Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване на дебитомер и торкс за демонтаж


stivi797

Recommended Posts

 

Цецо75   Ами колата влезе в сервиз заради запушен катализатор и после  са решили да и изчистят грешките ,които е натрупала от компа  и им е набивало ,като грешка за този дебитомер постоянно  след като я изчистят и хоп пак го показва ,като грешка и ми звъннаха по  телефона и ми казаха  че са се мъчели да го зачистят но не става отново показвало грешка и така купих нов и се оправиха нещата. Относно за спортният филтар благодаря за информацията аз просто попитах понеже незнаех за обслужването му как става. Да правилно си видял каква кола имам тоест това което пише там в Гараж .На всяка смяна с маслото сменям и въздушният филтър ,а относно за маркови и какви марки въздушни филтри има и са ми слагали честно не съм обръщал внимание до сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    11

  • Цецо75

    8

  • gogata

    5

  • shaft

    5

Най-много писали в темата

Стиви, струва ми се, че много се филмираш на тема филтри. Тези от ЕТ са си супер - не знам дали са полски, но логиката ми е, че щом са одобрени от ВАГ, значи всичко е ОК. Смяна на 10-15 хиляди(или направо на смяна на масло) е тамън. Мен ме смущава интервала написан в сервизната книжка - 4 години или 60к км, но в крайна сметка всеки сам си преценява. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтър не се сменя на време, а на километри. За моята от Шкода препоръчват на 30к, но аз сменям на 15к. Това което виждам при смяна ме навежда на мисълта, че за 30 ще е брутално задръстен. И много зависи къде и как се кара. Градското каране задръства филтъра значително по-бързо отколкото каране по магистралата. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите филтри (всичките 4) ги сменям всяка година Март месец - на по 1 година, да. За това време правя към 10-12 000км (гледам километрите, но и гледам, че съвпада всяка година Март-Април). Общо взето, като сваля капака на въздушния филтър и гледам - сякаш вчера е изкаран от завода... няма и прашинка по капака, а филтъра си е почти чист, не е като при други хора - виждал съм ги тупат прах яко от тия филтри, сиво-черни станали... ужас някакъв :)

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо75   Ами колата влезе в сервиз заради запушен катализатор и после  са решили да и изчистят грешките ,които е натрупала от компа  и им е набивало ,като грешка за този дебитомер постоянно  след като я изчистят и хоп пак го показва ,като грешка и ми звъннаха по  телефона и ми казаха  че са се мъчели да го зачистят но не става отново показвало грешка и така купих нов и се оправиха нещата. Относно за спортният филтар благодаря за информацията аз просто попитах понеже незнаех за обслужването му как става. Да правилно си видял каква кола имам тоест това което пише там в Гараж .На всяка смяна с маслото сменям и въздушният филтър ,а относно за маркови и какви марки въздушни филтри има и са ми слагали честно не съм обръщал внимание до сега.

 

Значи виж сега дебитомера се скапва основно по два начин. Първия е бавно и постепенно. Вероятно има връзка със зацапването, но не е само това има си и стареене. Както и да е, скапвайки се така, дебитомера почва да отчита постепенно по-ниски стойности. Компютъра си мисли, че въздуха е по - малко, реципрочно пуска по-малко гориво и колата върви по-малко. Ама това е бавно и постепенно и доста хора даже не го усещат с години, докато не стане съвсем осезаемо. При всичко това компютъра НЕ небива грешки, може да се разпознае само като се гледат живи данни в движение (или лог фаил)! Втория начин е, когато се скапе тотално. Тогава дава съвсем изчанчени стойности или никакви, компютъра разпознава тази ситуация, набива грешка и просто спира да го ползва, а работи с твърдо зададени карти спрямо педала на газта. Това е неефективен режим, защото горивото се подава по предполагаемо количество въздух, а не по реално, но колата си върви. Подобна ситуация се получава ако измъкнеш конектора му.

 

Принципно, при първия тип "повреда", който всъщност по - скоро би следвало да назовем износване, може би се натоварва малко повече турбината. Защото компютъра виждайки по-малко количество въздух, се опитва да компенсира като вдига налягането. Той обаче си има лимитиращи таблици в еку-то и не може да я пренадуе, просто "средното" налягане би следвало да е малко по-високо, ако човек системно мачка педала. Това последното не съм сигурен, че е така, просто разсъждавам.

 

Първия абзац обяснява, защо купуването на дебитомер от морга е рисково.

 

Смяната на въздушния филтър с маслото (т.е. на 10-15к) километра е добре за София и големите градове. Ако човек живее Швейцария, вероятно може и 30к да го кара без проблем :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят дебитомер е чисто нов някакъв вид италиански несе сещам иметому сега  ,нямаше тогава в момента на магнет марелли когато търсихме.

Колата ми е с малкият двигател 1.8   без турбо , но ми дава моментен разход на място 4 литра на час и съм шокиран направо .

Чудя се какъв вариант да измисля да спадне разхода  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтър не се сменя на време, а на километри. За моята от Шкода препоръчват на 30к, но аз сменям на 15к. Това което виждам при смяна ме навежда на мисълта, че за 30 ще е брутално задръстен. И много зависи къде и как се кара. Градското каране задръства филтъра значително по-бързо отколкото каране по магистралата. 

Предишния го смених на 11700 км, и беше станал доста черен!

Или ако трябва да съм съвсем точен - беше станал гълъбовосив.

Хем аз в града почти гледам да не карам.... Обаче явно прахолякът не е само градски патент.

Тъй че или ще се мисли за по-скъпи филтри - или за по-честата им смяна.

Или и за двете.....

Още повече че като го сменя филтъра - и усещам как колата литва, пък и разходът й пада.

Пък по отношение на книжката - колеги, имам смътното усещане, че много от нещата, които ги пише там като срок - трябва да се правят малко по-начесто.

И имам и друго усещане - че и вие така постъпвате.

Примерно, пише, че маслото трябва да се сменява на 15000 - обаче го сменявате на 12000 км, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@stivi797 , изтрий си личните съобщения от кутията , защотото ти е пълна и неможеш да получаваш ЛС и си сменяй въздушния филтър смело и редовно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега, колеги - да продължа по темата, както обещах.

Първо - торксът трябва да бъде тип TS25H, 1/4 инча, с пет лъча.

Именно с Н накрая - което ще рече с голяма дупка, милиметър и нещо в диаметър. Защото ако дупката е малка - стандартната е някъде 0.7 мм в диаметър - и както фишката в центъра на винта е с по-голям диаметър - няма да успеете торкса да го вкарате във винта, и съответно, той няма да ви бъде от полза.

Аз го взех от фирма TRS - намира се на Ботевградско шосе, в сградата на Маргел, зад склада за метали - ако това ви говори нещо. Телефоните са 028412802, 0893315735. Обаждате се, та да проверите дали има същия торкс - ако няма, да го поръчат от склада - и после купувате. Струва 3 лева - и е качествен.

Второ - спрея. Взех го от Авто Плюс, магазинът е в Хаджи Димитър, ул. Резбарска 13, тел. 0887637274. Спрей за чистене на дебитомери, тоест за айрфлоу сензори - така пише върху него. И струва 12.50 лв. И върху самия спрей е нарисуван точно такъв дебитомер, какъвто е и тоя в колата ми!

След това избирате място, където има добро осветление - и няма прах. И почвате да действате.

Самото отваряне - изхитрих се, и дори не откачих дебитомера от жицата. Развих двата болта - и после внимателно, като го поразклатих насам-натам - го извадих.

И е абсурд нещо да счупите - защото на тоя тип дебитомери загряващата се плочка е защитена отгоре с пластмасов детайл, който не дава възможност нещо да повредите - стига да не прилагате прекалено големи усилия.

В нея има два отвора - през които минава въздушния поток, и където се пръска със спрея.

А върху тапата на спрея - има и тръбичка, която трябва да се монтира отпред на спрея - за да не се разсейва аерозолната струя. И слагате тая тръбичка - и после пръскате в единия отвор, в посока към елемента, от 1-2 см разстояние, за около 7-8 секунди. После обръщате дебитомера на 180 градуса - и пръскате в другия отвор, пак към елемента, пак за същото време.

Като държите дебитомера с елемента надолу - та мръсотията да се стича надолу.

След около минута - можете да повторите процедурата още веднъж - ако се съмнявате, че първия път не сте напръскали елемента добре със спрея.

След това слагате дебитомера върху чиста и суха кърпа - която сте постлали върху пластмасовия капак на акумулатора.

И чакате някъде към 20 минути - да изсъхне от само себе си.

Не се опитвайте нещо да бършете - не бива.

А през това време може да забършете около отвора с влажен и чист парцал - там винаги има прах. Но не се престаравайте - че да не попадне прах и в отвора.

След като мине съответното време - вкарайте дебитомера обратно в отвора.

Няма да можете да го вкарате до упор - защото има едно светлозелено уплътнение, което ще ви попречи. Не натискайте прекалено - а действайте по следния начин.

Започнете внимателно да завивате болтовете - но първоначално не до упор.

Когато завиете и двата болта почти до пластмасата, и като почнете да усещате видимо съпротивление - завийте първо единия болт на няколко оборота, после другия, после пак първия, после пак втория - и така, докато не ги завиете до упор.

Каква е целта на тая операция - да не повредите или да не изместите уплътнението. Защото в противен случай херметичността ще се наруши, или ако го повредите - трудно ще го намерите.

И накрая, след като завиете и двата болта до упор - вече можете да затворите капака на двигателя, и да запалите мотора.

Кой е типа на дебитомера за тоя мотор - Бош партномера му е 0281002531, а ваговския партномер е 038906461В. И ако ви се наложи да търсите нов дебитомер - търсете дебитомер с тия номера.

Други номера - важат за по-стария вариант с незащитена плочка - и с него трябва много да внимавате при монтажа и демонтажа. 

Цената на нов такъв - е 250-290 лева.

Иначе има и такива на Хоффер, на Магнет-Марели, на Ролмакс, на Сваг, на Аутолог, и на още няколко фирми - но те всичките са с по-малък срок на служба, тъй че има смисъл да слагате такива само като временно решение.

С изключение на модела на Феби Билщейн - тип 29192 - който също е много дълговечен. Но е и по-скъп - 311-360 лева.

И накрая - какво усетих.

Освен осезаемо по-добрия вървеж при високи обороти - усетих и силно намален разход на гориво при по-ниските такива.

Като запалих, и като тръгнах - и само след 3-4 км разходът по бордкомпютър падна до някакви мизерни стойности - от порядъка на 4.2-4.3 литра! Което не се беше случвало от доста време - и все си мислех, че причината е във самия бордкомпютър.

Оказа се обаче, че причината не е в него - а е в дебитомера.

Тъй че ефект определено има - и е много добър.

Ами макар и не много накратко - но е това.

И след другото почистване, което съм предвидил - също ще споделям впечатления!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви , не прекалявай ... таз операция се извършва когато има нужда!

 

Той говори, че ще си чисти колектори и EGR, предполагам :) Не, че е направил програма, кога точно да чисти дебитомера :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви , не прекалявай ... таз операция се извършва когато има нужда!

 

как се разпознава, че има нужда?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например когато на 4-5 скорост не можеш да вдигнеш повече от 120 км/ч.

Тогава обикновено дебитомера вече си е заминал. :fiu:

 

Ама и аз какво ти се връзвам - цък.

Редактирано от legaltk
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как се разпознава, че има нужда?

Да, именно - следващата фаза е чистенето на ЕГР и колекторите.

А за разпознаването - Цецо, в интерес на истината, практически нищо не съм усетил.

Само напоследък усетих, че малко се е вдигнал разхода по бордкомпа. Ама си казах - абе, може и нещо повече да съм я натискал, та затова.

Всъщност един приятел ме посъветва да го направя - и го послушах.

Погледна я с Вагком, и ме пита - абе, ти тая кола чистил ли си я?

И аз - не бе, не съм я пипал.

И той - ами трябва! Почисти това и това - и после пак ще говорим!

И аз започнах да действам - и виждам, че има ефект!

Пък за програма, която да чисти дебитомера - ееее, не съм слагал такава! :D

И се съмнявам, че такава съществува!

Но не знам де - не съм сигурен.

Иначе ефектът, от хардуерните действия - ми хареса!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Например когато на 4-5 скорост не можеш да вдигнеш повече от 120 км/ч.

Тогава обикновено дебитомера вече си е заминал. :fiu:

 

Ама и аз какво ти се връзвам - цък.

Аз питах Гената. Щото той написа, че се чистело ако има нужда, контекста е "чистене на колектори и ЕГР" и се замислих, как ли разбира, че има нужда. Щото аз знам само един начин - сваляш тръбите и гледаш в дупката. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ако толкова много ви притесняват тези дебитомери и не ви се дават пари,да се пренапише  софтуера да работи по МАП сензора,както са примерно комън-рейлите.При новите точно това е избегнато -загубата на мощност с течение на времето във високите обороти на пълна газ ,свързана с износването на дебитомера.При новите софтове дебитомерите вече са само за агр-ите.Не се ползват за основното горивоподаване!

При ниските оборотни режими на двигателя,и износения дебитомер си работи коректно.За това го ползват при новите софтуери за агр-а,който работи точно при тези режими-а именно до средно натоварване на педала на газта и до средни роборотни режими на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз питах Гената. Щото той написа, че се чистело ако има нужда, контекста е "чистене на колектори и ЕГР" и се замислих, как ли разбира, че има нужда. Щото аз знам само един начин - сваляш тръбите и гледаш в дупката. :)

Закачваш компа и гледаш живи данни ... вече по-големи подробности по метода може да обясни Бат Сами.

Колкото до почистването на колекторите - вервай ми дори и почистени без дебитомер си пак гола вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ако толкова много ви притесняват тези дебитомери и не ви се дават пари,да се пренапише  софтуера да работи по МАП сензора,както са примерно комън-рейлите.При новите точно това е избегнато -загубата на мощност с течение на времето във високите обороти на пълна газ ,свързана с износването на дебитомера.При новите софтове дебитомерите вече са само за агр-ите.Не се ползват за основното горивоподаване!

При ниските оборотни режими на двигателя,и износения дебитомер си работи коректно.За това го ползват при новите софтуери за агр-а,който работи точно при тези режими-а именно до средно натоварване на педала на газта и до средни роборотни режими на мотора.

 

Може ако толкова много ви притесняват тези дебитомери и не ви се дават пари,да се пренапише  софтуера да работи по МАП сензора,както са примерно комън-рейлите.При новите точно това е избегнато -загубата на мощност с течение на времето във високите обороти на пълна газ ,свързана с износването на дебитомера.При новите софтове дебитомерите вече са само за агр-ите.Не се ползват за основното горивоподаване!

При ниските оборотни режими на двигателя,и износения дебитомер си работи коректно.За това го ползват при новите софтуери за агр-а,който работи точно при тези режими-а именно до средно натоварване на педала на газта и до средни роборотни режими на мотора.

Сами, това за комънрейлите не го знаех, и мерси за информацията.

Иначе някъде бях чел, че при някои нови мотори има вкарана и корекция, в зависимост от промяната на характеристиките на дебитомера. За целта се мери с колко се променя градиентът на нарастване на съпротивлението - и ако тая промяна е намаляла, се предполага че дебитомерът е с влошени характеристики, и му се вкарва някаква корекция. И вече когато необходимата корекция стане прекалено голяма - постъпва сигнал, че е време за смяна.

Но явно при нашите мотори такива корекции няма - и се налага да се чистят. 

Което не е чак такъв проблем - защото нито струва скъпо, нито отнема много време. 

Всичкото ми отне някъде към 30 минути, или малко повече, и изхарчените пари бяха към 16 лева - нищо работа.

Виж, вече чистенето на ЕГР а - ще отнеме и повече време, а и ще струва по-скъпо.

Но няма как тоя ЕГР да не го чистиш, нали?

Другия вариант е той да се изолира - но при тоя двигател не знам дали това може да стане, а и дали няма да има отрицателни ефекти.....

Въпреки че в рекламите на някаква тунерска фирма бях чел и такова нещо - запушваме ЕГР а, и го изолираме и софтуерно! Елате при нас!

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви,ти уж си голям разбирко,и много четеш,а не знаеш ,че на новите комън-рейли е по МАП,а не по МАФ -горивоподаването им.Писал съм за това в темата за чиптунинга в раздела Оптичен и силов тунинг.Не си си направил труда да я прочетеш ли? Или си забравил вече.

За АГР-рите,какви глупави въпроси задаваш?Нали 1000 пъти сме писали ,че при тези двигатели като твоя в случая, АГР-ите могат да се запушват софтуерно и не се цапат колекторите повече.

Въпросите ти са неуважителни към хората които са предоставили такава информация.От теб не съм го очаквал :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачваш компа и гледаш живи данни ... вече по-големи подробности по метода може да обясни Бат Сами.

Колкото до почистването на колекторите - вервай ми дори и почистени без дебитомер си пак гола вода.

Гена, шегувам се бе! Имам си на идея как се прави. Но според мен чистенето на колекторите на кола с "незатапен" отходен тракт трябва да е профилактично. Шафта кара колата от нова и беше писал какъв кенеф е било вътре като го е отворил.

 

На моя италиански кенеф, първата работа като дойде беше да го разглобя из основи и да пъхна горелката в колекторите. Вътре отвора беше останал на под 50%. След това да затапя АГР и да СМЕНЯ дебитомера. Даваше стойности над 900... ама като те сърби под шапката все ти се струват малко... и те така.

 

Сега поради ядове с охлюва, нещата пак отиват на разглабяне, та ще рапортувам каква гнус се е събрала след 40к с затапен ЕГР.

Редактирано от pepino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се е събрала Цецо.Твоята може да пренадува,от отслабнала пружина на актуатора!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стиви,ти уж си голям разбирко,и много четеш,а не знаеш ,че на новите комън-рейли е по МАП,а не по МАФ -горивоподаването им.Писал съм за това в темата за чиптунинга в раздела Оптичен и силов тунинг.Не си си направил труда да я прочетеш ли? Или си забравил вече.

За АГР-рите,какви глупави въпроси задаваш?Нали 1000 пъти сме писали ,че при тези двигатели като твоя в случая, АГР-ите могат да се запушват софтуерно и не се цапат колекторите повече.

Въпросите ти са неуважителни към хората които са предоставили такава информация.От теб не съм го очаквал :)

Не съм го чел това, и именно затова казвам - благодаря!

Аз до тая тема и не съм стигнал. :D

Чета каквото ме интересува в момента - а съвсем не всичко!

Пък за ЕГР ите - ох, толкова неща съм чел за тях, че вече не знам какво да мисля.

Че трябва да се затапват, за да не цапат, или че не било добре да са затапени, защото двигателят по-бавно загрявал.....

Или че трябвало само да се запушат, или не, трябвало и софтуерно да се изолират.....

То е уместно да е последното - защото как иначе няма да набива грешки?

И така нататък.

Сто неща има написани, и всичките са различни.

Но за момента поне - съм решил само да го почистят.

Пък по-нататък вече - ще видим.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.