Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудности с паленето


toro13

Recommended Posts

Автомобилът е Шкода Фелиция 96, моноинжекция. Бензиновата помпа работи,бобината работи (в изправност е),но не подава искра към дистрибуторната капачка при палене.Какъв може да е проблемът?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си сигурен , че бобината работи , погледни палеца да не се е скапал или кокса на капачката дали контактува и централния кабел на делкото дали не е прекъснат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобината е в изправност,но при палене не подава искра към дистрибуторната капачка. Кабелите към бобината са три(черен,зелен и кафяв) и би-трябвало да идват от комутатора. Кафявия е хванат за маса; черният е постоянен плюс и заедно със зеленият идват от нещо различно от комутатор. Кутия с два реда изводи от която излизат цял цноп кабели и явно комутатора е "вграден" в тази "кутия". Колкото до палеца и капачката-проверил съм ги и са си наред. При изключване ивключване на буксата(с трите кабела) на бобината се подава еднократно искра в дистрибуторната капачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бобината е в изправност,но при палене не подава искра към дистрибуторната капачка. Кабелите към бобината са три(черен,зелен и кафяв) и би-трябвало да идват от комутатора. Кафявия е хванат за маса; черният е постоянен плюс и заедно със зеленият идват от нещо различно от комутатор. Кутия с два реда изводи от която излизат цял цноп кабели и явно комутатора е "вграден" в тази "кутия". Колкото до палеца и капачката-проверил съм ги и са си наред. При изключване ивключване на буксата(с трите кабела) на бобината се подава еднократно искра в дистрибуторната капачка.

При Фаво/Фела 1, 3 Мономотроник ( така се нарича горивната бензинова с - ма ) се използува блок комутатор - бобина - същото като при

Голф 3 , Пасат 3, 4 и др фаувета.

 

При даден контакт на автомобила прободи зеления проводник с игла ( той е управлението на запалването от компа) и го ,, чукни " 4 - 5 пъти на маса

 

Ако се чуе характерно пукане в цилиндрите , съпроводено с избръмчаване на механизми от инжекциона , комутатора+ бобината са здрави

 

Ако не - пиши ми едно ЛС или ми звънни на 0889 89 09 44 - Кирил , имам наличен второупотребяван марков , от Смолян съм ..И доуточним нещата :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 При изключване ивключване на буксата(с трите кабела) на бобината се подава еднократно искра в дистрибуторната капачка.

Извинявам се , да доуточня , сутринта бързах и не съм формулирал правилно.

 

В по -горния ми пост съм описал как се проверява изправността на комутатора и бобината.Както упоменах , ако искрата се чува като звук в дистрибуторната капачка и цилиндър , групата е изправна.

 

Ако пак не пали ,тогава се вниманието се насочва към основния сензор , управляващ впръскването и запалването -разположен е на маховика

м/у скоростите и мотора , отгоре се вижда.

 

Нямам спомен обаче какъв е - дали на Хол или магнитоелектрически - докторе , подсети ме, ако четеш. Това да упомена как става провеката му

за изправност в елементарни условия. :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа ... като ми умря Фаворита взех всичко по запалването включително и ECU и се оказа бобина (комутатор ако трябва да съм точен) ... една закъснителна линия беше разпоена , но не се поддаваше на запояване и от тогава трафа е Формана.

Мисля , че се мереше с уред на някои от краката и когато се доближи до метал изменяше съпротивлението , ама тука съм слаб ... аз действам на принципа на пробите и грешките и после ненужностите под кревата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа ... като ми умря Фаворита взех всичко по запалването включително и ECU и се оказа бобина (комутатор ако трябва да съм точен) ... една закъснителна линия беше разпоена , но не се поддаваше на запояване и от тогава трафа е Формана.

Мисля , че се мереше с уред на някои от краката и когато се доближи до метал изменяше съпротивлението , ама тука съм слаб ... аз действам на принципа на пробите и грешките и после ненужностите под кревата.

 

Това е причината да не си върши комутатора коректно работата , а причината да изгори закъснителната линия е пробив ( междунавивково късо) във първичната намотка на

бобината.Много дефектират тия запалителни модули - точно от това

 

 Сега съществено - сензора на коляновия вал според Аутодатата е сензор  на Хол.

Откачва се буксата му и при включен контакт , на свободна и дръпната ръчна се дава изхода му няколко пъти на маса.Ако се чуе характерното пукане във дистрибутора и някой от цилиндрите , съпроводено със избръмчаване на механизми от инжекциона - СЕНЗОРА трябва да се подмени!

 

С това мога да бъда полезен без дииагностика! :)

Редактирано от PRR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Нямам представа ... като ми умря Фаворита взех всичко по запалването включително и ECU и се оказа бобина (комутатор ако трябва да съм точен) ... една закъснителна линия беше разпоена , но не се поддаваше на запояване и от тогава трафа е Формана.

Мисля , че се мереше с уред на някои от краката и когато се доближи до метал изменяше съпротивлението , ама тука съм слаб ... аз действам на принципа на пробите и грешките и после ненужностите под кревата.

 

Това е причината да не си върши комутатора коректно работата , а причината да изгори закъснителната линия е пробив ( междунавивково късо) във първичната намотка на

бобината.Много дефектират тия запалителни модули - точно от това

 

 Сега съществено - сензора на коляновия вал според Аутодатата е сензор  на Хол.

Откачва се буксата му и при включен контакт , на свободна и дръпната ръчна се дава изхода му няколко пъти на маса.Ако се чуе характерното пукане във дистрибутора и някой от цилиндрите , съпроводено със избръмчаване на механизми от инжекциона - СЕНЗОРА трябва да се подмени!

 

С това мога да бъда полезен без дииагностика! :)

 

 

Благодаря за указаното съдействие! Оказа се сензор  на Хол. След като го подмених - вече всичко е наред.

 

БЛАГОДАРЯ!

 

Бъдете здрави и весели празници :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.