Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Инфо за фабричен ксенон Октавия 2


didkoltd

Recommended Posts

Купих Шкодата с фарове с лупи,но явно предния собственик е свалил ксенона.Интересува ме какво представлява точно оригиналния ксенонов кит за да знам какво да търся.Също така става ли и от други коли и ако да от кои точно !Благодаря предварително !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих Шкодата с фарове с лупи,но явно предния собственик е свалил ксенона.Интересува ме какво представлява точно оригиналния ксенонов кит за да знам какво да търся.Също така става ли и от други коли и ако да от кои точно !Благодаря предварително !

 

Всикчи от VAG групата от този клас - Golf, Ауди A3, Seat и т.н. Октавия 2 фейслифт или не? Ако е фейслифт - може да е нямала ксенон, защото всички фейслифт фарове са с лупа, но не всички имат ксенон, а ако не е фейслифт - там вече не знам, дали стандартно има ксенон фарът с лупа.

 

Общо взето - търси си от Октавия, ако ще слагаш оригинален, за да си нямаш проблеми - каквито и да било. Ако слагаш, пък, афтърмаркет ксенон - гледай да е по-хубав, не по-скъп, ами по-хубав (там, където най-много позитивни отзиви има).

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е фейслифт 2006-та е и е Амбиенте,не знам дали не са сменяне и самите фарове защото и това е вариант.Ако някой знае нека каже!Афтърмаркет хсенон съм го оставил като последен вариант,повече ме интересува какво точно представлява ксенона и от какви части е съставен щом става от всички Вагове това е добре търсенето ще се улесни.Сега се сетих,че ако някой е купувал такова нещо втора употреба да каже и как вървят като цени да се ориентирам ,че по моргите понякога продават по-скъпо от новите в части в магазина!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш врътка за регулиране наклона на фаровете, предишния собственик е сложил най-вероятно фарове от Скаут - те са с лупи. Малко вероятно ми се вижда да е имало ксенон и някой да го е изскубал. Най-малкото си е доста занимавка да се преправи(според мен). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам врътка и самите фарове си се движат.Фаровете ги отварях цялата инсталация си е в тях не личи нещо да е преправяно.

Ако предположим ,че фаровете са слагани допълнително лесно ли ще се сложи ксенона?Трябва ли да се преправя нещо или е Plug and play?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро не, няма да е лесно, ако слагаш фабричен ксенон, там където го е нямало :) Доколкото знам, ще ти трябват редица датчици... не знам точно колко са... Ако си спомням добре, имаше някъде датчици на моста отзад или отпред - да не те излъжа... помагат за определяне/регулиране на нивото на светене на ксенона и други такива благинки, които компютъра търси и използва.

 

Общо взето - ще хвърлиш много пари за нещо, което не е ясно, дали ще се получи. По-скоро някой хубав ксенон от тези на пазара и това е. Щом си с лупи - просто супер.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не държа да се регулира сам,имам си бутон и мога сам да си ги местя.Афтърмаркета ще го вкарам във фара и въобще няма да си личи нищо с едни слим баласти по бегла преценка без да свалям фара.Но искам първо да знам как стоят нещата с фабричния,ако чак толкова скъпо излиза тогава минавам на план Б!

 

 

 

Това дали ще ми свърши работа ?

http://prodavalnik.com/originalen-ksenon-balast-valeo-audi-a4-b6-i37315365

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабричния ще ти излезе четирицифрена сума, и то не започваща с 1. Лично мнение. Вземи си читав афтърмаркет, щом толкова искаш ксенон. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш си обикновен ксеноно за Н7 крушка и си готов за 100лв.

Много е важно вътре във фара да изправиш блендата на лупата,защото ще заслепяваш тези които карат в твоята посока и особено когато ги изпреварваш или са в десен завой!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно лостче във фара, точно на лупата. Измества се, като свалиш фара и огледаш нещата. Фара, между другото, се сваля за 1 минута, без никакви инструменти.

 

Ето как става:

http://www.briskoda.net/forums/topic/64315-howto-new-octavia-headlight-bulb-change/

 

Доколкото виждам, това не е ли лостчето за блендата:

OctyIIHeadlightChange-29.jpg

 

Вдясно на лупата, правоъгълната кяфяво-червена пластинка точно до скобата, над дупката долу?

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтече ми времето да редактирам, докато напиша... Затова пиша втори пост - малко ограничаващо ми се струва това нещо... 10 минути е много малко.

 

Ако пипаш блендата - примерно снопа на фаровете става така --- (ляв)  --- (десен) вместо (ляв) --/ --/ (десен). Аз на моите фарове съм си оставил блендата така --/ --/, никога никой не ми е святкал, че заслепявам, а съм карал и по приятели, близко и далече, и никога не са ми казвали, че са ми силни фаровете или че заслепявам - та, за мен няма смисъл да се сменя това нещо въобще, ако фаровете са настроени добре.

 

Единствено, чрез тази операция, ще си ограничиш осветяването на банкета, което е само минус :)  защото тези бленди са сложени, главно заради обратното движение - пример в Англия спрямо нас - движението е наобратно. Ако кола от Англия дойде в България - ще заслепява много в насрещното, защото нейните фарове ще са така \-- \-- - в Англия ще си свети в банкета, но в България ще свети в насрещното. Затова са тези бленди, да се снижи лъча и да стане така --- --- и по-малко ще заслепява. Обратното също е в сила - кола от България в Англия.

 

Другото, че лъч тип --- --- e за ксенони и лъч тип --/ --/ за нексенони - не го знам колко е вярно :)

 

Поздрави

 

ПП: Ето примери:

Отрязани тип --- ---  -> това е за кола дошла от Англия в България и обратното:

DSC01610.jpg

 

Нормални за нашето движение тип --/ --/ (аз съм със ксенон и с такъв тип настройка - идеална си е - осветява банкета много добре и надалеч, докато при другата е много ниско и от по-малко разстояние):

97492d1157258347-300d-new-headlight-brit

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като моята кола е с фабричен ксенон, ще вметна това което аз знам по въпроса:

 

1. Според европейска директива незнамсикояси с цел намаляване на заслепяването от автомобилите с ксенонови фарове, всички на които се монтират такива фарове, трябва да отговарят на следните условия:

- регулирането на фаровете да става автоматично, според натовареността на автомобила (посредством датчика, който спомена shaft)

- да са оборудвани със система за измиване на фаровете

 

от тук, най-бързия начин да разбереш дали една кола е (или е била) с фабричен ксенон е да видиш дали има пръскачки на фаровете и копче за регулиране. Да, може и да има коли с халогенни фарове, с автоматично регулиране и пръскачки, но такива с ксенон без пръскачки и ръчно регулиране няма със сигурност, тъй като това е изискване.

 

2. Блендата на фабричните ксенонови фарове е --/ --/, както и на тези с халогенни крушки (не знам обаче дали няма разлика в ъгъла на наклона). Лоста за изравняване се ползва при шофиране в страни с обратна дирекция. Никога не са ми святкали, че заслепявам.

 

3. Да се слага фабричен ксенон на кола с фабрични халогенни фарове наистина би излязло четирицифрена сума - за сравнение, 1 оригинална ксенонова крушка в България струва 150+ лв., да не говорим за оригинални баласти, датчици и тем подобни. Съмнява ме крайния ефект да е много по-добър от вариант с хубав китайски ксенон, освен ако целта не е колата да стане "road legal" ;)

Редактирано от xor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Шафт ,направо си уцелил десятката с поста си,тъй като колата ми е точно с десен волан!По принцип си мислих за оригинален ксенон втора употреба.В случая си мисля ,че цената няма да е кой знае колко голяма ,но щом така казвате всичките ще мина на план Б с китаеца!

Така последно ако съм разбрал добре трябва като монтирам ксенона да преместя тези плъзгачи на лупата за да светят само хоризонтално?

По принцип съм решил така или иначе след това да мина през регулация на фаровете на машина имам колега който има такава и ще ми ги направи.

Друго което четох из темите тука е ,че се бара и през Ваг кома ,но някои казват ,че няма проблем и всичко си тръгва други им е биола нужна активация освен това имало и проблем със чека за изгоряла крушка.....!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много голяма разлика в ъгъла на ксенон и обикновенна крушка! При ксенона е почти равно!!!!!!

При други марки автомобили с ориг.ксенон е абсолютно равно-няма ъгъл на пречупване нагоре в дясно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много голяма разлика в ъгъла на ксенон и обикновенна крушка! При ксенона е почти равно!!!!!!

При други марки автомобили с ориг.ксенон е абсолютно равно-няма ъгъл на пречупване нагоре в дясно!

 

Днес пред гаража се загледах, че моя ксенон е равен и няма чупки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе на Октавия 2 с ксенон има мнооого лекинка чупчица,но на повечето коли нямат.

Мда, защото в тъмното изведнъж виждаш слънцето срещу теб! Като ми светне така някой и после очите ми пулсират, б@си...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушайте Сами,

ако на фар с лупа си сложите ксенон - спуснете си металната пластинка, за да се получи равен сноп светлина "---" "---"

Ако останете на вариант "--/" "--/" е много неприятно за насрещното движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как и защо, но при мен е __/ __/ , а съм с оригинален ксенон. До момента не се е случвало да ми сигнализират, че заслепявам, така че не виждам какъв е проблема с тези пластинки :eusa_think:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече обясних за какво са пластинките/бледните. На колегата ще трябва да се настроят на равен сноп, защото е с десен волан и нещата са му огледално направени. Другото не е проблем, че хората с ксенон трябвало да са с равен сноп - това не съм го видял като правило някъде. Единствената идея, като се замисли човек логически, е случая на колегата питащ в тази тема. Тъй като за неговата кола, банкета винаги й е отляво, вместо отдясно, като при нас, то снопа трябва да е равен, за да не заслепява. Поиграйте си с блендата, пък вижте как и къде се променя светенето. Не говорете наизуст, че се променяло едва ли не коренно светенето и спирало да заслепява. Единственият минус, който ще се получи при равен сноп е малко по-слабо осветен банкет, а заслепяването пак си го има, ако фаровете са вдигнати високо, защото с тази бленда се променя снопа само вдясно, а не вляво, т.е. не е за светенето в насрещните автомобили... Ако колата е с десен волан, тогава трябва да е равен, за да не свети в насрещното.

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как и защо, но при мен е __/ __/ , а съм с оригинален ксенон. До момента не се е случвало да ми сигнализират, че заслепявам, така че не виждам какъв е проблема с тези пластинки :eusa_think:

 

Поздрави!

 

Ти си ОК щото си с оригинален - първо се регулира автоматично и второ не си съвсем __/ __/ а по-скоро __/--- __/---  не мога да го опиша точно с тия тирета  :)

 

Аз визирах О2 преди фейслифта, когато се сложат лупи от скаут - те са за нормална лампа и светят __/ __/

Като сложиш ксенон си свети по същия начин, но много по-силно и тая страничната светлина заслепява доста - и не само тези отдясно.

 

О2 след фейса си е с лупи стандартно и пак стандартно с нормални лампи и светлина __/ __/

Същият проблем при слагане на ксенон.

 

Затова апелирам да бъдат спуснати ламаринките

 

:cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.