Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb II: Теч на масло от скоростната кутия (автоматик, DSG 6)


milkacak

Recommended Posts

Здравейте,

 

Имам Супърб 2, 2009г., малко над 100 000 км. Преди няколко дни скоростната кутия подивя: започна да включва от 2-ра на 1-ва сама без да намалявам скоростта, или пък въобще не иска да превключи от 1-ва на друга предавка, или пък както си карах и от скорост ме изхвърляше на свободна - ей такива магарии. Винаги, когато се появеше някой от гореописаните проблеми, показанието на коя скорост съм в момента изчезваше от дисплея. Очевидно записа и някаква грешка, защото светна лампата за Engine Check-a. При гасене и палене на колата, скоростната кутия, се оправяше за известно време, превключваше си нормално и после пак почваше да играе номерата си.

Последно се закрепи и последните 10-ина км до работата ми нямаше никакви проблеми. Зазимих я пред офиса и след няколко дни я закарах на майстор след като му се отвори свободно време. По пътя към него (пак около 10 км) също нямаше никакви грижи.

Та днес ми се обади и ми каза, че проблемът бил че имало теч на масло от скоростната кутия и предполагал от какво е - обясни ми за някакъв агрегат в скоростната кутия, който служел за самата смяна на скоростите. Та това животно струвало около 1200 лв. и с ремонта + ново масло в кутията, щяло да легне общо към 2000 лв. Но все още майстора не е разглобил скоростната кутия и се надявам да не се окаже прав.

Някой друг да е имал подобен проблем или да може да даде мнение какъв може да е проблема?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е колега,скъп излиза ремонта на автоматичната кутия.Защото работат е доста неблагодарна.Едно време и аз с колегата ми ремонтирахме автоматици-класически и те също имаха това което сега е мехатроника,но при тях е с механични клапани които се управляват от налягания от хидроусилватела.Наричахме го "МОЗЪЧЕТО"  миехме каналите и клапаните,сменяш съединителите и често не се получава перфектния резултат от първия път.

Неблагодарна работа,отказах се навреме,защото за да си добър трябва да се специализираш само в това.Ако твоя майстор не е майстор САМО на автоматици,потърси друг.Трябват си специални инструменти и познания!Иначе без да иска ще осере нещо.

офф-спомням си че бат Миро-Хашек имаше един Мерцедес 190 2.5 автомат и той много ни мъчи доката го оправим.Бяхме я научили наизуст тази кутия :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте, колеги!

Изглежда след 2 месеца и нещо ходене по мъките, моята сага със скоростната кутия най-после приключи. Благодаря на всички, които се включиха с мнение или препоръка за сервиз и най вече на колегата Милен Димитров, защото точно от статията, която той посочи, взех координатите на майстора, Мишо, който успя да се справи с проблема.

Предния майстор, този за когото писах първо, ми взе 500 лв., за да смени някакъв капак откъдето течеше скоростната кутия и ми каза, че проблема бил от теча на масло. Тъй като кутията останала без масло, не можело да се създаде необходимото налягане, за да се включат скоростите. Та ми смени капака, уж, направи ми калибрация на кутията, доля 1,5 л. масло, взе ми 500 лв. и ме прати по живо по здраво като ми каза, че ако проблема не се оправи, значи проблема е в мехатроника и за "само" 2700 лв щял да го смени. Каза че кутията е супер проста като изпълнение и няма на какво друго да се дължи проблема освен на мехатроника. След има няма 200 км. проблемите започнаха пак. Пак си течеше масло и DSG-то пак влизаше в авариен режим. Вече виждах как влизам 3 бона вътрешно за мехатроник. За щастие на тоя майстор вече му нямах доверие, след като пак протече масло и след неговите приказки, че в общи линии не знае какъв е проблема, но мехатроникът е виновен. Та тогава се свързах с въпросния Мишо и след 2-3 седмици чакане, най-накрая се освободи и му закарах колата. След 2 дена ми се обади да ида и да ми покаже какъв е проблема. Нямаше нищо общо с мехатроника, а си беше чисто механичен проблем. Просто вътре в скоростната кутия беше абсолютен погром - счупени лагери, сепаратор, стружки навсякъде, маслената помпа беше задръстена от стружки, вала на скоростите беше целия надран, на един от лагерите направо си му липсваше цяла сачма. Направо се хванах за главата. За мое щастие Мишо имаше почти цяла DSG при него за части. Каза че ще се пробва да спаси нещата, но за всеки случай да съм почвал да търся скоростна кутия на старо. След 3-4 дена обаче се обади и каза че според него е успял. От други две скоростни кутии е взимал части и е успял да сглоби една здрава кутия. Като отидох да си вземам колата ми обясни откъде е дошъл целия проблем. Оказа се че преди да купя колата, във Френско, е сменян демпферния маховик. Та вала на скоростната кутия откъм маховика трябвало да влиза в един лагер, който е в маховика. Но хубавците във Франция не го сложили тоя лагер, та вала играел вътре в маховика и така създавал напрежение в лагера откъм скоростната кутия и станал целия погром. Та Мишо поръчал нов такъв лагер откъм страната на маховика, сложил го, смени ми вала с друг и всичките други части дето бяха изпотрошени, изчисти идеално скоростанта кутия и мехатроника и ми смени маслото и филтъра на скоростната кутия. Даже смени и въпросния капак , който първия майстор уж го сменя. Оказа се, че или не го е сменил или е сложил някакъв стар, що този , който Мишо свали от моята кутия въобще не беше нов. Та сега скоростите пеят. Преди се чуваше и някакво стържене вътре, явно от изпочупените части, което сега вече го няма. Все още тествам колата, тъй като съм минал само 300 км откак я взех, но съм почти на 100% сигурен, че проблемът е оправен, защото само Мишо намери някакъв истински проблем и го отстрани, като даже и разбра къде е първопричината за проблема и отстрани и нея. Та с две думи - евалата му!

За ремоната на кутията, заедно с монтаж/демонтаж-а й и подменените части ми взе смешните 370 лв. Плюс още 280 лв. за маслото и филтъра. Смятам че това си е доста добра цена. Особено в сравнение с тия 2700 лв. , които първия "майстор" ми искаше и, след които проблемът пак нямаше да е отстранен.

Редактирано от gogata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами моят съвет е да отидеш при първия "майстор" да си търсиш парите. Занеси му капака дето ти го е сложил и да ти обясни как е бил нов. При такива проблеми в кутията и той да твърди ,че я бил оправил??? Направо да ти връща парите, мошеника. Включвай го в черния списък, да знаят хората да бягат от него.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано проблемите със скоростната кутия да останат в миналото и вече да можеш да се насладиш на кефа :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.