Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение за Октавия 3 с двигател 1.2 tsi 105hp


agenta83

Recommended Posts

  • Отговори 106
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • bega4kata

    16

  • drago_O3

    15

  • carrot

    14

  • rendeto

    13

Най-много писали в темата

Здравейте колеги, моята е 1.4 тси 140 коня. Разликата като среден разход от 1.2 105 коня е 300мл/л на 100км., но разликата във вървенето е огромна! За сега колата е на 1500 км. и разхода и на дълго е 5.2-5.3 като карам със скорост 110-115 с изключения когато изпреварвам от време на време 140-160. Ако колегата не го притеснява разликата в цената между 105 и 140 коня направо да скача на 140! И двете са с ремък и няма никакви вериги. С верига са старите 1.4 122 коня които ги продават и в момента на шкода Рапид. На рапида и дизелите и бензините са със старите мотори за разлика от Октавия която е с най новите гриин тек от 2012 , което е много важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички! От август 2013, заедно с приятелката ми, се присъединихме към семейството на Шкода. :-) Към момента колата е на 11 000 км.Впечталенията са ми следните: Много икономичен и пъргав мотор, стига да е в правилните обороти. Тъй като е с малка кубатура, ми трябваше известно време да свикна (другите ми коли са били атмосферни с голяма кубатура и по-мощни). Миналата седмица, на около 10 500 км. долях 0.5 л. масло, което според вносителя е в нормата. От София до Прага и обратно, натоварени с багаж, 4 човека и THULE Pacific 600, колата даде 6.7 литра бензин. Градско в София - 6,5 лятото, а в последните седмици 7.2. София - Бургас - 5.8 (130-140 км/ч) и междуградско 4.5 (90-100 км/ч). Според мен в студени дни бавно достига работна температура. Ако това е основната ми кола, бих се спрял на 1.4 тси, заради по-добрата динамика и многоточковото задно окачване, което липсва при по-малките двигатели в гамата, но в никакъв случай 1.2 тси не е лош избор. Поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Съгласен съм с mravkakaratist и goshomir, че 1,4 TSI и 35 коня повече е по-добър избор. Разликата в горивото е минимална, а пъргавината сигурно е по-добра. Не съм се качвал на 1,4, не мога да направя сравнение, само ще дам тема за размисъл. Наистина ако парите не са проблем е по добре 140 к.с., но ако бюджета е ограничен дали бъдещият купувач да не се замисли разликата от 3 420 лв. между двата мотора (ниво елеганс) да не ги даде за някои допълнителни екстри, коите ще улеснят живота. Въпрос на лична преценка.

Аз съм доволен от моя мотор, макар да имах мераци в началото за 140 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

И аз наскоро избирах нова кола и се оказа че за моите изисквания и възможности варианта е само един - Октавия 1.2TSI Elegance, комби. От допълнителните екстри взех защита лоши пътища, подгряване на предните седалки, аларма и още няколо дребни. Малко ме е яд че пропуснах осветлението в краката...

 

Ако имах финансова възможност, щях да избера 1.4, но за подобна разлика в цената предпочетох да мина от Active на Elegance. Мисля че динамиката на 1.2 ще ми бъде напълно достатъчна за нормално каране, но ще трябва да почакам още месец-два преди да мога да дам впечатления от първа ръка :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

И аз наскоро избирах нова кола и се оказа че за моите изисквания и възможности варианта е само един - Октавия 1.2TSI Elegance, комби. От допълнителните екстри взех защита лоши пътища, подгряване на предните седалки, аларма и още няколо дребни. Малко ме е яд че пропуснах осветлението в краката...

 

Ако имах финансова възможност, щях да избера 1.4, но за подобна разлика в цената предпочетох да мина от Active на Elegance. Мисля че динамиката на 1.2 ще ми бъде напълно достатъчна за нормално каране, но ще трябва да почакам още месец-два преди да мога да дам впечатления от първа ръка :(

byclops 1-2 месеца е доста добре....аз направих поръчка на 1,4 TSI combi  ELEGANCE в края на октомври и все още нямам седмица на производство. Оказва се, че Front Assistant екстрата е доста проблемна. Четох в Briskoda forum че забаването е около 6 месеца :( Макар да не ми пречи чакането.....6 месеца си е доста дълго време за изработка на нов автомобил :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък 6 месеца ми е направо договорения срок (явно ЕТ вече се презастраховат)... За фронт асистанта не бях чул, но панорамния покрив и  ACC-то със сигурност водят до забавяне.

Мисля си, че е въпрос на късмет... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен срока е 120 дни, но не помня дали това са работни дни или календарни....ще трябва да проверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работни са. А Бришкодата не им вярвай много много, там нещата стоят по малко по-друг начин - повечето са с vRS, елеганса им е с повече екстри от нашия, и освен това чакат по един месец за доставка от Чехия до острова с кораб...

Моята информация ми я даде дилъра - с  АCC-то се чака по 6 месеца поне, за другите неща ми каза уж, че били ОК...един Господ знае.

Редактирано от kamengk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен нищо конкретно не можаха да ми кажат от Еуратек освен че ако се откажа от Front Assistant-a колата ще получи 12 седмица за производство

 

Не ми се мисли кога ще бъде произведена с Front Assistant.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 12-та седмица ще влязат в 120-те дни срок, но ако искаш това, което си поръчал, дали ще ти плащат ли неустойка съгласно договора? Все пак всеки държи да получи това, което е заявил и са му предложили.

Между другото фронт асиста е стандартен за елеганс в Англия, значи там за всяка кола елеганс се чака по 6 месеца...нещо не мога да го повярвам това изказване на ЕТ.

Редактирано от kamengk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

byclops 1-2 месеца е доста добре....аз направих поръчка на 1,4 TSI combi  ELEGANCE в края на октомври и все още нямам седмица на производство. Оказва се, че Front Assistant екстрата е доста проблемна. Четох в Briskoda forum че забаването е около 6 месеца :( Макар да не ми пречи чакането.....6 месеца си е доста дълго време за изработка на нов автомобил :(

 

1-2 месеца ми остават (да се надяваме), иначе съм поръчал на 19.10.2013. Засега и на мен не могат да ми  дадат дата на производство, но съм обнадежден от следния пост (става дума за поръчка от 11.10.2013):

 

 

http://www.briskoda.net/forums/topic/295998-october-orders-got-already-build-week/?p=3526350

 

В моя договор срока е 90 работни дни, което се равнява на 18 седмици или малко над 4 месеца, т.е. ще изтече към края на февруари. Следват 30 работни дни гратисен период и чак след това започва да се начислява неустойка, която не е особено голяма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е 12-та седмица ще влязат в 120-те дни срок, но ако искаш това, което си поръчал, дали ще ти плащат ли неустойка съгласно договора? Все пак всеки държи да получи това, което е заявил и са му предложили.

Между другото фронт асиста е стандартен за елеганс в Англия, значи там за всяка кола елеганс се чака по 6 месеца...нещо не мога да го повярвам това изказване на ЕТ.

 

според мен трябва да плащат....все пак по време на подписване на договора всичко което съм избрал като екстри беше ок. Това че в последствие нещо се е объркало е проблем на Еуратек. Друг е въпроса как точно ще се изчисло от кога се дължи тази неустойка. Byclops споменава някакъв гратисен период, аз поне не знам за това нищо.....ще си прочета договора пак довечера. Така или иначе не говорим за кой знае какви суми.....неустойката е някаква символична сума ако не се лъжа.

 

Иначе аз съм решил да чакам....дано ми издържат нервите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

ако може това да ви послужи за утеха, но моя договор беше за срок от 150 работни дни. Не знам, какво се случи, но след два месеца колата беше дошла.

Стискам палци и при вас така да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проверих 90 работни дни + 30 работни дени гратисен период = 120 работни дни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Късметлия си. При мен е 120 работни дни + 30 работни дни гратисен период = 150 рабтни дни :(

 

Между другото темата доста се разводни, защо не се промени наименованието й и да стане тема, в която се коментира кой какво е поръчал, кога, какви новини има и така...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, че аз с моите 90 дни в договора за доставка направо съм късметлия.

Малко хронология:

Поръчах на 9 юли, на 26 или 27 септември (не помня точно) ми се обадиха, че изляза седмица на производство - 43-та (21-25 октомври 2013г.), колата я получих на 31 октомври. 

Не мислете за забавяния и неспазване на договора. Явно поради големия брой поръчки на модела се презастраховат и дават такива дълги срокове. На мен по едно време (малко преди да излезе седмицата за проиводство) ми намекнаха, че е възможно да не се спази срока на доставка, но всъщност се спази и то предстрочно с около две седмици.

Ако ЕТ не спазваха сроковете и плащаха неустойки, че тогава за какво работят... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Ако ЕТ не спазваха сроковете и плащаха неустойки, че тогава за какво работят...

Колегa, нaдявaм се рaзбирaш че не ЕТ спaзвaт или не спaзвaт сроковете зa достaвкa, a производителя, в случaя - Шкодa. От ЕТ зaвисят нещaтa, колкото дa пуснaт поръчкaтa зa производство.

Искaм дa пожеля леко чaкaне, до колкото е възможно рaзбирa се ;)

 

Поздрaви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм поръчал,адаптивния темпомат и фронт асистента и ми казаха,че март месец да не се надявам да дойте.....150 работни дни :(,а съм я поръчал Октомври.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поръчах на 19.12. и се надявам да дойде до началото на май. В договора пише 90 работни дни, но от ЕТ ми казаха, че обикновено ставали по-бързо. По последна информация единствено ако има поръчан фронт асистент /или адаптивен темпомат беше/ се бавят повече.

Моята е 1,6 TDI 7DSG комби елеганс в Race Blue цвят. Исках да бъде 1,4 TSI, която вероятно върви несравнимо повече, по-евтина е с 1000 лева и харчи само с около 1,5 л. повече. За съжаление единствено 1,2 TSI, 1,6 TDI и 2,0 TDI са хомологирани по N1 и затова нямаше как да бъде бензинова бегачка. 2,0 TDI с DSG ми беше прекалено скъп, пък и е със старата скоростна кутия с 6 скорости.

Доколкото разбрах, 1,2 TSI е по-пъргав от 1,6 дизел, но пък има по-малък въртящ момент и не се реших за семейно комби, което ще се товари, да слагам най-малкия двигател. Иначе като цена 1,2 TSI е супер. Празна сигурно също ще върви прилично. Карал съм Голф 6 със стария 1,2 и вървеше много добре при включена турбина. На ниски обороти обаче беше тромав.

Моята е с панорамен покрив, за който четох в немските форуми, че преди е имало страхотни забавяния и дори откази на поръчки, но вече проблемите били решени и вече се правели по график. От по-скъпите екстри поръчах и автономно отопление с дистанционно. От ЕТ ми казаха, че е на Вебасто, които са добри. Странно защо по ценова листа не са токлова скъпи, колкото афтърмаркет печките на Вебасто. Дано си работи добре, въпреки това. Сложих и хром пакет, интериорно осветление, симпли клевър постелката в багажника заедно с кошче. Има и трилъчев волан с нормалните копчалъци. За лостчетата за управление на DSG от ЕТ ме разубедиха и не ги сложих. Джантите оставих стандартните 16-ки. Със 17-ки със сигурност колата изглежда по-добре и е по-стабилна, но нашите пътища все още не са за тях.

За 1,6 дизела ми се стори, че е доста тромав на тестдрайва, но DSG със 7 скорости вероятно би избирала най-добрите обороти и да изтисква максимума от малкия двигател. Има опция да държи двигателя в обороти, за да работи турбината непрекъснато и тогава си върви наистина прилично.

Преди поръчката гледах доста други марки и според мен Октавия си е много добре за цената си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз поръчах на 19.12. и се надявам да дойде до началото на май. В договора пише 90 работни дни, но от ЕТ ми казаха, че обикновено ставали по-бързо. По последна информация единствено ако има поръчан фронт асистент /или адаптивен темпомат беше/ се бавят повече.

Моята е 1,6 TDI 7DSG комби елеганс в Race Blue цвят. Исках да бъде 1,4 TSI, която вероятно върви несравнимо повече, по-евтина е с 1000 лева и харчи само с около 1,5 л. повече. За съжаление единствено 1,2 TSI, 1,6 TDI и 2,0 TDI са хомологирани по N1 и затова нямаше как да бъде бензинова бегачка. 2,0 TDI с DSG ми беше прекалено скъп, пък и е със старата скоростна кутия с 6 скорости.

Доколкото разбрах, 1,2 TSI е по-пъргав от 1,6 дизел, но пък има по-малък въртящ момент и не се реших за семейно комби, което ще се товари, да слагам най-малкия двигател. Иначе като цена 1,2 TSI е супер. Празна сигурно също ще върви прилично. Карал съм Голф 6 със стария 1,2 и вървеше много добре при включена турбина. На ниски обороти обаче беше тромав.

Моята е с панорамен покрив, за който четох в немските форуми, че преди е имало страхотни забавяния и дори откази на поръчки, но вече проблемите били решени и вече се правели по график. От по-скъпите екстри поръчах и автономно отопление с дистанционно. От ЕТ ми казаха, че е на Вебасто, които са добри. Странно защо по ценова листа не са токлова скъпи, колкото афтърмаркет печките на Вебасто. Дано си работи добре, въпреки това. Сложих и хром пакет, интериорно осветление, симпли клевър постелката в багажника заедно с кошче. Има и трилъчев волан с нормалните копчалъци. За лостчетата за управление на DSG от ЕТ ме разубедиха и не ги сложих. Джантите оставих стандартните 16-ки. Със 17-ки със сигурност колата изглежда по-добре и е по-стабилна, но нашите пътища все още не са за тях.

За 1,6 дизела ми се стори, че е доста тромав на тестдрайва, но DSG със 7 скорости вероятно би избирала най-добрите обороти и да изтисква максимума от малкия двигател. Има опция да държи двигателя в обороти, за да работи турбината непрекъснато и тогава си върви наистина прилично.

Преди поръчката гледах доста други марки и според мен Октавия си е много добре за цената си.

Здравей и честито за покупката, дано дойде по-скоро. Аз също съм се загледал по Октавията или по Супърба, но да видим. Та исках да те питам за N1 -то, не може ли 1,8 да се вземе с таква хомологация. До колкото си спомням в брошурата май не се споменава нищо за 1,8 тси, че не може. На теб това от ЕТ ли ти го казаха?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И имам едно питане до всички или който е успял да тества. Понеже се чудя между Октавия и Суперб 1.8 тси двигателите някой дали ги е карал двата модела да направи сравнение:

- пъргавост

- комфорт на возене

- тишина в купето при по-високи скорости

 

Изобщо струва ли си повече Октавията пред Суперба (все пак след година и половина ще го сменят), з-то все пак Октавията ще легне горе-долу парите на Супърба.

Благодаря предваритлено за информацията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защита за лоши пътища. Представляват пластмасови кори разположени отдолу и покриват почти на 100% колата от долу. Също така е повдигната и с 15мм. На пръв поглед 1,5 см не са много, но има значение и визията се променя. За нашите пътища смятам че е задължително.

 

 

Здравей,

 

Бих искал да те попитам за тази опция "Защита за лоши пътища" - има ли разлика в окачването когато я слагаш? Преди време ми бяха казали от шкода (за Супърба), че се сменя цялото окачване, но не ми казаха дали се сменя возията като я сложиш?

Какви са твоите наблюдения?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.