Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Всичко за Superb на едно място.


gogata

Recommended Posts

Идеята е да се събере на едно място всякаква техническа информация за модела, каталози, статии в интернет и тн. С цел да се избегне разводняване, темата е заключена. Ако искате да допълните нещо, моля пратете ми лично съобщение с нещата, които бихте искали да се добавят. Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като един от легендарните предвоенни модели на Skoda не може да не започнем с кратка история „оригиналният” Superb.

 

skoda_superb_type_913_1936_large.jpg

 

Superb, дебютира през 1934 г. и  е първият автомобил произведен от Skoda с V8 двигател, а по-късно и със задвижване на всички колела .

Шкода представя нова моделна линия пред 1930 г., които значително се различават от предишните модели на марката. Нов дизайн на шасито, каросериите, независимото окачване и много други нововъведения са разработени под ръководството на главния инженер Владимир Матуш, работещ в сътрудничество с Ханс Ледвинка от Татра.

 

Разработеното изцяло ново шаси става основа, освен за Superb, също така и за моделите Popular, Rapid и Favorit. Всичко това помага на Шкода да стане абсолютен пазарен лидер през 1938 година, с дял от цели 49%. За съпоставка - през 1933 г. Škoda има 14% дял от Чехословашкия автомобилен пазар, което я нарежда на трето място след Praga и Tatra.

Супърб е представен официално през 1934 г. и е вторият най-луксозен модел на Шкода след моделът 650 (спрян от производство същата година). Цената му тогава е около два пъти цената на Rapid, което много напомня на съвременната ценова политика на марката. Супърб е наследник на модела Type 860, произвеждан в периода 1929 – 1932г, който е луксозна лимузина с редови, осем цилиндров двигател.

 

Произведени са седем основни модификации/поколения на Superb. Които са, както следва:

 

Type 640 (първо и второ поколение) – отличава се с редови шест цилиндров двигател, с плоска глава и обем 2492 куб.см. Моделът има сух съединител, 4 степенна скоростна кутия, която със синхронизирани трета и четвърта предавка. Каросерията се предлага във варианти с 4 или 6 места.

 

Type 902 - Представен е през 1934 г. При представянето на Superb през същата година, главния конкурент Tatra току що е представила революционният си модел 77 – първият в света аеродинамичен автомобил. Това кара Skoda да направи стъпки в същата насока, като покаже една по-заоблена и аеродинамична версия на своя флагман, под името 902. Което прави дизайнът на модела по-близък до малките модели Popular и Rapid. Двигателят е с увеличен до 2703 куб.см. обем, и е куплиран с нова скоростна кутия, с алуминиев корпус. 902 се предлага във версия с 4 и 6 места, както и като кабриолет, с две врати. На разположение е също така и лимузина с удължена и по-аеродинамична каросерия, произведена от компанията Sodomka.

 

Type 913 - Представен е през 1936. Предната част на колата се различава с нов дизайн, а двигателя вече е с обем 2914 куб.см. Моделът се предлага в три основни версии: лимузина с шест или седем места; петместен седан или купе с две врати и място за петима пасажера. По-рядко срещаните версии на модела са луксозен кабриолет, както и автомобили модифицирани в линейки, товарни автомобили и микробуси. Производството на този модел е прекратено през 1939 г.

 

Type 924 - Първият прототип на тип 924 е направен още през 1937 г., но въпреки това влиза в производство едва през 1939 г. Колата има нов двигател с обем 3140 куб.см. с горен разпределителен вал , удължена база и по-заоблена каросерия. 924 се отличава с резервни колела зад предните калници, вместо под пода на багажника, както е при предишните модели. Основната версия е шест-местна лимузина. Средния ред седалки може да се сгъва, което позволява повече място за пътниците в задната част.

 

 

Type 952 и 956. През 1941-43 г, в заводите на Skoda, намиращи се окупираната от нацистите Бохемия, започва производство и  на военния вариант, предвиден за армията на Вермахта и неговите  съюзници. Новия Superb е базиран на модела 924. Първоначалнво производството започва с варианта 952, който има задвижване само на задните колела. Тази версия бързо е спряна от производство, за да отстъпи място на 956 – със задвижване на всички колела. Този модел разполага с три военни версии:

  •  KFZ 21 - луксозен кабриолет, предназначен за високите чинове в армията. Докато са на фронта генерал Хайнц Гудериан и фелдмаршал  Ервин Ромел използват този модел на Skoda като личен автомобил. От тази модификация са произведени 100 броя.
  •  Kfz 15, който е използван като автомобил за превозване на личния състав, в това число и на войници до фронта. Произведени са 1600 броя.
  • Третата модификация е военна линейка - 30 броя от нея са произведени .
 

Superb 4000 (Type 919) През 1939 Skoda представя моделът Type 4000. Той разполага с OHV двигател, V8 с 3990 куб.см. Този модел е удължен до 5700 mm. За разлика от предишните модели, този има три степенна скоростна кутия. Само 11 автомобили от този тип са били направени.

 

След войната, производството на Superb продължава в малки количества и през 1947-48 г., когато 60 лимузини и 100 кабриолета са произведени, някои от тях в луксозната версия, предназначена за паради. Официално, всички те са доставени на Чехословашкото Министерство на вътрешните работи.  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

superb-g196a.jpg

РЪКОВОДСТВА ЗА УПОТРЕБА НА ВСИЧКИ МОДЕЛИ SKODA, както и прилежащите им аудио и навигационни системи, ОТ FAVORIT ДО НАШИ ДНИ.

 

Каталог на Skoda Superb 2013 в pdf формат.

 

Актуални ценови листи на моделите, както и списъци с допълнително оборудване - тук

 

Технически характеристики на различните модификации:

 

2002 - 2003 г.

Skoda Superb 2.5TDI V6 - 155 к.с.

Skoda Superb 2.5TDI V6 - 155 к.с. автоматична скоростна кутия

 

2002 - 2005 г.

Skoda Superb 1.9TDI - 131 к.с.

 

2002 - 2006 г.

Skoda Superb 2.8V6 30V - 193 к.с.

Skoda Superb 2.8V6 30V - 193 к.с. автоматична скоростна кутия

Skoda Superb 1.8T - 150 к.с.

Skoda Superb 2.0 - 115 к.с.

Skoda Superb 1.9TDI - 101 к.с.

 

2003 - 2006 г

Skoda Superb 2.5TDI V6 - 163 к.с.

Skoda Superb 2.5TDI V6 - 163 к.с. автоматична скоростна кутия

 

2004 - 2005 г

Skoda Superb 1.9TDI - 131 к.с. автоматична скоростна кутия

 

2004 - 2006 г.

Skoda Superb 1.8T - 150 к.с. автоматична скоростна кутия

 

2005 - 2006 г.

Skoda Superb 2.0TDI - 140 к.с.

 

2006 - до сега.

Skoda Superb 1.8T - 150 к.с.

Skoda Superb 1.8T - 150 к.с. автоматична скоростна кутия 

Skoda Superb 1.9TDI - 105 к.с. 

Skoda Superb 2.8-V6 30V - 193 к.с.

Skoda Superb 2.8-V6 30V - 193 к.с. автоматична скоростна кутия

Skoda Superb 2.5 V6 TDI - 163 к.с.

Skoda Superb 2.5 V6 TDI - 163 к.с. автоматична скоростна кутия

Skoda Superb 2.0 TDI - 140 к.с.

Skoda Superb 2.0 - 115 к.с.

 

2008 - до сега.

Superb 3.6 FSI 4x4 -  260 к.с. автоматична скоростна кутия.
Superb 2.0 TDI -  140 к.с. автоматична скоростна кутия.
Superb 1.8 TSI -  160 к.с. Автоматична с.к.

 

Superb 2.0 TDI - 170 к.с. Автоматична с.к.
 
1505269_552428084849657_628431263_n.jpg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

New Skoda Superb - линк към официалният сайт на Skoda Auto

2014-Skoda-Superb-Facelift-Front.jpg

New Skoda Superb GreenLine - линк към официалният сайт на Skoda Auto

Skoda-Superb-GreenLine-1.jpg

New Skoda Superb Combi - линк към официалният сайт на Skoda Auto

galeriebild-skoda-superb-facelift-fahrbe

New Skoda Superb Combi GreenLine - линк към официалният сайт на Skoda Auto

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skoda Superb в медиите (ще се допълва периодично):

 

Статии публикувани преди 2013г.

Skoda Superb I - кратко ревю от AMS

Skoda Superb I срещу Hyundai Sonata: Достъпните големи - сравнителен тест

Употребявани автомобили: Skoda Superb 1.8T

 

Skoda Superb II: Чешкият флагман

Skoda Superb II: Уверено настъпление - представяне на второто поколение на модела

Skoda Superb II: Изненадите продължават

Skoda Superb II: Скачени съдове

Skoda Superb II: Нов турбодизел

Skoda Superb Combi: Работягата

Skoda Superb Combi, Ford Mondeo Turnier, VW Passat Variant: Зимни пространства

Skoda Superb Estate Outdoor: На Острова

Honda Accord 2.0, Skoda Superb 1.8 TSI, VW Passat 1.8 TSI: Централни нападатели

Skoda Superb Outdoor: Минимият скаут

 

Статии от 2013г.

 

6 автомобила, 6 мнения - какво може да замести BMW 116d?

Сравнителен тест: големият шампионат в средния клас (финален кръг)

Skoda е основен партньор на Tour de France за десета поредна година

Президентът на Чехия избра Skoda Superb

Skoda Superb: Ново лице

Skoda Superb: Втори дубъл -  Първи впечатления от рестилизирания Superb.

Редактирано от gogata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Шкода Ауто произведе своят 1,5 милионен автомобил в завода в Квасини. Юбилейното отличие отива при Шкода Супърб.

 

1486721_10152054380514183_1508670741_n.j

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Skoda Superb в медиите през 2014г. (ще се допълва периодично):

 

articlephotoId-28720-670-419.jpg

 

 

Cross-пакет за Skoda Superb - Autobild

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...
  • 3 месеци по-късно...
  • 1 месец по-късно...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.