Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Дилема Октавия 1,4 TSI 140 или 2.0 TDI 150


Ради

Recommended Posts

Здравейте,

 

изправен съм пред предната дилема заради цената на автомобила:

35 980 или 40 680 лв.

 

Молбата ми е колеги, който имат пряко наблюдение върху двата двигателя да спотелят своето мнение.

Досега съм карал Октавия 2.0 TDI 140 и като динамика автомобила страшно ми допада и незнам какво мога да очаквам от 1,4 TSI 140.

 

Освен това четох една доста страшна статия за прескачане на веригата при 1,4 TSI срещу DPF филтъра.

 

Моля колеги който са карали 1,4 TSI 140 да споделят реален градският разход.

 

И още една молба, моля не превръщайта темата във вечната борба дизел срещу бензин. Това което ме вълнува е надежността на двата двигателя, динамиката и конфорта е разбира се и разхода на гориво.

 

Предварително благодаря на всички.

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 110
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Ради

    17

  • bega4kata

    16

  • Цецо75

    6

  • fhman

    15

Най-много писали в темата

Здравей колега, ако разликата в цената (тези 4-5000лв) не те притеснява, съветът ми е да заложиш на дизела. И преди да са ме нападнали от TSI Team ( :tongue_1: ),  веднага се обосновавам. До момента си свикнал на масивния въртящ момент на дизела, въпреки че 1.4-то е с духалка и е доста приятен за каране, все пак няма да разполагаш с този момент, с който си свикнал! Предполагам това би те подразнило, или мен поне със сигурност. Иначе останалите финансови въпроси като обслужване и т.н. предполагам си ги проучил и ти е ясно на къде клонят везните.

А в тези цени, които си посочил, дали случайно не влиза по-богато оборудване за дизеловата :tooth: ? Успех с избора ти желая :PDT_Armataz_07:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, ако разликата в цената (тези 4-5000лв) не те притеснява, съветът ми е да заложиш на дизела. И преди да са ме нападнали от TSI Team ( :tongue_1: ),  веднага се обосновавам. До момента си свикнал на масивния въртящ момент на дизела, въпреки че 1.4-то е с духалка и е доста приятен за каране, все пак няма да разполагаш с този момент, с който си свикнал! Предполагам това би те подразнило, или мен поне със сигурност. Иначе останалите финансови въпроси като обслужване и т.н. предполагам си ги проучил и ти е ясно на къде клонят везните.

А в тези цени, които си посочил, дали случайно не влиза по-богато оборудване за дизеловата :tooth: ? Успех с избора ти желая :PDT_Armataz_07:

 

Поздрави!

И двете коли са Октавия ниво на оборудване Елеганс

 

По отношение на финансовите въпроси като обслужване какво имаш предвид?

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не правиш над 20 000 км. на година, защо не си вземеш бензина и с остатъка да се добавиш още глезотийки?

Това за TSI и аз съм го срещал някъде, но с една 5 годишна гаранция, за периода на гаранцията не го мислиш, а после следващта Октавия  :D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...По отношение на финансовите въпроси като обслужване какво имаш предвид?

 

Не мога да говоря с точни цифри, но по дефолт годишното (а и не само) обслужване на дизела е винаги относително по-скъпо от бензиновия вариант за модела.

Иначе най-доброто, което можеш да направиш, е по един тест драйв и на двата мотора, за да извадиш сам за себе си изводите. Трудно е ние да ти кажем ,кой мотор ще допадне повече на стила ти на шофиране :doubleup:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не правиш над 20 000 км. на година, защо не си вземеш бензина и с остатъка да се добавиш още глезотийки?

Това за TSI и аз съм го срещал някъде, но с една 5 годишна гаранция, за периода на гаранцията не го мислиш, а после следващта Октавия  :D/

 

Интересува ме и конфорта и динамиката дали е почти същото при TSI, относно гаранцията така е.... но не е приятно с чисто нова кола да доказваш проблеми и да чакаш решение на производителя за тяхното остраняване и за чия сметка, а в статийте който съм чел се говори за частично поемане на щетите....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако не правиш над 20 000 км. на година, защо не си вземеш бензина и с остатъка да се добавиш още глезотийки?

 

 

При чисто нова кола дали бензин или дизел,кой колко километра прави,мисля че не е водещо все пак са в гаранция.Виж за втора употреба разходите бензин-дизел са други и тогава може да се смята кой колко кара и има ли смисъл от дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме и конфорта и динамиката дали е почти същото при TSI, относно гаранцията така е.... но не е приятно с чисто нова кола да доказваш проблеми и да чакаш решение на производителя за тяхното остраняване и за чия сметка, а в статийте който съм чел се говори за частично поемане на щетите....

В статиите не си говореше основно за VW Голф 6 и че поемат част от разходите за коли под определени километри вече извън гаранция?

За гаранционна кола не мисля, че ще ти направят проблем нали затова е гаранционна.

За динамиката и комфорта е прекалено субективно, на едни им стигат и 120 коня на други и 200 са им малко :running:

Пак си мисля, че ако не караш много по-добре бензина с  много още глезотийки, мисля че няма да има голяма разлика в цената на обслужването. 

 

@igeorgiev82, колега има сериозна разлика, ако правиш по 10 000км тези 4-5000 отгоре, защо да ги даваш?

Редактирано от Milen Dimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Според мен вече би трябвало да са намерили нужното решение на този проблем. Не вярвам сега в Шкода да монтират двигатели, произведени преди повече от 1 година с дефекта във веригата, като знаят за дефекта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма голям разлика в цените за поддръжка на двата двигателя. Виж обърни внимание на евентуалната продажба след години, кое би се продало по-добре. Виждам имаш опит с предната си Ок2. Успех :banger_2:

Редактирано от N.Zlatev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между двата бих избрал бензиновия. Много приятен за каране, ускорява с неимоверна лекота. Пъргав е до безобразие. Проблемите за които споменаваш трябва вече да са минало и да са отстранени.

Друг е въпроса, че за същите пари (около 40000) колегата Чавдар е докопал Superb 1,8 TSI , който е съвсем друга бира и си струва да се замислиш и за това.

За комфорта в купето и глезотиите няма да говоря - само да спомена за дебелите стъкла от 6,5 мм на вратите . В купето няма и помен от аеродинамичен шум и никакви поскърцвания на детайли , с което О3 не може да се похвали.

Успешен избор и мисли много!  ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между двата бих избрал бензиновия. Много приятен за каране, ускорява с неимоверна лекота. Пъргав е до безобразие. Проблемите за които споменаваш трябва вече да са минало и да са отстранени.

Друг е въпроса, че за същите пари (около 40000) колегата Чавдар е докопал Superb 1,8 TSI , който е съвсем друга бира и си струва да се замислиш и за това.

За комфорта в купето и глезотиите няма да говоря - само да спомена за дебелите стъкла от 6,5 мм на вратите . В купето няма и помен от аеродинамичен шум и никакви поскърцвания на детайли , с което О3 не може да се похвали.

Успешен избор и мисли много!  ;)

:doubleup: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отстъпката за Superb Business е увеличена с още 1000 лв. до 31 декември 2013 - http://www.skoda-auto.bg/pricesandfinancing/currentactions

1,8 TSI / 118 kW / 160 к.c., 6M крайна цена с отстъпка - 39 570

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В това, което ти казва Димон - безспорно има резон, и си струва да помислиш и над тая алтернатива.

Иначе, ако трябва аз да избирам между двата двигателя - бих избрал тоя с по-голям обем.

По-здрав, по-малко ще се напряга, когато се наложи да го настъпиш, а и повече ще изкара - и то без да ти отваря сериозни проблеми.

То американците защо продължават да слагат 5-6 литрови осемцилиндрови мотори в колите си - не е само защото бензинът им е евтин, нали?

Иначе и аз не искам да навлизам във вечния спор между дизела и бензина - защото всеки мотор си има своите достоинства и недостатъци.

Конкретно за тия двата мотора - карах Октавия 3 с тоя дизел, и много ми хареса!

Тихичък, с добра тяга, вероятно и много икономичен - тъй че това много би ми паснало.

Иначе с другия мотор съм карал нов Голф - и също беше съвсем приличен като динамика. Още повече че и теглото му - е много близко до това на Октавията.

Но тягата при междинни ускорения - при дизелака е доста по-висока, и съответно, той е забележимо по-еластичен, и може да се кара по-мързеливо, с по-малко превключване на скоростите.

Впрочем, зависи и как си свикнал да караш - ако обичаш да въртиш мотора до по-високи обороти, бензиновият също ще ти пасне.

А ако обичаш да караш без много да си играеш с предавките - ще предпочетеш дизела.

Пък това за веригата - би трябвало вече да са го отстранили..... Доколкото си спомням от написаното - беше дефект по самата верига и по зъбните колела, дължащ се на поддоставчици. Пък и не върви да продават коли, за които знаят, че могат да направят проблеми на собствениците си.

Не ми се струва логично да е така - тъй мисля.

Това, което Фолксваген може да си го позволи - Шкода няма да може.

Иначе, ако говорим за разхода - собственикът на Голфа ми каза, че доста зависи от десния крак. Тоест, когато настъпваш малко - и апетитът е малък. А като настъпваш много - разходът може и над 10 литра да скокне. И то не в града - а при магистрално каране, и когато колата е добре натоварена.

Ясно е, че при такова каране - дизелът ще има по-малък разход.

Но ако и двата двигателя ги караш кротко - сигурно разликата ще е достатъчно малка.

Тъй че ти си решавай - в зависимост от стила на каране, от това колко я товариш колата, от парите.... И от други съображения - за които само ти би могъл да си наясно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз карах Октавията с тоя двигател(1,4тси, 140 коня) на събора и доста ми хареса как върви. Така ,че за мен двигателя си е доста добър , и има мощност. За проблемите му не мога да коментирам, но все пак е с 5 години гаранция. Тук имаше една тема от колега с такава кола ,който говореше за доста нисък разход на гориво, около 4 литра/100 като се кара по правилата. Това за извън града. Но той повече не се появи тоя колега. Superb Business е също добра покупка в момента.

Редактирано от ivand911
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък доколкото познавам Ради съм 100% сигурен, че ще си вземе дизел

Има и друго, дизелът ще се продаде по-лесно на старо, при все че той на няколко години си сменя колите и неговите са все на сравнително малко километри

 

+ 1 за дизела

Редактирано от pepi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично мнение:
1.4 ТSI vs 2.0 TDI - TDI

1.8 TSI vs 2.0 TDI - TSI

 

Каквото и да е с 4 цилиндъра vs 1.8 TSI - TSI B)

 

Доколкото съм обръщал внимание на коментарите ти май доста се кефиш на дизела, така че може би няма да си особено щастлив с бензин. Защо не заложиш на нещо, което доказано харесваш.

Редактирано от NightSpirit
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък доколкото познавам Ради съм 100% сигурен, че ще си вземе дизел

Има и друго, дизелът ще се продаде по-лесно на старо, при все че той на няколко години си сменя колите и неговите са все на сравнително малко километри

 

+ 1 за дизела

Я вече мислих че си се загубил някъде :tongue_1:  ни вопъл ни стон от теб.

Хубаво ме познаваш ама с всяка нова генерация на шкода цените им са все нагоре.......

Относно продажбата, все по-трудно става.... ако може хем да е запазена хем без пари...

Относно предложението за Супърб... хубаво е безспорно, но на мен лично комбито ми харесва повече... а и там определено бих взел 2.0/140.... а вече говорим за друга цена.... която ми идва доста... а и 1.8... ми идва доста спортен двигател, което не ми е в стила нито на данъците нито на карането :sorry:

Относно октавията искам да добавя ксенон, лед стопове, болеро, цветен дисплей, хром пакет и май режим на шофиране.... само дето незнам дали има смисъл от него...

Редактирано от Ради
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте навивали хората за Суперб.Суперба е страхотен автомобил,но на някои хора не им трябва.

Отличен избор на допълнително оборудване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте навивали хората за Суперб.Суперба е страхотен автомобил,но на някои хора не им трябва.

Отличен избор на допълнително оборудване.

 

Извинявай, били споделил личното си мнение за двата двигателя.

Предварително благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нищо друго не бих заменил 2.0 TDI освен за 2.0 TFSI! Гложди ме само малкия миксер на Форд 1000 кубиковия, който спечели награда за мотор на годината, някой карал ли го е ? http://www.motopfohe.bg/read_news.php?nid=356

Редактирано от Cvetomir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нищо друго не бих заменил 2.0 TDI освен за 2.0 TFSI! Гложди ме само малкия миксер на Форд 1000 кубиковия, който спечели награда за мотор на годината, някой карал ли го е ? http://www.motopfohe.bg/read_news.php?nid=356

 

Не е съвсем тук мястото на отговоря ми, но след като питаш :moto: Карал съм го на B-MAX във варианта със 100кс и на Focus във варианта със 125кс. Единствено което ще споделя е, че е учудващо пъргав и динамичен, също така е интересен и като решения от инженерна гледна точка. Ако имаш желание за повече инфо, по-добре прати едно ЛС, мога да споделя доста инфо :doubleup:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.