Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1.9 TDI трудно загрява?


minkov89

Recommended Posts

Колеги, бях пуснал такава тема, но явно при смяната на софтуера на форума е изчезнала. Става дума за Оки 1999г. 1.9TDI - 90 коня, AGR. Загрява трудно, много рядко стига до 90 градуса. А пусна ли климатроника да духа над 26-7 градуса почти не иска да загрее. Това се случва при сравнително високи температури навън, в порядъка на 10-12 градуса. Направих някои опити и установих следното.

 

1. Когато колата е загряла до 40-50 градуса (стрелката е точно по средата между 0 и 90), и двата маркуча на радиатора са хладки и горният, и долния, следователно големият кръг не е затворен, а това не е нормално при тази температура, нали? Това 100% ли означава, че термостата е за смяна?

 

2. Когато пусна климатроника на Auto започват да духат и двете перки на радиатора. Разбрах, че е нормално да се включва тази на Климатика, защото на Auto режим компресора, работи за да изсуши по-бързо влагата ужким, но защо се пуска и другата перка, това нормално ли е или има аномалия? Когато премина на режим ECON и двете перки спират.

 

Ще Ви бъда много благодарен, ако ми помогнете. Благодаря Ви предварително и поздрави на всички :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

1. Когато колата е загряла до 40-50 градуса (стрелката е точно по средата между 0 и 90), и двата маркуча на радиатора са хладки и горният, и долния, следователно големият кръг не е затворен, а това не е нормално при тази температура, нали? Това 100% ли означава, че термостата е за смяна?

 

Да ,за смяна е. :hi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви много за отговорите. Имам и още един въпрос. Буксата на датчика за нивото на антифриза е извадена и е шунтирана. Явно датчика е окислил и в Италия са решили, че не им се сменя казанчето. Аз си намерих разширителен съд от Голф 3, който визуално е същия, само последната буква на номера се разминава, дали може да се използва?. Моят е 1J0 121 403B, а от Г3 е 1J0 121 403A?

 

ПП Имам и един друг проблем. Не ми светят габаритите от шофьорската страна. Според книжката е бушон номер 23 - смених го, но няма ефект. Паркинг светлината (ляв мигач при изгасена кола) работи, но на габарити от ляво няма никой. Някаква идея? Да минава веригата и през друг бушон? За съжаление бушоните не са прозрачни и не се вижда дали са изгорели, май, ще се наложи да ги проверявам един по един с мултицета.

Редактирано от minkov89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркинг светлината и габарита са отделни вериги.

 

бушона ти е правилен 23

 

Предполагам  проблема е в ключа за пускане на габарита,

 

Ако го свалиш провери на буксата  дали на --- сиво с кафяво---- идва 12в. като  завъртиш  ключа.

Този  цвят  отива до бушон  23,   след  това  цвета до габарита е   сиво-черно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много, колега. Утре ще проверя какво е положението. Прочетох във форума, че дават фира тези ключове, та може и от него да се окаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проверих днеска с мултицета. Ток стига до левите габарити и изведнъж изчезва. Има ток и на ключа, и след него, и на бушона и на плюсовата пластина на фасунгата. За да спре виждам 3 възможни причини - Ключа, буксата на инсталацията, която влиза в ключа или снопът с кабели. Буксата изглежда добре на пръв поглед, по кабелите също не личи да има нагоряло някъде или да са се търкали в нещо, текстилното покритие, с което са омотани е перфектно на всякъде. Сега съм се захванал с ключа, разглобих го, но никъде няма много нагоряло или окислило, само на 2,3 пътеки има покафеняло, но може и от това да е. Ще го изчистя и ще видим. Почти съм сигурен, че е от него, защото, когато го пробвах изваден от таблото имаше габарит, а след това като го защаркнах изчезна. Буквално със самото защракване на щипките към таблото, може би нещо не прави добре контакт в него.

 

ПП. Проверих в ЕТ термостата ми е 56лв, мисля да го сменя четвъртък или петък. Имам обаче няколко въпроса.

 

1. Освен от пробката на радиатора, мога ли да източа и антифриза от блока под нивото на термостата, защото като го сваля не искам да изтече 1л. антифриз и да полее всичко?

2. След това как да обезвъздуша системата или тя сама се обезвъздушава?

3. Колко литра антифриз събира?

4. Колко струва 1л. антифриз G12+ в ЕТ. Забравих да ги питам по телефона и да не се окаже, че антифриза ще струва почти колкото термостата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, колега. Ами освен да действам май друго не ми остава. Между другото почистих вече ключа на фаровете и засега няма проблем с габарита. Ще поживеем и ще видим какво ще стане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами смених термостата. 60лв ми излезе от ЕТ заедно с уплътнението. Източих антифриза от пробката, като свалих термостата изтече съвсем малко. След като го смених си налях стария + не повече от 400гр. Между другото антифриза, който източих беше идеално червен, нямаше никаква ръжда или замърсяване. Сега колата загрява нормално, бързо вдига 90 градуса и ги държи постоянно. Много съм доволен. 

 

Изникна ми обаче и едно ново питане. Нормално ли е за моя мотор 1.9TDI AGR 90 коня да хвърля малки капки масло от щеката на маслото? Не е нещо фрапиращо, но го има. Освен маслото има и подухване, не е силно, защото като запуша с пръст, почти не усещам налягане. Но се вижда пара как излиза нагоре (може би са картерни газове). Това нормално ли е за този мотор или не? Колата иначе си има компресия, върви екстра, масло засега не ми гори и не пуши въобще?

 

И още нещо - кога е по-добре да се проверява дали духа на щеката, при студен или при загрян мотор?

Редактирано от minkov89
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже карам дизел за 1ви път(до колкото чук загрява по бавно) нормално ли е при външни темп 1-3градуса да мина 10км (от владиславово до аспарухово -по крайезерния който е от варна знае) и колата да не стигне 90 гр стига някъде 75-80 можеби(уредът почва 50-по средата 90)   . 

При околко 0-1гр паля работа на място 1-1,5мин и като мина около 3,5км до работа олепя едвам от 50градуса.

При външна темп 10гр си загрява нормално и си стои на 90гр ,дори я оставих на място да работи да видя дали ще се включи перката на радиатора(че като я купих видях че буксата на датчика е извадена-защо ли? и я закачих). така и не мръдна повече от една "идея' от 90те гр.

А по принцип на колко градуса трябва да се включва ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, не се притеснявай. Аз минавам 12км градско и колата не загрява до 90 почти никога... Зависи - ако я ръчкам с много газ - може да загрее, но зимата е така.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@goro21 , Не се притеснявай , нормално е при тези температури да не загрее точно до 90 за тези км :)

п.с. Важно е поне парното да ти грее :)

 

.... ако я ръчкам с много газ - може да загрее, но зимата е така.

 

Поздрави

Венци , надявам се това не го правиш наистина :nea:

Редактирано от mRt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Венци , надявам се това не го правиш наистина :nea:

 

Разбира се, че не :) Да не съм малоумен. Мога да дам пример с един съсед. Има Фиат Браво/а/ не знам какви са им двигателите, ама това е дизелово... също познато като "гробница най-страшна". Сутрин като го запали от третия опит, абсолютно всеки ден газта до долу при първоначален старт - ако си чувал как се търкаля чувал с орехи по нанадолнище, познат ти е звука... вземи го умножи по 10 000 и ще опише чудничко как тряска тоя д'звер. Ама пича няма достатъчно акъл и не знае, че това не трябва да го прави... Както и да е - всякакви умове има :) Аз моята кола си я пазя, карам си я полека докато е студена, още повече трябва да разбие всички масла, където има... Като вдигне над 70-75 градуса почвам да настъпвам над 2500 оборота до към 3000, за да позагрее малко. Преди да вдигне 70-75 градуса не карам с повече от 1800-маааксимум 2000, защото на мен колата не ми е за един ден, като на оня пич.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз правя като теб, колега. Така е редно да бъде, иначе да кажа на момчето по-горе, че и според мен е нормално при тези температури да не загрява така бързо. Преди малко се пробрах от едно заведение с колата и като запалих беше -6. Загря до 90 градуса чак след около 15-20 мин каране/работа на място. Така че е нормално, притеснително е, ако никога не достига 90-те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги :)Аз имам следния проблем с парното,не духа напълно топъл въздух.Потенциометъра е поставен на макс. топло..Когато колата е загрява до 90, проверих дали радиатора в купето загрява(като хванах входна и изходна тръба,намиращи се до серво-усилвателя,и установих че са топли)Наврях се и до педалите да търся дали жилото работи,при въртене на потенциометъра на таблото. Жилото има нормален ход.Къде може да е проблема? Октавия 1 е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес се качих на магистралата  30тина км  , като преди това показваше 60гр навън е 3-4гр не повече и колата не загря повече от 75-80гр макс като стоеше около 70гр , скорост 100-110км, колата е италианка възможно ли е да има термостат отварящ по рано-или изобщо да няма такъв.

Редактирано от goro21
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без термостат няма да вдигне дори 50-60 градуса на магистралата. Това, че е италианка не означава, че термостата е друго. А дали е термостат се познава много лесно. Палиш, караш докато стрелката "отлепи", отваряш капака и пипаш маркуча който излиза (т.е. долния) от радиатора. Ако е топъл - термостата е за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно е прав колегата. Аз така хванах моя термостат. На 40 градуса беше отворил и маркучите на радиатора бяха топли. А трябва да отваря на 87 градуса. След като го смених сега колата си държи 90 градуса и парното духа топло както си трябва.

 

Колега, goro21, да не би да ти е запушено радиаторчето на парното? Няма логика да има въздух в системата, защото след като се обезвъздушава сама, би трябвало отдавна да ти е спаднало нивото на автифирза...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нне колата си духа топло много преди да е отлепила стрелка след 5-6мин си подухва топло , просто по магистралата май си иска обороти  като карам със 100 е  около 2000/об.  Пробвах като отлепи срелката 50-60гр  пипнах горния маркуч топличак  а долния студен явно е наред термостата. Просто иска повече газ колата явно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , при работещ термостат топлата тръба (горната) трябва да е студена докато стрелката не стигне работна температутра , тогава термостата отваря и чак тогава трябва да се затопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е тя е леко топла но е по топла от долната , значи термостата пропуска или не затваря плътно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

след смяна на термостата  колата забива 90гр и не мърда, а парното си духа направо горещо  :)  замерих стария термостат(оригиналния си беше) и очевидно неработеше щом  почва да отваря на 65-70гр а на 80-85гр е напълно отворен ,а на него си пишеше 87гр.

Редактирано от goro21
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.