Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дилема Октавия 1,4 TSI 140 или 2.0 TDI 150


Ради

Recommended Posts

  • Отговори 110
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ради

    17

  • bega4kata

    16

  • fhman

    15

  • Milen Dimitrov

    6

Най-много писали в темата

Аз примерно,също бих избрал дизела.Аз на времето те посъветвах така мисля

 

Да така е, говорихме и обсъждахме. Още веднъж благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Хайде, добре заварили :) Ще ме извинявате, че вдигам леко остаряла тема, но моя въпрос е горе-долу в същия коловоз, а и подозирам има и други четящи новобранци, които ги е заболяла главата от компресори и обороти :)

 

Хвърлил съм око на новичка Октавия Елеганс и се чудя дали да е с дизел или с бензин. Основния фактор е икономията. Стила ми на шофиране е много спокоен, хич не е дръпнат, за това и колата със сигурност ще DSG, смятам като излезна на магистралата да настроя темпомата на 130 и да забравя. Двигателите ще са 105 к.с.

 

По книжка сметката е следната:

Бензин - цена на колата 36540, разход 5.0

Дизел - цена на колата 40980, разход 3.9

 

Т.е. грубо казано бензина ще харчи около 3лв повече на 100км, при разлика в цената от 4500лв, това означава, че дизела ще ми се избие около 150 000км. 

 

Ама...това е по книжка :) Как стоят нещата на практика, чета и в тази тема спорове дали дизела е с по-малко отклонение при шофиране не в идеалните условия? От друга страна DSG-то сигурно ще помага да съм по-близо до идеалните условия... Колата едва ли ще се кара повече от 20000 - 30000км на година, така че изплащането на дизела ми се струва много дългосрочна инвестиция, а и живот и здраве сигурно след 5 години ще искам да я сменя. Така казано изглежда бензина определено е по-доброто предложение, но ако наистина разхода се вдига рязко при най-малкото отклоенение от лабораторни условия, може би няма да са 150 000км, а най-много 100000, което пък ме връща обратно в дизела... Мнения?

 

Втори въпрос, гледам че има някаква 10% отстъпка до края на август, чести ли са такива промоции или са само веднъж годишно лятото? Не е тупнал тъпана да купувам моментално, ослушвам се и за други модели и марки (макар и Октавията да е Н1 за сега) и се чудя дали да ускоря проучването и евентуално закупуването, ако тая промоция няма да се повтори скоро. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде, добре заварили :) Ще ме извинявате, че вдигам леко остаряла тема, но моя въпрос е горе-долу в същия коловоз, а и подозирам има и други четящи новобранци, които ги е заболяла главата от компресори и обороти :)

 

Хвърлил съм око на новичка Октавия Елеганс и се чудя дали да е с дизел или с бензин. Основния фактор е икономията. Стила ми на шофиране е много спокоен, хич не е дръпнат, за това и колата със сигурност ще DSG, смятам като излезна на магистралата да настроя темпомата на 130 и да забравя. Двигателите ще са 105 к.с.

 

По книжка сметката е следната:

Бензин - цена на колата 36540, разход 5.0

Дизел - цена на колата 40980, разход 3.9

 

Т.е. грубо казано бензина ще харчи около 3лв повече на 100км, при разлика в цената от 4500лв, това означава, че дизела ще ми се избие около 150 000км. 

 

Ама...това е по книжка :) Как стоят нещата на практика, чета и в тази тема спорове дали дизела е с по-малко отклонение при шофиране не в идеалните условия? От друга страна DSG-то сигурно ще помага да съм по-близо до идеалните условия... Колата едва ли ще се кара повече от 20000 - 30000км на година, така че изплащането на дизела ми се струва много дългосрочна инвестиция, а и живот и здраве сигурно след 5 години ще искам да я сменя. Така казано изглежда бензина определено е по-доброто предложение, но ако наистина разхода се вдига рязко при най-малкото отклоенение от лабораторни условия, може би няма да са 150 000км, а най-много 100000, което пък ме връща обратно в дизела... Мнения?

 

Втори въпрос, гледам че има някаква 10% отстъпка до края на август, чести ли са такива промоции или са само веднъж годишно лятото? Не е тупнал тъпана да купувам моментално, ослушвам се и за други модели и марки (макар и Октавията да е Н1 за сега) и се чудя дали да ускоря проучването и евентуално закупуването, ако тая промоция няма да се повтори скоро. 

 

На Пловдивския панаир могат и по-голяма отстъпка да правят, така че щом не бързаш можеш да изчакаш още месец  :)

За разхода според spritmonitor

Средно за 243 зареждания бензина дава разход 6,88/100

Дизела за 420 зареждания е 6,48/100

:cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Пловдивския панаир могат и по-голяма отстъпка да правят, така че щом не бързаш можеш да изчакаш още месец  :)

За разхода според spritmonitor

Средно за 243 зареждания бензина дава разход 6,88/100

Дизела за 420 зареждания е 6,48/100

:cheers:

Брей, че съм прост, гледал съм 1,4 TSI и 2,0TDI  :BangHead:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

ОК, т.е. горе-долу разликата е като по книжка. Хм, май тогава няма смисъл да се набиват 5000лв в нещо, което ще се изплати след 5 години минимум, спестеното от гориво ще отива за по-висока лизингова вноска. Ще го мисля, май ще стане точно така че ще чакаме промоциите на пловдивския панаир, не само на Шкода, но и на останалите фирми и каквото сабя покаже :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега jair,

 

Не разбирам напълно твоя приоритет за икономията :) И може би наистина трябва да пуснеш отделна тема с конкретно питане, защото двигателите, които те интересуват не са в тази тема.

 

В случая искаш Елеганс, екстри, DSG, а пък основен фактор в избора ти на кола е икономията. Тоест ще дадеш 40 хил. лв. за нова кола, ще плащаш данъци, лизинг, каско и сервизни като за нова кола, но те интересува само и единствено икономията? Поне на мен ми се губи логиката. А и не съм убеден за твърдението, че с DSG ще постигнеш нисък разход...

 

И ако наистина  тази  кола няма да види повече от 130 км/час през живота си, ако не те вълнува външен вид, комфорт и т.н. - провери и моделите Рапид. Имат сходно вътрешно пространство, същите двигатели 105 к.с. и осезаемо по-ниска цена.

 

Алтернативно - погледни и употребявани О2 фейслифт...има много добри екземпляри от последните 2012 г. Даже някои са с по-качествен интериор от О3.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега jair,

 

Не разбирам напълно твоя приоритет за икономията :) И може би наистина трябва да пуснеш отделна тема с конкретно питане, защото двигателите, които те интересуват не са в тази тема.

 

В случая искаш Елеганс, екстри, DSG, а пък основен фактор в избора ти на кола е икономията. Тоест ще дадеш 40 хил. лв. за нова кола, ще плащаш данъци, лизинг, каско и сервизни като за нова кола, но те интересува само и единствено икономията? Поне на мен ми се губи логиката. А и не съм убеден за твърдението, че с DSG ще постигнеш нисък разход...

 

И ако наистина  тази  кола няма да види повече от 130 км/час през живота си, ако не те вълнува външен вид, комфорт и т.н. - провери и моделите Рапид. Имат сходно вътрешно пространство, същите двигатели 105 к.с. и осезаемо по-ниска цена.

 

Алтернативно - погледни и употребявани О2 фейслифт...има много добри екземпляри от последните 2012 г. Даже някои са с по-качествен интериор от О3.

 

Колега, при положение, че в приоритетите ми не влиза пъргавина, въртящ момент, коне и т.н. еквилибристики какво лошо има да си избера двигател само на базата на икономия на гориво? При положение, че експлотационния разход ще надвиши с времето цената на покупката на самата кола не мисля, че е признак на скъперничество да искаш да свалиш този разход до минимум, без да се налага да правиш компромиси. За мен наистина няма значение колко е пъргав двигателя, а по каквото чета разликите в динамичните характеристики и усещането са малки и много хора не биха ги усетили, аз със сигурност ще съм от тях. 

 

Колкото до екстрите, направил съм си сметката, много малка част са от гъзария. И DSG, и темпомат, двузонния климатроник и парктроника са нещо, на което държа, което прави шофирането по-лесно и удобно и с по-малко спорове в автомобила дали е топло или студено :) И чието предимство мога да усетя много повече от въртящия момент на тоя или оня двигател. Има ги серийно само в Елеганса, а ако ги добавя на по-ниското ниво цената пак ще стане същата. Не ме карай да навлизам в подробности. 

 

И като цяло, предполагам много хора са в този форум, защото Шкода за тях е идеалния баланс между цена и качество, т.е. не обичат да пилеят излишни пари. Има разлика между разумно пазаруване и скъперничество, не смятам че съм във втората категория. 

 

Извинявам се, ако е трябвало да пусна отделна тема, ако модератор прецени нека да я отцепи.

 

Рапида го следя, да, вероятно ще ида до шоурум да вида на практика как са размерите. Но по ценова листа разликата в цената е едва 2-3000лв, а много хора казват, че евтинията на Рапида си личи, и на всичкото отгоре ползва по-старо поколение двигател и скоростна кутия, които имали някакви проблеми. Ще видя на живо дали са митове или истина. 

 

Употребяван автомобил не е опция за момента, да не навлизам в подробности, но кажи речи няма разлика за мен дали ще купя автомобил втора ръка и дали ще дам същите пари за първоначална вноска пък после ще плащам лизинг. 

Редактирано от jair
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами сметките са ти горе долу верни. След около 100-150к километра разликата в цената на дизела ще се избие. Просто ти си на границата по отношение на горивото е все тая коя от двете ще вземеш. Затова и ще получиш 100 различни мнения :) Виж ако караше по 10К на година е ясно. Ако караш по 60-70К на година също.

 

Разхода и на двете е около 20% над това което си дал ако си кротък.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.