Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Автоматично преминаване от газ към бензин на АГУ


lent

Recommended Posts

Здравейте,колеги,за много години!Пускам темата,за да коментираме една идея,която ми се върти в главата от известно време,а именно - автоматично прехвърляне от газ към бензин при свършване на газта при обикновена газова уредба с цел удобство.Т.е. ефекта на газовия инжекцион.
При газовия инжекцион до колкото съм запознат има датчик за налягане,който следи налягането на газта и подава сигнал за превключване от газ към бензин.Идеята е да се сътвори такава автоматика и на обикновена газова уредба.За пример нека вземем АГУ за моноинжекцион с ел.изпарител.Но като цяло принципа на работа няма да се различава и при уредби с вакуумен изпарител,напр. за карбураторни двигатели.
Идеята е следната - да се следи налягането на газта между газовия клапан и входа на изпарителя посредством датчик за налягане на флуиди,т.е. някакъв пресосотат,който може да работи в среда от LPG.До колкото съм запознат,налягането на течната газ преди изпарителя е сравнително постоянно когато има течна фаза в бутилката.А когато течната фаза свърши налягането спада и този пресостат отчита това,като затваря или отваря ел.контакт,като по този начин управлява автоматика от реле,което да превключва от газ на бензин,като спира газовия клапан и възстановява работата на бензиновата уредба.
След като принципа е ясен,сега трябва да уточним какво е нормалното налягане на течната газ преди изпарителя и до колко пада това налягане,когато течната фаза свърши.Това е въпроса,който трябва да разискваме.Също така и за това какъв вид пресостат е подходящ - с какви параметри,за да си върши работата.Налягането,при което включва и изключва според мен трябва да има определен хистерезис,за да се избегне цикъла на многократно включване и изключване при налягане около това на сработване.
Иска ми се темата да се развие конструктивно и в нея да вземат участие хора със знания и опит и в резултат на което да стигнем до изпълнението на идеята.
Очаквам всеки с менние по въпроса да се включи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото съм запознат с газовите инжекциони (не много) контролера следи налягането в рампата с дюзите , а не високото налягане преди изпарителя. При инжекционните системи има един плюс - постоянния дебит на помпата , докато при механичните помпи дебита зависи от оборотите на двигателя , състоянието на платната и клапанната им система. Как свършва газта зависи от сондата на газовата бутилка - на старата бутилка с Ловато сонда при свършване на газта се усещаше лека загуба на мощност , но така минавах почти 50 км. докато при БРЦ сондите газта ми свършва от веднъж и колата угасва.

Демек при карбураторните системи ще трябва да решаваш уравнение с много неизвестни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясене , за много години. :)

Подкрепям напълно идеята ти , това е и най правилния и обективен подход за решаване на задачката - закачка.

Не разполагам със МПС , съоръжено с ГИ , но ако ми се удаде възможност при посещение на газаджия този месец(работя с двама

трима колеги ) ще смъкна сигнала от този сензор ( аналогов е) като амплитуда от празна бутилка.

 

Възможно е сензорите на различни фирми производители на такива сензори да са със много сходни параметри , тогава проектчето отива на

едно по широко ниво на развитие и приложение.

 

Може да се появи разлика в налягането на празна бутилка при различните и литражи , но  това като входен параметър може да  се коригира .

 

Относно хистерезиса - първото изменение на налягането на границата на течната фаза преобръща тригер и стойността на сигнала му се 

запомня в паметта на малък PIC - от рода на 12 C 508 .Така до промяна на праговата стойност при пъненето на бутилката.

 

С подобен PIC си представям реализирано устройството. :)

 

 п.п. Само дето при комерсиалните газови уредби няма такъв сензор.

Ами от рампата на дюзите - от рампата на дюзите , снемам сигнала оттам

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чрез микроконтролер задачката ще се реши доста интелигентно.Само че идеята е по възможност да се реализира по-просто,с цел и по-лесно обслужване при повреда или неизправност.Понеже идеята е да модернизираме АГУ, трябва да се съобразим с нейните особености.Нека приемем,че това е АГУ за моноинжекцион с ел.изпарител и електронен ключ за газ-бензин,който превключва от бензин на газ при определени обороти.При задействане на пресостата се прекъсва кабела на сигнала за оборотите и автоматичния ключ прехвърля на бензин,т,е все едно имитираме,че двигателя е загаснал,а колата е останала на "контакт",т.е. сработва защитата против изтичане на газ от изпарителя при спрял двигател.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

този пресостат как вис се струва - http://apogee99.com/index.php?main_page=product_info&cPath=17_209&products_id=2348 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

този пресостат как вис се струва - http://apogee99.com/index.php?main_page=product_info&cPath=17_209&products_id=2348 ?

Това е хубаво , че е за флуид ама като е калиброван за плътността на вода.Това впрочем има малко значение.

Аз виждам само един щуцер , как ще се свърже за евентуален експеримент - с тройник някакъв ли?

 

Брей и с авто ресет , то решава на практика задачaта. ;)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с авторесет е,т.е. автоматично възстановяване,т.е. ще възстанови веригата при покачване на налягането,т.е. при достигане на флуида с високо налягане,нали?Ако е така,трябвада се постави преди газовия клапан,защото няма как да дойде гас до пресостата при все още затворен газов клапан,щото пък иначе нямада иска ключа да прехвърли на газ заради прекъснатия сигнал за оборотите от пресостата.Иначе монтажа ще се извърши чрез допълнителен преходник за тръбите на газта,в който ще има отвор за пресостата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с авторесет е,т.е. автоматично възстановяване,т.е. ще възстанови веригата при покачване на налягането,т.е. при достигане на флуида с високо налягане,нали?Ако е така,трябвада се постави преди газовия клапан,защото няма как да дойде гас до пресостата при все още затворен газов клапан,щото пък иначе нямада иска ключа да прехвърли на газ заради прекъснатия сигнал за оборотите от пресостата.Иначе монтажа ще се извърши чрез допълнителен преходник за тръбите на газта,в който ще има отвор за пресостата.

Да , преди клапана.

Смяташ ли да инвестираш и да експериментираш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,навил съм се ,заедно с това ще направя и някои промени по газовата уредба(ламбда контрол системата).Ще поръчвам един стъпков мотор и температурен датчик от един специализиран полски сайт за газови уредби и като пристигнат нещата ще започвам да действам.Паралелно с това мисля да задвижа въпроса за въпросното автоматизирано прехвърляне от газ на бензин чрез пресостат,та до тогава трябва да съм си изяснил положението какъв пресостат ще използвам и т.н.това мисля да стане в близкия месец - два най-късно.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя опита от моето ГИ. За да прехвърли на газ трябва да са изпълнение следните условия:

1) Достатъчно налягане на газта

2) Достатъчна температура на охладителната течност

3) Прехвърлянето се извършва само при ускорение, т.е. натискане на педала на газта

4) Оборотите да са над 2000

 

Първата точка е дискутирана.

По втората - ако не се следи температурата има опасност да замръзне изпарителя. Особено зимата.

По третата и четвъртата - ако не са спазени почти сигурно колата ще загасне.

 

Идва ми и друго на ум. Ако е обикновен изпарител е необходимо време след задействане на клапана на газовата до момента в който газта стигне до цилиндрите. Т.е. ще има един период в който нито ще има газ, нито бензин и колата ще забие моцуна. 

 

Това са нещата за които се сещам. Имайте ги предвид и успех в начинанието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние дискутирaме обратния процес - преминаването от газ към бензин при свършване на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.