Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Разход с темпомат


karaman

Recommended Posts

Поне при мен при равни други условия с темпомата разхода се вдига с по - малко от литър.....(по борд е около 0.6л), засичано е през 3 дена. София - Стара Загора, в една и съща посока. Абе нищо работа за комфорта, който получаваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега .Нов съм във форума, интересувам се каква е разлика в разхода на гориво при каране на темпомат и без него .БЛАГОДАРЯ !

 

Не мисля, че има кой знае каква разлика максимум +/- 0,5 л/100 км.

Но както ти е казал колегата получаваш страхотен комфорт, аз кола без круиз не си купувам, просто като свикнеш на хубавото и няма отказване smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето не знам къде в БГ карате на темпомат,щото дори и по Тракия е почти невъзможно.Аз лично успявам да карам не повече от десетина минути ,докато не ме засече някой ТИР,бус или Лада пълна догоре със зеленчуци!

Но за европейските пътища си е наистина голям кеф,ама там дисциплината на шофиране е друга! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дето не знам къде в БГ карате на темпомат,щото дори и по Тракия е почти невъзможно.Аз лично успявам да карам не повече от десетина минути ,докато не ме засече някой ТИР,бус или Лада пълна догоре със зеленчуци!

Но за европейските пътища си е наистина голям кеф,ама там дисциплината на шофиране е друга! smile049

 

Аз си карам и по първокласните пътища, когато няма много коли около мен smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По първоначални наблюдения не се усеща никаква разлика в разхода или ако я има е наистина незабележима. Естествено зависи на каква скорост се включва smile092 , но и 0.5л да е пак си заслужава \:D/

 

...Аз лично успявам да карам не повече от десетина минути ,докато не ме засече някой ТИР...

Така е , ама и десетина минути са си много ако е ново за теб smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен темпомата е голямо удобство, особено в чужбина, където трябва да спазваш ограниченията (напр. Гърция).Дори да намалиш заради някой, след това сам възстановява скоростта. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е точно по магистралите като караш с 140-150 с пилота и няма ядове. Да де, ако е натоварено не става, но ако е спокойно движението нямаш ядове и така минават неусетно час-два :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 месеци по-късно...

Наистина е невероятно удобство:) И аз забелязах, че разхода се вдига малко. Не съм засичал с колко, но наистина си заслужава удобството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен темпомата е голямо удобство, особено в чужбина, където трябва да спазваш ограниченията (напр. Гърция).Дори да намалиш заради някой, след това сам възстановява скоростта. :)

а как става това с възстановяването сам, няква настройка ли е ? аз колкото автопилота съм карал, всеки се изключва при натисната спирачка ?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не възстановява сам, но помни предишните настройки.

С натискането на бутона "RES/+" темпоматът се активира отново и старата скорост се възстановява сама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не възстановява сам, но помни предишните настройки.

С натискането на бутона "RES/+" темпоматът се активира отново и старата скорост се възстановява сама.

Ето сега ми се изясни цялата картинка покрай темпомата и бутоните му :cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен разхода се покачва,пробвал съм я на по магистралата към София и разхода е малко по висок сравнение когато караш без него,особено когато започне изкачване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно на магистрала няма как да е различен разходът :eusa_naughty:

При магистралите няма кратки изкачвания и спускания, там промяната на наклона става с километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи точно аз карам Бургас София особено в началото има доста неравни участаци,засичъл съм не един път както аз така и баща ми,най вече като оставиш на моментен разход се забелязва промяна при най малкия наклон как разхода се покачва за да поддържа скороста :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти като караш, да не би да отпускаш газта на всяко изкачване, че да не вдига моментния разход? Това обаче означава, че не се поддържа определена скорост и тогава няма база за сравнение! Без да броим, че моментния разход не е определящ за цялостното представяне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти като караш, да не би да отпускаш газта на всяко изкачване, че да не вдига моментния разход? Това обаче означава, че не се поддържа определена скорост и тогава няма база за сравнение! Без да броим, че моментния разход не е определящ за цялостното представяне.

 

На всяко чак не, ама го правя.Не виждам особен смисъл да подържам 120 по баира на Витиня например. Мога да го кача с 100 и на следващото спускане да компенсирам с 140.

 

Темпомата го ползвам много ама извън БГ. В БГ даже и не се сещам че го имам.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като спускам на темпомат, си гледам моментния р-д. Падне ли под 3 - нулева и колата по инерция си поддържа същата скорост.

Поддържането на постоянна скорост, благодарение на темпомата, си е голямо преимущество по отношение на безопасността. Некарането с постоянна скорост означава непрекъснато изпреварване - може с един и същ автомобил 100 пъти да се изпревариме за 100 км. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още разлика в разхода на гориво не отчитам. Едно си гори когато поддържам "ръчно" 90 км/ч, същото си гори когато пусна темпомата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зависи много от стила на каране,както каза колегат по горе на байра не е нужно да се натиска докрай там колата гори най много иначе по надолнището разход с 140 примерно е колкото с 120 на равен път така че относително е но като цяло при мен се е усещала разлика на дълъг път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минавам няколко пъти по една и съща отсечка вече и си поддържам 90 и със темпомата и ръчно, но разлика няма. Без да правя ускорения и изпреварвания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.