Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-club-bulgaria

О2 FL Трудно спиране...


shaft

Recommended Posts

Здравейте,

 

Последните 2-3 седмици забелязвам някакъв странен проблем със спирането на моята О2 FL, който май не се влияе от топло-студено. Накладките отпред ги сменях преди 7-8 хиляди километра, спираше си чудничко и всичко си беше наред. Сега обаче, хем спирачката ми се струва по-твърда, малко пропада повече, хем спира доста-доста по-трудно от преди - т.е. не кове, както ковеше преди, като я настъпя така жестоко.

 

Вчера вечерта трябваше да пътувам, та от 140км/ч до 0 я тествах да видя как спира и дали си въобразявам - натиснах докрай педала, никакви абс-и не сработиха, не е влачила дори за секунда (все едно спирах плавно, но аз нарочно исках да я насиля да спре със зор, колкото се може по-рязко), но спирачния път беше мнооого дълъг - по-зле е спрямо преди месец-два.

 

Гумите ми са GoodYear Eagle NCT 5 от 2009-та година на около 43 000км (гледам го в spritmonitor-a, откакто съм я купил, как съм карал зимни-летни гуми и т.н.) - имат още 8-9мм грайфер като ги гледам - изглеждат добре, но май почнаха да превъртат по-лесно при тръгване, ама то и пътищата са толкова "чисти" - целите са в пясък и прах, направо нормално ми се вижда превъртането/боксуването.

 

Но стига предистория - питането ми е следното - може ли да се окаже, че спирачната течност си е изпяла песента и затова и педала е по-твърд и пропада малко повече от преди? Изобщо, не знам за какво да гледам? Още повече, черната кутийка с многото маркучета започна да бучи малко по-силно напоследък - дали от това нещо може да излезе, не знам... smile012

 

Не искам мнения от сорта на "отиди в сервиз", защото не ми помагат и няма смисъл да се пишат - ще отида в сервиз, но трябва да знам предварително кои неща са заподозрени и за какви пари става дума като цена и т.н. Първо моята ръка и око да пипнат и да видят, после да си чуя, че на колата половината карантия е вече за смяна при някой майстор :)

 

Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирачната течност не е лошо да я сменяш на около 2 год., но надали в това е проблема. Според мен ти се губи вакума. Провери основния вакумен маркуч от тандем помпата до сервоусилвателя дали не е сцепен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мммм... благодаря момчета! Аз, дали така мога с VCDS-a да видя някакви стойности на вакуума и т.н.?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задължително смени спирачната течност ако е на повече от 2-3 години.

Щом колелата не провлачват проблема надали е в гумите.

Вакуума се проверява сравнително лесно. Палиш колата, оставяш я да работи 10-15 секунди (или най-добре като спреш от каране) и гасиш. Изчакваш поне 30секунди. Ако при натискане педала е твърд - имаш пропуск в системата. Ако остава мек за 2-3 или повече натискания значи нямаш пропуски по системата.

За всеки случай огледай накладките. Въпреки, че са на "само" 7-8к км нищо чудно да са били прекалено меки и да са на края на живота си.

Последно което се сещам е да огледаш дисковете за омазняване. Ако по някаква причина е попаднала смазка в/у дисковете спирачките става почти неползваеми.

 

Това се сещам на първо четене. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля за накладките . Колко ли са оригинални ?! Нали преди се оплакваше , че ти свирят..., може да са се опекли вече и да не стават за нищо. Трябва да ги провериш.

По-здрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Аз пък си мисля за накладките . Колко ли са оригинални ?! Нали преди се оплакваше , че ти свирят..., може да са се опекли вече и да не стават за нищо. Трябва да ги провериш.
По-здрави !
:doubleup:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги проверя накладките, ама те свиреха, когато бяха чисто нови - нямаха и 500-600 км - сега са на 8 хиляди??? Все тая, ще ги видя и тях непременно. Когато ходя на мивка, много обичам да завра водоструйката през джантата на диска и да изтече плътна черна гняс, но винаги мия само на една и съща мивка, без да ползвам никакви препарати - само на "изплакване" и гледам да не пръскам с останал "шампоан", точно поради тази причина - с мазното - и досега не е имало такива проблеми.

 

Все пак имам някакво раздвижване с нещата. Нервирах се одеве и слезнах с лаптопа да видя какво може да се види и пипа по спирачките и т.н, че досега не съм си позволявал да пипам там. Малко и прочетох преди да пипам, разбира се.

 

Цъках по тестовете на ABS Brakes - вътре по Output tests и т.н. - помпата бучеше силно на няколко пъти при тестовете, обаче на всеки резултат пишеше Not Available, педала омекваше до долу почти (оставаха около 3 пръста до ламарината), след това се качваше почти догоре, когато бучеше и вибрираше също като при активиране на ABS... гледах маркучите - изглеждат здрави, мекички са, не вярвам обаче на 4 години да са напукани, ама знае ли човек в днешно време всичко може...

 

Излязох на един тест драйв - покарах малко и при леко натискане на спирачката се усеща, че спира по-лесно?!?!?! Т.е. усещам как сякаш досега съм натискал като на стара кола спирачката... а сега някак с много по-малко усилие спира по-лесно. Не мисля, че си въобразявам, защото на няколко пъти натискам по неволя по-силно спирачката, както до вчера и чак аз залитам напред, муцуната забива, а е ясно, че шофьора винаги очаква и се стяга преди да направи нещо.

 

Преди тест драйв-а, при тестовете на място - работеща кола, натискам спирачката душманската - почваше да потъва и си падаше почти до долу (3 пръста от ламарината)?! Това нормално ли е - не трябва ли да потъне до едно положение и да спре да потъва? При мен потъваше почти до долу, но много бавно, някак постепенно - верно, това ставаше само ако я държа силно натисната повече от 20-30-40 секунди, иначе си държи? При изгасена кола 3-4 пъти натискам и се ствърдява педала много - това го знам и аз, че е нормално - бяга му вакуума.

 

Обаче на Basic Settings една от опциите е Bleeding Brakes (това доколкото разбрах е за обезвъздушаване и т.н.), иска да се отвъртат пробките май (FrontRight/FrontLeft bleed screw OPEN), изписва "натиснете педала" и педала пропада до долу, след това включва помпата и бучи сякаш е задрало някое зъбно колело, стряскащо силно и вдига педала почти догоре (същото като при тестването), спира всичко и след това казва да се отворят пробките(аз разбира се, не съм отвивал нищо, само в софтуера цъках). Предполагам, че не се е оправило от това, но колата пак си спира някак по-нормално, както си я знам, а колата си я познавам добре.

 

Ще видя, кога ще успея да погледна накладките, то и прозореца трябва да видя, защо се бъзика - едва ли ще имам време за всичко в един ден, едно по-едно, ако времето е хубаво...

 

Поздрави

 

ПП:

Между другото - карах баджанака да гледа отстрани, при скорост по-малка от 20-30км/ч, при рязко натискане на спирачката - задните провлачват все едно съм дръпнал ръчна, а предните си се търкалят (така каза той и бяхме много очудени), а при скорост от 40км/ч - при рязко натисната спирачка - предните забиват/спират/пуска се абс-а какво ли не, а задните се търкалят - това някаква идейна екстра ли е при по-малка скорост да не се усеща гадно спирането ли, или какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венци, няма какво да гледаш накладки, спир. маркучи и течности. Просто те на са определящи за големия ход на спир. педал.

Насочи се към спирачната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си играх с компютъра насила да пускам помпата да върти и не знам си какво още, спирачките се оправиха. Сега с много леко натискане, както беше в самото начало още, се усеща как има спирачно усилие и колата си спира. Остава си също така и пропадането на спирачката, но и други ми казаха, че при тях е същото... Когато работи колата, стои на едно място, натискам спирачката и тя пропада 10-15%, но държа я натисната и пропада след 2-3 секунди още до към 70-80% и спира(не стига до ламарината въобще), но се усеща, че има някакво малко усилие за връщане, т.е. противодейства на натиска... Това преди не си спомням да ми го правеше, по-скоро беше твърда и не пропадаше, ама пък сега кове много!

Когато изгася, при три-четири натискания педала става твърд.

 

Накладките не съм ги гледал все още, също така не съм тествал с по-висока скорост от 90-100км/ч да видя как спира, но при 100км/ч вече я усещам осезаемо по-добре.

 

Досега не съм срещал толкова аномалии в една кола - колкото и да я пази човек... все нещо излиза! smile175

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах ти, че си втълпяваш , бе човек !

Когато си насочиш мисленето към определено нещо започваш да възприемаш нещата по-осезаемо и преувеличено . Така, че моя съвет е да спреш да мислиш известно време за спирачките , а насочи мисленето си към тропането на предницата. Когато минаваш по неравности слушай гумите и ще забравиш за спирачките !

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърд педал и лошо спиране ми се случи от заминали ЗАДНИ накладки - след смяна всичко заспа.

 

При задните накладки има и друга простотия - като се износят, буталото излиза и започва да се връща все по-трудно накладката почва да опира в диска почти постоянно, което се отразява и на инерцията на колата, и на спирането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах ти, че си втълпяваш , бе човек !

Когато си насочиш мисленето към определено нещо започваш да възприемаш нещата по-осезаемо и преувеличено . Така, че моя съвет е да спреш да мислиш известно време за спирачките , а насочи мисленето си към тропането на предницата. Когато минаваш по неравности слушай гумите и ще забравиш за спирачките !

 

smile027

 

Абеееее, аз съм си насочил мисленето към невдигащия се прозорец....... ама неще да се оправи сам... иначе сериозно, спирането беше трудно, знам си колата... няма как това да не го усетя. Като се кача в служебната на жената и педала е яко твърд, много зле спира, после се качвам във шкодата и ме залепя на стъклото... а сега си беше еднакво зле и при двете. Знам си колата, но как се оправи... идея нямам.

 

Поздрави

 

Пп: на мен задните накладки не са сменяни - на 63 000км са. Март имаха 4-5мм, въобще не ги знам сега как са...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни ги задължително, аз ям задни накладки на 20-30 хиляди, не знам защо

Може би защото нон-стоп дърпам ръчната заради автоматика и сигурно те не се прибират веднага и тръгвам на спирачка първите метри/километри

 

Факт е, че след смяна на задните накладки (+ почистване и смазване на буталото и съпортите) колата ми има невероятна инерция, лети като гюле. Което значи, че моите почват да задържат постоянно от един момент насетне smile011

 

Набитият прах от накладките също спича, а аз съм със стоманени джанти и не мога да го свалям добре с пароструйка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оффффффффф, що трябва да кажеш най-важното в последния пост? Ходи виж задните накладки, май са за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оффффффффф, що трябва да кажеш най-важното в последния пост? Ходи виж задните накладки, май са за смяна.

 

Питай ме де... за всичко друго се сетих, а това най-накрая... ето, вече май намерихме баш проблема. Ще проверя и ще пиша. ASAP.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Когато работи колата, стои на едно място, натискам спирачката и тя пропада 10-15%, но държа я натисната и пропада след 2-3 секунди още до към 70-80% и спира... Това преди не си спомням да ми го правеше, по-скоро беше твърда и не пропадаше...

Не ви разбирам от електрониките, но

Точно това Венци, не е нормално и е от заминали гумички на спирачната помпа. От там и спирачния ефект е по-малък, защото помпата не може да създаде достатъчно налягане. След време бавно и прогресивно педала ще ти опре до ламарината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е... Едва 4 години и 63 000км... И да са заминали толкова бързо?

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е... Едва 4 години и 63 000км... И да са заминали толкова бързо?

 

Поздрави

На тея коли знаеш ли колко много работи си заминават бързо? До този извод стигнах като ви чета проблемите.

Та, нищо чудно.

Накладки, както казва стоматолога, може и да имаш за смяна, но този ефект, който съм цитирал по-горе от твоя пост не може да бъде от тях. И да има износване на накладките, буталцата го компенсират и хода на педала не се променя. И така можеш да стигнеш до желязо БЕЗ хода на спирачката да се промени.

Само ти пада нивото на течността в казанчето, щото буталцата са излезнали по-навън и този обем трябва да се запълни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тея коли знаеш ли колко много работи си заминават бързо? До този извод стигнах като ви чета проблемите.

Та, нищо чудно.

Накладки, както казва стоматолога, може и да имаш за смяна, но този ефект, който съм цитирал по-горе от твоя пост не може да бъде от тях. И да има износване на накладките, буталцата го компенсират и хода на педала не се променя. И така можеш да стигнеш до желязо БЕЗ хода на спирачката да се промени.

Само ти пада нивото на течността в казанчето, щото буталцата са излезнали по-навън и този обем трябва да се запълни.

 

И аз почнах да вярвам... като гледам "нови" коли сменят какво ли не на никакви километри!

А пък тая течност в казанчето - шанса да определя колко е е абсолютно под нулата! smile175 Трябва да сваля капачката да видя докъде е... Тъпотия страшна, дебела пластмаса, нищо не се вижда, а има иначе мин и макс, но абсолютно никъде не се вижда нивото - как ли не се въртях и не търсих.

 

Сервиз - на заплата ще го уговоря, за пълен преглед - преди зимата, че явно вече колата е "остаряла". :(

 

Поздрави

 

ПП: И като видя по разни сервизни документи "доливане на спирачна течност" - къде изчезва тая течност толкова...

 

ПП2: Между другото, сега чета в briskoda, един пита точно това - как да види колко му е течността в резервоарчето за спирачките, без да сваля капачката - обясняват му да вземе един фенер и да го допре до горната част на резервоара и така ще види докъде е течността. Ако някой се чуди - идеята е добра - утре ще тествам, колкото за пробата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... И като видя по разни сервизни документи "доливане на спирачна течност" - къде изчезва тая течност толкова...

Да, с износването на накладките течността пада, обаче недей да доливаш, ако ти предстои смяна на накладки. Майстора, като върне буталцата в изходно положение, за да навре новите накладки и казанчето ще прелее. А ако е искало доливане, ще си дойде на нормата.

Нямате ли лампички по таблата, които да сигнализират за почти износени накладки, а гадаете дали са за смяна или не. Аз на 120ката ги чаках да опрат на джелезо и тогава ги сменях, щото нямаше кво да ми светне :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, с износването на накладките течността пада, обаче недей да доливаш, ако ти предстои смяна на накладки. Майстора, като върне буталцата в изходно положение, за да навре новите накладки и казанчето ще прелее. А ако е искало доливане, ще си дойде на нормата.

Нямате ли лампички по таблата, които да сигнализират за почти износени накладки, а гадаете дали са за смяна или не. Аз на 120ката ги чаках да опрат на джелезо и тогава ги сменях, щото нямаше кво да ми светне :)

 

Има, има лампичка, но гледай какви аномалии стават :) Затова... пусти зор, да не чака човек лампички - стария начин все едно излиза по-добър, или просто българина хем няма, хем това което има иска всичко да му е точно, пълно и равно...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.