Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Skoda Octavia 2 1.9TDI или 2.0TDI


svenn1

Recommended Posts

Здравейте,

понеже съм нов във форума се надявам да пиша в правилният раздел...та по темата. Имам намерение да си взема октавия 2 2006/7 година и съм пред следната дилема 1.9 ТДИ или 2.0 ТДИ. Моля колегите, които карат тези модели да споделят мнения. И двата модела ли са помпа дюза? Ако имате повече инфо за тях ще ви бъда много благодарен.

Гледам по сайтовете за автомобили няколко обяви на такива за около 9500- 9700. Дали са малко за тази кола?

 

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двата мотора са помпа дюза. Октавия 2.0 е по-пъргава, но пък има особености при избора. Виж това  !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор, като изключим пъргавината (което е естествено с тези 130 коня отгоре) може да ли да се каже, че 1.9ТДИ е по - надежден като двигател?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,9 е просто възможно най- надеждния двигател до момента. Ако ти е бавен държи на ремап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

понеже съм нов във форума се надявам да пиша в правилният раздел...та по темата. Имам намерение да си взема октавия 2 2006/7 година и съм пред следната дилема 1.9 ТДИ или 2.0 ТДИ. Моля колегите, които карат тези модели да споделят мнения. И двата модела ли са помпа дюза? Ако имате повече инфо за тях ще ви бъда много благодарен.

Гледам по сайтовете за автомобили няколко обяви на такива за около 9500- 9700. Дали са малко за тази кола?

 

Благодаря Ви предварително!

 

Колега, аз съм с Октавия 2 от 2008 с 1.9TDI двигател 105 коня. Никакви забележки, колата е пушка и няма да сбъркаш според мен. Вече за цената не знам, аз моята я купих за повече, но там зависи от километри и оборудване. Разгледай повече оферти и ще се ориентираш къде е пазара в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор, като изключим пъргавината (което е естествено с тези 130 коня отгоре) може да ли да се каже, че 1.9ТДИ е по - надежден като двигател?

Не 130 коня отгоре - а 35.

И 70 нютонметъра отгоре......

Иначе 1.9ТДИ е може би най-надеждния дизел в тоя клас.

И неслучайно Фолксваген го предлагат и с други мощности - но и с други турбини, разбира се. 

Ала конкретно тоя, 105 конния - е много надежден и много икономичен.

Пък и като динамика става - стига да не товариш в колата цялата покъщнина, а и ако не си свикнал да развиваш скоростта на нисколетящ самолет. :D

И ако нямаш такива навици - моторът много ще ти хареса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да поправям се за изчисленията с конете, исках да напиша 30 само. Ето една доста примамлива оферта http://www.cars.bg/c545630

Какво ще кажете на пръв поглед за нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно моята тема :) от тия дни нещо много се надъхах да си взема една октавия 2 (2008) комби и като цяло направих поручването относно двигателите, приоритетно търся 1.9 105 коня, но няма да върна и 2.0 (стига да е от читавите) задължително с DSG. Така че колегата пуснал темата, ако намери 1.9 ПД, да не му се чуди. Този от обявата важи, има си сервизна история, която може да се провери, ако е читав и на вид и проба, действай. Това, което мен би ме спряло най-много в тази оферта е, че колата е хечбек :) и че няма ЕСП. Това е нещо, което ме е спасявало не един път и просто кола без ЕСП вече май няма да си взема.

 

Сега и на другите въпроси. Oт майсторът ми получих следният фийдбек за най-често срещани проблеми при тази кола, не знам дали зависят от двигателя обаче:

- електромеханичната рейка често дава фира. Ремонтът е скъпичък, рейките май не се ревизирали ами само нова е решението ? Това вярно ли е, как се диагностицира най-лесно ?

- тампоните на амортисьорите. Това и тук го споменават колеги, явно са им слабо място. Риторичен въпрос :)

- магарето, било алуминиево и болтовете клясвали след определена възсраст и тогава се сменяло цялото

- компресорите на климатиците, чупят се щото се въртят нон стоп (то така е при други ВАГове май). Имало такива които се отремонтират, но ако си карък ще си с модел, който се подменя цял. около 1000 кинта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между хетча и комбито е само някакви си 20 литра.....

Хетчът поема 560 литра, а комбито 580.

Но който е фен на комбитата - да търси комби.

Иначе за рейката - рядко дава фира! И на доста километри. И поне тук наскоро - никой не е изревавал.

Тампоните - може би на 150 хиляди ще ти се наложи да смениш чифт...... Ама може и да не ти се наложи. Пък и те всъщност не струват скъпо - тъй че това да ти е кахърът.

За магарето - не мога да кажа нищо..... Но също никой не е ревал за такова нещо, поне през последните няколко месеца.

Компресора на климатика - и той трябва да навърти достатъчно много километри и години, та да стане за смяна. 180-200 хиляди.... Че и повече. А пък за цената - намира се и по 820-850 лева. После обаче - доста години няма и да се сещаш за него.

Иначе това съчетание, 1.9ТДИ и ДСГ автомат - е изключително удачно! :doubleup:

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да поправям се за изчисленията с конете, исках да напиша 30 само. Ето една доста примамлива оферта http://www.cars.bg/c545630

Какво ще кажете на пръв поглед за нея?

Привет, на пръв поглед ми харесва, с изключение на по-тъмната задна дясна врата. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, на пръв поглед ми харесва, с изключение на по-тъмната задна дясна врата. :)

 

Според мен е светлосянка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес в рамките на няколко часа, карах и тествах няколко 2.0 тди 140 коня, както и едно 1.9 105 коня, и честно казано разликата е фрапантна :) направо по-малкия мотор ми се стори адски спънат, чак все едно турбото не работеше ... ремап доколко подобрява нещата ? ДОближава ли се като поведение до 2.0 тди ? Като цяло разликата в момента е 35 коня и 100 нм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно колкото 20тди започва да върви.

Но пък и 2.0 може да се чипосва. ;)

п.п. ти сигурен ли си че тази 1.9 която си пробвал е в 100% кондиция??? Май не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е светлосянка.

Привет и Честита нова година!

гледах я тази, но се оказа доста очукана и определено тази сервизна история не беше реална. Както и да е! продължаваме търсенето. Имам и друг въпрос относно DSG - то. Читави ли са? Заслужава ли си? Ако гледам 2.0Д то тогава трябва да бъде поне 2008, доколкото разбрах,нали? Защото набелязах една две с DSG, но незнам как се държи тази кутия. Скъпа ли и е поддръжката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

както вече споменах търсенето е в пълна сила :)

Ето още една, две които съм набелязъл..какви са вашите коментари :)

http://www.cars.bg/c520350

http://www.cars.bg/c370732

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и Честита нова година!

гледах я тази, но се оказа доста очукана и определено тази сервизна история не беше реална. Както и да е! продължаваме търсенето. Имам и друг въпрос относно DSG - то. Читави ли са? Заслужава ли си? Ако гледам 2.0Д то тогава трябва да бъде поне 2008, доколкото разбрах,нали? Защото набелязах една две с DSG, но незнам как се държи тази кутия. Скъпа ли и е поддръжката?

относно DSG, смяна на масло около 300 лева на всеки 60 хиляди, смяна на маховик около 1200 лева на всеки ... според зависи 150-200-250 хиляди... когато дойде. За съединителите някои казват, че не се сменят, щото били вътре в кутията, други казват, е се сенят, но не знам на какви пари и км. Ако нещо се сучпи сумите вече са тежки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

относно DSG, смяна на масло около 300 лева на всеки 60 хиляди, смяна на маховик около 1200 лева на всеки ... според зависи 150-200-250 хиляди... когато дойде. За съединителите някои казват, че не се сменят, щото били вътре в кутията, други казват, е се сенят, но не знам на какви пари и км. Ако нещо се сучпи сумите вече са тежки.

Между 1.9 литровата и двулитровата разликата не е толкова голяма - но зависи все пак човек как е свикнал да кара, и колко да си товари колата....

Иначе за ДСГ то - достатъчно е здраво, стига навреме да му се сменява маслото, и то с качествено. И не на 60 хиляди км - а желателно на по-малко, на 40-45 хиляди.

Иначе цената на маслото, на филтърчето и на смяната - излиза 220-240 лв, ако не е в ЕТ. А ако е в ЕТ - може и 380 лева да излезе.

Съединителите - на 100-150 хиляди км се сменяват, комплект, и струват около 1000-1200 лв. А ако караш спокойно - изкарват и 200 хиляди.

Но пък е страхотен кеф и удобство - особено в града!

Маховикът - служи колкото и при мотора с ръчните скорости.

А за чупенето - кое е евтино?

Ръчната кутия да не би да е евтина, ако нещо се счупи по нея? 

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

някой може ли да ми каже как по въшни белези(кори на двигателя и т.н.) от снимки може да се различат 1.9 и 2.0. Питам защото гледам една обява на която от снимката на двигателя изглежда като на повечето 2-литрови(пак по снимки от сайтовете), а собственика твърди че е 1.9. Дали може 1.9 и 2.0 да изглеждат по един и същи начин?

 

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата кола си е с ДСГ кутия. Иначе режима в обявата са го написали типтроник, но всъщност на Октавия 2 при дизелите друг автоматик, освен ДСГ, не се слага.

А за втората - прати ми ги на Лични снимките, че тук не се отварят. И ще ти кажа какъв е моторът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

има ли някакви отзиви за 1.9тди с код BLS. 2007г. Понеже утре възнамерявам да ходя да гледам една такава, та ако някой може да сподели нещо ще съм му много благодарен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-добре по код на дваигателя и http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_diesel_engines

или по петият символ от VIN-a, където е Е = 2.0 тди ПД 140PS, а S = 1.9 ТДИ PD 105.PS

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

някой може ли да ми каже как по въшни белези(кори на двигателя и т.н.) от снимки може да се различат 1.9 и 2.0. Питам защото гледам една обява на която от снимката на двигателя изглежда като на повечето 2-литрови(пак по снимки от сайтовете), а собственика твърди че е 1.9. Дали може 1.9 и 2.0 да изглеждат по един и същи начин?

 

Благодаря Ви предварително!

При 1.9 щеката за маслото е отпред по средата, точно там, където при 2.0 е ЕГР-а(всмукателната генерация), а щеката е в ляво.

 

"Между 1.9 литровата и двулитровата разликата не е толкова голяма - но зависи все пак човек как е свикнал да кара, и колко да си товари колата...."

Според мен пък е голяма - поне по-голяма от колкото между 140 и 170: RS е 50-100 кила по-тежка, докато разликата в теглото между 1.9 и 2.0 е минимална, а и разликата от 35 к.с. е подплатена с цели 70 нютонметра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"При 1.9 щеката за маслото е отпред по средата, точно там, където при 2.0 е ЕГР-а(всмукателната генерация), а щеката е в ляво."

 

За това не съм много съгласен понеже сега гледам един 1.9 с код BLS, на който щеката му е от ляво, точно както при някои 2-литрови. Не мога да сложа снимка тук да ви покажа но изглежда точно както колегата е сложил снимка 1-2 поста на горе, само че маркуча от лявата страна(така и незнам за какво е) който отива към предната част на колата,все едно е обвит със скоби през няколко сантиметра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би е така, адаш, но много зависи и от екстрите, нали?

Примерно, моята е гола като пушка, и тежи 1340 кг, като се смята и теглото на шофьора.

Пък ако той е по-охранен - общото тегло ще е 1360-1370 кг.

А някоя Лаурин и Клемент, със всички възможни шукаритети - ще тежи 1430 кг с шофьора. Пък ако е по-охранен, теглото й вече ще е 1450-1460 кг.

Има ли разлика?

100 кила - все пак са си 100 кила.

И това са само екстрите..... Макар че какво толкова тежи в тях - и аз не знам.

Като не искам да подценявам и тия 70 нютонметъра отгоре.....

Но все пак, ако сравниш две Октавии - едната натоварена почти до упор, с двулитров дизел, а другата почти празна, и с 1.9 литров - ще установиш, че и двете вървят приблизително еднакво.

Или и да има някакви разлики - те са минимални, и са най-вече при високите обороти.

А иначе, ако и двете коли са еднакво натоварени, ясно е, че по-мощната ще върви повече.

Но това означава и по-висок разход на гориво, при повечето режими, и особено при градско....

И така нататък - бистрили сме ги тия неща, много пъти.

Но аз лично - по-мощна Октавия не бих си взел. Просто нямаме пътища за мощни коли..... Лично мое мнение, без да ангажирам някого с него.

Та, всеки сам си решава - какво иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.