Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблеми с DPF-а.


pmirchev

Recommended Posts

Малко да си съживя темата ........

 

Има ли някой колега с Yeti с двигател като моя, да сподели данни по темата?

 

Че аз започвам все повече да си мисля, че съм случил на двигател с проблем.

 

Лятото ходих до Атина и трябваше да мина 800 км с не повече от 115-120 км/ч, за да ми стигнат 55-56 литра нафта, което както и да го смятам си е аха аха 7/100 при тва с клизма и постоянно следене на разхода и изчисляване на шанса за успех(да стигна без да зареждам), а Джетата до Кулата ми прави 3,9/100, а до Атина го докарва на 5,3-5,4 със 150 км/ч на темпомат по магистралите, без да се притеснявам за нищо. Вчера ходих до Пазарджик и реших навръщане да си направя експеримент - на магистралата нулирах компа и зададох 150 км/ч на темпомата. Намалявал съм на камерите, тунела, заради 2-3 идиота дето се натрисат в лявата лента без да гледат в огледалата и след края на магистралата, на светофара на Горубляне резултата беше 127 км/ч средна скорост и разход по компютър 8,6/100, което реално е 9,5(опитно съм установил, че грешката му е 9% в негова полза), което както да го гледаме за голф на стероиди, пък бил той и 4х4 си е много. Освен това, на отиване зад една Секвоя преди мотела я пробвах за максимална скорост, но въпреки лекото надолнище не можа да вдигне повече от 180, а на равно повече от 160-165 не може. Разход близък до официалния постигам само градско и то извън пиковите часове и ако карам по цариградско или Брюксел с 80, изляза ли извън града с клизма постигам добрия градски разход, но в общия случай е по-лош.

Колегата Bojanov е споделил данни за новата си любов при същата средна скорост за автомобил с 44 коня и 300 кг в повече и автоматична скоростна кутия разход 6,7. Брат ми има А4-ка 180 коня с Quattro и до Атина му прави под 6, като той въобще не си жали конете.

 

За 18000км "само" 3 пъти ми светва лампата на DPF-а и все след каране което би трябвало да го прочиства. Първия път беше на около 7000км бях ходил до Самоков, като и нагоре и на долу съм карал прилично, а в Панчарево ме хвана задръстване и ма третото тръгвана ламбта светна, започнах да сменям по-късно на по-висока и до края на Панчарево изгасна. Втория път ми се случи в Атина 2-3 дена след като бях там и след 800 те километра натам бях минал още 150-200 км по градските магистрали, а там си карат със 100-120 и пак на второ - трето спиране във задръстване и се оправи по-същия начин. А третия път беще преди 2 седмици, 2 дена след като съм направил София Варна София, и отново се оправи по същия начин. Освен това на няколко пъти забелязва как без да свети лампата колата си вдига оборотите и разхода на място, а от аспуха пуши като прегрял тиган с олио.

 

Незнам какво да правя, имам ли проблем, нямам ли........... мисля си за две неща, или имам проблем с филтъра, или имам проблем с двигателя и затова се задръства филтъра (малко като въпроса за кокошката и яйцето). Разход близък до официалния постигам само извън пиковите часове и то исля да я водя в ЕТ за преглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • lakosste

    23

  • pmirchev

    21

  • Milen Dimitrov

    17

  • bega4kata

    12

Най-много писали в темата

До @pmirchev - на мен ми се струва ненормало кола на 18000 км 3 пъти да и светва индикацията за DPF филтъра.

Последното ми дълго пътуване - Албена-Козлодуй, 430 км, 4 човека и багаж, климатик. По магистралата 130к/ч, градско - 50 км/ч, извънградско 100 км/ч. Среден разход по бордкомпютър 5,6

 

Масло сменявал ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @pmirchev - на мен ми се струва ненормало кола на 18000 км 3 пъти да и светва индикацията за DPF филтъра.

Последното ми дълго пътуване - Албена-Козлодуй, 430 км, 4 човека и багаж, климатик. По магистралата 130к/ч, градско - 50 км/ч, извънградско 100 км/ч. Среден разход по бордкомпютър 5,6

 

Масло сменявал ли си?

 

С какъв двигател си?

 

Не съм сменял масло, колата е с одължен сервизен интервал, ама високия разход си е от самото начало, а филтъра светна за втори път на 12000. А маслото пък не е мръднало и на милиметър, а нали уж за чисто новите двигатели било нормално да консумират масло.

 

Аз така или иначе запазих час за вторник в ЕТ да ги видим те какво ще ме излъжат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я водих в ЕТ, казаха ми, че DPF-а се запушвал различно в зависимост от стила на каране. Ама все пак щели да я тестват, стоя там цял ден ....... и нищо. Всичко си било в нормите, нищо че снощи колата си качи ниските обороти на 1000 (при нормални 800) и така беше и сутринта като им я закарах. Казаха, че са тествали всичко, нямало записи за проблемни регенерации на DPF-а и незнаели какво могат да направят, затова качили на всичко възможно най-актуалния софтуер и ми предложиха евентуално да направя тестово пътуване с някой от гаранционни за да замерим разхода ....... друго нямало какво да направят. Като си тръгнах от ЕТ ниските обороти бяха 800, но само докато колата загря и ги дигна на 1000, Пътьом се набих в задръстването по Сливница между Женския пазар и Сточна гара, и познайте, лампата с аспуха светна и докато се опитвах да се свържа с приемчика за няма и 3 минути в задръстването без да съм направил каквото и да е угасна и ниските обороти паднаха на 800. Чух се с приемчика и ми каза да карам така нищо да не правя и ако я вкарам в авариен режим да я закарам пак. Не знам какво да правя .......... Отворен съм за всякакви съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес я водих в ЕТ, казаха ми, че DPF-а се запушвал различно в зависимост от стила на каране. Ама все пак щели да я тестват, стоя там цял ден ....... и нищо. Всичко си било в нормите, нищо че снощи колата си качи ниските обороти на 1000 (при нормални 800) и така беше и сутринта като им я закарах. Казаха, че са тествали всичко, нямало записи за проблемни регенерации на DPF-а и незнаели какво могат да направят, затова качили на всичко възможно най-актуалния софтуер и ми предложиха евентуално да направя тестово пътуване с някой от гаранционни за да замерим разхода ....... друго нямало какво да направят. Като си тръгнах от ЕТ ниските обороти бяха 800, но само докато колата загря и ги дигна на 1000, Пътьом се набих в задръстването по Сливница между Женския пазар и Сточна гара, и познайте, лампата с аспуха светна и докато се опитвах да се свържа с приемчика за няма и 3 минути в задръстването без да съм направил каквото и да е угасна и ниските обороти паднаха на 800. Чух се с приемчика и ми каза да карам така нищо да не правя и ако я вкарам в авариен режим да я закарам пак. Не знам какво да правя .......... Отворен съм за всякакви съвети.

нормално е така да прави

ако не искаш да вдига обороти-ела да ти го изключа дпф-а

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде имаше една статия за TDI-ta, че трябвало да се "мачкат" здраво докато стигнеш до желаната скорост на максимална предавка.

Така се пазел филтъра и ЕГР-а не се запушвал.

pmirchev, твоя стил на шофиране какъв е ? Галиш ли я като потегляш? Вкарваш ли я в обороти ? Продухваш ли я ?

Моето е 110 к.с. и за сега в града ми стъпва на 8 разход. Но аз се опитвам при всяка възможност да я намачквам. Аз до сега нямам опит с дизелите и все още си "търся" стила на шофиране?! ](*,)

 

Забелязъл съм, че когато стоя пред блока със запален двигател и след 5-6 минутки започва да се появява една много силна миризма от ауспуха !? :roll: Това ме подсеща че веднага трябва да потеглям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Колега от известно време нищо не си споделял, обслужили колата и промени ли се разхода?

Онзи ден се сетих, че направих 6 месеца на колата и е дошло времето да сменя въздушния филтър, който беше много мръсен и ми направи впечатление, че е доста по-втвърден от новия филтър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от известно време нищо не си споделял, обслужили колата и промени ли се разхода?

Онзи ден се сетих, че направих 6 месеца на колата и е дошло времето да сменя въздушния филтър, който беше много мръсен и ми направи впечатление, че е доста по-втвърден от новия филтър.

 

Много работа ми се насъбра напоследък та затова.

 

Иначе около 1100 км (800 от които извън градско) след ходенето ми в ЕТ отново сФетна ламБата на DPF-то. Бях тръгнал от Младост по околовръстното към Кока Кола в Костинброд, та след Борис лапата светна и до Кока Кола и наобратно след АМ Люлин колата влезе в сервизен ражим. На другия ден я оставих в ЕТ за два дена. Казаха, че са и пуснали програма за почистване на DPF-а и са я карали 30-40 км за да се очисти, а междувременно получили накакво "сервизно съобщение" и променили настройките на филтъра защото едвали не той не бил запушен ама компа си мислел, че е и пускал регенерация, което дигало разхода, та според тях новите настройки трябвало да променят нещата и да намалят разхода. След това съм минал около 2000 км предимно извънградско и осезаема разлика няма, освен това на сутринта след като се бях върнал от Бургас (където за отиване и връщане ми направи среден разход 10 със 140 по магистралата) след има няма 30 км градско си пусна регенерация ..............

 

Сега колата е на 23000 км и е с одължен интервал, затова масло не съм сменял, а и не е мръднало грам та бутилката дето си я взех за доливане (нали чисто новите двигатели уж пипали масло, а и Джетата вземаше по 0,5 л. за 7500 км) си я возя неразпечатана. Въздушния филтър въпреки, че в книжката пише да се сменя на 60 000 км, го смених на 18, ама си беше като чисто нов без грам прахоляк по него. Някъде из форума някой беше пуснал тема за антифриза, моя е под "минимума" който и без друго трудно се вижда, ама така беше още в началото, тогава долях до средата между МИН И МАКС и след два дена погледнах пак беше под минимума, повече не съм доливал. Явно системата ако налеееш повече от колкото си иска го изхвърля и след това не мърда, а и колата си има датчик за нивото докато не светне лампата, проблем няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде имаше една статия за TDI-ta, че трябвало да се "мачкат" здраво докато стигнеш до желаната скорост на максимална предавка.

Така се пазел филтъра и ЕГР-а не се запушвал.

pmirchev, твоя стил на шофиране какъв е ? Галиш ли я като потегляш? Вкарваш ли я в обороти ? Продухваш ли я ?

Моето е 110 к.с. и за сега в града ми стъпва на 8 разход. Но аз се опитвам при всяка възможност да я намачквам. Аз до сега нямам опит с дизелите и все още си "търся" стила на шофиране?! ](*,)

 

Забелязъл съм, че когато стоя пред блока със запален двигател и след 5-6 минутки започва да се появява една много силна миризма от ауспуха !? :roll: Това ме подсеща че веднага трябва да потеглям.

 

Ами стилът ми на каране е такъв, че по-скоро би оправдал високия разход в градски условия, но не и запушването на филтъра, а напрактика имам нормален разход само в градски условия и запушващ се филтър.

Карам както казаваш, и обикновено гледам да не я настъпвам на скорост на която мотора е под 1500 оборота, именно защото там пушат дизелите. На светофарите се изнасям максимално бързо и сменям на по-горна предавка по късно от колкото и се иска на колата, а нейните подсказки са настроени точно така, че да си задръстваш филтъра - иска да караш на 1200 оборота ..........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Има няма 300 км градско след ходене до Варна и обратно и лампата на DPF-a светна отново ...... шести - седми път??? загубих им бройката , при това имам поне две крания за повече от 40 -50 минути при които колата доста дълго се движи добре загряла, даже температурата на маслото я държи около 100°С. Никаква разлика няма след намесата на ЕТ. Освен всичко първите три пъти лампата светваше на около 6000 км, а сега вече на 1000-2000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има няма 300 км градско след ходене до Варна и обратно и лампата на DPF-a светна отново ...... шести - седми път??? загубих им бройката , при това имам поне две крания за повече от 40 -50 минути при които колата доста дълго се движи добре загряла, даже температурата на маслото я държи около 100°С. Никаква разлика няма след намесата на ЕТ. Освен всичко първите три пъти лампата светваше на около 6000 км, а сега вече на 1000-2000 км.

 

Доколкото разбрах масло не е сменявано. Ако не ти се сменява цялото, защо не източиш малко и после да долееш с това, което имаш в резерв. Един вид опресняване на маслото. Един колега направи процедурата с маркуч от система и спринцовка.

Маслото то почерня ли? Моето стана черно на около 5 хиляди километра. В атосервиза ми казаха, че на колите от запад маслото си е чисто, дори след 15 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах масло не е сменявано. Ако не ти се сменява цялото, защо не източиш малко и после да долееш с това, което имаш в резерв. Един вид опресняване на маслото. Един колега направи процедурата с маркуч от система и спринцовка.

Маслото то почерня ли? Моето стана черно на около 5 хиляди километра. В атосервиза ми казаха, че на колите от запад маслото си е чисто, дори след 15 000 км.

 

Ако гореше масло да го сменя, ама при положение, че за 23 -24 хил. км не е мръднало и на милиметър, не мисля че това е проблема на DPF-a.

А ако някой ми покаже дизел, пък бил той каран и на луната, на който след 15 000 км маслото е бистро, аз ще му хвана бяла мечка от градинката пред блока :^o

Колкото до филтъра, без да правя каквото и да е ей тъй докато чаках жената пред един магазин, лампата му угасна, това ме навява на някакъв проблем я с филтъра, я с някой сензор ........

Ама като се поразтърсих, не че намерих нещо полезно, ама един пич с Еос е пуснал тема във VW форума, та на него лампата му светнала за сефте на 800 км, след почистване в Сакар светнала пак след още 300км. Попаднах и на една статия за една фирма с около 1300 автомобила, половината от които малолитражки при които заради проблеми с DPF са минали от 1,4 дизел на 1,1 - 1,2 бензин. То като се замислиш с тези проблеми и при по-големите излиза така, с този разход извънградско колкото на 1,8 TSI, само дето мойта е с 3 бона по-скъпа и загрява по-бавно.

Ако не му намерят проблема в ЕТ, ще се наложи да го отстраняваме като възпален апендисит! smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В атосервиза ми казаха, че на колите от запад маслото си е чисто, дори след 15 000 км.

[-X Колегата е с дизел.

 

Знам, че е с дизел. В автосервиза обсъждахме дизелови коли, като моята и като на колегата pmirchev

 

А и от дизел до дизел има разлика. На предишния ми дизел - Xsara Picasso маслото почерняваше за 50 км след смяната му, на Yeti-то мааалко по-бавно. Към 5000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам, че е с дизел. В автосервиза обсъждахме дизелови коли, като моята и като на колегата pmirchev

 

А и от дизел до дизел има разлика. На предишния ми дизел - Xsara Picasso маслото почерняваше за 50 км след смяната му, на Yeti-то мааалко по-бавно. Към 5000 км.

 

Ама това за първите 5000 км или след смяната, защото обикновено на дизелите, не след 50 км, а само като запалиш двигателя и маслото вече е черно, тъй като има доста места където остава по малко масло със сажди. А черното е доста силна боя, ако си смесвал черна и бяла боя знаеш, че на една кутия черна боя като прибавиш 3-4 кутии бяло, вече имаш нещо което се отличава от чисто черно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравей колега pmirchev.В сервиза провериха ли ти датчик G450 най-вероятно в него е проблема.Струва около 100 лв.Ако сипваш редовно гориво от една бензиностанция не е лошо да я сменяш от време на време.Изглежда от тази не е много читава за да се запуши толкова бързо.Другият вариант е да си смениш стила на каране,както са казали колегите по нагоре в постовете а най-добрия е да си махнеш филтъра.Успех smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега pmirchev.В сервиза провериха ли ти датчик G450 най-вероятно в него е проблема.Струва около 100 лв.Ако сипваш редовно гориво от една бензиностанция не е лошо да я сменяш от време на време.Изглежда от тази не е много читава за да се запуши толкова бързо.Другият вариант е да си смениш стила на каране,както са казали колегите по нагоре в постовете а най-добрия е да си махнеш филтъра.Успех smile056

 

Колата е гаранционна и за това тези от ЕТ се правят на бити лисици. А и нещо немогат да ми обяснят как точно да карам след като твърдят, че в това е проблема. Аз обаче твърдя, че проблема е във филтъра, защото се запушва при каране което би трябвало да го продуха, а веднъж светнала лампата изгасва без да правиш това което трябва за да изгасне, а тези от ЕТ или не знаят как да диагностицират филтъра или не искат, защото първия път като я закарах при тях колата беше в регенерация, и като си тръгнах лампата светна след 6-7 км, а те казаха че всичко е в нормите ...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега pmirchev.В сервиза провериха ли ти датчик G450 най-вероятно в него е проблема.Струва около 100 лв.Ако сипваш редовно гориво от една бензиностанция не е лошо да я сменяш от време на време.Изглежда от тази не е много читава за да се запуши толкова бързо.Другият вариант е да си смениш стила на каране,както са казали колегите по нагоре в постовете а най-добрия е да си махнеш филтъра.Успех smile056

 

Колата е гаранционна и за това тези от ЕТ се правят на бити лисици. А и нещо немогат да ми обяснят как точно да карам след като твърдят, че в това е проблема. Аз обаче твърдя, че проблема е във филтъра, защото се запушва при каране което би трябвало да го продуха, а веднъж светнала лампата изгасва без да правиш това което трябва за да изгасне, а тези от ЕТ или не знаят как да диагностицират филтъра или не искат, защото първия път като я закарах при тях колата беше в регенерация, и като си тръгнах лампата светна след 6-7 км, а те казаха че всичко е в нормите ...........

 

Защо не отидеш до порше запад и там да ти направят една диагностика, тъкмо ще провериш и въпросния датчик и после с разпечатката в ЕТ.

На моята след като смених въздушния филтър разхода падна, но напоследък карам доста извън градско и не мога да го засека. А да не ти казвам колко мръсен беше и ми направи впичатление, че е много скован сравнение с новия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен. От няколко месеца имам Шкода Йети 2,0тди110к.с.6м и следя форума, макар да не съм вземал участие. От известно време оборотите на двигателя на празен ход стоят постоянно на 1000/мин, дори и когато е добре загрят в града или след 100-150 км. извънградско. Ако паднат надолу най-много да стигна 900-950/мин. Не забелязвам разлика в разхода засега, колата не пуши от ауспуха, нито пък ми е светвала лампата на DPF, но пък все още съм на 10 000 км. и не би трябвало да е задръстен. Един познат с дизелово Пежо смята че това е от студеното време, но ми се струва малко вероятно. Започнах да слагам една добавка на Castrol за дизелово гориво, макар и в по-малко от препоръчваното количество и засега няма никаква разлика, само двигателя работи с една идея по-тихо.

Очаквам съвети трябва ли да ме притесняват тези високи обороти и най-вече дали да ходя в ЕТ и да им дам да бърникат по колата за този проблем.smile012

Работи на 1000 оборота на място когато е в регенерация, според ЕТ няма място за притеснения smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето Йети държи 1000 оборота, когато двигателят не е загрял. Вчера минах 210 километра, двигателят беше на 94 °С и оборотите бяха 800.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Малко развитие по моя проблем.

 

При първия голям студ преди коледа ми светна лампата за DPF-а, на другата сутрин си намерих ходене извън града за да го продухам,

но пътьом спрях до един магазин жената да вземе нещо и тъй като беше голям бахър аз останах в колата за да я позатопля.

Докато си стоях на място, маслото не беше стигнало още 50 градуса и така от нищото въпросната ламБа огасна.

Миналия понеделник пак ми светна лампата за DPF-а, при това при добре загрял двигател и след продължително каране на високи обороти.

Докато се организирам да я изкарам на извън градско тъй като имах адски много работа да съм минал за три дена по 20-25 км и таблото светна

като коледна елха, лампата за DPF-а, лампата за грешки по двигателя, и мигаща лампа за подгревните свещи, и колата влезе в сервизен режим.

Рано сутринта в петък я оставих в ЕТ и стоя там до днес. Оказало се, че филтъра въобще не е бил запушен като да светват лампи. Бил запушен

само на 24%, а принудителна регенерация можела да му се пусне само ако е по-запушен от 60%. От Шкода им казали, че вероятно се касае за

софтуерен проблем и след като го изчистят (така и не разбрах, как са го постигнали след като явно колата не е могла сама да го изчисти

и е влязла в сервизен режим, и не е било възможно принудително регенериране през "тестера", а и предния път я бяха карали 35-40км,

а тоси път само12-13км) до 0% запушване да излъжат колата, че са й сложили нов филтър и да преинсталират всичкия софтуер, и да направят

някакви настройки на компа на DPF-а, и ако проблема продължава да съществува да им пуснат официално запитване.

От мене оставало да карам и да следя как се държи колата и дали прави регенерации.

Като си я взех, беше умряла от студ и държеше 1000 оборота на място но след километър - два оборотите паднаха на 800.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти тръпка, но поне са ти я оправили. Сега трябва и да ти смъкне разхода, че с тези регенерации преди, определено е имало влияние върху него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти тръпка, но поне са ти я оправили. Сега трябва и да ти смъкне разхода, че с тези регенерации преди, определено е имало влияние върху него.

 

Дали са я оправили ще покаже само времето, за сега се държи добре, ама съм минал само 150 км градско от тогава, но по-другата седмица ми предстои ходене до Будапеща та ще я видим.

Докато се рових за инфо относно проблеми с DPF, не намерих много полезна информация, като основно има само оферти за махане на филтъра и последващ ремап, като някой обещават 185 коня за моя мотор и 210 са 170-ката. Попаднах и на една тема където прилично е обяснено как работи туй нЯщо http://www.briskoda.net/forums/topic/24 ... cr-engine/ ако някой се интересува все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.