Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Реалистичен ли е теста за разход на италианското списание Quattroruote за Фабия 1.9 ТДИ 101


MaXo

Recommended Posts

Здравейте, случайно ми попадна една тема в един чужд форум за фенове на ТДИ.В темата един човек е пуснал тест за разход на Фабия от 2000г 1.9 ТДИ 101 коня ... до колкото знам от 2000 до някой си месец 2005г Фабия 1.9 ТДИ е само с мотор ATD.Темата е от 2000г година.Възможно ли е това?Говорим за подържане на константна скорост.Постнал съм интересното инфо от темата.Разгледах и сайта на списанието ... изглеждат ми сериозни.Иначе ето и линка към темата: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=9576

 

TDI 101hp PD road-test results

Hi all!

Here are some results from a road-test made by an Italian car magazine (Quattroruote) on a brand new Skoda Fabia 1.9 TDI 101hp (compact car - 3.960 m. long - 1,167 Kg.)

Max speed ---> 186.967 Km/h (@ 4.000 rpm)
0-100 km/h ---> 10.5 sec.
0-130 km/h ---> 18.2 sec.
0-160 km/h ---> 31.9 sec.
70-100 km/h ---> 8.2 sec.
70-120 km/h ---> 14.1 sec.
0-1 km ---> 32.2 sec.
0-400 m ---> 17.6 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 52.8 Km/l
80 Km/h ---> 42.7 Km/l
90 Km/h ---> 35.1 Km/l
100 Km/h ---> 29.2 Km/l
110 Km/h ---> 24.6 Km/l
120 Km/h ---> 21.0 Km/l
130 Km/h ---> 18.1 Km/l
140 Km/h ---> 15.8 Km/l
150 Km/h ---> 13.9 Km/l

 

.......................................................................................

Hi all again!

Aston is back!

Here i am for a couple of answers and explanations...

1) The tested Skoda Fabia TDI got a manual 5 speeds gear

2) I know that litres per 100Km is a common measure, universally accepted,
but the Km/l ratio is an old tradition of Quattroruote, an old authoritative and respected Italian car magazine founded in 1956;
they use modern instruments like "Datron Correvit" for speed tests and a lot of computerised stuff for fuel consumption measurements.

3) 2 litres per 100 Km is really an astonishing result! Fabia is the second car to attain this result: second to VW Lupo TDI 1.2 3L...

4) Constant speed consumpiontion is obviously very far from everyday road-use consumption, but i think this is a good parameter for car comparison.

5) Manufacturer data, based on standard parameters are good too for comparisons, probably more similar to real "car-life", but still not so real!

6) Here, for comparison, the fuel consumption and results of other TDI cars from the same magazine:

|-- VW Lupo 1.2 TDI 3L --|
(Automatic 5 speed - 3.525 m. long - 755 Kg.)

Max speed ---> 162.065 Km/h
0-100 km/h ---> 14.8 sec.
0-130 km/h ---> 28.1 sec.
0-1 km ---> 36.5 sec.
0-400 m ---> 19.7 sec.
70-100 km/h D ---> 6.8 sec.
70-120 km/h D ---> 16.0 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 56.5 Km/l
90 Km/h ---> 36.6 Km/l
100 Km/h ---> 30.6 Km/l
130 Km/h ---> 19.5 Km/l


|-- VW Polo 1.4 TDI 75hp --|
(Manual 5 speed - 3.743 m. long - 959 Kg.)

Max speed ---> 167.714 Km/h
0-100 km/h ---> 13.2 sec.
0-130 km/h ---> 24.9 sec.
0-1 km ---> 35.2 sec.
0-400 m ---> 18.8 sec.
70-100 km/h ---> 8.7 sec.
70-120 km/h ---> 15.4 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 37.9 Km/l
90 Km/h ---> 28.1 Km/l
100 Km/h ---> 24.5 Km/l
130 Km/h ---> 17.0 Km/l


|-- VW Golf 1.9 TDI 110hp --|
(Manual 5 speed - 4.149 m. long - 1,212 Kg.)

Max speed ---> 188.658 Km/h
0-100 km/h ---> 11.1 sec.
0-130 km/h ---> 18.8 sec.
0-1 km ---> 32.5 sec.
0-400 m ---> 17.8 sec.
70-100 km/h ---> 8.3 sec.
70-120 km/h ---> 14.6 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 30.9 Km/l
90 Km/h ---> 25.0 Km/l
100 Km/h ---> 22.5 Km/l
130 Km/h ---> 16.7 Km/l


|-- VW Bora 1.9 TDI 115hp --|
(Manual 6 speed - 4.376 m. long - 1,289 Kg.)

Max speed ---> 195.242 Km/h (@ 3.550 rpm)
0-100 km/h ---> 10.9 sec.
0-130 km/h ---> 18.9 sec.
0-1 km ---> 32.7 sec.
0-400 m ---> 17.6 sec.
70-100 km/h VI ---> 12.0 sec.
70-120 km/h VI ---> 18.5 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 38.9 Km/l
90 Km/h ---> 28.9 Km/l
100 Km/h ---> 25.2 Km/l
130 Km/h ---> 17.7 Km/l


-- Audi A6 Allroad (A6 2.5 TDI Avant quattro 180hp) --
(Manual 6 speed - 4.810 m. long - 1,790 Kg.)

Max speed ---> 198.660 Km/h
0-100 km/h ---> 9.3 sec.
0-130 km/h ---> 15.3 sec.
0-1 km ---> 30.6 sec.
0-400 m ---> 16.5 sec.
70-100 km/h VI---> 8.5 sec.
70-120 km/h VI ---> 14.9 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 20.6 Km/l
90 Km/h ---> 16.6 Km/l
100 Km/h ---> 14.9 Km/l
130 Km/h ---> 10.6 Km/l


7) And a nice "NON VW" Diesel car... ;-)

-- BMW 330d ( 184hp) --
(Manual 5 speed - 4.471 m. long - 1,520 Kg.)

Max speed ---> 225.862 Km/h
0-100 km/h ---> 7.8 sec.
0-130 km/h ---> 12.8 sec.
0-1 km ---> 34.9 sec.
0-400 m ---> 15.6 sec.
70-100 km/h VI---> 6.3 sec.
70-120 km/h VI ---> 10.7 sec.

Consumption (@ constant speed - Km per litre):
70 Km/h ---> 24.5 Km/l
90 Km/h ---> 20.7 Km/l
100 Km/h ---> 19.1 Km/l
130 Km/h ---> 15.3 Km/l


8) I don't think you misinterpreted the data, but i have to apologise for using metric measures, not so familiar to everybody;
sorry, but converting every measurement into mph and mpg it's a huge task for me... ;-)
P.S.
Imperial and U.S. gallon difference drives me crazy...! :-)))


That's all!

Bye from an Italian Diesel nut...
Aston

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом са го постигнали ,значи е реалистичен. Но е трудно да се получи в ежедневното каране. Те сигурно някъде на писта са карали за да постигнат постоянна скорост на каране, или е на някаква тестова установка.

На Поло 1,4ТДИ те дават разход 3,56 л/100 км   при 90км/ч . Аз съм постигал 3,3 л/100 сам София-Русе. Да кажем това  реално е някъде 3,8 литра (като добавя 0,5 литра към борд-компютъра). При средна скорост около 72-73 км/ч. Но ако се кара с една постоянна скорост същият път, спокойно може да се падне под 3 л/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При константна скорост - е много вероятно да се достигне такъв разход.

И ако трасето е хоризонтално - тоест, с минимални спускания и баири.

Тоест - в обстановка, близка до идеалната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш малко по-релани данни -

http://www.spritmonitor.de/en/overview/45-Skoda/398-Fabia.html?fueltype=1&constyear_e=2006&power_s=101&power_e=101&powerunit=2

5л/100км средно - смесено



 

 

Редактирано от zizirixo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редовно проверявам там за разход.Но там дават среден разход понякога за цял резервоар. :) Иначе има 2-ма с Голф 4 1.9 тди 101 коня ГТ Спорт... предполагам също АТД с разход 3 и нещо среден. :) Иначе много пъти под 3 литра.

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/122029.html

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/110824.html

 

Просто, ако е вярно ще си купя дизел... и то точно АТД:) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много зависи от начина на каране. Щото един може да докара разхода на 3,5 , а друг ще го докара до 5,5. Зависи доколко ти щв се възползваш от възможностите на колата , на терена ,на трафика и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тестът на журналистите е еднозначен, и резултатите не могат да зависят от никакви други фактори освен скоростта...

Теренът трябва да е равен, скоростта постоянна, и началото и краят на измерването да са изцяло в рамките на съответната скорост.

Резултатите изглеждат реални.

---

BTW този дизел не спазва "законите" на "останалите дизели" - консумацията му се качва прогресивно със скоростта :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този разход мисля, че е възможен само при идеални условия.

 

С моята Фабия при поддържане на постоянни 60 км/ч на равно и през лятото бордкомпютърът показва 2.1-2.2 на 100 моментен разход, при 70 км/ч съответно 2.4-2.5 на 100. Най-ниският среден разход, който съм правил е от София до Сандански - точно 3.0 на 100. Иначе средно извънградския е около 3.4-3.5 при средна скорост около 85 км/ч. Самият бордкомпютър винаги ми дава с около 0.2 на 100 по-висок разход от действителния.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хора правят грешката да мерят среден разход в едната посока.Сандански е на доста по-ниска надморска височина от София ... аз имам роднини там и редовно пътувам в тази посока.Разхода на отиване ми е с около 1 литър по-нисък от колкото на връщане и при еднакво каране.Същото е положението и с Русе ... понеже по-горе и за Русе се писа.При дизел може разликата да не е 1 литър, но ако беше засичал и обратно до София ... щеше към 3.4 да стане, колкото ти е бил и друг път. :) Може би в идеални условия, прав път ... подържане на скорост, безветрие, гуми с ниско съпротивление ... напомпани гуми на 90% от максимално допостимото за гумата ... и тем подобни ... може и да се постигне това от теста. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редовно проверявам там за разход.Но там дават среден разход понякога за цял резервоар. :) Иначе има 2-ма с Голф 4 1.9 тди 101 коня ГТ Спорт... предполагам също АТД с разход 3 и нещо среден. :) Иначе много пъти под 3 литра.

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/122029.html

 

http://www.spritmonitor.de/en/detail/110824.html

 

Просто, ако е вярно ще си купя дизел... и то точно АТД :)

Това е главно за дълъг път като ги гледам. ТДИ трудно ще направи подобен разход в нашите условия. Къси разстояния, разбити пътища, нечовешко прости хора на пътя. Разхода не трябва да ти е водеш при избора на кола. И аз си мислех като теб, че е основнито, но не е така и повярвай ми като си вземеш кола последното нещо което ще ти е в главата е разхода (особенно при TDI 1.9). Направи си сметката колко караш на година, сметни и разликата в цената на дизел и премиум дизел за тези км и ще разбереш, че не си струва 60-70лв годишна икономия. Не си купувай дизел само и само, защото би могъл да направи 3,5/100. Ще видиш че зимата в София ще се радваш на цифри под 7. За магистрала и скорос над 130 забрави за цифри под 4,5-5, даже 5,5.

Последно с Фиат 130к.с. Дизел направих София-Пловдив 4,4 при постоянна скорост 100км/ч - Обратно Пловдив-София +2 човека същата скорост 5,6

Редактирано от zizirixo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как реши, че ще ми е 60-70лв годишната икономия?Карам по 30хил км на година и понеже ще започвам малък бизнес при който ще се кара доста ... тези км може да станат и повече.Как да няма значение разхода?При 5лв разлика на 100км за среден разход ... за 30хил км това са 1500лв разлика.Не говоря за предимиум или не ... говоря за разлика от примерно 2 литра в средния разход.Относно инфото... не знам какво гледаш, но там са отбелязали, че е нещо като смесен разход ... сигурно преобладава извънградското ... пък и градското по белия свят е почти като извънградско.Даже правят по-нисък разход от карането на магистрала понеже карат с 60-70... няма задръствания ... основно кръгово ... надлези ...тунели и така.Ако нямаше значение разхода щях да питам хубаво ли е да даваш газ на Туарег В10 ТДИ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По нашите пътища в ежедневието разход 4.0/100 с ATD мотор е много трудно постижим, да кажа невъзможен. Трябва да караш с 80 или 90, по равно с постоянна скорост. При нормално каране 100-110 извън града и малко градски цикъл, средният разход е около 5,2л/100. Това е от личен опит с Шкодата от подписа ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казах разликата в горивата смятах на средна база за България около 15 000км. Ако ще караш около 30к по-добре на газ - най-евтино и най-безболезнено откъм проблеми (метана си е разправия и място).
В твоя случай TDI-то е решение ако ще правиш София - Бургас (без да се мотаеш в града) и то без да се налага да бързаш. Тогава с темпомат на 100-110 може да правиш около 4-4,5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

По нашите пътища в ежедневието разход 4.0/100 с ATD мотор е много трудно постижим, да кажа невъзможен. Трябва да караш с 80 или 90, по равно с постоянна скорост. При нормално каране 100-110 извън града и малко градски цикъл, средният разход е около 5,2л/100. Това е от личен опит с Шкодата от подписа ми.

Напълно съм съгласен с колегата относно разхода.

При мен в градски условия трудно пада под 5,5 а през зимата и повече.

Извън градско пак около 5,5 но под 130 не падам.

Като съотношение вървене и разход според мен е мнооого добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Напълно съм съгласен с колегата относно разхода.

При мен в градски условия трудно пада под 5,5 а през зимата и повече.

Извън градско пак около 5,5 но под 130 не падам.

Като съотношение вървене и разход според мен е мнооого добре!

Колега как го постигаш този разоход 5.5 извън града като под 130 не падаш?Сам ли си в колата?Аз с моята Skoda 1.9 tdi 101 ps цялата магистрала 140км и ми дава на борд 7.8 реално ми се струва около 6,5 понеже знам колко литра съм заредил и кога е светнала лампата знам че не е много точно като да напълниш пълен резервоар до горе и после пак до горе.А този който е правил този тест по неговите данни колата ми трябва да гори 9  :D  :D Аз направо я карам на отпадаци ако ми даде такъв разход извън град.Моето пътуване беше с още 3-ма в колата + един багажник багаж 

Редактирано от milanov18
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако това инфо може да ти е полезно:

 

За 150к км, моята е дала среден разход от 6.05 по колонка. Горе долу 50/50 ми е градско/извънградско. София-Варна-София без климатик и 110-120 извън града и 130-140 на магистрала дава около 5.5. С климатик + 0.5 литра отгоре. Преди вдигането на предницата разхода на магистрала беше с около 0.5литра по-нисък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значение има дали си с 1литър по-висок разход или по-нисък. Важно е да можеш да разчиташ на автомобила си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с теб pepino,но просто ми стана интересно при този тест на това списание и този разход от 9 който го дават при 140 - 150 км и при мои изчисления,че на мен ми гори 6 - 6.5 са си 2.5 - 3 литра ако на мен ми дава такъв разход от 9 без технически проблеми извън града приключвам с дизела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 140 не може да гори 9. Даже и при 180 не може. Това е 1.9 все пак и то доста икономичен двигател. Моята е без турбо но разхода е сходен. Извън градско 9/100 е космически разход. Ако караш с до 100 км/ч гори до 4л. Ако караш до 130-140 гори до 6л. Ако не пускаш педала макс 8л.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не гледайте СРЕДНИЯ разход! По каталог 1.9TDI (моята) я дават 4.2 при 90km/h и тя дава точно толкова ! При 120 моментния разход скача над 5, при 150 показва 7.5-8, което реално е 8.5-9 (компа лъже с 10%). Но средния разход, както и средната скорост, в края на пътуването са по-ниски, което идва от факта, че реално никога не се движите постоянно с тази скорост, а на места се пада и под нея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,днес пътувах София -Сливен и напълних колата до горе с обезвъздушаване да се покаже нафтата и цялата магистрала съм карал 150 - 160 на места съм падал и под тази скорост,но като цяло съм я подържал и ми даде разход 6.5 имал съм vw passat 1.9 tdi 110hp 2000г. ,vw golf 3 1.9 tdi 110hp и audi a4 1.9 tdi 110 hp 2000г. И не са ми давали такъв разход при такава скорост.Отделно колата се движи със 155km/h на 3000 обората,горе изброените вървяха на 3000 обората с 140km/h.Skoda forever най - добрата кола за тези пари!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като не излизам градско, на къси разстояния, т.е. студен двигател зимата, заради тия светофари, легнали полицаи и трафика под 7 не мога да я сваля TDI-ката. Предполагам е нормално това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.