Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Финансова страна на фелицията :)


chif

Recommended Posts

здравейте , нещата при моята фелиция удариха кантара :) дали да минава във безкрайните ловни полета :) или да инвестирам някой лев във РЕСтАВРИРАНЕТО й  :) та конкректно по темата финансово колко излиза изкърпването на много изгнил автомобил , смяна на предно стъкло и смяна полуостки , шкодилака ми е служил вярно последните 90хил км за 3 години и ще се радвам ако някой колега сподели колко му е излязло "възтановяването" на возилото, мерси предварително  :wacko_1:

Редактирано от PRR
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено си е дилема.....

 

Аз ще ти споделя накратко моята гледна точка. Фелата е последната народна ( не VAG) Шкода , здрава непретенциозна и практична кола,

 

 Пепеляшка на средния клас.

Единствено антикорозионната защита куца.

И понеже сам си правя автомобилите си и не съм ги оставял никога в калта ( само тенекии не мога , а и нямам такива условия) , направо ти

казвам: Ако не ти се дават пари за диагностика на новото неизвестно( не говоря така , защото мразя развитието на автомобила във

всичките му аспекти , и аз правя VAG - диагностика) и ако караш много на газ - намирай си свестен тенекеджия/бояджия и почвай.

Хубав газов инжекцион е все още около хилядарка.

 

Освен ако твърдо не си решил да минаваш на нова кола по - горен клас.

Ако имаш определено сантименти към Фелата , това също.Аз пролетта вкарвам моя Голф 2 за реставрация - твърдо съм решил 

да си го възстановя , вече е на 30 моделни години и е безспорен бестселър/класика.Основно за позакърпване и боядисване.

 

Успех ,ако си договориш хилядарка за кърпене и боядисване. :)

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

700 лв за боядисване ми взеха преди година, ако сменяш калници и вежди - сумата набъбва. Препоръчвам да се огледаш за друга фелиция до 1500 лв , изглеждаща прилично. А Фабия 1.9 SDI не е лош избор- но там 5000 лв е началната миза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не изпитваш някакъв сантимент към тая кола...си мисля че няма смисъл да се занимаваш. Просто и е дошло времето.

Продай каквото ,може да се продаде от нея. (поне 300-400 лв от читави части ако имаш и още 200 лв скрап)

Спести си парите за ремонта. Имай предвид че кърпенето и особенно боядисването са скъпи операции. Още повече масово се правят некачествено и след една -две зими на открито ръждата отново се е върнала и е по-бърза отвсякога. За тоя ремонт с боядисването ще ти хвръкнат сума пари...а резултатът може да бъде силно незадоволителен.

Помисли за друга кола - вече има не малко коли (особенно италиански) правени около 95-99 година за около 1500 лв. И имат много екстри - климатик, ел стъкла, истински двигатели. Например фиат браво, алфа 145, 146...все са в класа на фелицята, а са "много повече кола" както казваше един колега....

Обезателно ако решиш да купуваш друга кола от тия години и за тия пари не се мятай на шкода ако не ти е на сърцето. Или поне се качи и покарай нещо друго за да имаш база за сравнение.

Успех с избора,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се изкажа като вече минал по тоз път - ами не съм съвсем на 100% доволен от избора си , но пък съм на 100% удовлетворен.

Иде реч за капризите на Фобияна и въпреки ниската цена , на която я купих набих още една торба пари и има още за харчене . С две думи работите са на кантар във финансово отношение (дали да сътворявам старата изпитана машина или да вземам нова-стара кола).

Удовлетворен съм на 100% , защото по-новите генерации автомобили си вървят с много удоволствия като например липсата на какъвто и да е шум от двигател , околни автомобили , тропане , управлението и маневрирането са къде , къде от на старите , за разни буржоазни глезотии като АБС , ЕСП , климатик и др. въобще не говорим.

Цифровата равносметка приблизително е 2400 за кола , 500 за регистрация , 800 газова уредба , 500 гуми (и то само за зимата , за лятото пак) , а дребните разходи по консумативите въобще не ги смятам. Така че сам си направи сметката кое ще ти е по-изгодно , но за качествено възстановяване ще литнат над 1000 със сигурност.

Колкото за купуване на друга по-малко ръждясала Фела не е оферта според мен , защото промяна няма да има само ръждата ще е малко по-малко (или ще е допбре скрита).

Успех! Решението не е лесно да знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодичката я взех преди 3 години за студентски пътешествия , и съм много доволен от нея , финанси по ремонт минимума на минимума , разход ми е давала и по 4 л с каране 70-80 , ОБАЧЕ ръждата си каза думата , малко по- малко и разхода взе да скача , а като сложа и спукването на стъклото и чупенето на полуоската сериозно ме замисля да я продам за части и да взема нещо друго. Благодаря за бързите отговори 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следвайки собственият си опит: трябва да си наистина много привързан към Фелата или да нямаш финансова възможност за някоя друга, за да се метнеш на толкова сериозен ремонт.

Пребоядисване на три врати, кърпене и боядисване на заден капак, смяна задни вежди и боядисване на калници ми излезна около 600лв, (вкл. новите вежди).

Ако имаш възможност инвестирай парите си в някоя по-нова кола или ако си толкова мераклия на Фелата - потърси си някоя запазена и ползвай твоята за донор (преди да отиде за лъжици)

И все пак това си е мое мнение.

Поздрави и успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, спрямо ръждата има поддържани фелиции които нямат гнило, като моята, но за сметка на това си имат други кусури, моята отдолу е мазана цялата с нещо не ги разбирам тези материали, но няма грам гнило, и все пак само двигателя и скоростната кутия не съм сменял, на доста пъти е удрят по паркинги, само това и е хубавото че и цялата да я ударят само добро могат да ми направят понеже вече се привързах и все си я правя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се вкарвай във филми , пълно е с автомобили всякакви и евтини и скъпи и нови и стари , сега не е като преди 20г та да кърпиш стари тенекии. Ако толкова ти се кара фелиция избери си една която си струва , купи си я и си я карай , хем ще имаш една за части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.