Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблеми с DPF-а.


pmirchev

Recommended Posts

Така е за съжаление! Колегата Milen Dimitrov е посочил цяр за такива ситуции - магистрални разходки.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
  • Отговори 141
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lakosste

    23

  • pmirchev

    21

  • Milen Dimitrov

    17

  • bega4kata

    12

Най-много писали в темата

Здравейте, колеги.

Карам служебно йети 2.0 TDI 110 кс, мотор CFHF от 5 години. Колата в момента е на 153 000 км. В средата на септември смених масло и всички филтри на 150 000 км, за пръв път в сервиз, различен от Еуратек. Отидох в сервиза на един дългогодишен познат, много добър механик. Брат ми има транспортна фирма и в същия сервиз поддържа 15 буса и 5-6 вана без забележки. Сложи ми по мое искане Castrol Edge 5W30 Longlife - 507.00, занулен е сервизния интервал QG1 - 30 000 km. Имам навика през 10-15 дни да проверявам оставащите км до смяна на масло, т.е. как върви сервизния интервал. До скоро всичко беше наред, при изминати около 2500 км показваше "Service: 27 500 km". Един ден преди 2 седмици цъкам и какво да видя: "Service: 19 700 км". Искам да отбележа, че до края на септември редовно съм изминавал по 300-400 км на ден. Оттогава - от вкъщи - в офиса 3.5 км и вечер обратно, с рядко ходене до летището или до околвръстното, колата не може да загрее даже. За тия 2 седмици сервизния интервал намаля още с около 7000км, при изминати около 140-160 км общо. Сега показва "Service: 13 600km" при изминати 3000 км от смяна на маслото, т.е. са се загубили общо около 13 500 км. В добавка в този период от 10 дни лампата за DPF светва 3 пъти, през ден. Вчера го продухах сериозно по Ботевградско и загасна, както пише по книгите. Не съм 100% сигурен, но ми се струва, че нивото на маслото се е повишило с около 3-4 мм, и четейки този форум, вероятно наскоро съм прекъснал един или няколко цикъла на регенерация.

След това дълго изложение (извинявам се!), искам да попитам: нормално ли е при това студено време, и при малкото изминавани км на ден, сервизния интервал да се стопи, да кажем, за около 5-6000 км? Да сменям ли маслото - сега, или при вероятно скорошно показание "Service now"? И дали, въпреки доверения сервиз, този Castrol не е тотално менте?

Благодаря за търпението, колеги! :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега walker,

 

Ще споделя и аз моето мнение относно смяна на масло и връзката на това с ДПФ-а.Първата смяна на маслото го направих на 17000км, мислех доста по-рано но всъщност ангажиментите не ми позволиха.До това време 2 пъти ми е светвала лампата на дпф-а, буквално за няколко секунди, и е изгасвала веднага.В началото не можех да разбера кога имам регенерация и явно съм прекъсвал неколкократно цикъла на почистване на ДПФ-а. В последствие успях да разбера кога горе-долу е дошъл момента за да не прекъсвам цикъла, като съм успявал дори в градски условия да завърша регенерацията, бе з да е нужно да изкарвам колата на извънградско.При моя начин на каране имах регенерация средно веднъж в месеца.На 17000 маслото беше почти на минимума, но мисля че това е нормално за неразработен двигател.

Вече от 3 месеца или 3000км съм с ново масло и маслен филтър сменени в ЕТ. Начина ми на каране, както и горивото което ползвам са същите както преди, като за момента не съм имал още регенерация, което ме довежда до мисълта че има пряка връзка между ново масло и степента на запушване на самият филтър.При повишаване нивото на маслото, мисля че е задължителна смяната му.

Относно Castrola чувам , че има доста ментета на пазара, така че внимателно.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Моята влиза в регенерация през има няма 1000км.Явно ще се маха.

И при мен е така.Започва регенерация но явно не успява да изчисти и продължава доста време и накрая светва лампата и се налага да карам по магистралата на 4-та с 3000-3300 оборота десетина минути за да изгасне.Да не говорим че се чудя къде е екологията след като събира боклука и като почне да го изгаря съм като скараджия на панаир.Направо ме е срам като съм на място и пуша като за световно.И аз не искам да замърсявам но вместо колата да ми е роб то аз съм и роб на нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички пеша, това е. Хем здрави, хем яки, хем няма замърсяване, хем няма робуване. :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходене до Велико Търново и обратно и при спиране на втория светофар на влизане в София гледам оборотите седят на 1000.При тръгване видях как изпуши ми стана ясно какво следва въпреки,че бях минал 250км.извън градско.

Редактирано от martomodev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или взимаш бензина... Хем върви повече, хем такива сложни проблеми няма!

Колега, проблема е че вече сме ги купили колите, няма възможност за смяна с бензин, остава да си носим кръста и да я мислим как да не запушим тоя DPF..:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, проблема е че вече сме ги купили колите, няма възможност за смяна с бензин, остава да си носим кръста и да я мислим как да не запушим тоя DPF.. :D

Правилно.

Днес пак започна да се регенерира дпф-а и продължи около час и половина.След като не успя да се изчисти или там каквото прави ми светна и лампата.След което последва ходене до магистралата и каране на 4-та с 3200 оборота.Педния път/преди 2 дни/ се изгаси за около 20 км но сега за около 50км.Това е нечовешко просто.

Нека някой препатил или разбиращ да каже защо се случва толко често и по-скоро защо започва регенерация и продължава толко дълго и накрая завършва със светване на лампата.

Скоро отстраних софтуерно егр-клапана и възможно ли е да оказва това някакво влияние.

Замислям се за премахване или да пробвам с изчистване??

И не на последно място Весело посрещане на празниците.Да сме здрави и живи и дизела да стане 1.20 лв. :tongue_1:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислем се сега ,след доста четене ,дали няма някакъв друг проблем ,например с някой датчик.Нормално лие да пуши като скара докато трае регенерацията и каква е причината за да не спира.Да допълня само,че преди два дни когато прави предната регенерация-след като я форсирах на място -оборотите си паднаха на 800 и реших че е приключила и изгасих колата,но след малко като запалих започна наново и продължи около час и накрая пак завърши със светване на лампата за дпф и се наложи каране за да изгасне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно това ти е проблема. Щом нямаш ЕГР клапан, тоест той НЕ РАБОТИ, ще ти се случва доста често това нещо. Разгледай набързо устройството на двигателя и кое-как точно работи и ще си отговориш сам. Щом няма ЕГР, тези мръсотии не влизат е двигателя за изгаряне, както е мислено, а се лепят по питата на ДПФ-а. Тогава виждаш как работи ДПФ филтъра - улавя саждите, които “прескочат“ и после ги изгаря, но този процес, при малки количества /при работещи системи преди него/ не кара колата да пуши като за световно...

 

Щом махаш ЕГР, задължително се маха и ДПФ и всичко ще е наред вече. Това важи за България. В страните, където гледат какво се случва по прегледите, с изгорелите газове и друга “неоправия“, може и да отидеш с кола и да си тръгнеш без кола.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци е много прав! ЕГРа спира голямо количество изгорели газове да излизат през изпускателната система на празен ход и на место! Затова ти се задръства ДПФа по-често. И той се спира както ЕГРа, но тогава може би и физически ще трябва да го махнеш! И вече може да имаш пушлявене от Йетито!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имате някакъв проблем, аз карам основно градско и на къси разстояния и до сега лампата на филтъра не ми е светвала. Когато прави регенерации не го чакам, а си гася колата. Според мен си направете една среща с Pepino.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали да не взема да сменя ЕГР-а и да се върнат предишните настройки.Възмоно ли е?

И да изчистя ДПФ-а.

Казвам си честно -не ми се дават 1000лв за нов егр но мисля че алтернативен няма да е толко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или махаш филтъра и ремапваш колата :)

Да но без чипосване.Кой ще е по-удачния вариант?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пиши на Pepino ;)

Писал съм вчера.Ще му звънна утре ,че не ми е удобно днес точно го да притеснявам човека.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се чухме с Пепино и искам да изкажа благодарности за това че толко подробно ми обясни доста неща.Засега в разговора ме посъветва да ползвам добавка ,която изгаря саждите на по-ниска температура за да не се стига до честа регенерация.Минах през един магазин за авточасти и от там ми дадоха добавка GAT 300мл. за 18 лв. Обаче като се прибрах и се разрових гледам че добавка например на Бардал струва 140лв за 1 литър и сега се чудя дали тази добавка ще ми свърши работа като е доста по-евтина а вече я сипах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели и на нас невежите съветите или насоките относно DPF дадени ти от Pepino.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сподели и на нас невежите съветите или насоките относно DPF дадени ти от Pepino.

Ами ,как да ти кажа колега.Според мен зависи кой каква болежка има.Може да прочетеш по-нагоре какъв е моя случай и сподели и твоите притеснения.

При мен накратко е премахнат ЕГР-а но според Пепино не е настроен както трябва софта и във ДПФ-а отиват повече сажди и го кара да се регенерира повече.Тъй-като не успява, ми светва лампата и добре,че магистралата е близо :running: .Засега ми препоръча да покарам с добавка с която тези сажди изгарят на по-ниска температура и да не се налага честа регенерация.Само ,че доколкото разбрах са ми дали доста по- евтина добавка от тази за която говорихме с него,но да се надявам ,че и тази ще върши някаква работа.Общо взето е това.Евала на Пепино ,обяснява много точно и ясно за да разбереш какво точно ти говори.Голямо Благодаря колкото и банално да звучи.

Между-другото,колега гледам,че си от Пловдив ,така че може да обменим опит и съвети.Аз съм от Първомай но имам сладкарница в Пловдив и съм често там така,че заповядай на кафе.Отнася се и за другите съфорумци-да няма сърдити :coffee: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко развитие.Една седмица не е влизала колата в регенерация.Днес обаче пак започна да регенерира.Вдигна оборотите и започна да пуши.След 20 минути обаче спря и тъкмо си викам ,че сама си е завършила регенерацията и започна повторно.Предните три пъти изчаквах и ми светваше лампата за дпф обаче този път излезнах на магистралата и след десетина минути каране на 4-та с 3200 оборота се оправиха нещата без да ми светне лампата.След нова година ще се гледа до Пепино за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.