Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Почистване на дебитомер и торкс за демонтаж


stivi797

Recommended Posts

Колеги, имам голяма молба към вас - който се е занимавал с това, да ми каже кой тип и номер са торксовете, с които се демонтират винтчетата, крепящи дебитомера!

Налага ми се да го сваля, за да го почистя, и  имам няколко различни торкса, опитвам с тях - обаче не стават.

Тъй че ще съм благодарен, ако ми кажете кой е верния!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • stivi797

    11

  • Цецо75

    8

  • gogata

    5

  • shaft

    5

Най-много писали в темата

TS е торкса. Ако не се лъжа, размера беше 20. Ето ти как изглежда - http://www.intertechnic.net/index.php?p=product-details&id=3481 С малката разлика, че в Бриколаж беше около 2 пъти по-евтин  ;) . Ако не ти е спешно, предполагам че все някой ще се намери да ти услужи на НИМ с такава вложка,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси!

Иначе не е спешно, но аз нали все бързам.

И едва ли ще изтрая да не си ги купя - още повече че сигурно струват няколко лева!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......още повече че сигурно струват няколко лева!

 

около 2,50лв по спомен :derisive:  , @gogata е прав , изчакай следващ НИМ , и аз мисля че ще се намери . Просто си подготви спрей и малко време.

П.С. Ако можеш пропусни опита за демонтиране с клещи - трудно и неприятно е , а и рядко се получава :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

около 2,50лв по спомен :derisive:  , @gogata е прав , изчакай следващ НИМ , и аз мисля че ще се намери . Просто си подготви спрей и малко време.

П.С. Ако можеш пропусни опита за демонтиране с клещи - трудно и неприятно е , а и рядко се получава :sorry:

Въобще не смятам да ги демонтирам с клещи - не искам да ги чупя.

Имам някакъв опит с подобни винтчета - та знам колко лесно е да ги направиш на нищо.

Тъй че просто ще търся необходимия инструмент - трябва човек да си има такъв.

А за следващ НИМ.... благодаря, но ще видим дали ще ми стигне търпението.

То когато ще купя спрея, вероятно тогава ще купя и накрайниците..... 

Но благодаря за предложението!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я сподели като си запознат с технологията на почистване на дебитомера как се прави това и кое по-точно се чисти !

 И какъв трябва да е ефекта от манипулацията ...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, чисти се ето тази пластина. Пръскаш няколко пъти, докато падне всичката чернилка от нея, изчакваш хубаво да изсъхне и си готов. В никакъв случай не пръскай с WD40 или подобен "мазен" спрей! Ефекта е, че колата тръгва една идея повече, ако преди това дебитомера е бил мръсен. А и предполагам като му свалиш всичката мръсотия, му удължаваш живота.

 

П.П. Снимката е взета е Сеат форума. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо, чисти се ето тази пластина. Пръскаш няколко пъти, докато падне всичката чернилка от нея, изчакваш хубаво да изсъхне и си готов. В никакъв случай не пръскай с WD40 или подобен "мазен" спрей! Ефекта е, че колата тръгва една идея повече, ако преди това дебитомера е бил мръсен. А и предполагам като му свалиш всичката мръсотия, му удължаваш живота.

 

 Ясно, а с какво пръскаме ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето - нищо няма да се постигне :) По принцип, ако колата има някакъв проблем - пренадува или не й стига въздух - тогава може... но профилактично - спрей за клавиатура (ако имаш подръка най-лесно - да издуха боклуците), други го потапят в баня с бензин (аз не бих го направил), общо взето... "да издухаш една решетка/цедка" ето как става (снимки от сеат форума):

 

c53d0640f621280d.JPG

 

dc3343f6b5463a22.JPG

 

fd84337fdacd7cb8.JPG

 

 

Човека е писал, че разхода му се е подобрил. Имам един приятел във форд общността, той мисля, че с бензин си го чисти... има и някакви спрейчета, но... Ако човек се чуди какво да прави - няма проблем. Също и EGR-а може да се изчисти - същата работа.

 

Ето и клипче - баш от ТДИ (пича ползва "спрей за контакти" - аз имам някакъв, който като пръсна някоя клема и побелява като пудра захар, след това изветрява като спирт/газ и нищо не остава - не го знам какъв е):

 

Поздрави

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, да ти кажа(без да разбирам) не съм чувал кола да й пренадува турбото от повреден дебитомер. В случая става дума просто да му се свали мръсотията, за да ти работи(и върви) по-добре колата. Марто и Печатаря могат да потвърдят за какво говоря. Така че, ефект има, особено при много зацапана пластина. Има си специални спрейове за тази цел, другия вариант е да се използва спрей за стартиране на двигатели(след като се уверим, че е изцяло на основата на етер, и няма разни "смазки" в него - не стои мазен като си пръснеш на пръста, примерно). Поздрави. 

 

П.П. Готино клипче, само дето не знам до колко ще го изчисти хубаво,като го пръска докато си е в кутията...  :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне, ти пък - запознат с технологията!

Много ме надценяваш - всъщност на Октавията това ще го правя за пръв път.

Та, първо се сваля куплунгчето. После се развъртат винтовете, крепящи дебитомера към пластмасовата тръба. След това същият се демонтира внимателно - нагоре, като се внимава да не се повреди, а и да не се скъса гуменото уплътнение.

Не се пипа за долната част - където е нишката. И въобще, не се пипа и по-нагоре - а само за горната, където е щтекерчето.

След това се слага на разстояние 2-3 педи, с нишката надолу - насочва се спрея към долната част - и се пръска.

От упор обаче - а не от 2-3 педи.

Със спрей за чистене на дебитомери - а не със спирт! Не и със нещо друго - защото тогава дебитомерът отива на кино, а струва достатъчно скъпо!

После се завърта на 90 градуса - и пак се пръска. И пак се завърта - и пак се пръска.

Не се пръска към лицето обаче - че да не останеш без очи!

След това се изчаква 20 минути, да речем - за да си изсъхне от само себе си.

И после всичко се сглобява в обратен порядък.

И какъв трябва да е ефектът - добър вървеж във високите обороти. А също и във ВСДС, или във ВАГ Кома - едни стойности трябва да са еднакви, или да са много близки.

Но и едно друго нещо междувременно трябва да ми направят по колата - други хора вече, а не аз.

Едно леееекичко почистване.....

Само недей сега да ме караш да обяснявам подробно.

Но като го свърша всичкото - ще казвам как са нещата.

И ако някъде съм сбъркал - може да ме поправите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, да ти кажа(без да разбирам) не съм чувал кола да й пренадува турбото от повреден дебитомер. В случая става дума просто да му се свали мръсотията, за да ти работи(и върви) по-добре колата. Марто и Печатаря могат да потвърдят за какво говоря. Така че, ефект има, особено при много зацапана пластина. Има си специални спрейове за тази цел, другия вариант е да се използва спрей за стартиране на двигатели(след като се уверим, че е изцяло на основата на етер, и няма разни "смазки" в него - не стои мазен като си пръснеш на пръста, примерно). Поздрави. 

 

П.П. Готино клипче, само дето не знам до колко ще го изчисти хубаво,като го пръска докато си е в кутията...  :eusa_think:

 

Все ги бъркам, по дяволите - MAP-a и MAF-a... иначе ми е ясно, че дебитомера казва на ECU-то колко въздух влиза, ЕКУ-то си решава колко гориво спрямо въздуха да подаде, за да се оптимизира процеса на изгаряне и т.н. Ако дебитомера е повреден - може да вкара повече въздух или по-малко. Примерно, ако е откачен сензора - ще вкарва повече въздух, защото системата няма да има стопер-а и няма да работи нормално, ами колата ще лети (влиза много въздух), обаче вече не знам последствията какви могат да са. Така съм чел, как работи на практика - не знам.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колеги относно за дебитомера точно преди 2 дни го смених и аз нещо датчика е бил заминал така ми обясни по телефона майстора и го смениха 110 лв. струва е как да не ме заболи сърцето ама няма къде ,като се налага.  А старият ми датчик си го взех вкъщи но  незная дали мога да го отворя да се опитам да го отремонтирам ако мога .

Поздрави !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, ако е откачен дебитомера, няма да вкарва повече въздух. Компютъра го отчита това и си задава някакви негови си фиксирани стойности. Ама много се отплеснахме от темата.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега съм чистил 3 дебитомера. И 3-те след това бяха сменени в кратки срокове. Не казвам, че се скапват от чистенето. По-скоро имам чувството, че има някакъв повърхностен слой върху метала, който с времето се окислява или нещо от сорта. След това почистването помага за малко, ама много бързо пак се стига до старото положение. Просто опит споделям, не пречи да се пробва естествено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шафте, ако е откачен дебитомера, няма да вкарва повече въздух. Компютъра го отчита това и си задава някакви негови си фиксирани стойности. Ама много се отплеснахме от темата.  :)

 

Мда, благодарение на Pepino го разбрах това... Аз си спомням други неща, но явно съм се поомазал малко - напоследък ми е напрегнато доста и обърквам доста неща :) Моля да ме извините за неверностите!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега съм чистил 3 дебитомера. И 3-те след това бяха сменени в кратки срокове. Не казвам, че се скапват от чистенето. По-скоро имам чувството, че има някакъв повърхностен слой върху метала, който с времето се окислява или нещо от сорта. След това почистването помага за малко, ама много бързо пак се стига до старото положение. Просто опит споделям, не пречи да се пробва естествено.

Ако си е заминал дебитомера колкото и да чистиш си отпътува в кофата .

Колкото до механиката (ефекта от чистене) до колкото знам това , което чистим е платинена нишка , която се загрява , а преминаващия въздух я охлажда и в зависимост от скоростта на охлаждане компа разбира колко въздух минава , но с времето , чистия въздух и хубавите филтри се натрупва слой , който пречи на охлаждането и съответно компа мисли , че минава по-малко въздух и намалява горивото , но това е моята теория по въпроса на базата на това , което знам за тези датчици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен са ми го обяснявали всичкото това, и то с приблизително същите думи, Формане - тъй че нещата би трябвало да са точно такива.

Но аз си спомням старите дебитомери - дето бяха с въртяща се част, и с потенциометър - нали и те се чистеха!

А реално, изкарваха повече - по 200000 км, и чак тогава проводящият слой се изтриваше, и трябваше да се сменяват.

Или в краен случай се сменяваше само проводящата плочка - което струваше 10 или 20 долара.

Тъй че новите технологии..... явно не са най-доброто решение. Или поне не са най-дълговечното такова.

Но ще го чистя - пък ще видим колко ще изкара.

А вие ще стискате палци - да изкара повече!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега,аз да ви кажа.Послушайте Цецо и Бест форман.

Хубаво е да се почиства дебитомера,но профилактично,а не като дава вече ниски стойности.....защото тогава е вече късно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега,аз да ви кажа.Послушайте Цецо и Бест форман.

Хубаво е да се почиства дебитомера,но профилактично,а не като дава вече ниски стойности.....защото тогава е вече късно.

 

 

На колко време трябва да се почиства профилактично тогава ?

И как мога да разбера че не работи добре датчика на дебитомера  ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко време трябва да се почиства профилактично тогава ?

И как мога да разбера че не работи добре датчика на дебитомера  ?

 

Вместо да го почистваш профилактично, сменяй редовно филтъра и да гледай да не е някое менте :) Особенно ако живееш в някоя прашна дупка като големите ни градове. Ако не гониш силов тунинг, не слагай спортни филтри, не дават нищо съществено като коне.

 

Дали работи добре, можеш да установиш с кабела в движение и газ до ламарината.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за съветите .

Да прав си  може и от филтъра да сее развалил датчика, но поне на 2-3 месеца го вадя и го почиствам с прахосмукачката  :) .

А да ми кажеш как става поддръшката на спортният филтър че с тия неща не съм на ясно ?

 

Поздрави !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спортните, поне тия на КН се пръскат със спрей. Но ако съм се ориентирал правилно от гаража ти - не ти трябва спортен филтър.

 

А защо реши, че дебитомера ти е заминал? Един прост тест е да пробваш без него. Ама това ще ти каже, само дали е тотално умрял. Единствения начин да се провери като хората е с кабела.

 

Ама всъщност ти си близо до Варна. Иди до Гюнтер и всичко ще стане ясно.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да го почистваш профилактично, сменяй редовно филтъра и да гледай да не е някое менте :) Особенно ако живееш в някоя прашна дупка като големите ни градове. Ако не гониш силов тунинг, не слагай спортни филтри, не дават нищо съществено като коне.

 

Дали работи добре, можеш да установиш с кабела в движение и газ до ламарината.

Подкрепям те за спортния филтър и дебитомера. На Мицубишито ми смеха дебетомера заради KN филтър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да го почистваш профилактично, сменяй редовно филтъра и да гледай да не е някое менте :) Особенно ако живееш в някоя прашна дупка като големите ни градове. Ако не гониш силов тунинг, не слагай спортни филтри, не дават нищо съществено като коне.

 

Дали работи добре, можеш да установиш с кабела в движение и газ до ламарината.

 

Наистина, много по-често трябва да се сменява въздушния филтър - а не на 2 години, или на 20000 км, примерно.

Защото по-прашна дупка от София - има ли друга?

То аз и сега го сменявах на 10-12 хиляди - но явно трябва да го сменявам по-начесто.

Досега го взимах от Еуратек..... Струваше 17 лева или нещо такова.

А това всъщност са някакви незнайни полски филтри - дето са ми много съмнителни...... И не знам въобще кой им е производителят. Колкото пъти съм го разглеждал - не можах да го открия кой е.

Ами явно ще се мине на други филтри, и ще ги сменявам на по-малко километри.

Това е решението, според мен.

Редактирано от stivi797
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.