Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Няколко въпроса за Октавия 2 FL 1.6CR


iturtev

Recommended Posts

Здравейте,

От една седмица и аз съм в клуба с моя Шкодилак. Колата е италианска Octavia 2 FL Estate 2010 1.6CR 105hp.

032131572.jpg

 

Сега тепърва ще почвам с обслужвания, регистрации и т.н., но има някои изключително дребни забележки, но ме дразнят и ми се иска, ако мога да ги оправя. Проблемът ми е първо, че тук по моргите няма таква коли, а дори да ми паснат от друга кола (много е вероятно) са толкова дребни, че търговците няма да ми обърнат внимание. За това реших да пиша тук, ако някой има кола на части или само някакви остатъци от такава, за да избегна и 5-6 куриерски доставки за всяко нещо поотделно. Става въпрос за следните дреболийки:

1. Капаче/запалка за отпред и в багажника. И двете липсват:

032131587.jpg

032131594.jpg

 

2. Ляв Държач/кука за пътническия сенник (в момента е хванат със свинска опашка)

032131586.jpg

 

3. Едно капаче отвън, според мен там се монтира теглич

032131591.jpg

 

4. Лявата част на кората за багажника (не знам точно как се нарича). Вижда как "интелигентно" е ремонтирана, но по-неприятното е, че е по-къса, механизма не държи и съответно в момента е неизползваема.

 

5. Пепилникът за задните седалки. Той като цяло е здрав (няма и да се използва). При него само захвата от едната страна е счупен, но ако някой има излишен, няма да откажа :)

032131595.jpg

032131597.jpg

 

Също така и няколко въпроса имам:

1. Мисля да я карам с Repsol 5w30. Какво ви е мнението за това масло?

2. До колкото разбрах, при включена опция ATA Confirm, колата трябва да издава звуков сигнал при включване на алармата, но при мен не се чува (всъщност се чува един супер слаб звук, който ако не си на повече от 5 крачки, няма да го чуеш). Закачах я на диагностига, но грешки няма никакви. Възможно ли е да е липсваща екстра, но да я има в менюто?

3. Колата има фабричен парктроник заден. Може ли да се включва/изключва отнякъде, защото при мен не работи. Компютърът показа грешка само в левия датчик. Като включа на задна се чува един продължителен звуков сигнал от няколко секунди и това е, колкото и да съм близо до препядствия, колата не реагира.

 

Ами аз малко от врата за краката май я направих тази тема, но понеже ми е много натоварено напоследък и нямам кой знае какво време за четене/писане. За това се извинявам предварително. Ще се опитам за в бъдеще да бъда по-активен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честито за новата придобивка. На външен вид изглежда супер! Дано да си доволен и дълго време да те радва, без капризи и суетня по сервизи :))

 

Нещата, които търсиш можеш да ги намериш в някоя морга, надали в тази секция на форума ще ги намериш. По скоро пробвай в купува/продава да сложиш обява. Или в моргата при италианеца в овча купел. 

 

1. Мисля че 5w30 не е много подходящо за нашия климат, пък и на стар мотор аз бих сложил 40 

 

3. За парктроника мисля, че от ВАГ КОМ се изключва, но според мен е повече от удобна функция, та те съветвам да си го смениш този датчик, след като той е дал фира.

 

 

Хайде със здраве и успех в търсенето.

 

 

Казва се пепЕлник, от пепел идва, не Пепилникът. :) И изразът е от вратата за краката, не от врата :)) Не можах да се стърпя, извинявай. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от липсващите елементи можеш да ги вземеш и от ЕТ, вероятно не всичко ще е скъпо (например капачето на запалката отзад или държача на сенника ).

 

_Ghost, тази кола е комънрейл и ако не се лъжа по спецификация се кара с 507.00 спецификация, а те май всичките са 5W30, така, че едва ли колегата има избор да намери 40ка.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мисля че 5w30 не е много подходящо за нашия климат, пък и на стар мотор аз бих сложил 40...

Климата няма общо с годината на производство или амортизацията на двигателя. Да не задълбавам в цифри и подробни обяснения, писах ги някъде във форума на времето. С прости думи казано числото пред W показва вискозитета на маслото при по-ниски температури (най-общо - зимни), а това след W - при по-високи (най-общо - летни). Колкото е по-малко числото пред W, толкова по "течливо" е маслото зимата, а колкото е по-голямо числото след W, при толкова по-високи външни температури е пригодено да работи. "Тънкото" масло, т.е. 0 и 5W е за нови и неамортизирани двигатели, 10 и 15W е за по-стари като технология или вече амортизирани двигатели. А 40, за което ти съветваш колегата има отношение само към климата, не и към амортизацията или технологията на двигателя.

 

За Репсол нямам наблюдения. Но масово по сервизите вече ползват 5W30 за новите двигатели, а до преди 2-3 години повече се ползваше 5W40. Ако нямаш сериозен разход на масло, сипвай смело 5W. А между 30 и 40, аз бих заложил на 40 предвид жегите, които стават вече лятно време. Макар, че и с 30 не би следвало да имаш ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли мисля, че си частично прав. Втората цифра е вискозитет при работна температура на мотора (нещо ми се мота в главата 210 F), а тя се предполага, че е горе долу еднаква при всякакъв климат. Т.е. втората цифра няма отношение към климата, поне не и докато охлаждането на мотора си върши работата. Затова и 30ката жаргонно се нарича тънко масло, защото при работна температура е с по-нисък вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честито за новата придобивка. На външен вид изглежда супер! Дано да си доволен и дълго време да те радва, без капризи и суетня по сервизи :))

 

Нещата, които търсиш можеш да ги намериш в някоя морга, надали в тази секция на форума ще ги намериш. По скоро пробвай в купува/продава да сложиш обява. Или в моргата при италианеца в овча купел. 

 

1. Мисля че 5w30 не е много подходящо за нашия климат, пък и на стар мотор аз бих сложил 40 

 

3. За парктроника мисля, че от ВАГ КОМ се изключва, но според мен е повече от удобна функция, та те съветвам да си го смениш този датчик, след като той е дал фира.

 

 

Хайде със здраве и успех в търсенето.

 

 

Казва се пепЕлник, от пепел идва, не Пепилникът. :) И изразът е от вратата за краката, не от врата :)) Не можах да се стърпя, извинявай. 

 

Грешка на езика е "Пепилник"-а :) Няма кахъри за това.

Аз датчика на парктроника ще го сменя, просто ми беше интересно защот не бачка целия парктроник, при положение, че грешката е само в единия датчик. Явно пак ще трябва да ходя да проверят за настройки. А за моргата - София ми е малко надалеч, но пък може би има кого да пратя.

За маслото наистина пише 507.00, а гледах че на това отговаря 5w30 и за това мислех него да слагам. Но може и 40 да сложа щом казвате. Иначе, ако се вярва на компютъра, колата е на 67000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка на езика е "Пепилник"-а :) Няма кахъри за това.

Аз датчика на парктроника ще го сменя, просто ми беше интересно защот не бачка целия парктроник, при положение, че грешката е само в единия датчик. Явно пак ще трябва да ходя да проверят за настройки. А за моргата - София ми е малко надалеч, но пък може би има кого да пратя.

За маслото наистина пише 507.00, а гледах че на това отговаря 5w30 и за това мислех него да слагам. Но може и 40 да сложа щом казвате. Иначе, ако се вярва на компютъра, колата е на 67000 км.

Колега, честито за колата! :) 

Относно парктроника в ЕТ ми казаха, че ако един от сензорите не работи се изключва цялата система. Така че след като го смениш може и да сработи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагай 5в30 защото ще имаш проблем с дпф-а  :eusa_naughty:

Така казват и VAG. :)

 

По-точно не казват изрично да е 5W30, а да е 507.00 ако имаш DPF. А те са общо взето винаги са 5W30.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш 5W30 - го сменявай на по-малко километри. То е и по-издръжливото - все пак е с повече присадки. Отделно че и заради ДПФ а - е препоръчително него да слагаш.

Иначе го сменявай на 18000-19000 км - защото горивото и запрашеността на въздуха в татковината ни са такива, че нямам думи!

Поради което и въздушния филтър е добре да се сменява по-начесто, отколкото пише в книжката!

Пък и другото масло да сложиш - и него е добре да го менкаш на по-малко км.....

Иначе си я обслужи - и ти желая късмет! :)

И много безаварийни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се тук и на лични. Доста работи ми се изясниха. Тези дни почвам да действам с обслужвания, детайли и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли мисля, че си частично прав. Втората цифра е вискозитет при работна температура на мотора (нещо ми се мота в главата 210 F), а тя се предполага, че е горе долу еднаква при всякакъв климат. Т.е. втората цифра няма отношение към климата, поне не и докато охлаждането на мотора си върши работата. Затова и 30ката жаргонно се нарича тънко масло, защото при работна температура е с по-нисък вискозитет.

Цецо, прави си за 30 и 40 след W. Това е допълнение към онова, което съм написал. Затова и споменах, че по темата за маслата мога доста да напиша, но не е това целта на поста ми. Исках да обясня възможно най-кратко къде бърка човека, който съветва автора на темата да си сипе xxW40 заради евентуална амортизация на мотора, което е погрешен съвет.

 

А относно "тънкото" масло на жаргон, има се предвид числото преди W ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, прави си за 30 и 40 след W. Това е допълнение към онова, което съм написал. Затова и споменах, че по темата за маслата мога доста да напиша, но не е това целта на поста ми. Исках да обясня възможно най-кратко къде бърка човека, който съветва автора на темата да си сипе xxW40 заради евентуална амортизация на мотора, което е погрешен съвет.

 

А относно "тънкото" масло на жаргон, има се предвид числото преди W ;)

 

Цецо, прави си за 30 и 40 след W. Това е допълнение към онова, което съм написал. Затова и споменах, че по темата за маслата мога доста да напиша, но не е това целта на поста ми. Исках да обясня възможно най-кратко къде бърка човека, който съветва автора на темата да си сипе xxW40 заради евентуална амортизация на мотора, което е погрешен съвет.

 

А относно "тънкото" масло на жаргон, има се предвид числото преди W ;)

 

Евентуалната амортизация - всъщност става въпрос за пробег от 450 хиляди км, или дори 500 хиляди.

Чак тогава вече хлабините ще станат достатъчно големи - но тогава едва ли ще може да се мине само с масло с по-голям вискозитет.

"Тънко" - така му казват, защото се смята, че с това масло се икономисва гориво.... Заради по-малкия вискозитет. По-лесно палене, по-ниско съпротивление при работа, и така нататък.

Така четох в "Автобилд" - написано с много жаргонни изрази!  

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тънкото масло поддържа по тънък маслен филм при еднакви други условия.

При определено налягане и скорост между два въртящи се или плъзгащи се метални детайла може да съществува маслен филм с определена дебелина.

Старите модели двигатели, заради по-несъвършенната технология изискват дебели масла за да уплътнят неравномерностите, за сметка на повишени загуби.

 

Спорно е, дали нов модел двигател проектиран за тънко масло, след определено износване ще работи по-добре с дебело масло или с тънко.

Всичко зависи в кои компоненти е износването, като е напълно възможно да има и неизносени такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе една кола ако се нуждае от "по-дебело" масло от това за което е специфицирана... по-добре не и сипвай масло. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Още едно въпросче изникна. Понеже свалях пътническата седалка, за да сложа закопчалката на колана. И уж съм сигурен, че закачих всички кабелчета, но ми свети лампата за възглавница. Възможно ли е да е свети, защото е бил откачен кабел и да е необходимо само да се изчисти грешката или да свалям седалката пак?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седалката има странична въздушна възглавница.

Ако конекторите са били разкачени при свързан акумулатор грешката може да се изчисти само с компютър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седалката има странична въздушна възглавница.

Ако конекторите са били разкачени при свързан акумулатор грешката може да се изчисти само с компютър.

 Така беше, не съм разкачал акумулатора. Значи ще видя някой да ме закачи да я изчисти.

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо липсващо забелязах (или поне така си мисля, защото се вижда резба от вътрешната страна). Някой дали има представа какво е и или пък нищо не липсва и си въобразявам. Ето и няколко снимки да се види за какво става въпрос:

http://media.snimka.bg/s1/3010/032264385.jpg

http://media.snimka.bg/s1/3010/032264386.jpg

http://media.snimka.bg/s1/3010/032264387.jpg

 

Правилно ли ще е, ако предположа че са свещи за подгряване на антивфриза ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са тръби на климатика, вероятно дюзите служат за пълнене на хладилен агент и профилактика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са тръби на климатика, вероятно дюзите служат за пълнене на хладилен агент и профилактика.

 

Мерси, значи нищо не липсва. Взех да се оглеждам, защото липсват разни работи от стандартното оборудване (явно са се загубили някъде по пътя), като запалки, крикове, лампи, ключ за джантите, аптечки и т.н. (освен тези, на които в началото на темата пуснах снимки).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, при мен са черни тапи там :) Пластмасови, точно.

 

Тук се вижда една - точно при показалеца на човека, под капачката на казанчето за течността за чистачките:

0.jpg

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.