Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Регулиране на фарове О2


Metodiew

Recommended Posts

При мен стана, като във вица "дядо да знаеш туй дето го мислихме за оргазъм било хрема". Просто не съм паснал едната крушка добре в гнездото. Макар, че първото, което проверих е това и съм леко изумен защото два пъти ги гледах как съм ги сложил.. 

В Аутобохемия за 10мин работа - пасване и реглаж. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля за помощ:

1. За къси кое винтче е за настройка за долу-горе? долното или горното?

2. По часовниковата стрелка за на горе или обратно?

 

Фаровете ги регулирах в ЕТ но все още са ми прекалено забити и искам да ги вдигна с една идея и съответно да не разбазикам нещо друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ според мен са ти ги вдигнали колкото е нужно, според апарата. Виж дали все пак са в положение 0 вътре на таблото (максинално вдигнати). Ако ги вдигнеш още може да заслепяваш насрещните и движещите се пред теб коли. Иначе сам ще разбереш като ги пипнеш кое за каква настройка беше, и аз не си спомням точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На нула е. Просто е ниско левия е 10м пред мен. Питам за да мога да ги мръдна малко а ако опитвам ме е страх, че пак ляво дясно ще го разцентрирам. Май пак ще се ходи на сервиз. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй и тъй ще се ходи на сервиз:

1. Горния винт е за вертикал /нагоре надолу/. На шофьорския фар по часовниковата се вдига нагоре предполагам, че другия е огледлно.

2. Очевидно долния винт е за хоризонтала. Не съм го барал.

 

Поздрави.

П.С. очевидно или съм недоскиф или шофьорския фар нещо не е наред. В бокса най-добре ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Дали някой може да качи нещо като снимка или ръководство как точно и от къде се регулират фаровете на ОК2, че нещо него намирам на фара

 

Благодаря предварително! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си със скаут - той е със ксенон (там имаше някакви тънкости при този вид фарове, че се регулират автоматично от датчици на окачването... нещо такова имаше...).

 

Eто снимки как се регулират ръчно:

xenon_headlight-2.jpg

 

Ето резултати с много снимки и схеми от гугъл:

https://www.google.bg/search?q=octavia+2+headlight+adjustment&newwindow=1&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=_5FlVfaeKsaMsAHF1ICACw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=933

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е задължително Скаута да е с ксенон, но сигурно е с лупи. Настройката става по един същи начин с ксенон, без и т.н.. Освен автоматичното регулиране при ксенон има и ръчно. Настройката на късите става от двата винта показани на горната снимка - с горния се регулира по вертикала, долния - наляво надясно. За дългите има зад крушката един винт - с отверка от горе се върти и се регулират във само във височина. Лесно става - аз мойте си ги направих на мола в подземния паркинг - бяха ми ги разбутали уж на стенд ги правиха преди година

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите и коректните отговори! Намерих ги, бях ги пропуснал преди като четох в темата, но вече ги разкрих :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събота карах по нощите (не за много хубаво, ама ми се налагаше) и не виждах нищо на повече от 20 метра на максимално вдигнати фарове... никак не ми харесваше това нещо. Много ме нервираше, че левия свети по-централно и не виждам отляво мантинелата хубаво (тъмнееше ми)... и за капак не е като да нямаше човек между двете мантинели на околовръстното при Шел-а, който като го видях в последните 10 метра спрях и слезнах, за да спра да треперя, тоя ако беше тръгнал да пресича умираше на място (с 80км/ч ако го ударя е труп). Деба и хората, мислят си, че ги виждаш и пресичат смело там, колко избиха и не му идва акъла на никого, нито надлез да им направят - нищо... да мрат.

 

Нервирах се... играх си - прецаках си настройката на фаровете на средата на пътя... Почнах да чета на телефона в нета, да намеря как да го регулирам хоризонтално тоя скапан фар.

Стигнах го следната картинка (при фейслифта на Октавия 2):

VRS001.jpg

 

В общи линии има три врътки при фейслифта:

А е най-ясно - мести дълги нагоре-надолу и това му е.

B и C съм се питал винаги каква е разликата, защото и преди съм си играл да ги въртя и все са вдигали или сваляли късите нагоре-надолу - никога не са мърдали ляво-дясно !видимо срещу стената, като правя реглаж!.

 

Е... повиках малко неволята, тествах и стана каквото исках - B регулира ляво-дясно (мнооого мааалко срещу стена на 5 метра, но на 20 метра е мноого), ама вдига и нагоре-надолу(доста) едновременно.

 

Тоест, какво направих - въртях няколко оборота C (свалих най-долу късите - С ги движи нагоре-надолу), след което нагласях по B врътката... В момента фаровете са ми перфектни, направо искам да се возя само нощем вече! Светят повече от добре навсякъде, не заслепяват отсрещните, защото никой не ми е светнал досега. Гледах я отдалече колата - свети си перфектно, без да вади очички.

 

Дано на някого му помогне това нещо и винаги едно на ум на околовръстното след НИМ в посока Младост, защото е пълно с малоумен народ, който пресича там отгоре и често има блъснати точно на мантинелата в най-лява лента (всеки път изтръпвам там нощем и гледам да съм средна лента вече с до 70км/ч - много е 80км/ч там нощес - хората си викат "тоя ме вижда, нали е с фарове", ама то не е така изобщо!).

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Венци! И за феислифта си показал врътките. Мойте на височина бяха добре, но наляво/надясно и дългите бяха много много разбутани - това става понеже "майсторите", които ги настройваха налучкваха кой винт за какво е и първият фар беше станал много зле. Според мен на бяла стена става по-добре от стенд, стига да знаеш какво правиш и коя врътка да бутнеш.

Поздрави и да се похвалиш като ги регулираш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Венци! И за феислифта си показал врътките. Мойте на височина бяха добре, но наляво/надясно и дългите бяха много много разбутани - това става понеже "майсторите", които ги настройваха налучкваха кой винт за какво е и първият фар беше станал много зле. Според мен на бяла стена става по-добре от стенд, стига да знаеш какво правиш и коя врътка да бутнеш.

Поздрави и да се похвалиш като ги регулираш

 

Ааа... Цонко, повече не ги пипам моите! Никакви стендове и т.н. - сам си ги бях регулирал преди време, идея нямам защо пак се бяха разместили... е, верно свалял съм фаровете, като слагах диодите на мигачите, ама абсолютно нищо не трябва да се разбъзика от там (поне така пишат по книгите/схемите, че не било нужно реглаж, ама можело да се проверяли /ей така да има някакви плащания, нали/). Иначе аз на пътя ги хванах оная нощ и ги оправих да ме кефят в тъмното, като карам, след това на бялата стена пред гаража, както казваш, хванах и ги нагласих с мнооооого малко да станат на един ред, че не бяха на едно ниво, излезнах и покарах пак по околовръстното - пееерфектно станаха и виждам мантинелата /пу-пу, да не им е уроки нещо/. Повече не пипам нищо там! "ИдЯлноу ' й"!

 

Но определено, много яко се нервирах, че тая врътка (В) вдига само нагоре-надолу видимо на пътя, а другата същото прави (С) и я знам, че е за това, а другата обясняват навсякъде, че била ляво-дясно, ама видимо не е така като я върти човек... Обаче като свалих до долу задната (С от снимката) /тя е и по-ниско/ после си играх с другата (В)- тя вдига и мести надясно /доколкото си спомням, тоест наобратно - колкото по-вдигнато е, мести го по-навътре към другия - явно с цел да не заслепява насрещното/, после обратното направих - върнах задната (С) нагоре да отиде светлината и свалях с другата (В)... Това успях да видя на пътя, а след това пред гаража пак съм я въртял С-то и станаха идеални на едно ниво.

 

Та, ако някой има нерви с фаровете... да ги прави на равен терен пред чиста стена, за да вижда реперите хубаво (така изглеждат фаровете --->   __/  __/    <-- и да ги нагласи на едно ниво хубаво) - това е всичко.

 

Преди време съм гледал най-много ето тази схема от братовчедите (VWClub):

Lights_adjustm.jpg

 

Ама сега всичко на око - стената на която си играх е на 4-5 метра от гаража.

 

Стана много добре, на стендове не стъпвам вече, защото после виждам дупките точно преди да вляза в нея на пътя в тъмното (ходих до Друмник преди години и не ме изкефи настройката, но на стенд така стана, иначе хората си свършиха супер работата, но на мене са ми ниски така и не искам). На прегледите в СБА ме пускат без проблем, всичко стояло в нормите (нарочно ги питам всичко ли ми е окей, защото искам да съм перфектен, иначе мога да мина при "бай Гошо от град Селско" без да вкарвам колата - не мерси).

 

Трябва да се вижда и в тъмното, без да пречим на хората отсреща и това е :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз използвам тая схема, но h go получавам като H-1% (толкова са фаровете на Октавията), т. е. На 10м разстояние до станата (L), H намалява с 10 см. По горната формула нещо не се получава точно така. Важно е стената да е перпендикулярна на настилката и да е равно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

След боядисване на предната броня, фаровете сега светят по-ниско. Въпросът е трябва ли да се активира режим за регулиране с VCDS? Колата е О2 фейслифт с фабричен ксенон и се регулират сами по височина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, врътки има и са на същите места, но понеже има моторчета, които управляват нивото на фаровете нагоре-надолу и наляво-надясно, се притеснявам да не се счупи нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих интересна информация:

 

This procedure applies only to older Xenon systems that use KW-1281.

 

Procedure for Aligning Xenon Headlamps:

[select]
[55 - Xenon Range] (For some newer vehicles,  use [29 - Left Light] instead )
  [basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]

Wait at least 20 seconds for the headlamp motors to move. The headlamps are now in their adjustment position. Turn on headlights. Adjust them via their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.

Scroll up to Group 002. The Xenon Range controller has now learned this position as its Home position.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

 

А това е за по-новите варианти:

 

Adaptation

Basic Setting

Headlight Adjustment

[select]
[55 - Xenon Range]
[basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Activate the Basic Setting.
[ON/OFF/Next]

## The meas. block field now shows "Wait" and should switch to "Adjust Headlights" then (this may take up to 10 seconds).
## Adjust the headlights using their manual adjusting screws as referenced against a suitable aiming target.

[ON/OFF/Next]
The adjustment should now be learned.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]

 

Сега остава да го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Голфа (адаптивен завиващ биксенон) ги регулирах от врътките, без изобщо да се занимавам с вагком.

Благодарности на Сами, че ми показа къде са врътките :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах в VAGCOM-а, ама нищо не стана. Накрая си ги регулирах от врътките и се получи почти идеално. Десния фар трябва да го врътна да свети по към центъра и ще стане идеално. При мен с по-горната врътка се регулира височината. Дългите също са леко криви, но тях ще ги регулирам друг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.