Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дилема Октавия 1,4 TSI 140 или 2.0 TDI 150


Ради

Recommended Posts

Май някои се засегна, а аз не съм имал такава цел - не съм казал, че бензиновия мотор е лош! Написал съм МОЕТО мнение , защо може би Ради е предпочел отново дизел. Понеже има много въпросителни ще се постарая да дам отговор - специално за колегата ще напиша още един път какво съм имал впредвид - ЗА МАКСИМАЛНО БЪРЗО ускорение от 110 до 150км/ч, 1,4 ТФСИ с РЪЧНА кутия трябва да е на трета предавка!

След като не ме познаваш, какви препоръки ми даваш-аз когато съм карал 1,4тфси ти може би не си чувал за този двигател. Не съм притежавал, но 2000 км мисля че съм добил някакво впечатление.

Понеже си намесил моята кола ще ти отговоря така - тя никога не е вдигала и никога няма да вдигне 6000 оборота, но в едно мога да те уверя - тя на 4000 оборота върви малко повече от твоята на 6000 и гори малко по-малко.

Аз повече карам и по-малко си свиркам, все пак не карам чисто нова октавия ;(

Ако има други въпроси, моля на ЛС да не спамим темата!

 

Сами, това ще бъде много интересно, но се съмнявам, че и двете коли ще се движат с еднаква скорост при 1000 оборота. Мисля, че по-интересно ще е от 100км/ч до 150-160 на 6та.

 

Относно хардуера Сами да каже, но мисля че големината на турбото е по-голяма от колкото на 170к.с помпа дюза и с един ремап става много приятна колица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ради

    17

  • bega4kata

    16

  • fhman

    15

  • t5onko

    6

Най-много писали в темата

По голяма е.

От 100-до 200 ще го размажа шурето Цонко.

Реално дизела,за да получиш максимално ускорение при 100,трябва да си на 4-та.На 5-та също може да изпреварваш при 100,но на 6-та при 100,нямаш много мощност.Със 1800 оборота си,а колата най и е добре да и дадеш пълна газ при 2500.А новата дизелова рс-ка ще е с 1500оборота дори.А бензиновата ще е с 2200.И тя в тези обороти не е жива,но ускорява нормално.

Днес се прибирах и със 100 на 5-та и дадох на бензиновата плавно пълна газ по нашия баир след моста.Да ти кажа добре се представи.По добре от старата ми.А новата на шурето,не знам дали ще върви колкото старата ми-по-скоро не.Вече моята стана на почти 700км и като че ли се поотпушва...и инерцията и взе да идва....ама да не приказвам много,че да не ме смачка дизела :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега да си прочетем има ли разлика между TFSI и TSI двигателите. После да се сетим какво сме карали. И на края да преценим можем ли да дадем отговор на въпроса който е задал колегата като е поставял темата или просто ще си пишем ала бала, само да сме в играта. Няма засегнати, обидени или сърдити.

Весел празник!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По голяма е.

От 100-до 200 ще го размажа шурето Цонко.

Реално дизела,за да получиш максимално ускорение при 100,трябва да си на 4-та.На 5-та също може да изпреварваш при 100,но на 6-та при 100,нямаш много мощност.Със 1800 оборота си,а колата най и е добре да и дадеш пълна газ при 2500.А новата дизелова рс-ка ще е с 1500оборота дори.А бензиновата ще е с 2200.И тя в тези обороти не е жива,но ускорява нормално.

Днес се прибирах и със 100 на 5-та и дадох на бензиновата плавно пълна газ по нашия баир след моста.Да ти кажа добре се представи.По добре от старата ми.А новата на шурето,не знам дали ще върви колкото старата ми-по-скоро не.Вече моята стана на почти 700км и като че ли се поотпушва...и инерцията и взе да идва....ама да не приказвам много,че да не ме смачка дизела :)

Биеш го всякак дизела, залагам 2 бири :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде сега да си прочетем има ли разлика между TFSI и TSI двигателите.

Весел празник!

TFSI Audi, TSI - останалите от VAG ... разлика е в рекламата ;)

Редактирано от N.Zlatev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

TFSI Audi, TSI - останалите от VAG ... разлика е в рекламата ;)

 Не е точно така!!! В общия случай TFSI двигателите имат само turbocharger, а TSI двигателите имат и supercharger в допълнение към turbocharger-а. До колкото знам има и един 1,4л TFSI двигател който е с "двойно пълнене", но той е вече 185к.с. Идеята е, че колегата "t5onko" не познава 1,4 TSI двигателя за който иде реч в темата, а си пише просто така....и малко се издразних. Обаче май не е само той ;) Иначе и аз не съм много чак, а писах просто като ползвател на кола с такъв двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина май не съм карал кола с точно този двигател-Сеат Леон с които обиколих половин Испания през 2010г е бил със стария мотор и от там впечатлението ми за разход и за вървеж са различни. Не виждам защо се е издразнил колегата от моя пост-кое точно не е правилно - за третата скорост после съм го написал отново и мисля, че ако не съм прав и други колеги да кажат! Колата не е с къси скорости, инаще Ради е на 100% прав - които ще сасича времена за искорение взима бензина- дизела създава само едно измамно усещане за вървеж, много изостава :) Нямах време да прочета повече за този 140к.с., но мислех, че само 180коньовата версия е с двойно пълнене (+компрсор). Не съм имал за цел да дразня някого-мисля, че на много колеги, ще им се изясни що за технология е ТСИ то- съгурен съм че не сме само аз и г-н Златев които научихме нещо ново!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм човека който може да ви научи на нещо, защото аз самия много имам да уча. Има едни Self-study Programms с различни номера примерно Self-study Programme 359 е за 1.4l TSI Engine with Dual-charging. Там се обяснява за конструкцията, работата и управлението на двигателя. Има ги предполагам за повечето двигатели от VAG групата. Понеже нямам работа за момента, докато чакам щерката да се роди живот и здраве, си чета. Повече за моя си двигател разбира се. Виждам, че във форума има много колеги които имат много познания по това как работят колите им и се амбицирам да науча максимално много за това как работи и моята. Все пак ми е първата нова която имам. Правя си тестове, засичам си разходи и споделям от време на време ако някой се интересува. Та така... В спора се ражда истината, така че няма лоши чувства. Ако мога да помогна с нещо или на някой който иска да направи избор, ще се радвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дизела създава само едно измамно усещане за вървеж, много изостава :)

Аз също днес научих нещо ново.Бях много учуден от резултата.Правихме с Цонко тест за ускорение със 100 на 6-та с двете Шкоди.

На Цонко колата,брутално ускорява,още от ниските.Аз последно съм правил софтуера и съм сложил хибридно турбо,което е -топлата част престъргана за ВБ турбинно,а компресорното е от 52-ка от Мерцедес 2.2 ,а не от Ауди 2.5,което една идея по бавно се развърта.Просто на Цонко,турбината е най-добрия хибрид 1752 който се развърта от съвсем ниски обороти и бързо.Колата му изпреварва брутално и с лекота-с брутална сила те лепи на седалката и на 6-та.Колата е замервана на дино и е над 200коня.Върви идентично с моята старата.Като сме карали по екскурзии,изобщо не отстъпва Цонко при изпреварванията.

Моята новата тси,със 100 на 6-та като и дам газ ,усещането е за пълен мъртвец.

Така,че няма да има нужда от видео и замервания с на Шурето дизеловата рс-ка.Оказва се че клипчетат в нета са верни.Но още не мога да повярвам ,че е така :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, да не се окаже, че си с компресор и турбо и ти :) Нали си ТСИ :)

Аз пък все си мисля, че дизеловата РСка от 100-150 (на шеста) ще има шанс - все пак е около 200 кила по-лека от моята?? Да обаче е с по дълга кутия и това ще и пречи доста. Иначе ТСИто кърти!

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,не,не може да върви колкото твоята,абсурд.

Ще ги пробваме,той Шурето в сряда ще си я вземе и в четвъртък ще я е разработил :)

Икам до попитам нещо колегите.Има ли друга Шкода ,която да е идвала с гуми Бриджстоун Торанца.Моята дойде с континентали,а туранците са без борд и много тесни.Джантите са незащитени и стои много грозно.Ще кажеш,че джантата е 8-ца ,а гумите 205

 

При мен е дори обратно,джантата изглежда по тясна от гумата леко дори.А и джантите и гумите са еднакви по размери. 7.5J с 225/40/18

post-1700-0-62301000-1398109231_thumb.jpg

post-1700-0-83835200-1398109758_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бриджстоуна просто има по-тясна стъпка и затова е леко разпъната гумата. Контито стъпва по-широко, но и двете гуми имат предпазен борд.

 

 

 

Аз също днес научих нещо ново.Бях много учуден от резултата.Правихме с Цонко тест за ускорение със 100 на 6-та с двете Шкоди.

 

Моята новата тси,със 100 на 6-та като и дам газ ,усещането е за пълен мъртвец.

Така,че няма да има нужда от видео и замервания с на Шурето дизеловата рс-ка.Оказва се че клипчетат в нета са верни.Но още не мога да повярвам ,че е така :eusa_think: :eusa_think: :eusa_think:

 

 

Усещането само е такова ама си го разтеглил доволно  :)

TSI - e истината!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като собственик на дизел напълно разбирам защо колегата отново е избрал дизела. Аз моята кола извън града я карам 96,5% от времето междду 2000-3000 оборота-как се държи бензинов мотор в тоя диапазон пък било и той 1,8 или 2,0?? За да е сходно усещането с бензина оборотите трябва да са доста повече и от там и разхода скача. Това, че скоростите на бензина не са къси е факт, но има ли доускорение на 6та с 2600 оборота? Може би за изпреварване от тая скорост трябва да се бие 3та тормоз до 6000 където е максималната мощност и разхода вече не е 5,3. Усещането е различно - много правилно е написал Ради

 

Днес проверих и ето какво. От 6-та 2000об/мин -100км/ч до 6-та 3000об/мин-140км/ч за 9сек. Двигатля 1,4 TSI/140hp и 7 DSG.

7-ма при 2500об/мин - 140км/ч разход по борд комп. 6.8-7.0л

Ако някой е измерил нещо различно да казва. Усещанията са субективни, цифрите обективни ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цифрите са НАЙ-обективни, но когато са измерени с подходящи уреди, при дадени условия и т.н. Няма как всеки сам да си измери и пусне някакви данни, понеже десети от секундата ще означават няколко коли разлика на пистата. Безспорно за 1,4 колата върви много добре, БЛАГОДАРЕНИЕ на 2,4бар!!! налягане от компресора още от 1500об! Интересно ми стана и наистина си признах, че такова бензиново моторче не съм карал. Ако си карал такъв мотор САМО с турбо, си разбрал какво съм имал предвид. Както си разбрал до 3500 при пълна газ, за надува се грижи компресора (т.е. Без него ще е това което аз съм карал!). Интересно ми е същото упражнение (100-140) и на другите предаки 3,4,5 как се държи?

Автора на темата не пише, но ми е интересно защо се казва, че се налагало честа смяна на предавките, след като върви така, пише за къси скорости, а те са даже доста дълги - да не би да е карал 122к.с.?

Редактирано от t5onko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес проверих и ето какво. От 6-та 2000об/мин -100км/ч до 6-та 3000об/мин-140км/ч за 9сек. Двигатля 1,4 TSI/140hp и 7 DSG.

7-ма при 2500об/мин - 140км/ч разход по борд комп. 6.8-7.0л

Ако някой е измерил нещо различно да казва. Усещанията са субективни, цифрите обективни ;)

Тези данни от борд комп. са много "оптимистични" и при мен. При 140км. имах 5,5 на борд, но реално си е към 6,6. Направихме корекция с 15% и сега данните спрямо зареденото количество горе-долу пасват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:doubleup:

Освен това такъв тест (и за моментен р-д, и за доускоряване), за да е "по-представителен", трябва да се направи и в двете посоки на дадената отсечка от пътя :eusa_think:  Щот предполагам, че колегата не си е носил нивелир и уред за измерване на скоростта на вятъра :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно за 1,4 колата върви много добре, БЛАГОДАРЕНИЕ на 2,4бар!!! налягане от компресора още от 1500об! 

 

 

Как 2,4 бара?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз това ускоряване го пробвах 2-3 пъти ама може и да не е коректно. Не знам. Аз като видя стрелката на 3000об и кракът ми сам се вдига от газта. Признавам че не ставам за тест пилот :)  Аз реално работата на турбото до сега не съм я усетил, а педала на газта съм го натискал до долу 2-3 пъти най-много. Предполагам автора на темата също като мен не обича да вижда стрелката на оборотомера над 3000 и за това да казва, че са къси. За това и аз казах че са къси. Ама карам автоматик така че....  Той мисля беше писал, че е правил тестово шофиране на двигателя за който говорим. Гледах клипче как се вдига 140 на 3-та. Това аз не го правя  :(  Мога да прочета всичко за тоя двигател, да го науча на изуст във всяко отношение, но няма да мога да го карам като състезател  :rolleyes: Разхода по борд вероятно не са верни. Бях писал някъде, че при засичане по колонка имаше разлика от 0.4л/100.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как 2,4 бара?

Бе и аз това се зачудих, ама не смея да питам, току виж някакво нововъведение се окаже... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе и аз това се зачудих, ама не смея да питам, току виж някакво нововъведение се окаже... :)

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_359.pdf

 

стр. 14

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за документа, интересен е.

 

2.4 бара.... ама абсолютно налягане. Важно уточнение ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Ехе, темата сте я обърнали на спор от сорта: "На кого му по-голяма половата шпага". :D Нормално е бензиновата кола да върви повече от дизеловата. Обаче само с шофьора. Да, бензиновият двигател е по-тих, по-култивиран, без вибрации.... Но нека натоварим автомобилите с четири човека и багаж. Дали 1.4 TSI ще е така приятен за шофиране? Съмнявам се. А и разходът ще му е доста висок. Правихте ли сравнение за междинно ускоряване на 5-та предавка от 80 км./ч. до 120 км./ч.? Как се справиха двете коли? И....аз това знам от старите шофьори - дизелът трябва да се гали, не да се пришпорва. Искаш ли тяга при натоварен автомобил, прилично вървене и нисък разход на гориво - взимаш дизел. Ако си състезател или не шофираш много километри годишно - ето ти приятен 1.4 TSI мотор. :)

   В крайна сметка е въпрос на предпочитания. Аз отново избрах дизелов автомобил. Бензина, колкото и турбо-та да има, (около 200 километра с Фолксваген Тоуран 1.4 TSI 140 к.с. DSG) ми е някак "синтетичен", липсват ми гърленото металическо тракане при студен старт и напрежението в гърба, когато включи турбото при дизела. 

   Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май няма и никога не е имало Шкода с компресор :unsure:

Този файл е доста стар (2006 година) и не е актуален...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.