Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Постижения на Шкода в моторните спортове.


vasilisa

Recommended Posts

Есапека Лапи (Skoda Fabia S2000) спечели "Рали дю Вале", което бе последен кръг от Европейския рали шампионат. Ветеранът Оливие Бури (Ford Fiesta RRC) удържа финалния щурм на Крейг Брийн (Peugeot 207 S2000) и завърши на впечатляващата втора позиция.lappi_12_big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...

Тази година Есапека Лапи стана европейски рали шампион още преди да завърши самия шампионат. Това стана ясно на тренировките за последния кръг - Рали Корсика, където основният му конкурент за титлата Сеп Виганд (отново с Шкода Фабиа С2000) катастрофира. Това е третата поредна титла за Шкода в Европейския Рали Шампионат.

 

SP_5921_JPG.jpg

Редактирано от axel
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 4 месеци по-късно...
  • 2 години по-късно...

Не знам дали е правилната тема, но тъй като вчера се даде старт на 37-то Рали Сливен, реших да споделя снимки на едни от участниците. C.S. ProRally Team Brasov - Dan Girtofan и Тudor Marza със Skoda Fabia R5.

 

post-18714-0-55162300-1504342623_thumb.jpg post-18714-0-10838100-1504342655_thumb.jpg post-18714-0-66967300-1504342690_thumb.jpg post-18714-0-37135100-1504342886_thumb.jpg post-18714-0-99475100-1504342913_thumb.jpg post-18714-0-82205900-1504342940_thumb.jpg post-18714-0-79771500-1504342991_thumb.jpg post-18714-0-59656300-1504343024_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах честта да гледам автомобила и през трите дни от ралито. Уникална кола си е :banger_2:  Според мен стила на каране на Girtofan беше повече за зрелище и пързаляше доста по завоите, вместо да ги взима чисто и да печели време. Доста фенове си насъбра още от първия ден. На мен също ми беше фаворит, въпреки че Пламен Стайков си извоюва заслужена победа :eusa_clap: А ако от Шкода са слушали внимателно, Стайков на награждаването каза че иска да кара догодина Фабия Р5... така че нищо чудно догодина да има 2 Р5-ци :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как Стайков да кара Шкода догодина, освен ако не изкопа злато в задния двор. Не е апетитна хапка за спонсорите Пламен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо мислиш, че не е апетитна хапка ? Ако аз съм спонсор бих предпочел някой потенциален шампион за сезона, вместо някой дебютант. Примерно за мен пилотите на Хюндай Рейсинг Трофи, не бяха особено атрактивни, макар и в Симеонов и Станчовски  да има потенциал. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото сме малък пазар и няма как да кара за заводски отбор. В България една Р5 втора ръка не могат да си позволят пилотите, да не говорим за български пилот да бъде взет за заводски в топ отбор. Навремето, когато имаше 3-4 пилоти не стана, а сега .....

Единственият шанс е някой спонсор да му даде пари да наеме такава кола за 2-3 състезания и до там. И какъв ще е ефекта-Пламен да бие в състезание с 20 автомобила, от които евентуално може да има 1-2 конкурентни (ако някой дойде от Турция или Румъния).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не точно, Стайков не го бутат служебно. Напротив! Дай да не зацапване темата, че точно един зелен футболен хич не е пример.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Koлеги до рали Сливен, остават няколко седмици :banger_1:  Тази година ще се радваме на две Фабии Р5 :) Едната е точно тази румънската на Girtofan(по-горните постове) и съвсем новата придобивка на Мирослав Ангелов. Вече я видях на рали Твърдица. Изглежда мнооого добре :) Може да гледаме оспорвана битка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление в събота на рали Harghita, Dan Girtofan e претърпял тежък инцидент и няма да вземе участие в рали Сливен. Важното е че всички са добре. Р5-цата е вън от строя :nea:
37179063_1863402113725562_31117083972720

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Не съм хейтър, не ме разбирай погрешно, но от тях се искаше просто да стигнат до финала, колата им е класи над останалите. Сега извинявай ама състезание между R5 и R2 е смешно. В истинските шампионати, такова нещо не се допуска даже.

 

Иначе Шкодата е добра, това е известно, а екипажа следва да се докаже в реална борба в своя клас извън България.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправи ме, ако греша, но R2 са в клас RC4, а R5 влиза в клас RC2. Тоест, не са си преки конкуренти в класовете. Виждаш, че на Рали България, Йордан Атанасов/Янаки Янакиев с EVO9 (RC2), даваше по-добри времена в събота на 2 от 3 отсечки, и ако не беше техническата повреда в скоростната кутия, можеше и да излезе победител. Наясно съм, че да държиш темпото на заводско проектиран рали автомобил е много трудно, но нека се радваме на възможността да го наблюдаваме по нашите трасета, защото не виждам скоро да се напълним с R5-ци, пък и може и този да не остане в България много време.
Според мен трябва да се работи в насока, да се привличат колкото се може повече чужди екипажи (Румъния,Турция,Сърбия,Италия и т.н). Ясно е че 500 000 лв. за покупка на такъв автомобил в България от български отбор, клони към фантазии... просто чергата ни е бедна, иначе си имаме всичко.. и пилоти, и майстори, и трасета....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...иначе си имаме всичко.. и пилоти, и майстори, и трасета....

Колко щеше да е хубаво ако имахме и федерация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.