Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Октавия 3 с двигател 1.2 tsi 105hp


agenta83

Recommended Posts

  • Отговори 106
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    16

  • drago_O3

    15

  • carrot

    14

  • rendeto

    13

Най-много писали в темата

Еееее толкова ли е зле? Не мислях, че прецакват чак толкова возията.

 

От ЕТ не я препоръчват опцията, така че сам си прави изводите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което казаха на мен за лошите пътища беше, че някои клиенти са доволни, други - не. Аз лично не рискувах с моята поръчка и не избрах тази опция.

 

Относно супърба и октавията - и аз бях пред този избор - октавия елеганс или супърб бизнес с N1 - цената е горе-долу същата. Избрах октавията, защото отговаря в по-пълна степен на критериите за размер (супърба ми идва по-дълга), заради това, че октавията е съвсем нов модел, а на супърба скоро предстои скорошен ъпгрейд. Освен това се замислих дали супърба няма да е голяма лъжица за моята уста - по-скъп автомобил, по-голям данък (големи двигатели), по-скъпо каско, по-малко икомичен и така и реших. Супърба влязох няколко пъти в него и сякаш ми беше някак...пусто, а в октавията сякаш всичко си е на мястото, това е моето лично мнение. За много неща сигурно не съм прав, тъй като много колеги ще кажат, че супърб е различен клас от октавия (по-добра возия, по-луксозен, по-комфортен), но това е което аз прецених за себе си, всеки решава, отива в шоурума, гледа, пробва, пита и накрая - подписва. Дай Боже всеки му да бъде пред такъв избор ;)

Редактирано от kamengk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и честито за покупката, дано дойде по-скоро. Аз също съм се загледал по Октавията или по Супърба, но да видим. Та исках да те питам за N1 -то, не може ли 1,8 да се вземе с таква хомологация. До колкото си спомням в брошурата май не се споменава нищо за 1,8 тси, че не може. На теб това от ЕТ ли ти го казаха?

Благодаря и весела Коледа на всички!

До момента от Октавия по N1 са хомологирани само Комби варианта и само с двигатели 1,2 бензин и 1,6 и 2,0 дизел. Не са хомологирани засега 1,4 и 1,8 бензин и VRS версиите. Аз по тази причина са спрях на дизел, иначе при този разход/вървеж/цена не виждам много смисъл да не си вземеш TSI.

 

Ако си се спрял точно на 1,8 бензин вариантът изглежда само един - Супърб /седан или комби/. Ще излезе по-евтин от Октавията и ще можеш да преглътнеш по-дългото купе :-)

Като гледам доста хора се колебаят между Октавия и Супърб. Цените в момента не са много различни. Аз се спрях на О3 най-вече защото е доста по-лека от Супърб. С еднакви двигатели, разликата в теглото е над 200 кг. в полза на О3. Това на мен ми е много защото аз карам 90% градско и с тежката кола бих имал по-висок разход, пък и е доста по-приятно да се изстрелваш на светофарите с по-лека кола. В първите метри след потегляне теглото е важно. Другите причини да се откажа от Супърба са, че въпреки ФЛ си е стар модел със стари технологии, габаритите му са по-неудобни за паркиране, а пък и нещо във ФЛ ми напомня за Волга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря и весела Коледа на всички!

До момента от Октавия по N1 са хомологирани само Комби варианта и само с двигатели 1,2 бензин и 1,6 и 2,0 дизел. Не са хомологирани засега 1,4 и 1,8 бензин и VRS версиите. Аз по тази причина са спрях на дизел, иначе при този разход/вървеж/цена не виждам много смисъл да не си вземеш TSI.

 

Ако си се спрял точно на 1,8 бензин вариантът изглежда само един - Супърб /седан или комби/. Ще излезе по-евтин от Октавията и ще можеш да преглътнеш по-дългото купе :-)

Като гледам доста хора се колебаят между Октавия и Супърб. Цените в момента не са много различни. Аз се спрях на О3 най-вече защото е доста по-лека от Супърб. С еднакви двигатели, разликата в теглото е над 200 кг. в полза на О3. Това на мен ми е много защото аз карам 90% градско и с тежката кола бих имал по-висок разход, пък и е доста по-приятно да се изстрелваш на светофарите с по-лека кола. В първите метри след потегляне теглото е важно. Другите причини да се откажа от Супърба са, че въпреки ФЛ си е стар модел със стари технологии, габаритите му са по-неудобни за паркиране, а пък и нещо във ФЛ ми напомня за Волга.

Това лошо за 1,8 (за хомологацията) тъкмо му бях хвърлил око :( то аз евентулано имам още няколко месеца време, докато реша та да се надяваме да ги добавят и тях. Иначе ще се карат и двата автомобила, то е ясно да видим кой ще ми пасне все пак. Октавията ме блазни с по-малкото тегло, но аз правя повече километри извънградско, но пък по-лекото тегло е и плюс при изпреварването, разхода на гориво и т.н. особено и ако си натоварен. Супърба пък както казват колегите собственици имал по-добра возия и комфорт, което за по-дългите мои преходи може да се окаже плюс.

Имам един върпос за N1 ако някой знае и има повече инфо - Ако имам кола регистрирана като N1 може ли да я пререгистрирам по-касно като нормална лека кола или не мога?

Редактирано от rendeto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това лошо за 1,8 (за хомологацията) тъкмо му бях хвърлил око :( то аз евентулано имам още няколко месеца време, докато реша та да се надяваме да ги добавят и тях. Иначе ще се карат и двата автомобила, то е ясно да видим кой ще ми пасне все пак. Октавията ме блазни с по-малкото тегло, но аз правя повече километри извънградско, но пък по-лекото тегло е и плюс при изпреварването, разхода на гориво и т.н. особено и ако си натоварен. Супърба пък както казват колегите собственици имал по-добра возия и комфорт, което за по-дългите мои преходи може да се окаже плюс.

Имам един върпос за N1 ако някой знае и има повече инфо - Ако имам кола регистрирана като N1 може ли да я пререгистрирам по-касно като нормална лека кола или не мога?

Щом е излязла N1 от завода, тя си остава N1, а вече ти си решаваш дали да ползваш ДДС-ти ли не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом е излязла N1 от завода, тя си остава N1, а вече ти си решаваш дали да ползваш ДДС-ти ли не.

Това ясно, че като дойде с този сертивикат така ще се регистрира и може да се ползва ДДС-то и естествено по-ниският данък. Въпросът ми е ако съм я регистрирал като товарна може ли да я направя пак номален лек автомобил?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ясно, че като дойде с този сертивикат така ще се регистрира и може да се ползва ДДС-то и естествено по-ниският данък. Въпросът ми е ако съм я регистрирал като товарна може ли да я направя пак номален лек автомобил?

Според мен можеш да я регистрираш след няколко години на физическо лице и ще платиш само ДДС по стойността в момента на продажбата Затова е добре това да стане след няколко години, когато колата вече се е амортизирала значително. Аз лично не виждам голям смисъл в това обаче, защото няма да можеш да ползваш данъчен кредит за горивото и консумативите. Това за мен е основната цел за покупка на автомобил с N1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Честита Коледа на всички! Живи и здрави, много безаварийни и приятни километри! :)

 

По повод на Защитата за лоши пътища. Няма никаква разлика във возията на моята шкода и тестовия автомобил, който беше без тази опция. Автомобила въобще не става по-малко стабилен. За 286 лв. (толкова струва опцията) смятате ли, че сменят цялото окачване? Едва ли. Толкова струват само пластмасовите щитове, а увеличения просвет от 15мм може да се постигне с малко по дълга пружина. Возията въобще не е прецакана. Това дали я препоръчват от ЕТ или не зависи от мнението на конкретния дилър. Поне аз не съм видял офицално изявление за тази опция. Зависи за какво си купувате автомобила. Ако си купувате спортен автомобил то тогава тази опция не е за вас (затова тя не е възможна за vRS). Спортният автомобил трябва да влачи корем и да е с твърдо окачване, за да е стабилен при високи скорости в завоите. Ако обаче, си купувате семеен автомобил, който ще карате по не европейски пътища (каквито са нашите) то тази опция ще бъде полезна.

А пък и аз съм каруцар само на 105 кончета, ако имате  220 коня ще ви трябва по стабилна каруца ;).

 

По повод на категорията N1. Може да бъде променен един автомобил от N1 в нормален като премине през Технотест АД - акредитирана изпитвателна лаборатори за транспортни изследвания. Те правят техническите експертизи за съответствие на превозните стредства в БГ. Издават протокол, който се представя пред КАТ и автомобила се пререгистрира. Така че на въпроса дали може от товарен да стане нормален автомобил - отговора е ДА! Е, струва пари разбира се. Технотест не работят без пари. Вече вие си преценявате дали си заслужава и защо го правите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я получих на 32-рия ден след поръчката. Единствената екстра която трябвваше да откажа за да я получа по бързо беше хром-пакета под сраничните прозори. Иначе към един от колегите който беше написал по нагоре: Повече точково задно окачване при 1.4 с 140 кс няма. То го има само при 1.8 ТСИ 180 кс, 2.0 ТДИ 184 кс (РС) и 2.0 ТСИ 220кс (РС).

 

Честито на всички колеги с новите Октавии и други Шкоди. За колегата който се колебаее за 1.2 ТСИ 105 кс, ще кажа че првият ми тест драйв на новата Октавия беше точно с този двигател, и останах с много приятно впечатление, колко добре врви и малко харчи с такъв демек малък двигател. За парите това е най добрият избор ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един въпрос за размисъл относно пакета за лоши пътища. Ако живеете в голям град (София например) и ви се налага често да паркирате с двете гуми върху тротоара, дали 1,5 см по висок автомобил ще ви спести някои остъргвания върху бордюрите?!

Всяка опция си има своята цел и своята цена (не само като пари). Затова, ако си купувате автомобил помислете първо за какво точно ще го използвате и къде ще го карате основно. 

Аз за да получа моята по-бързо трябваше да откажа огледалото за наблюдение на децата на задната седалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Честита Коледа на всички! Живи и здрави, много безаварийни и приятни километри! :)

 

По повод на Защитата за лоши пътища. Няма никаква разлика във возията на моята шкода и тестовия автомобил, който беше без тази опция. Автомобила въобще не става по-малко стабилен. За 286 лв. (толкова струва опцията) смятате ли, че сменят цялото окачване? Едва ли. Толкова струват само пластмасовите щитове, а увеличения просвет от 15мм може да се постигне с малко по дълга пружина. Возията въобще не е прецакана. Това дали я препоръчват от ЕТ или не зависи от мнението на конкретния дилър. Поне аз не съм видял офицално изявление за тази опция. Зависи за какво си купувате автомобила. Ако си купувате спортен автомобил то тогава тази опция не е за вас (затова тя не е възможна за vRS). Спортният автомобил трябва да влачи корем и да е с твърдо окачване, за да е стабилен при високи скорости в завоите. Ако обаче, си купувате семеен автомобил, който ще карате по не европейски пътища (каквито са нашите) то тази опция ще бъде полезна.

А пък и аз съм каруцар само на 105 кончета, ако имате  220 коня ще ви трябва по стабилна каруца ;).

 

По повод на категорията N1. Може да бъде променен един автомобил от N1 в нормален като премине през Технотест АД - акредитирана изпитвателна лаборатори за транспортни изследвания. Те правят техническите експертизи за съответствие на превозните стредства в БГ. Издават протокол, който се представя пред КАТ и автомобила се пререгистрира. Така че на въпроса дали може от товарен да стане нормален автомобил - отговора е ДА! Е, струва пари разбира се. Технотест не работят без пари. Вече вие си преценявате дали си заслужава и защо го правите. 

Здравей,

 

Благодаря за информацията. Това за просвета е ценно което го каза. Ако не се променя наистина возията определено ще я поръчам. Едно време като бях загледал Супърба и мен се опитаха да ме откажат с идеята, че колата ставала грозна и ако искам да я направя "нормална" щяло да струва 3-4000 лв. Сега ако сменят само пружините или нещо малко ми е трудно да обясня тези пари, другата опция е ЕТ просто да правят пари от това. 

Може ли да и направиш няколко снимки на твоята красавица да я видя каква разлика има спреямо стандартната кола (то едва ли ще е толкова видимо).

 

Отностно N1, сега ще звъня до Технотест и ще споделя какво ще ми кажат за обръщане от такава в нормална лека кола. Аз като частно лице мога да се възползвам само от данъка ако взема колата като N1 и ако самата процедура оправдава по-ниският данък може да се жертвам :)

Редактирано от rendeto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе за 1.5см. не си РАЗВАЛЯЙТЕ колите бе хора. Купете си Скаут или Йети,като ще ги катерите по бордюрите.

Добре,ще карате бавно и няма да са са ви нестабилни,но стават ужасно грозни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Отностно N1, сега ще звъня до Технотест и ще споделя какво ще ми кажат за обръщане от такава в нормална лека кола. Аз като частно лице мога да се възползвам само от данъка ако взема колата като N1 и ако самата процедура оправдава по-ниският данък може да се жертвам :)

Като физическо лице изобщо не можеш да се възползваш от данъчния кредит. НАП връща ДДС само на регистрирани по ДДС фирми и то ако докажат, че ползват колата за нуждите на бизнеса.

Ако вземеш колата на фирма, тя ще може да си вземе ДДС, но ако след това ти я препродаде веднага ще дължи почти същото ДДС на бюджета, тоест няма смисъл. Когато фирмата продава амтомобил, купен с данъчен кредит, тя също трябва да начисли ДДС при продажбата на колата.

На мен също ми се обадиха от ЕТ, че огледалцето отпада като опция. Мислех, че ще мина между капките защото моето беше на друг код - панорамен покрив с детско огледало, но явно са спрели да ги предлагат изобщо.

На всичкото отгоре автономното отопление вървяло само заедно с подгряване на седалките и сега ще трябва да доплащам още 340 лева. Досега не съм ползвал печка, но не виждам защо ми е подгряване на седалките ако цялата кола е затоплена. Дано може да се изключват седалките, защото иначе акумулатора ще се товари сериозно. Надявам се, че рекуперирането на спирачната енергия наистина работи ефективно, а не е само маркетинг и батерията ще се зарежда бързо. Аз иначе няма как да я ползвам тая печка защото карам предимно градско. Може да станат едни 1 800 лева на вятъра.

Е, нямам избор и се съгласих. Дано поне стане по-бързо Шкода-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе за 1.5см. не си РАЗВАЛЯЙТЕ колите бе хора. Купете си Скаут или Йети,като ще ги катерите по бордюрите.

Добре,ще карате бавно и няма да са са ви нестабилни,но стават ужасно грозни

 

Стабилността си е важна. В момента карам Алфа 156 която е доста ниска и невероятно стабилна. Когато карам колата на жена ми и мина през трамвайни релси или някоя бабуна например си карам с обичайната скорост, но обикновено следва неприятна изненада защото колата "хвърчи" някъде в космоса, вместо да седи залепена на пътя.

Серийната Октавия без мултилинк-а едва ли ще бъде особено стабилна, защото на теста ми се видя доста по-нисък клас и просто е по-бюджетна версия от Алфа. Взех я защото е нова, по-сигурна, по-подходяща за България и с много по-голям багажник. Обаче ако трябва още частица от стабилността й да се жертва, трябва сериозно да се помисли. Ако не се кара редовно по черни пътища, за мен няма смисъл от тази опция. Пък и щом е покрита цялата кола с кори отдолу, най-вероятно е изместено само шасито с 15 мм нагоре, а реално колата не е с по-голям просвет защото тези кори няма как да не заемат някакво място. На мен в момента точно кората под мотора е най-ниската точка на колата.

Редактирано от nikolaaaay
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен също ми се обадиха от ЕТ, че огледалцето отпада като опция. Мислех, че ще мина между капките защото моето беше на друг код - панорамен покрив с детско огледало, но явно са спрели да ги предлагат изобщо.

На всичкото отгоре автономното отопление вървяло само заедно с подгряване на седалките и сега ще трябва да доплащам още 340 лева. Досега не съм ползвал печка, но не виждам защо ми е подгряване на седалките ако цялата кола е затоплена. Дано може да се изключват седалките, защото иначе акумулатора ще се товари сериозно. Надявам се, че рекуперирането на спирачната енергия наистина работи ефективно, а не е само маркетинг и батерията ще се зарежда бързо. Аз иначе няма как да я ползвам тая печка защото карам предимно градско. Може да станат едни 1 800 лева на вятъра.

Е, нямам избор и се съгласих. Дано поне стане по-бързо Шкода-та.

Печката ми се струва излишна, защото имаш нагревател и след минута две почва да духа топло. А ако женати е зиморничева ще си умре от кеф от подгрева на седалките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, днес говорих с Технотест и положението е следното:

1. Ако колата дойде от самото начало със сертификат за N1, колата се регистрира като такава(нямаш друга опция) и доживот си остава товарна 

2. Ако колата се направи товарна тук при тях N1 или M1 (ако не се лъжа) след това може да я направиш пак лека без проблем

 

т.е. N1 отпада като опция, з-то след 5-та година здраве и живот ще се сменя и незнам какъв пазар ще и намеря.

За просвета, щеше ми се да го имам, з-то в момента сам на близо 17 см и през доста места минавам без да се замисля (въпреки, че не съм толкова висок), но ако стане на 14 см просвета, ще трябва да внимвам повече, но все пак и на това се свиква :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Ето малко инфо от конфигуратора на ЕТ за Защитата за лоши пътища

Защитата на купето от долната страна е осигурена благодарение на т.нар. „Пакет защита от лоши пътища”, който съдържа в себе си :

- предпазни кори под двигателя и предавателната кутия, изработени от пластмасови материали
- повишен с 15 мм. пътен просвет (различни пружини и стандартни амортесьори)
- елементи, предпазващи спирачните тръбопроводи и жилата за ръчната спирачка

Тези елементи ще Ви предпазят от:
- механични повреди (при нежелан контакт на автомобила с пътя – неравности,летящи камъчета)
- повреда на видимите части (окачване, тръбопроводи, моторен отсек)

 

Ето и снимката от конфигуратора

032270618-big.jpg?r=0

 

Пътният просвет се измерва между пътя и най-ниската точка на колата. Тези кори не минават тази точка и съответно просвета е повишен реално с 15 мм.

Вече навъртях над 3500 км с новата кола и не забелязвам никакви проблеми със стабилността. Не съм карал Алфа 156. Предишната беше Рено Сценик II. Сравнявайки с нея Октавията е няколко степени по стабилна на пътя.

 

Промяната на визията може да се усети само ако бъдат паркирани двете коли една до друга. Гледани отделно не може да се забележи разлика.

 

bega4kata, ти си поръчал vRS (която е с 15 мм по-ниска от стандартното изпълнение). Ако ги паркираме една до друга (твоята и моята) е ясно, че твоята ще бъде по-красива, а моята по-грозна. Спор няма за това, напълно съм съгласен с теб. И моята ще изглежда като жираф на пътя, спрямо твоята (разликата между тях в просвета е 30мм).

Но както съм написал в предните постове зависи за какво купуваш колата. Аз си купих семеен автомобил, а не спортна кола. За мен е по-важен разхода на гориво, а не мощността на двигателя. Не съм съзтезател на пътя, карам разумно (возя семейството си). Да, отвреме на време карам със 120-140 км/ч, но колко са пътищата в БГ, които позволяват реално такива скорости.

Та от тази ми позиция реших да споделя мнение за да дам и друга гледна точка на бъдещите собственици, не само тази на дилърите. Между другото ако попаднете на млад дилър, който си пада по високите скорости ще ви навива за vRS, ако попаднете на улегнал семеен мъж ще ви навива за базовия вариант (първият дилър на който попаднах ми предлагаше да е с двигател TSI / 63 kW / 86 к.c., щото да не плащам висок данък, в крайна сметка не купих от него, а от друг) Съвета ми е, ако имате възможност да пътувате обиколете няколко представителства на Шкода и говорете с няколко различни дилъра. Колкото повече мнения толкова по информирани ще сте. Така направих аз. Накрая купих от представителството което ми най-удобно като разположение.

Чете, питайте, използавайте конфигуратора на сайта на ЕТ. Имайте предвид, че някои опции изискват поръчването на други. Аз се бях засилил към подгряване на предното стъкло но се оказа, че тази опция върви с подгряване на седалки, което оскъпи като цяло опцията до нива които не исках. А и тази опция е полезна ако държите зимно време колата навън. Аз ползвам гараж.

nikolaaaay защо не са ти казали, че автономното отопление вървяло само заедно с подгряване на седалките и сега трябва да доплащаш. За мен това означава че дилъра не си познава стоката. Между другото го пише в ценовата листа, че някои опции вървят с други. Аз изрично съм питал когато имах такива съмнения. В конфикуратора тези зависимости са вкарани и като заложиш нещо такова веднага ти изписва че трябва да заложиш и еди какво си. 

 

Мнението ми се опира на вече получен и каран повече от 3500 км автомобил. Може да ми е грозна и нестабилна колата ;) , но за мен тази екстра си заслужава (да не забравяме каква реалността по пътищата ни).

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си избира за себе си,просто ми изглеждат грозничко като са вирнати :cheers:

Пусни една снимка на твоята.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта е с фабрично спортно окачване по ниско с 15-20 мм (230 лв май беше) и изглежда много добре, пак и поведението и на път е супер, по завоите не мрда просто. Представил сам я в отделна тема и там има хубави снимки как изглежда по ниския просвет. Както ми казаха в Шкода той е същия с този като на РС-а. Имам предвид просвета, незнам за пружини и амортисюри ;) . Мен лично много ме кефи, но както каза колегата по нагоре кой за какво му трябва нали :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Пожелахте снимки на Шкодата. Днес имах възможност да щракна няколко. В момента съм със стоманени джанти и зимни гуми с размер 195/65 R15 (да уточня за височината).

Първите две снимки са самостооятелни, за другите имах късмета да паркирам до Шкода Октавия II комби за да се направи съпоставка, доколкото е възможно.

 

032285954-big.jpg?r=0

032285955-big.jpg?r=0

 

032285949-big.jpg?r=0

032285948-big.jpg?r=0

 

Червената е моята! :D/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Пожелахте снимки на Шкодата. Днес имах възможност да щракна няколко. В момента съм със стоманени джанти и зимни гуми с размер 195/65 R15 (да уточня за височината).

Първите две снимки са самостооятелни, за другите имах късмета да паркирам до Шкода Октавия II комби за да се направи съпоставка, доколкото е възможно.

 

 

 

 

 

 

Червената е моята! :D/

Здрасти колега, колата изглежда супер. Не бих казал, че височината си личи чак толкова, даже точно обратното. А щом казваш, че не пречи и на возията това може дамо да ме радва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eми бая си е височка, личи си, но такава си я искал нали ? Карай си я с кеф !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.