различни неща,за едни е глупаво да се дават пари за нов автомобил, има една приказка-КЕФ ЦЕНА НЯМА!

 

Както са казали хората - кефът цена няма.  :D

 

Няма ли? Има, и то каква! :)

 

За германския прагматизъм подкрепям Цецо. Идете в Швейцария и вижте колко нови Мерцедеса, БМВта и Аудита ще видите.

Почти николко. Разбира се, пълно е с нови коли, но не и такива.....и много Шкоди.

България е на първо място по нови Мерцедеси на глава от населението в Евросъюза. Това вече е манталитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.