Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Въпросчета относно Супърб 1 (2.5ТДИ)


SAFC

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

От известно време насам с жена ми се оглеждаме да сменим полицейската ни Астра със седан. Гледахме аудита, бмв-та, пасат(ор)-и, авенсиси, но или за парите, които сме склонни да дадем колата има базово оборудване, или чета за "малки и големи душегуби". От толкова четене по форумите направо вече главата ми ще се пръсне от информация  :) . Та ограничихме избора на Вектра Ц 2.2 директ или Супърб. За Вектрата знам, че поддръжката няма да е много скъпа, но изглежда, че за същите пари може да се вземе дизелов Супърб с кожа, навигация и други глезотийки.

 

Та въпросите ми са свързани с поддръжката на този дизелов двигател. Колко скъпи са тези прословути "умни" дюзи, маховици, ДПФ? Дюзите четох, че стрували по около 1000лв, но така и не разбрах колко са на брой и дали всичките се сменят. За филтъра разбрах, че има опция да се премахне и че ще се "отпуши" малко колата по този начин, но ще навреди ли това в дългосрочен план? А при евентуална смяна на маховик какво друго се сменя и колко струва "удоволствието"? Окачването на тези модели с алуминиеви елементи ли е (както при други автомобили от същата група)?

 

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъците са около 1300.

Съедин-л 2300 к-т.

Дпф няма да има.

Окачването е това за което питаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, Бегачка!

 

Тези цени за ремъци и съединител не ми изглеждат хипер високи - все пак животът им (поправете ме ако греша) е доста дълъг. По-скоро ме притеснява окачването, тъй като знаем какви са пътищата в милата ни родина. Едни 1500лв. за поддръжка годишно дали ще бъдат достатъчни при положение, че няма форсмажорни обстоятелства.

 

А при чип тунинга (интересува ме само заради по-ниския разход) как стоят нещата? Скъсява ли се живота на двигателя? След като се тунингова трябва ли да се сменят талони на колата? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При квалифициран чип тунинг ресурсът на двигателя - а всъщност ресурсът на турбината - не се скъсява.

Иначе тоя мотор, 2.5ТDI - е шестцилиндров, и е достатъчно мощен. И вероятно едва ли ще ти се наложи да го чипваш..... Но ти си знаеш де - повече конски сили никога не са излишни.

Талонът на колата - ако я чипнеш, нищо не се сменява!

Но няма нужда да казваш каква й е мощността - ако е чипната. Това касае само теб - а не друг. Нали именно тая е идеята - да разполагаш с малко повече мощ, но да не плащаш повече данъци!

Затова, ако я чипнеш - трайко китанчев!

Пък за алуминиевите носачи - при тоя модел те не са безумно скъпи.

Тъй че тия пари, които си посочил - напълно ще стигнат.

Все пак ти едва ли ще я караш колата с мръсна газ по дупките - та да трябва да правиш окачване всяка година.

Иначе дюзите са 6 на брой - но се скапват достатъчно трудно.

Особено ако внимаваш с горивото, и ако не зареждаш на разни неизвестни бензинджийници - тогава дюзите едва ли ще ти отворят проблеми.

Но дори и колата да има проблеми, щом я стегнеш - дълго ще я караш, и няма да имаш кахъри.

Като при дизелите има и друг вариант - 1.9TDI с мощност 131 коня. Който също е много приличен - ако не държиш толкова на повечето конски сили. И е доста по-евтин за поддръжка.

Но ти ще си прецениш какво искаш - повече коне, или по-евтина поддръжка......

Иначе купето е удълженото пасатско, или тъй наречения китайски вариант.

И е много вместително!

И това е може би идеалната кола, ако имаш голямо семейство, но нямаш достатъчно пари за нов Суперб. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как 1500 на година поддръжка на окачването бе.Здраво е,няма да се налага да се дават много пари.Проблема е за майсторите,че често спичат болтовете на носачите и е много трудоемко да се сменят.

А за чип-тунинга,става много добре при този мотор,но е незаконно да се прави и си трай ако го направиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

може и да е късно вече, ама съм сменил два такива супърба, един Комфорт и един Елеганс, та да ъпдейтна малко:

- сменял съм единствено една "умна дюза", втора ръка е 150 кинта. Никакъв проблем няма. Другите 5 са по 20-30 лв втора ръка бройката.

- ремъци към 1300 лева, ама се сменят веднъж на 110 000 км

- окачването (хубаво) е към 1000 лева цялото. Ако е истинско и се смени както трябва (щото и там има чалъм) може да изкара и 200 000км. Куча марка окачване има и за 350 лева, ама изкарва различно .. може и 20 000, може и 100 000 преди да се разхлопа някои елемент. Винаги има вариант да смениш и само отделен елемент, цените им варират на брой от 40 лв до към 200 според носача.

 

други "стандартни неща", които се "чупят" от време на време във всички подобни дизели са електрониките на BOSCH (ABS/ESP модул, ГНП помпа при мен заради гаден замръзнал дизел, цените на нови са хиляди, но има хора които ги ремонтират качествено на сносни цени 150-400 лв).

 

Иначе като цяло колата е супер ! почти цяла европа съм обиколил с двете, за дълъг път са номер 1, като комфорт на возията са класа дори над новия супърб. Моите бяха типтроници и двете, там обслужването е към 300 кинта на всеки 60 000 км.

 

2.5 моторите ги има в два варианта 155 коня и 163 коня по-късните години. Чипосват се с/у около 300 лв до към 190 коня и 400 НМ. 

 

само да добавя, единственият проблем на този супърб е че го няма комби. Багажникът може и да е голям, ама входът му е малък :) 

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.