Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с модул за управление на стъклата и централно


DaDiablo

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Карам Октавия 1, 1.9 ТДИ, 2007 г.

 

Проблема, който срещам от 2 седмици насам е пълен отказ на управлението за стъклата, огледалата и централното, на шофьорската врата. Вратата също така може да се отключва само механично. Алармата отключва само останалите врати.

Не знам дали е свързано, но този проблем се появи след като колата престоя 2 дни в сервиз заради спукан картер и счупен датчик на картера. От там човека каза, че причината е в модул, който стои на машинката за стъклото. Имам го сниман, с номера. Пуснал съм също така тема, че търся такъв.

Въпроса ми е това ли е въпросния комфорт модул и има ли смисъл да се търси втора употреба? Този проблем, доколкото прочетох е често срещан при октавия?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко месеца след като си купих моята Октавия 1, 1.9 TDI 2001 г. се появиха един ден ей така от нищото същите проблеми като при тебе на шофьорската врата. Спря да ми работи управлението на ел. огледалата, зумера за забравени фарове, управлението на стъклото, централното заключване. Като разглобихме вратата модула за управление си миришеше доста гадно на изгоряло (все едно вътре беше дал някъде накъсо). Той се продава заедно с моторчето за вдигане и сваляне на стъклото. Търсих втора употреба, но се отказах. Оказа се че има доста разновидности в зависимост от екстрите на колата. Накрая си поръчах (на 02.11.2011 г) нов модул от ЕураТек срещу 461.57 лв. (номер 1U4 959 801 B 05) - освен номера има и някакви цветни кодове. Покрай модула открих, че и джойстика за огледалата не е наред (беше сложен някакъв от VW Golf или някой друг модел от групата, но не беше като оригиналния) - поръчах си и него срещу 65,28 лв (номер 1U1 959 565 L 01), смених и пластмасата за която е закрепен джойстика, че и се счупиха крачетата при вадене срещу 6.86 лв (1U1 867 185 B 47H). Всички тези части не бяха налични и чаках доставка около 10 дни. Та това е моето приключение с този модул накратко. :sorry:

 

Та наистина са си проблемни тези модули - както и на другите врати - някои колеги се оплакват, че след покупката откриват дори тяхната липса (явно са се развалили и джамбазите са ги премахнали и са подпрели стъклото с оправданието, че е някаква лека повреда).

 

Дано съм ти бил полезен - ако имаш търпение търси по моргите, но ако намериш трябва да тестваш дали работят всички функции.

 

Иначе за актуалната цена на оригиналния модул най-добре звънни в ЕураТек. По VIN номера ще ти кажат точно кой е за твоята кола, дали го има наличен и на каква цена е в момента. :doubleup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко месеца след като си купих моята Октавия 1, 1.9 TDI 2001 г. се появиха един ден ей така от нищото същите проблеми като при тебе на шофьорската врата. Спря да ми работи управлението на ел. огледалата, зумера за забравени фарове, управлението на стъклото, централното заключване. Като разглобихме вратата модула за управление си миришеше доста гадно на изгоряло (все едно вътре беше дал някъде накъсо). Той се продава заедно с моторчето за вдигане и сваляне на стъклото. Търсих втора употреба, но се отказах. Оказа се че има доста разновидности в зависимост от екстрите на колата. Накрая си поръчах (на 02.11.2011 г) нов модул от ЕураТек срещу 461.57 лв. (номер 1U4 959 801 B 05) - освен номера има и някакви цветни кодове. Покрай модула открих, че и джойстика за огледалата не е наред (беше сложен някакъв от VW Golf или някой друг модел от групата, но не беше като оригиналния) - поръчах си и него срещу 65,28 лв (номер 1U1 959 565 L 01), смених и пластмасата за която е закрепен джойстика, че и се счупиха крачетата при вадене срещу 6.86 лв (1U1 867 185 B 47H). Всички тези части не бяха налични и чаках доставка около 10 дни. Та това е моето приключение с този модул накратко. :sorry:

 

Та наистина са си проблемни тези модули - както и на другите врати - някои колеги се оплакват, че след покупката откриват дори тяхната липса (явно са се развалили и джамбазите са ги премахнали и са подпрели стъклото с оправданието, че е някаква лека повреда).

 

Дано съм ти бил полезен - ако имаш търпение търси по моргите, но ако намериш трябва да тестваш дали работят всички функции.

 

Иначе за актуалната цена на оригиналния модул най-добре звънни в ЕураТек. По VIN номера ще ти кажат точно кой е за твоята кола, дали го има наличен и на каква цена е в момента. :doubleup:

 

Благодаря за отговора, колега!

 

Ще направя още един тур из моргите в района на София след празнците, да видим. Иначе да, в Еуратек го има, но бях длъжен да потърся по-евтин вариант.

проверете  дали  има захранване   до  модула ,че често късат кабели

 

Благодаря за отговора, колега!

 

Първоначално нямаше ток до модула, това беше първото нещо, което проверихме в сервиза, но уви, след възстановяването на захранването пак не тръгна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да се набуташ със стотици левове ... :)

Имал съм ядове с този модул. Симптомите са същите - не работеше нищо на шофьорската врата - бутони, подсветката им и т.н.

Проблема се оказа със замасяването. Един кабел маса влиза в този модул и след това излиза от него и отива до останали джаджи във вратата.

В кабела, който влиза имаше маса, но в кабела, който излиза нямаше. Така и не разбрах какво става вътре в този модул и защо изобщо масата е прекарана през него, а не е свързана "на късо". Рових доста из чужди форуми, търсих схеми, разпитвах хора, които са по на "ти" с електрониката от мен, но така и не открих причина тази маса да минава през модула. Мислих да не е някаква защита, но защити обикновено се слагат на +. До колкото помня модула беше трудно разглобяем иначе щях да го отворя и да видя кое къде отива.

Все едно ... ето решението на проблема:

Сложих една П-образна метална тел между отворите на буксата за масата, която влиза и която излиза от модула. Т.е. свързах ги на късо. Всичко си работи така и вече няколко години нямам проблеми. 

Дали това решение ще проработи при теб може да разбереш много лесно - откачаш примерно буксата на червената лампичка във вратата, която светва като се отвори вратата. Виждаш кой от двата отвора на буксата е маса (ако не се лъжа жичките за маса бяха кафяви) и я окъсяваш с някаква жичка към небоядисан метален елемент на вратата (т.е. към корпуса на колата). Ако лампичката светне и всички други неработещи джаджи по вратата проработят - решаваш проблема ;)

Редактирано от orange!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.