Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Тракане на повдигачи при загрят мотор


edinichensluchai

Recommended Posts

Здравейте,

 

първо искам да се извиня, ако тази тема се поватря, но не успях да намеря подобна с търсачката и пускам нова.

 

В събота смених маслото на Шкодата в ЕТ с някакво 5W30 на Shell което ми пропръчаха там в някаква промоция за коли над 4 години. Всеки ден пътувам по един и същ маршрут до работа от Младост 4 (Технополис) до Бул България точно до Околовръстното в сградата на Титан и Хонда (12 км извънградско все едно заради мини магистралката по Околоверса). Като запаля сутрин или вечер колата в студа си трака както обикновенно за студен дизел, и като стигна в офиса или обратно, самата кола още не е загряла на пълно и стрелката на температурата е малко преди 90 градуса (особено като се спусна от самото околовръстно към България или обратно по естакадата да вляза в Младост температурната идикация пада наполовина). Това с невъзможността да загрява за това разстояние зимата - винаги си е била така, и съм и свикнал и не мисля, че е проблем. Проверил съм антифриза, на макс е, и никога не е губила никакво количество. Маслото също е малко преди максимума на щеката при студен двигател.

 

Като паркирам пред офиса или пред вкъщи и вече съм спрял на място, ми прави впечатление,че повдигачите тракат сравнително много - когато я запаля при тръгване не се чуват толкова много. Колата е полузагряла, не е студена и е минала 12 км както описах вече. Като поседи на място за около 2 мин, шума почва да се разрежда и постепенно спира- а стрелката за температурата не се променя на никъде т.е както е спаднала при спускането си седи на същото положение. Не знам докато се движа дали тракат така повдигачите - не мога да ги чуя.Също така не знам , дали ако тръгна, покарам 10-15 км и след това спра,дали ще се разстропат повдигачите. За зла участ тази седмица която идва нито аз ще мога да ходя да я тествам колата дали пак трака след по-дълго шофиране и след като е загряла, нито моят майстор който си я гледа иначе, ще може да и обърне внимание. 

 

Въпроса ми е дали е голям проблем това тракане при полузагрят двигател и дали би могло да изчака едни 8,000 км понеже в Събота заминавам за Испания за празниците и ще си покарам доста там. Климата на който ще отида, ще е по-топъл от нашият, но все пак  може и да е студено някъде из Сърбия и Хърватска.  Та искам да знам, дали нещо грандиозно може да се скапе по двигателят с това тракане ако не се погледна сега или след 8,000 км като си дойда така и така ще и сменям пак маслото, тогава да и прегледат повдигачите и да ги сменят ако трябва и тях. Знам, че така е малко трудно да се дианостира и да се даде мнение, но все пак ще съм благодарен, да чуя и Вашите гледни точки и ако е чак толкова фатално това с повдигачите, ще търся време да я правят тази седмица.

 

Мерси предварително и с пожелание за лека вечер.

 

НБ. Колата е 2006 Шкода Октавия 1 1.9 ТДИ 90 к.с. на 160,000 км. Двигателя е ALH...ако има нужда от тази информация де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател когато е разработван не са чували за такова масло.Този двигател е на база двигател АФН,а той е на база на 1Z първото тди,който е същия като 1.6тд,и т.н. докато се върнем в 80-те године на миналия век.

смени маслото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този двигател когато е разработван не са чували за такова масло.Този двигател е на база двигател АФН,а той е на база на 1Z първото тди,който е същия като 1.6тд,и т.н. докато се върнем в 80-те године на миналия век.

смени маслото

 

т.е да му върна 5w40 ли....и въобще какво масло да сложа ако може за съвет като марка и дали да е синтетика или полусинтетика, че ще се ходи в някой непознат сервиз за тази манипулация и да си им занеса сам всичко там?

 

Мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10/40 полусинтетика или ако ти се дават повече пари,което е излишно за този ненатоварен 90 к.с. мотор-5/40 пълна синтетика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа,в спорове не влизам.....стига ми от снощи :)

Аз нямам никакво намерение да споря с някой, като не разбирам от нещо си питам и не споря..... Ще видя какво ще ме излъжат в магазина до офиса за маслото тогава и кое ще ми пробутат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от Мотул!Въобще която и марка от по-извесните да вземеш все ще ти свърши работа.Важното е да не е менте,трябва да се внимава от къде се купува.Нека колегите кажат от къде си купуват масла и дали са доволни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шел, Кастрол, Мобил 1, Лъки Моли, Оем Ваг ..... това са маслата.

Но не купувай маслото от ЕТ - макар че продават Шел и Кастрол - защото напоследък нещо имам някои съмнения относно много от нещата, които продават там.

Без колите, разбира се.

Намери някой сериозен магазин, който е към известен доставчик на масла - и го купи оттам.

Пък и филтрите, когато ти се налага и такива да пазаруващ - също не ги купувай от ЕТ.

Като за тях търси тия на Манн.... Хем са качествени, хем и не върховно скъпи.

Макар че не са и евтини де.

Но в случая - не икономисвай.

 

Пък за повдигачите - ти обръщал ли си внимание дали и преди така са тракали?

Защото от обясненията ти разбирам следното - май и ти не си съвсем наясно, дали и преди го е имало това тракане.

Ако не го е имало - просто смени маслото и филтъра, и виж дали по-силното тракане си остава.

И ако си остава - вероятно е нормално за полузагрят двигател.

Можеш и да я покараш колата, докато загрее - и да видиш дали тоя шум ще изчезне.

Или ако шумът наистина много те съмнява - можеш да се разходиш и някой сервиз, та да ти кажат каква е причината.

Пък ако моторът утихне - явно е било от маслото, и повече не го пипай.

 

Това е, което мога да те посъветвам.

И във всички случаи, каквото и да предприемеш - пиши после какъв е бил резултатът!

И късмет!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шел, Кастрол, Мобил 1, Лъки Моли, Оем Ваг ..... това са маслата.

Но не купувай маслото от ЕТ - макар че продават Шел и Кастрол - защото напоследък нещо имам някои съмнения относно много от нещата, които продават там.

Без колите, разбира се.

Намери някой сериозен магазин, който е към известен доставчик на масла - и го купи оттам.

Пък и филтрите, когато ти се налага и такива да пазаруващ - също не ги купувай от ЕТ.

Като за тях търси тия на Манн.... Хем са качествени, хем и не върховно скъпи.

Макар че не са и евтини де.

Но в случая - не икономисвай.

 

Пък за повдигачите - ти обръщал ли си внимание дали и преди така са тракали?

Защото от обясненията ти разбирам следното - май и ти не си съвсем наясно, дали и преди го е имало това тракане.

Ако не го е имало - просто смени маслото и филтъра, и виж дали по-силното тракане си остава.

И ако си остава - вероятно е нормално за полузагрят двигател.

Можеш и да я покараш колата, докато загрее - и да видиш дали тоя шум ще изчезне.

Или ако шумът наистина много те съмнява - можеш да се разходиш и някой сервиз, та да ти кажат каква е причината.

Пък ако моторът утихне - явно е било от маслото, и повече не го пипай.

 

Това е, което мога да те посъветвам.

И във всички случаи, каквото и да предприемеш - пиши после какъв е бил резултатът!

И късмет!

 

Мерси на отговорилите. Около обяд запалих колата, прибрах се в крайните квартали и нямаше и спомен от чукането на повдигачите - нито като тръгвах, нито като спрях. Явно температурата на околната среда си оказва влияние. Всяка зима са чукали така повдигачите, но само като е студен двигателят. Просто този път ми направи впечатление, че и на сравнително загрят двигател си тропат , даже според мен и по-силно от колкото като е студена. 

 

Иначе маслото вече е сменено. Купих си масло 5w40 на YACCO и филтър. Кварталният майстор отметна тази манипулация и да се надяваме да е наред талигата. Да ме закара до Андалусия и да ме върне, пък после ще се гледа по-обстойно.

Редактирано от edinichensluchai
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на отговорилите. Около обяд запалих колата, прибрах се в крайните квартали и нямаше и спомен от чукането на повдигачите - нито като тръгвах, нито като спрях. Явно температурата на околната среда си оказва влияние. Всяка зима са чукали така повдигачите, но само като е студен двигателят. Просто този път ми направи впечатление, че и на сравнително загрят двигател си тропат , даже според мен и по-силно от колкото като е студена. 

 

Иначе маслото вече е сменено. Купих си масло 5w40 на YACCO и филтър. Кварталният майстор отметна тази манипулация и да се надяваме да е наред талигата. Да ме закара до Андалусия и да ме върне, пък после ще се гледа по-обстойно.

Това да се чува! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доволен от Мотул!Въобще която и марка от по-извесните да вземеш все ще ти свърши работа.Важното е да не е менте,трябва да се внимава от къде се купува.Нека колегите кажат от къде си купуват масла и дали са доволни!

http://bparts-bg.com/product/17/5w40-specific-505-01-5-litra.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога макар и много рядко ми се е случвало като пусна маслото да се точи имам някаква друга работа и колата седи с отворена пробка повечко време!Та по някакъв начин повдигачите се изпразват и после с новото масло има чукане което не се оправя веднага,а с времето.Може и при теб да се е получило нещо подобно,пък и явно самите повдигачи не са в топ кондиция!

Иначе маслото което си избрал е добро и би трябвало да нямаш проблеми с него !

Редактирано от didkoltd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пък и явно самите повдигачи не са в топ кондиция!

 

:PDT_Armataz_07:  и много им се заслушва.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.