Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Слабо парно на О1


Leibstandarte

Recommended Posts

Здравейте Колеги !Имам следния проблем с О1 1.9ТДИ 110HP 1999г, при загряла кола на 90градуса,парното ми в купето духа слабо(топло).Маркучите на радиаторчето са топли(пипнах ги там където се намират близо до двигателя,вход-изход).За всеки случай ги откачих, и пуснах вода от водопровода през тях..водата среща известно съпротивление но изтича от другия отвор(водата беше бистра).После погледнах потенциометъра,който определя дали да духа топло и студено,той от своя движи добре жилото..наведах се под волана(отдясно на педала на газта) да го проследя,и видях че е застопорено за едно лостче и го върти в 2 крайни положения..

Мисълта ми е дали цялата система е като на VW,защото те имат подобен проблем с парното и споменават за клапа на която е износен дунапрена..дали там е проблема и как да стигна до нея ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата сиситема за отопление и климатизация е същата като на VW.Достъп до радиатора на отоплението,както и до клапите на кутията на климатизацията и отоплението е възможен след като се свали цялото табло и след като се демонтира споменатата вече кутия и тя се разглоби.За доста хора това е трудоемка операция,която отнема доста време и нерви, а и са необходими и условия за работа.Тука в града на липите и правите улици колата влиза в бокса и след 6 часа стегната работа излиза от него,като са необходими двама души.

Редактирано от lent
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди да дойде парното на студен мотор в движение духа ли студено от отворите на парното най-вече отдолу

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да..духа леко, аз имам къде да го разглобя,имам подходящите условия..просто се чудя дали проблема е в тази клапа топло/студено.Ако не е ще загубя 1 ден в безсмислено разглобяване нна табло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем на О1.Преди време явно ми се беше пукнало радиаторчето на парното тъй като по едно време при пускане на парно почваше да пуши леко в купето през предните централни отвори на парното.Тогава баща ми я закара при негов познат,свали таблото и смени радиаторчето...Не знам какво направи този човек,но оттогава почти може да се каже че парно няма-особено на стъклото,дори и 4 та степен да е потенциометъра почти нищо не духа.Към шофьора да речем че е мааалко по-добре работата на 2-3 степен топли...Това прави карането при ниски темепратури доста неприятно-като почне да се поти стъклото може да ти скъса нервите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Първо да се извиня на колегата,че му ползвам темата,но нали става въпрос за парно в нея.Тия дни времето се позатопли и реших да спра топлото на. парното.Завъртях врътката на студено,но топлото не спира.Пробвах няколко пъти топло студено не става нищо,винаги духа топло.Тази врътка командва някаква клапа,която затвори притока на топлия въздух ли?Идва лято и трябва да остраня проблема,че ще се сваря.Някакви идеи как да  процедирам по нататък,за да няма чупене на детайли.Това лято усетих,че климатика ми не работеше нещо.Духаше топъл въздух и не охлаждаше добре,все едно няма достатъчно фреон.Възможно ли е,ако тази клапа не е затваряла,от това климатика да не ми е духал студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано само да не трябва да свалям таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да се извиня на колегата,че му ползвам темата,но нали става въпрос за парно в нея.Тия дни времето се позатопли и реших да спра топлото на. парното.Завъртях врътката на студено,но топлото не спира.Пробвах няколко пъти топло студено не става нищо,винаги духа топло.Тази врътка командва някаква клапа,която затвори притока на топлия въздух ли?Идва лято и трябва да остраня проблема,че ще се сваря.Някакви идеи как да  процедирам по нататък,за да няма чупене на детайли.Това лято усетих,че климатика ми не работеше нещо.Духаше топъл въздух и не охлаждаше добре,все едно няма достатъчно фреон.Възможно ли е,ако тази клапа не е затваряла,от това климатика да не ми е духал студено.

Ами тази клапа регулира потока въздух, който преминава през радиаторчето на парното(при теб е застанала в такова положение че всичкия въздух преминава през радиатора).Управлява се от тази врътка посредством жило..Погледни дали е откачено,наведи се до педалите и търси вдясно и ще намериш жилото..доста е тясно.Като въртиш врътката се чува дали клапата затваря(като си наведен доло)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.