Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Оборотите на пр.ход са 630 - как да ги вдигна? Фелиция 1,6


naskoldin

Recommended Posts

Здравейте, искам да ви попитам някой сблъсквал ли се е с този проблем?
Закачих я на компютър  - няма никакви записани грешки, но ме дразнят тези ниски обороти - тресе се гадно и понякога като още не е загряла напълно се случва и да угасне.
Когато е студена няма проблем защото държи 1000-1050 оборота, както и в горещините защото я карам на климатик и тогава държи около 850-900.
Колата е Фелиция 1,6 МPI 97г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистваш дроселовата клапа , MAP сензора , адаптираш клапата и ако не се оправи - нова / втора ръка .

:PDT_Armataz_07:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почистването на дросела,неговото адаптиране и също така почистването на МАП сензора няма да навреди,но недейте праща човека за нова клапа още на този етап!Който е запознат със инжекционната система Magnetti - Marelli 1AV знае,че оборотите на празен ход на загрял двигател са 650 за минута!Когато двигателя се стартира студен се включва автоматичния обогатител и оборотите се вдигат до 1000 - 1100 за минута.А при включване на климатика оборотите се вдигат до около 900.Това всичко се командва от ЕКУ-то.При запалване на студен двигател ЕКУ-то взема информация от температурния датчик и повишава оборотите.А при включване на климатик се подават 12 волта спрямо маса на един от пиновете на ЕКУ и така то дава команда оборотите на празен ход да се задържат на 850- 900,докато компресора на климатика работи.Та ако колегата иска да си повиши оборотите на празен ход при загрял автомобил,трябва да подаде на съответния пин на ЕКУ(забравих кой номер беше) 12 волта и оборотите на празен ход дори без включен компресор на климатика ще се вдигнат на по-горе написаните.Тоест имитираме включен компресор без това да е реално така.Разхода на празен ход може да се вдигне малко,но това е съвсем несъществено.При натоварване разлика не би се усетила ако компресора не е включен,защото тогава той няма да натоварва двигателя.А относно подаването на 12 волта на ЕКУ - трябва да се погледне ел. схемата на моторната инсталация,барабар с тази на климатика и да се прецени дали е наложително поставянето на разделителен диод,тъй като има вероятност ако не се постави такъв диод,компресора на климатика да се включи.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой , никого не праща никъде , аз съм писал за реда , който се работи в такива случаи. Това , че в една литерарута ги дават 650 , в друга 700+ няма значение , на мен ми направи впечатление , че колата гасне , което е признак за не добре работеща клапа. По спомен при диагностика с ВАГ-ком на живи данни нормалния ъгъл на клапата беше около 4-4.5 градуса и ако има налепи и чернилки при този ъгъл на отваряне не и стига въздух. Ако има масълце от отдушника пък се зацапва МАР сензора и все такива приятни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързата реакция от страна на всички съфорумници.
Извинявам се че не дадох повече информация относно това което е правено по колата, но все пак я имам от септември и не ми беше разяснено от предния собственик с какво точно се е сблъсквал той...
Колата се случва да гасне когато не е напълно загряла, понеже когато е около 40 градуса тя прехвърля на газ и преди да е достигнала около 70-90 /и вече е на газ/ тогава го прави това с гасненето и то когато съм в града /по понятни пречини - понеже извън града няма отнемане на газта, тръгване и спиране и т.н.т./.
Много ми е полезна информацията че и дават да държи около 650 оборота когато е загрял двигателя - това ми е първата кола с толкова ниски обороти на празен ход....
Иначе по това, че стария собственик ми остави една огромна торба с части /нови и стари - които е сменял през 5'те години които е имал колата/ и вътре има стара дроселова клапа и фактура за купена нова и сменена преди година си мисля че не би трябвало да има толкова много нагар и налепи...
За това си мисля да и пусна едни 12 волта през два диода /за да не се бърка компресора на климатика/ на пина към ЕКУ'то и да си реша проблема - стига да открия схема и да видя на кой точно крак се подават +12 когато е пуснат климатика - ако някой го знае да помага.
Още веднъж ви благодаря за бързата дискусия.
П.П. Мисля че дроселовата клапа е достатъчно отворена, даже не зная дали не е много отворена ???

 http://prikachi.com/images.php?images/208/6851208j.jpg

Редактирано от naskoldin
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко информация за оборотите на празен ход на двигател АЕЕ,мисля информацията ще е полезна на всички:

 

Обороти на празен ход при автомобили с АЕЕ двигател, при загрял автомобил:
icon_arrow.gif VW
Голф 3 - 650 
Венто - 650
Поло 6N - 880
Поло Classic - 850
Кади - 850
icon_arrow.gif Skoda
Шкода Фелиция - 690
Шкода Октавия - 700 
icon_arrow.gif Seat
Сеат Ибиза - 800
Сеат Кордоба - 800
Сеат Инка - 850
Допустими са отклонения в рамките на плюс минус 50 оборота от зададените стойности. Всичките са с комп на Magneti Marelli и дросел на Siemens VDO.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де , МАР сензора е на два винта , дроселовата клапа е на четири , един шпрей за карбуратори е към 6-8 лв. не е ли по-лесно да се свалят и да се изкъпят , от колкото да се ровиш в жиците на компа ?

Между другото ако газовата уредба е с плочка , а не ГИ клапата се зацапва много по-бързо от преминаващата газ .

Ако правилно съм разбрал методиката на лъжата с климатика 12 в. трябва да се подадат на входа за управление на климатика , а той е на 35 пин на цокъла (виолетов) кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем не е свалянето и почистването, но просто се чухме със стария собственик и той ми каза че е правил всичко това и е нямало никакво подобрение...
А до колкото виждам по принцип й дават толкова оборота да държи, но мен ме дразнят и особенно градско докато загрее добре с това гаснене на газ си е гадно.
П.П. Газовото е ГИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз недоумявам как съвременен горновалов двигател с ремък и хидравлични клапани може да поддържа ,, само'' 630 оборота на празен ход,  та

за тази конструкция те са около 850 - 950 . :(

 

Както и да е , принципно все пак

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фелиция 1,6 поддържа около 630 -650 оборота , но не знам какъв ти е проблема , двигателя си работи тихо и спокойно и не гасне , ако имаш проблем с газовата уредба иди при някой газаджия да види какво и е , но на бензин с тези обороти си е супер.Не бъркай проблемите от газовата уредба с този мотор , той си е просто чудесен за тази кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Всички болежки по колата съм ги решил и пиша това за да даде насока на някой със същия проблем...:)
Колата наистина работи без проблеми на празен ход с тези 650 об./мин.(за мен ниски обороти) и гасненето беше съвкупност от натрупани с времето и гадните горива проблемчета, а именно:
- нагар по дроселовата клапа - сваляне и почистване
- вече скапани свещи и износени (с големи разстояния) електроди - нови

- много нагар по палеца и дистр.капачка - нови
- заминали инжектори на рейката на газовото - ремонтен кит и регулировка
- обороти 650 - подаване на 33 краче /жълт кабел/ ПРЕЗ ДИОД на 12 волта - обороти вече 850
Дано съм помогнал на някой, последното не е задължително и ако не ви дразни това че оборотите са 650 може да не го правите, но аз смятам че е добре когато колата основно се кара на ГАЗ оборотите за горновалов двигател да са около 800.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.